Gå til innhold

Mandighets-skalaen, -hvor ligger du ?

Gjest Walbergh light

Anbefalte innlegg

Gjest Walbergh light

Den siste tida har jeg blitt avvist i overkant mange ganger etter litt uskyldig men syndig morro, og jeg begynner å mistenke at jeg er i en alder hvor kvinner har større krav til "mandighet" enn hva jeg sitter inne med. Tror kanskje en skala ser noenlunde slik ut :

1 - Guttepjokk - Blondt ustelt pistrete hår, hvitt dun på overleppa, kvisete hud og stygge tenner.

2 - Gutt - Uskyldig ansikt, lite markerte ansiktstrekk og tullete kroppspråk.

3 - Gutteaktig sjarme - Lite kroppshår på veltrent kropp, blidt og energisk ansikt med markerte mannlige trekk. Små hender og ikke grove arbeiderhender, men grov og dyp stemme. Populær hos homser. Ikke spesielt høy, men med energisk og stolt kroppspråk.

4 - Liten mann - Kortvokst, men kanskje mørkhåret og med mye skjegg. Små hender, og noe stakkarslig og usikker fremtoning. En slags Edward Norton, men kan også være en real tjukkas.

5 - Mann - 1dagersskjegg eller helskjegg og definitivt mørkhåret. Store hender og underarmer med markerte blodårer og hårvekst. Dyp og rungende stemme. Stolt kroppspråk.

6 - Mannemann - Som en mann, men med noe ubeskrivelig ved seg.

Selv føler jeg nok at jeg er stuck på 3, jeg har mye gutteaktig sjarm, og det tror jeg ikke verpesyke damer i etableringsfasen er så veldig ute etter, tydeligvis. Tror på ingen måte jeg er blottet for seksuell utstråling, men jeg var vesentlig mer populær hos damene når jeg var yngre, mens det nå er dalende. Føler meg litt som en slags boy-toy greie. Dette er jo selvsagt litt frustrerende, for de i begynnelsen av 20 åra er strengt tatt uinteressante intellektuelt, mens kåte og barnløse 40 åringer ikke er mine favoritter.

Det teiteste i hele denne smørja, er at hvis jeg hadde hatt mørkt hår, så tror jeg at jeg automatisk ville vært i kategorien mann, i alle fall med noen av mine karakteristika. Er det så jævla lite attraktivt med oss som er halvblonde i håret ? Eneste hunk'en med halvblondt hår jeg kommer på at venninner har nevnt er Jude Law ... og noen av disse har sagt at jeg er en slags utgave av Mark Walbergh, -riktignok med blondt hår da altså, og 5cm høyere...

Hva tenker folket, kan noen gi meg no tips ? Jeg tenker først og fremst på fremtoning, for jeg er nok en typisk mandig mtp. hvordan jeg lever livet mitt, karriære, penger osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Walhberg-Light

Hvor tar du det fra ? For noen er det å trene og holde seg i form noe de gjør for å se ut på en bestemt måte. Det har aldri vært tilfelle for meg. Jeg trener hverken vekter eller annen organisert type trening, men klatrer ute i fri natur, og ser det som Arne Næss, -som noe som først og fremst bidrar til en klarere og sterkere personlighet.

Kanskje du burde ta en titt på hjernen din "i speilet" før du kommer med slike hovne kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tar du det fra ? For noen er det å trene og holde seg i form noe de gjør for å se ut på en bestemt måte. Det har aldri vært tilfelle for meg. Jeg trener hverken vekter eller annen organisert type trening, men klatrer ute i fri natur, og ser det som Arne Næss, -som noe som først og fremst bidrar til en klarere og sterkere personlighet.

Kanskje du burde ta en titt på hjernen din "i speilet" før du kommer med slike hovne kommentarer.

Det er åpenbart utifra alt du skriver at du er veldig kroppsfiksert.

Prøv heller å utvikle personligheten din litt i positiv retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er åpenbart utifra alt du skriver at du er veldig kroppsfiksert.

Prøv heller å utvikle personligheten din litt i positiv retning.

:ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wahlberg Light

Jeg har aldri opplevd folk med "bra personlighet" i en ødelagt eller sykelig kropp. Jeg tror det er en bestemt sammenheng, men ok, hvordan tenker du at jeg skal utvikle personligheten min ?

Jeg tenker fortsatt at damer, i alle fall de jeg omgås med, hovedsaklig er ute etter mer mandige partnere. Det er i alle fall veldig åpenbart på de parene som finnes rundt meg...

Hadde jeg posta denne i seksualitet forumet, hadde jeg helt sikkert fåt en hel masse bekreftende meldinger på min mistanke fra kvinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd folk med "bra personlighet" i en ødelagt eller sykelig kropp. Jeg tror det er en bestemt sammenheng, men ok, hvordan tenker du at jeg skal utvikle personligheten min ?

