Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det heter "lønn etter avtvale", men hva kan man kreve i lønn da? Hvis man er utdannet sykepleier og skal jobbe som sekretær på helsestasjon?

Har ansinitet siden 98, men bare som sykepleier 4 siste år.

Skrevet

Du skal selvfølgelig ha sykepleier-lønn(tariff) med den ansenniteten det er vanlig å regne ut på den arbeidsplassen, eller mer!!!

Skrevet
Du skal selvfølgelig ha sykepleier-lønn(tariff) med den ansenniteten det er vanlig å regne ut på den arbeidsplassen, eller mer!!!

Skal vel ikke ha sykepleierlønn når en skal jobbe i sekretærstilling!

Det er vel helt forskjellig avlønning!

Skrevet

Dersom du ønsker en slik jobb, må du regne med å gå på helsesekretærlønn.

Skrevet

Selvfølgelig skal hun lønnes som sykepleier!! Hvorfor skulle hun ikke det???

Arbeidsgiver har valgt å ansette en sykepleier og da må de betale for det også. Hvis de ville hatt en sekretær så hadde de ansatt en sekretær.....

De har nok tenkt på utdannelsen hennes som en stor ressurs på en helsestasjon. Hun har god kompetanse ift målgruppe og kan prioritere henvendelser på en helt annen måte enn vanlig merkantilt personale!

TS: ikke vær flau over å kreve sp lønn. De ville ikke ansatt deg hvis de ikke ville ha kompetansen din og den har en pris.....

Skrevet

Glemte å si at jeg er sykepleier, jobber i en sekretærstilling og blir avlønnet som sykepleier.

Jeg er også 18.31

Skrevet
Glemte å si at jeg er sykepleier, jobber i en sekretærstilling og blir avlønnet som sykepleier.

Jeg er også 18.31

Det blir jo en helt annen sak, sekretærstillingen er blitt omgjort - til en sykepleierstilling.

Da er jo ikke dette en sekretærstilling lenger..

Skrevet
Selvfølgelig skal hun lønnes som sykepleier!! Hvorfor skulle hun ikke det???

Arbeidsgiver har valgt å ansette en sykepleier og da må de betale for det også. Hvis de ville hatt en sekretær så hadde de ansatt en sekretær.....

De har nok tenkt på utdannelsen hennes som en stor ressurs på en helsestasjon. Hun har god kompetanse ift målgruppe og kan prioritere henvendelser på en helt annen måte enn vanlig merkantilt personale!

TS: ikke vær flau over å kreve sp lønn. De ville ikke ansatt deg hvis de ikke ville ha kompetansen din og den har en pris.....

Nei, hun har ikke krav på å lønnes som sykepleier. Regelen er funksjonslønn - lønn etter stilling. Dog er det selvsagt ikke noe i veien for å forhandle lønn - blant annet med argument om at arbeidsgiver kan dra nytte av hennes erfaring og utdanning som sykepleier.

Skrevet
Nei, hun har ikke krav på å lønnes som sykepleier. Regelen er funksjonslønn - lønn etter stilling. Dog er det selvsagt ikke noe i veien for å forhandle lønn - blant annet med argument om at arbeidsgiver kan dra nytte av hennes erfaring og utdanning som sykepleier.

Riktig.

Skrevet
Det blir jo en helt annen sak, sekretærstillingen er blitt omgjort - til en sykepleierstilling.

Da er jo ikke dette en sekretærstilling lenger..

Er dette lov, å omgjøre stillinger til sykepleierstillinger, er det ikke regler i arbeidslivet for slikt?

Skrevet

Jeg synes det blir veldig feil å skylde på den enkelte sykepleier at de tar jobbene fra hjelpepleierene eller helsesekretærene (og sikkert flere også). De kan jo ikke noe for at de er ønsket som sykepleiere. Det er jo lovene som evnt må forandres.

Og til saken, du kan ikke kreve sykepleierlønn, men du kan jo prøve å forhandle om det.

Skrevet

Fikk ikke med meg krangelen, men synes å forstå at stillingen er omgjort og du skal ha sykepl. lønn. Ikke så mye mer enn en førstesekretær er det vel?

Hva ligger en sykepl. lønn på nå m litt ansinitet? 400.000?

• Liker 1
Skrevet
Fikk ikke med meg krangelen, men synes å forstå at stillingen er omgjort og du skal ha sykepl. lønn. Ikke så mye mer enn en førstesekretær er det vel?

Hva ligger en sykepl. lønn på nå m litt ansinitet? 400.000?

Topplønn ettet 10 års anienitet er 348 000.

Skrevet
Topplønn ettet 10 års anienitet er 348 000.

Uten tillegg selvfølgelig, ellers ikke uvanlig å forhandle seg til lønn som er høyere enn tariffen.

Skrevet

Tråden er ryddet. Spørsmål om moderering er delt ut og finnes her.

-jolie (mod)

Skrevet

der ser man, det er jammen ikke mye.

Glad jeg snøret opp min sekk med alle kvalifikasjoner og erfaring og skiftet beite etter bare 2 år.

Nå er jeg way over denne lille kneika m lite i lønn for mye slit gitt.... Bare det med turnus, huff...

Ble alltid så overrasket over at alle syntes det var så sympatisk når jeg svarte hva jeg jobbet med..., men kjære vene, man tjener nesten ikke til livest opphold, så det er ikke gunstig når man er langt over 30.

Er man nyutdannet er man ofte ca midten av tyveårne, så da stiller man seg anderledes. Det skal ikke være slik at man lever litt og gjør en flott jobb. Ingen takker deg den dagen du er ferdig. Ikke pensjonisttilværelsen heller... Nei takk, ikke noe for meg gitt. Jeg vil ha mer av alt gitt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...