LineGourmet Skrevet 2. januar 2010 #1 Del Skrevet 2. januar 2010 Hey! Jeg og min kjære drar til Amsterdam i påsken. REgner med en skjønn forsommer der da Flybillettene er kjøpt. Men er det noen som kan anbefale hotell? Alternativt hvilket området som er bra. Kunne selv godt ha tenkt meg å bo sentralt i "kanal-områdene" men det er vel kanskje det dyreste også? Hadde håpet å holde oss på rundt 800-900 kr natta.. Tar også veldig gjerne i mot andre innspill i forhold til restauranter, cafèer og andre aktiviteter man kan gjøre PS! Og dra på museèr er ikke vårt høyeste ønske... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 2. januar 2010 Forfatter #2 Del Skrevet 2. januar 2010 Hallo? Ingen vært i Amsterdam? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 3. januar 2010 #3 Del Skrevet 3. januar 2010 Oioi, heldige dere Amsterdam er en fantastisk by =) Anbefaler å sjekke hotell.com nå, de har kampanje med inntil 40% rabatt på storbyer i Europa, så der burde det være mulig å gjøre en grei deal Akkurat hvor i Amsterdam det lønner seg å bo, skal ikke jeg skryte på meg å kunne svare på, men regner med noen andre her vet Kanalbåttur pleier å slå an hos de fleste, det er en kjempefin måte å se byen på Jeg synes også det var stas å se Anne Franks hus, pluss at den generelle traskingen rundt i byen absolutt ikke bør undervurderes. Det flytende blomstermarkedet Blomenmarkt er også kjempespesielt, og dersom dere er glade i øl kan kanskje Heineken-bryggeriet være verdt et besøk? Og selv om dere ikke er kunstnerder, kan jeg ikke la være å nevne Rijksmuseum :rødme: Husker første gangen jeg så Nattevakten av Rembrandt; selv om jeg da var fire-fem år, var det en stor opplevelse! Og en liten småflau ting til...pannekakene. Jeg tuller ikke, jeg blir alltid sju år igjen når jeg kommer til Nederland og får verdens beste pannekaker med ALT på Sikkert litt sært, men det er virkelig kjempegodt =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest*_* Skrevet 3. januar 2010 #4 Del Skrevet 3. januar 2010 Hei. Amsterdam er en nydelig by:) Bodde på ett hotell ved Dam Square, midt i sentrum. Kostet ca 700 kr natta tror jeg. Husker ikke hva det het. Man bør vel egentlig bare leie en sykkel og dra rundt hele byen, for den er ikke stor.. Trikkekort er også greit å ha, går trikker hele tiden. Leidseplein med Hard Rock er verdt å få med seg. Og selvfølgelig en tur å se på Red Light district. Det er veldig spesielt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Bettina_* Skrevet 3. januar 2010 #5 Del Skrevet 3. januar 2010 Var i Amsterdam i påsken i fjor, men hadde dessverre bare dårlig vær (regn og vind). Dette gjorde at vi droppet Keukenhof som er verdens største tulipanpark. Ligger en times kjøring utenfor Amsterdam. Selv om dere ikke er interssert i museum, er Madame Tussaud absolutt verdt et besøk. Likeså Red Light District, kanalbåttur og loppemarkedet som strekker seg flere kvartaler. Henger meg på brukeren som snakket om pannekaker her, nam-nam. Vi bodde v/Vondelpark litt utenfor selve bykjernen, men innen gangavstand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 3. januar 2010 Åh... jeg gleder meg! Greit å ha noe å se frem til når grå jobben starter igjen i morgen Takk for tips Har gjort litt research på hotell. Holder en knapp på dette: http://no.hotels.com/hotel/details.html?re...34558&rooms[0].numberOfAdults=2&tab=description&arrivalDate=31-03-2010&hotelId=262787&destination=Amsterdam%2C+Nederland Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FrøkenSnop Skrevet 5. januar 2010 #7 Del Skrevet 5. januar 2010 Hei hei! Nå bor nå eg i Nederland, så A'dam har eg vært i et par ganger nå, med venninner og kjæresten når de var på besøk hos meg. Hoteller vet eg ikke så mye om dessverre, så der får du følge tipsene over Av ting å gjøre kan eg anbefalle; - Hard Rock Cafe - Heineken museum - Ice Bar - Madam Tussaud (ligger veldig sentralt. Ved "Dam") - Anne Franks hus (museum. Skikkelig freaky følelse av å være i samme hus som hun levde i!) - Vincent van Gogh museum (ligger i samme distrikt som Hard Rock Cafe og Heineken museumet) - Red Light District er et MUST spørr du meg!! Hvis dere vil gå en tur anbefaller eg "Vondelpark". Veldig fint å gå der Ellers gjør det dere har lyst til! De første gangene syntes eg det var spennende nok å se i butikkene, menneskene, alle coffieshopene osv Ha en