Jeg tenker fortsatt at damer, i alle fall de jeg omgås med, hovedsaklig er ute etter mer mandige partnere. Det er i alle fall veldig åpenbart på de parene som finnes rundt meg...

Hadde jeg posta denne i seksualitet forumet, hadde jeg helt sikkert fåt en hel masse bekreftende meldinger på min mistanke fra kvinner...

Kanskje du omgåes feil type damer da?

Det lønner seg som regel å være litt realistisk i livet.

Utvikle personligheten kan være å ikke være så kroppsfiksert og heller prøve å bruke din intelligens til noe fornuftig og konstruktivt. Være deg selv som det så fint heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wahlberg Light
Kanskje du omgåes feil type damer da?

Det lønner seg som regel å være litt realistisk i livet.

Utvikle personligheten kan være å ikke være så kroppsfiksert og heller prøve å bruke din intelligens til noe fornuftig og konstruktivt. Være deg selv som det så fint heter.

Feil type damer, -jeg omgås jo alle damene i min omgangskrets. Det ville jo være synd, hvis det var slik at det var en sammenheng mellom mandighet og f.eks. utdannelsesnivå eller interesser. Jeg har 8 år i akademia og jobber nå som en av tre ledere i en bedrift, og da er det desverre litt vanskelig å både la seg begeistre, men også møte damer som er "av lavere standard" som du foreslår. Det er langt flere menn som er mine ansatte eller kollegaer, enn det er folk som meg, -med gutteaktig sjarm.

Jeg har aldri vært kroppsfiksert, men jeg har alltid ment at sinn og kropp henger sammen, og har en holdning til at de som ikke holder kroppen sin i form umulig kan være robuste personligheter. Hvor mange fete mennesker møter du vel som er fulle av energi og overskudd til å gi av seg selv ? Ikke spesielt mange. Hvor initiativrike er de ? Ikke spesielt. Jeg vil vel kanskje si at det er en større synd å ikke ta vare på den kroppen man har fått, enn det er å prioritere vekk goder som det å møte venner eller se en god film til fordel for en treningsrunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv passet jeg ikke inn i noen av dem.

men, er det deg det er noe "feil med", eller "alle de andre"??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du klarer ikke å se deg selv altså?

Jo, det gjør jeg sikkert, men det har ingen interesse i denne sammenhengen. Det er ingen andre som ser meg som jeg gjør uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det gjør jeg sikkert, men det har ingen interesse i denne sammenhengen. Det er ingen andre som ser meg som jeg gjør uansett.

Hva slags type mener du at du er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags type mener du at du er?

Jeg er en voksen, moden, intelligent og empatisk mann.

Fornøyd nå? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Føler meg litt som en slags boy-toy greie. Dette er jo selvsagt litt frustrerende, for de i begynnelsen av 20 åra er strengt tatt uinteressante intellektuelt, mens kåte og barnløse 40 åringer ikke er mine favoritter.

Så du er selv i 30-årene?

For å svare for meg selv synes jeg maskulinitet er viktig hos en mann, men jeg ser at ikke alle damer prioriterer dette. Se på Jonas Gahr Støre. Virker som det er svært mange damer som synes han er attraktiv. Men i mine øyne er ikke han veldig maskulin, men heller litt pen og forfinet. Så da synes jeg typen a la Walberg høres bedre ut. :) Men du virker litt overdrevet opptatt av dette med utseende. Vil råde deg til å fokusere på andre kvaliteter, for eksempel kunnskap eller humor. Det er da nok av eksempler på menn som ikke ser ut i det hele tatt, men likevel har draget, i kraft av sin selvsikkerhet eller status.

Hårfarge er ihvertfall ikke noe du skal henge deg opp i. Selvfølgelig har ikke dette noe å si for maskuliniteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at du bør passe deg for speilet ditt. I følge din beskrivelse så er din skjønnhet absolutt bra nok for veldig mange damer. Det er ikke utseendet ditt som er problemet.

Det med speilet handler om feil fokus.

Hvis du flytter fokus over på ett annet engasjement, eller f. eks på den dama du sitter og snakker med, så blir du mer interessant. Glem hvordan du ser ut. Utseendet er bare en slags emballasje som skal trekke til seg blikket før du får kontakt. Selv anser jeg min kropp for å være mye mindre visuelt interessant en din, men allikevel har jeg fått den fineste dama jeg vet om i denne verden! Hvorfor? Kanskje fordi jeg viste ærlig interesse for henne.

Konklusjon. Det med speilet , den kritikken går på at du ser på deg selv i stedet for å se på dama. Glem deg selv og nyt dama! Gi henne oppmerksomhet og komplimenter. Let etter hennes gode sider, finn dem, og fortell henne om dette funnet.

Og det med trening. 3 ganger i uka er nok. Da vil du være veltrent uten å gå for fort mot slitasje.

Jeg skal love deg at hvis du får godtonen med ei dame, så vil hun elske hele deg, kroppen din inkludert, slik du ser ut nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...