Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Borghild
Skrevet

Har prøvd meg litt på mineralmakeup dajeg har litt uren hud og dette skal være bedre for slik hud. Men syns det drysser sånn når jeg påfører selvom jeg bruker kabuki og rister godt av den før jeg påfører. Kan jo ikke påføre med klær på, da blir de fulle av pudder. Syns også det kaker seg lett særlig på nesen. Jeg renser huden godt før bruk og tar på både tonic og rikelig med fuktighetskrem samt clarins beauty flash. Syns porene virker større med mineralfoundation også. Bruker forresten Tikei og ID.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg at det drysser litt. Bruker selv ID og har funnet ut at jeg må ta kosten nedi beholderen og "røre" mye før jeg påfører. Da blir den på en måte varm og drysser mindre.

Gjest Borghild
Skrevet

Aha, det må jeg prøve. Har bare bittesmå prøver nå så der er det litt vanskelig, men skal hente full size id matte på posten etterpå. Bestilt fra SN. Kom på 138 kr tror jeg det var med loyalitets rabatt. Billig, billig!

Skrevet (endret)

Jeg synes det hjelper å røre pulveret skikkelig inn i kabukien, slik at det ikke er noe løst pulver på toppen, og så dunke av. Samt at jeg gnir det skikkelig inn i ansiktet, ikke noe lett påføring her nei ;)

Jeg tømmer forresten prøvene over i et større lokk for å få til dette.

Endret av Vilma
Gjest Borghild
Skrevet

det var lurt, det skal jeg prøve. Er det flere som har opplevd at det kaker seg på nesen og at porene virker større?

Gjest Armule
Skrevet

Jeg har også lært at man skal røre kosten i lokket! Og det drysser aldri når jeg påfører, eller kaker seg :) Bruker Tikei forresten, men ikke daglig! Bare når jeg føler for å dolle meg litt opp ;p

Skrevet
det var lurt, det skal jeg prøve. Er det flere som har opplevd at det kaker seg på nesen og at porene virker større?

Er du for lett på hånden? Aldri opplevd det annet en i begynnelsen når jeg var for forsiktig.

Gjest Borghild
Skrevet

Ja er lett på hånden. Trodde men skulle det jeg hehe :) da skal jeg prøve å være "hard" på hånda neste gang. Trodde det drysset mer da jeg.

Skrevet

Jeg bruker ID og har aldri opplevd at det drysser, meg er ganske hard på hånda da jeg påfører da...

Hva med å prøve litt Mineral Veil fra ID over foundation det skal minske posene eller få dem til og virke mindre...

Skrevet

Lar du fuktighetskremen trekke inn før du bruker foundationen? Hvis ikke kaker det seg garantert.

Og enig i å være hardhendt, og å banke ordentlig av kosten etter du har jobbet pulveret inn i den.

Skrevet
Har prøvd meg litt på mineralmakeup dajeg har litt uren hud og dette skal være bedre for slik hud. Men syns det drysser sånn når jeg påfører selvom jeg bruker kabuki og rister godt av den før jeg påfører. Kan jo ikke påføre med klær på, da blir de fulle av pudder. Syns også det kaker seg lett særlig på nesen. Jeg renser huden godt før bruk og tar på både tonic og rikelig med fuktighetskrem samt clarins beauty flash. Syns porene virker større med mineralfoundation også. Bruker forresten Tikei og ID.

Jeg tror det blir feil pga clarins beauty flash balmen muligens. denne hadde jeg og merket at porene ble større og mineral makeupen ikke klarte å blande seg med huden på en måte.

eller så kan det være at du bruker for liten tid til at fuktighetskremen din og beauty balmen trekker godt nok inn i huden,Det har jeg merket er problematisk hvis jeg skal påføre og er på farten.

det kan også være at du bruker for mye mengde mineral pudder.

Jeg merker fort hvis jeg har for mye, vertfall av tikei sin med tanke på at den har veldig god dekkevne...

men beauty flash balmen er ypperlig til bruk ved vanlig,flytende foundation foundation har jeg funnet ut:)

Skrevet

Er sikkert bare å være litt mer hardhendt når du skal ha produktet på kosten, har aldri hatt problemer med at det drysser når jeg skal påføre foundation, bruker Tikei sin.

Gjest Borghild
Skrevet

Ja lar fuktighetskremen og beauty flashen trekke godt inn. Prøvde igjen nå og var skikkelig "hardhendt" og det kaket seg ikke og drysset ikke noe særlig. Tok på sånn veil fra tikei etterpå. Har hentet ID matte nå, den skal visst også gjøre porene mindre. Gleder meg til å prøve.

Skrevet

Har brukt ID mineralsminke i snart ett år nå. Har aldri opplevd at det klumper seg eller drysser. Jeg tar litt pulver i lokket, lar kosten rotere der til sminken går inn i kosten, slår kosten mot kanten av lokket slik at overflødig pulver forsvinner. Det høres ut som du bruker for mye...?

Gjest Borghild
Skrevet

Har bare prøvd sånne bittesmå prøver så bare fått på på kanten av kosten og sikkert tatt på for mye og. Men har hentet full size ID idag, så da blir det lettere. Gleder meg til å prøve.

Gjest Gjest_norah_*
Skrevet

holder på å teste ut den matte formulaen til id(har ikke funnet den i norge, men bestilte på strawberrynet) - og med den får jeg ikke store porer eller diskokule i ansiktet som med vanlig id og annet mineralpudder.

jeg har brukt tre ulike børster oppigjenom til ID, den "vanlige", kabuki(kort) og kabukien med langt skaft med indre omkrets i børsten.

sistnevnte synes jeg gav best resultat.

jeg dunker litt pudder oppi lokket, og så snurrer jeg godt rundt begge veier. drysser ingenting da.

Skrevet

Får jeg lov å spørre om en ting ang ID? Jeg lærte å bruke ID når jeg gikk på skolen, om de forskjellige produktene, kostene, metoder osv og produktene kjøpte vi direkte fra leverandør, så jeg har aldri kjøpt i butikk selv. Når dere kjøper ID produkter, eller andre mineral produkter, er det noen som lærer dere hvordan det skal brukes? Viser og forklarer ekspeditøren, eller må dere finne ut av det selv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...