strålende tur til A'dam!! Er kjempe romantisk å reise sammen! :rødme: Misunner dere noe skikkelig her! Håper eg får en ny tur med kjæresten min snart. Kanskje Roma i Italia har vi tenkt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilleGrethe Skrevet 9. januar 2010 #8 Del Skrevet 9. januar 2010 Pannekaker er et must, men prøv også poffertjes hvis dere får muligheten! Disse er "mini-pannekaker" (ca 4cm i diameter) som man får servert med melis og smør. Kjempegodt Ellers kan jeg anbefale Begijnhof som er et gammelt klosterområde. En stille lunge i Amsterdam. Det er to kirker man kan besøke, kapellet er flottest, men vær stille og respektfull. Man kan ikke ta bilder der inne, så det beste er å sette seg ned på en kirkebenk og bare se på interiøret. Den andre kirken er den engelske kirken i Amsterdam, litt mer vanlig og ikke så høytidelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2010 #9 Del Skrevet 9. januar 2010 Vet ikke hvor vanlig det er nå, men før var det ihvertfall vanlig å gå med tresko rundt i byen og plukke tulipaner fra beddene og gi til hverandre, så det er jo definitivt noe man kan gjøre om man ønsker. Nederland har gode tresko å få kjøpt (trenger ikke ta med) og masse, masse tulipaner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 9. januar 2010 #10 Del Skrevet 9. januar 2010 Pannekaker er et must, men prøv også poffertjes hvis dere får muligheten! Disse er "mini-pannekaker" (ca 4cm i diameter) som man får servert med melis og smør. Kjempegodt Oooooh, ja, de er rågode Fås kjøpt i de fleste matbutikker også, fant jeg ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 9. januar 2010 #11 Del Skrevet 9. januar 2010 Hei! Var på jentetur i Amsterdam i November. Vi bodde på et hotell som heter Tulip Inn amsterdam centre. Jeg kan virkelig anbefale det. Ligger sentralt og har gangavstand til det meste:) Vi måtte betale rundt 1000 kr natta, men jeg søkte lenge og fant ingen under den prisen og samtidig sentralt. God tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Pernille_* Skrevet 11. mars 2010 #12 Del Skrevet 11. mars 2010 Hei, jeg har bestilt tur til Amsterdam i påsken, blir 5. gangen jeg reiser dit. Elsker byen. Beste pris og sentrale hotell er Die Port van Cleve ligger rett bak rådhusplassen (Damplassen) Og er et 4 stjerners hotell. Nå er prisene steget så ta kontakt med hotellet direkte og be om tilbud, der fikk jeg et mye bedre tilbud enn via hotels.com og div lignende nettsider. Reiste samme tid i 2007 da fikk vi følelsen av vår, kunne sitte i t-skjorte i solveggen. Det er å anbefale en tur på Hardrock cafe og sitt ute ved kanalen i sola, utrolig deilig. God tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanya Skrevet 11. mars 2010 #13 Del Skrevet 11. mars 2010 Hey! Jeg og min kjære drar til Amsterdam i påsken. REgner med en skjønn forsommer der da Flybillettene er kjøpt. Men er det noen som kan anbefale hotell? Alternativt hvilket området som er bra. Kunne selv godt ha tenkt meg å bo sentralt i "kanal-områdene" men det er vel kanskje det dyreste også? Hadde håpet å holde oss på rundt 800-900 kr natta.. Tar også veldig gjerne i mot andre innspill i forhold til restauranter, cafèer og andre aktiviteter man kan gjøre PS! Og dra på museèr er ikke vårt høyeste ønske... Jeg har kun vært der en gang, så kan ikke skryte av noe utpreget lokalkunnskap. Vi bodde på hotell NH Grande, det lå veldig sentralt, hadde høy standard og flere fasciliter. Det kostet litt ekstra, men ikke altfor mye. Jeg vil si at det anbefales, da jeg hørte på forhånd at man gambler mye om man velger et litt rimeligere hotell der. Ei venninne av meg og kjæresten syntes at forholdene på 3 stjerner + var så dårlige at de måtte booke seg inn et annet sted. Det er mulig at de var uheldige, det vet jeg ingenting om. Når det gjelder museer, hadde det vært greit om du spesifiserte nærmere hva du er ute etter. Jeg og eksen spiste en del utenlandsk inspirert mat da vi var der. Den indiske restauranten Viliya, kan anbefales. Eksen var vegeterianer, så vi spiste også på Golden Temple. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amys Skrevet 11. mars 2010 #14 Del Skrevet 11. mars 2010 Jeg har bodd på hotell rett ved van Gogh-museet. Ikke akkurat midt i sentrum, men absolutt nærme nok til at det meste ligger i gåavstand. Hotellet kostet rundt 500 kr natten tror jeg, standarden var grei med unntak av at rommene var fantastisk små (de hadde køyeseng istendenfor dobbeltseng fordi rommene var så små), men det var rent og pent ellers så det gjorde ikke noe for oss. Er jo ikke som om man skal oppholde seg så mye på hotellet heller Amsterdam har utrolig masse små fine butikker, og vi brukte mesteparten av langhelgen til å vandre langs kanalene og se i butikker. Det er også morsomt å ta seg en tur innom en av cofeeshop'ene, interessant opplevelse selv om man ikke skal røyke noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2010 #15 Del Skrevet 11. mars 2010 Tok med meg fruen til Amsterdam i fjor, og hadde et veldig hyggelig opphold på http://www.estherea.nl/. Sentralt og romantisk. Anbefales på det varmeste, men er usikker på prisklassen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 21. mars 2010 Forfatter #16 Del Skrevet 21. mars 2010 Å -jeg gleder meg så fælt til ferie nå :rødme: Det blir dette hotellet http://www.nh-hotels.com/nh/en/hotels/the-netherlands/amsterdam/nh-caransa.html Vi måtte opp litt i pris, men dette ligger fryktelig sentralt og det ser fint ut (4 * tror jeg også det er). Bankers ting å gjøre blir madame tussoud, flytende blomstermarked, piknikk i Vondelpark, mulig heineken museet, red light district, plenty cafe og restauranter, en coffeshop må vi også innom. Og sist men ikke minst - vi skal på dobbel date med noen fra Nederland som skal møte oss på fredagen Sambo har blitt kjent med en fyr på nett via ett online spill.. Men jeg har lyst til å shoppe litt vårklær/sko og sånn - noen som kan anbefale beste område for shopping? Jordaan? Gleder meg - gleder meg - gleder meg - gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
x303 Skrevet 21. mars 2010 #17 Del Skrevet 21. mars 2010 En snau halvtime utenfor Amsterdam ligger en liten, men fa-antastisk by, Haarlem. Den er virkelig en opplevelse. Det er en utrolig vakker by på mange måter. Det er en tilsynelatende søvnig by når man kommer inn i den, men i helgene er det mer enn yrende liv, fantastisk gatemarked og noen sinnsykt store sjokoladekaker som er kriminelt gode. En liten historie om Amsterdam, sist jeg var der i 2008. En kamerat og meg kjørte sent inn i byen. Parkerte i garasjeanlegget til det store kjøpesenteret, husker ikke hva det heter, bare luksusvarer. Uansett, så gikk vi gatelangs, titta selvsagt på RedLight, understreker titta, og bare vandra. Tida gikk veldig fort, og vi hadde en tidsplan for å komme til Kiel, men fant selvfølgelig ikke tilbake. Enden på visa ble at vi fikk hooka tak i en kanalbåt som skulle ta oss opp til sentrum igjen. En utrolig hyggelig fyr som kjørte båten. Han spurte om han skulle ta bilde, men vi sa som sant var, vi hadde ikke tid å vente på bildet. Kunne likevel ta bilde, så kunne han henge det opp som reklame for bildene, joda tenkte vi, skikkelig morro. Han ropte til oss, play around, vi skjønte ikke hva han mente, men tok nå dette bildet, sånn typisk guttebilde, bare kødd. I fjor sommer ett år etter bildet ble tatt, ringer ei vennine fra Amsterdam, hvor hun formelig brøler av latter, og joda, her henger ett delikat bilde av en viss undertegnede og en annen viss kamerat der den ene har tunga i øret på den andre som reklame på oppslagstavla til "GAY LOVERS CHANNEL CRUISING LTD".... Jaggu, hoppa vi i feil båt. Faktasjekk kan utføres på utstikker 7 eller 6 vis a vis Delta Hotell i Amsterdam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 21. mars 2010 Forfatter #18 Del Skrevet 21. mars 2010 Jaggu, hoppa vi i feil båt. Faktasjekk kan utføres på utstikker 7 eller 6 vis a vis Delta Hotell i Amsterdam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 21. mars 2010 #19 Del Skrevet 21. mars 2010 Bare et lite tips når det gjelder Anne Franks hus; vi var der en vanlig hverdag i mars, midt på dagen, og det var kø herfra til månen. Så vi ga opp, rett og slett. Rijksmuseet og "Nattevakten" er et must, vil nå jeg si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mir Skrevet 22. mars 2010 #20 Del Skrevet 22. mars 2010 Ja gled dere! =) Vær tidlig ute til Anne Franks hus ja.. Forrige uke og nå i helgen har vi hatt mellom 15 og 20 grader, på torsdag var det 18 grader i luften + sol =) KJempedeilig vår! JEg satt på verandaen og tok meg en øl =) Vær forberedt på litt regn, så ta med paraply! God reise! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå