Fakse Skrevet 28. august 2003 #1 Skrevet 28. august 2003 Vi holder på å pusse opp et bad for tida, og må snart bestemme oss for hvilket toalett vi skal kjøpe. Hadde i utgangspunktet tenkt meg et veggmontert toalett med sisterne inne i veggen, rett og slett for å slippe så mye styr med renholdet. Men jeg vil gjerne høre tips og erfaringer fra dere om ulike typer toaletter, både negative og positive. Med sisterne inne i veggen blir det vel et problem å komme til denne (skal ha fliser på veggene) dersom det skulle bli noen problemer. Noen som har funnet en smart løsning på dette?
Væren Skrevet 28. august 2003 #2 Skrevet 28. august 2003 Vi skal innrede 2 bad i huset vårt som til nå har stått uinnredet. Loft og kjeller. Vi har kjøpt inn 2 vegghengte toalett som skal monteres. Det er ganske vanlig å lage til en hylle over sisternen, slik at det går an å komme til den ovenfra. Spyleknappen blir da montert på veggen over toalettet, mens det er mulig å lage tilkomst oppå hyllen.
Arnie Skrevet 28. august 2003 #3 Skrevet 28. august 2003 Hei! Jeg pusset opp bad fra grunnen i vinter og monterte veggmontert do (cisternen skjult inne i veggen). På den modellen jeg brukte er platen med knappene ganske stor, og når den fjernes blir det som en luke (ca 15 x 20 cm) for å komme til tømme/fylle/spyle-mekanismen samt stoppekranen, ifall problemer. Så lenge man ikke velger det aller, aller billigste tror jeg risikoen for en katastrofefeil som at cisternen sprekker eller noe slikt er minimal (tilnærmet null). Er kjempefornøyd med installasjonen, selv om det kostet noe mer enn en gulvmontert do.
chimp Skrevet 28. august 2003 #4 Skrevet 28. august 2003 Men måtte du ikke få lagt om hele røropplegget da.....??? M veggmontert do???? Har lyst på d selv nemlig, men lurer sånn på d m rørene???
Tusenfryd Skrevet 28. august 2003 #5 Skrevet 28. august 2003 Jeg har en hvit porselensdo. Den er som et sete jeg kan sitte på, men med en stor grop i og masse vann nedi og med en diger tank bak. Der er det en ting jeg kan dra i når jeg har gjort mitt, og så blir det borte :o Unnzuld... kunne ikke dy meg... fortell om doen din... litt av en overskrift... *fniiiiiz*
Arnie Skrevet 28. august 2003 #6 Skrevet 28. august 2003 chimp: Joda, jeg la opp nytt røropplegg til både do, vasker og dusj. Når man skal pusse opp baderom er det greit å være rørlegger, elektriker, snekker, murer, maler, fliselegger, parkettlegger ... i tillegg til å ha full jobb (som noe helt annet).
chimp Skrevet 28. august 2003 #7 Skrevet 28. august 2003 ....og sitte her dagen lang og pønske ut nye bindestrek-konstellasjoner!
Kristian (71) Skrevet 28. august 2003 #8 Skrevet 28. august 2003 Har ikke do, har ikke hatt do på en stund, og vil ikke få do igjen før om et par uker jeg
chimp Skrevet 28. august 2003 #9 Skrevet 28. august 2003 Har ikke do' date=' har ikke hatt do på en stund, og vil ikke få do igjen før om et par uker jeg [/quote'] Knipeøvelser, Kristian!
Arnie Skrevet 28. august 2003 #10 Skrevet 28. august 2003 "dagen lang" du liksom... Pøh.... "dagen lang..." hrmpfh...
Kristian (71) Skrevet 28. august 2003 #11 Skrevet 28. august 2003 Knipeøvelser' date=' Kristian![/quote'] Det er helt korrekt det Chimp, man kniper og kniper og kniper... tror jeg snart er i stand til å klemme i stykker en del ting bak der nå assa... så om noen skulle prøve seg der, så får dem jaggu takke seg selv
chimp Skrevet 28. august 2003 #12 Skrevet 28. august 2003 Jaaaa??? Minner meg forresten på at badet skulle vært vasket, vaskemaskinen satt igang, avkommet foret, vinduene pusset, senga skiftet på, gulvet......møblene......plantene..... :o O, fortrengsel, kom til meg! Eller....O, Arnie! Kom til meg.....og fix røropplegget mitt ihvertfall.....
Gjest Anonymous Skrevet 29. august 2003 #13 Skrevet 29. august 2003 Vi holder på å pusse opp et bad for tida, og må snart bestemme oss for hvilket toalett vi skal kjøpe. Hadde i utgangspunktet tenkt meg et veggmontert toalett med sisterne inne i veggen, rett og slett for å slippe så mye styr med renholdet. Men jeg vil gjerne høre tips og erfaringer fra dere om ulike typer toaletter, både negative og positive. Med sisterne inne i veggen blir det vel et problem å komme til denne (skal ha fliser på veggene) dersom det skulle bli noen problemer. Noen som har funnet en smart løsning på dette? Jeg har et toalett som bare skal monteres på veggen. Dvs en slik med innegygd sisterne. Problemet er bare at når jeg rappa med meg den fra hotellet så viste jeg ikke om det så jeg har toalett, UTEn sisterne og må bruke dusjen for å spyle ned. Ganske tungvint men men
bluebird Skrevet 29. august 2003 #14 Skrevet 29. august 2003 Jeg har en hvit porselensdo. Den er som et sete jeg kan sitte på, men med en stor grop i og masse vann nedi og med en diger tank bak. Der er det en ting jeg kan dra i når jeg har gjort mitt, og så blir det borte :o Unnzuld... kunne ikke dy meg... fortell om doen din... litt av en overskrift... *fniiiiiz* Absolutt dagens beste! *gir medalje til Tusenfryd*
14062003 Skrevet 30. august 2003 #15 Skrevet 30. august 2003 Vår do er grønn - akkurat som vasken og badekaret. Sånt var visst populært på 60-tallet... Jeg har hørt at det ofte er problemer med "nedtrekken" med vegghengte doer - at de ikke trekker ned alt skikkelig. Men av erfaringene her inne, så kanskje jeg har hørt feil (no.fritid.bolig)?
chimp Skrevet 30. august 2003 #16 Skrevet 30. august 2003 Doen min er bitte, bitteliten! Er man skikkelig langbeint, kan man få problemer m å gjøre av beina (de lange)....Den er hvit og av porselen, og har et slags gjennomsiktig, blått lokk m innfelte fisk, sjøstjerner og skjell (kjøpt på ferietur i Italia). Doveggene er malt i to blåfarger, en mørk nyanse nederst og en lysere oppe. Nederst på den middelshavsblå nyansen er d pålimt en del små keramikkfisker, sjøhester og sjøstjerner...KAN gi assosiasjoner til havets bunn, øverst på den himmelblå opp mot taket er d pålimt små keramikkmåker i hvitt, noen hvite, drivende skyer og en gul, gul, gul sol!!! Disse keramikkfigurene ble innkjøpt i Hellas i sommer. En blåmalt hjørnehylle, snekret av avkommet på skolesløyden huser i første etasje en rosa kerakikkfisk og i annen etasje en messingfigur m to hoppende delfiner.....Den er lissom litt luftig!!! i uttrykket!!! Begge deler innkjøpt i Hellas iår. På gulvet er d sandfargete keramikkfliser. På veggen to fotografier fra St.Malo i Bretagne, samme motiv, d ene tatt v høyvann og d andre v lavvann; d er faktisk 15 meters forskjell på flo o g fjære på de kanter. Doen min er et fristed å drømme seg bort til Frankrike, Italia el Hellas.....Et skikkelig, kos'lig mimrested!
Fakse Skrevet 31. august 2003 Forfatter #17 Skrevet 31. august 2003 Unnzuld... kunne ikke dy meg... fortell om doen din... litt av en overskrift... *fniiiiiz* Hihi.. prøvde jo å få litt oppmerksomhet da, og det virka jo Men det hadde kanskje vært fint med mere oppmerksomhet av den seriøse sorten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå