Gå til innhold

Svimmel etter spinning

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_jente23_*
Skrevet

Var på spinning idag ( 75 min), og når timen var ferdig og jeg gikk av sykkelen ble jeg kjempesvimmel, kaldsvettet, følte at jeg ikke fikk puste og blacket til slutt ut et par sekunder. Var ingen moro avslutning, men lurer på om noen vet hvorfor dette skjer..? Hadde spist frokost, og drakk godt med vann under hele timen. Har drevet med spinning i flere år, og dette var 2. gangen det skjedde ( men omtrent et halvt år siden sist gang).

Av og til kjent at jeg har tatt i litt for mye på trening så jeg føler meg en smule uvel etterpå, men aldri så ille som idag. Og når jeg var borte et par sekunder i tillegg var det ekstra ekkelt... :sjenert:

Følte ikke at jeg var noe mer sliten enn vanlig idag heller.

Sikkert vanskelig å si noe om, men noe som har opplevd noe liknende? Eller har peiling på hvorfor det skjer?

(var heller ikke første trening etter jula, så kan ikke forklares med "et sjokk" for kroppen heller tror jeg... :gjeiper: )

Takknemlig for svar hvis noen aner hvorfor sånt skjer... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg ville ikke lagt for mye i det om jeg var deg, siden det kun er andre gang det skjer og det er så lenge mellom de to gangene så er det nok bare dagsformen. Selv om du føler at energien er der, så kan det være kroppen er uenig :gjeiper: Var det lenge siden du hadde spist?(sier meg ikke så mye at du hadde spist frokost med tanke på tiden..)

Gjest Gjest_jente23_*
Skrevet
Hei, jeg ville ikke lagt for mye i det om jeg var deg, siden det kun er andre gang det skjer og det er så lenge mellom de to gangene så er det nok bare dagsformen. Selv om du føler at energien er der, så kan det være kroppen er uenig :gjeiper: Var det lenge siden du hadde spist?(sier meg ikke så mye at du hadde spist frokost med tanke på tiden..)

Heh, ok :) Spiste cirka en time før start, så var ikke matmangel i hvert fall. Kun kroppen som syntes at det var nok da med andre ord.. :sukk:

Skrevet (endret)
Heh, ok :) Spiste cirka en time før start, så var ikke matmangel i hvert fall. Kun kroppen som syntes at det var nok da med andre ord.. :sukk:

Jeg forstår at du trener regelmessig, men 75 min spinn er lenge :jepp:

Jeg hadde krepert :fnise:

Men om det skjer oftere, så ville jeg tatt meg en tur til legen, men jeg ser ingen grunn til bekymring foreløpig!!

Endret av Lotte28
Gjest Gjest_jente23_*
Skrevet
Jeg forstår at du trener regelmessig, men 75 min spinn er lenge :jepp:

Jeg hadde krepert :fnise:

Men om det skjer oftere, så ville jeg tatt meg en tur til legen, men jeg ser ingen grunn til bekymring foreløpig!!

Det er lenge ja, men som regel fantastisk deilig etterpå :jepp:

Men takk for svar i alle fall;) Satser på at det ikke skjer neste gang :)

Skrevet
Det er lenge ja, men som regel fantastisk deilig etterpå :jepp:

Men takk for svar i alle fall;) Satser på at det ikke skjer neste gang :)

Bare ikke tenk på det, ikke vær redd for at det skjer igjen, det vil bare ødelegge treningen for deg, fortsett å drikk masse, spis før og etter trening og stå på videre!

Skrevet

Jeg syntes også dette kan høre ut som om du har lavt blodsukker, siden det er en stund siden du har spist og det var en lang trenigsøkt. Men, jeg har vel ingen spesiel erfaring, og det kan jo sikkert være en del andre gruner.

Siden jeg leser til eksamen, og har boken ved siden av meg sitere jeg litt derifra:

"Hypoglykemi (glukosekonsentrasjonen i blodet er for lavt) i mild form kan føre til tretthet, nedsatt arbeidsevne, og at det sortner for øynene.. Denne tilstanden kan f.eks. oppstå etter langtvarig hard arbeide uten tilførsel av karbohydrater, og skyldes at leverglykogenet er brukt opp."

Sånn, nå skal jeg ikke sitere mer fra læreboken min i dag :ler:

Skrevet
Jeg syntes også dette kan høre ut som om du har lavt blodsukker, siden det er en stund siden du har spist og det var en lang trenigsøkt.

TS spiste en time før trening da.. :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...