Cr@sh Skrevet 2. januar 2010 #1 Skrevet 2. januar 2010 Jeg har lyst på barn nr. 3 - jeg snakker om det til mannen min til stadighet. Han er mer avventende og ikke spesielt interessert i flere barn - nå som de vi har er 3 og 5, så begynner de å klare mye selv. Jeg skjønner det, og kan være enig i at det er godt at de begynner å bli selvstendige - men likevel.... Jeg har argumenter både for og i mot. Vi har blant annet hatt tøffe fødsler så langt, og vi må ha hjelp til å få barn - så det er en viss mulighet for at det kan bli to... men likevel... Jeg fyller straks 30 og minstemann er drøye 3 år - dersom vi skal få flere synes jeg det er tiden for det nå.... Dette ble et innlegg med rare tanker... men hvordan var det for dere som har tre og flere barn - var det en selvfølge å få flere etter to? Og hvordan var overgangen fra f.eks. to til tre?
Troyamin Skrevet 2. januar 2010 #2 Skrevet 2. januar 2010 Jeg forstår det "suuuget" etter et barn til. Og det er flere som får det når minstemann er passert 3. Kan være noe med hormonene dine som løper litt villt? For hvis du er helt ærlig med deg selv, er det lurt å få ett barn til? Sånn egentlig...? Mulig mannen din husker bedre hvordan svangerskap og fødsel var med de to forrige. Menn har lettere for å tenke mer rasjonelt omkring slike ting (ofte). Hva mener legen din om dette? Tåler feks kroppen din en ett til svangerskap og fødsel?
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #3 Skrevet 2. januar 2010 Jeg tror det viktigste er at begge parter er enige. Jeg har ikke tro på forhold der den ene "gager" seg til å få viljen sin. Og når det er sagt, etter fylte 30 kan en atpåklatt fort bli tvillinger. *erfaren*
Gjest gjestemamma Skrevet 2. januar 2010 #4 Skrevet 2. januar 2010 men hvordan var det for dere som har tre og flere barn - var det en selvfølge å få flere etter to? Og hvordan var overgangen fra f.eks. to til tre? Dette lurer jeg også på - håper noen har innspill. Har selv to barn under 3 år, så jeg er vel rimelig sprø som tenker såpass mye på dette . Jeg syntes overgangen fra 0 til 1 var piece of cake, men ble litt overveldet av overgangen fra 1 til 2.
Thomasine Skrevet 2. januar 2010 #5 Skrevet 2. januar 2010 Fikk litt flashback... Samme spørsmål la jeg ut for noen år siden. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...amp;hl=midtbarn Det ble altså nr. 3 på oss - i 2008, og vi har det supert!!! Minstemann er bare søt og snill og storebrødrene forguder ham !!! Jeg har noen år mellom alle mine barn, men vil likevel ikke si at det er SÅ mye mere bråk med 3 kontra 2 barn! Jeg vet at jeg alltid ville manglet noe om jeg ikke gjorde et siste forsøk på å få en baby til i vår familie, men NÅ er jeg ferdig!!! Holdt en liten, skjønn baby i armene i jula - nydelig var hun, men ingen antydning til "rasling i eggstokkene" for min del... Er HELT ferdig med små, egne barn nå, og ser fram til å følge de 3, vakre barna jeg er så heldig å ha!! Vil bare linke til en annen diskusjon som opptok meg mye også: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...ritten+i+midten ...mye fine tanker her også... Lykke til med valget!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå