Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #1 Skrevet 2. januar 2010 Jeg har nettopp fått meg ny kjæreste, men jeg har slik en dårlig magefølelse og har løpt vekk fra han flere ganger. Livredd, nesten uten klær i vinterkulden. Han er veldig sjalu, og de første dagene vi var sammen var det rene forhøret. Han trodde jeg var utro og hadde vært med andre menn bare jeg var en tur innom mine foreldre. Han trodde også jeg hadde skjulte mobiltelefoner og kameraer. Han fotfulgte meg rundt i leiligheten. En gang ble han provosert og da smelte han til meg med flat hånd. Jeg er fortsatt redd for at han kan miste kontrollen. Merker det på stemmen hans. Venter liksom bare på at han skal klikke...synes i tillegg han ser skummel ut. Jeg prøver å ikke provosere. Han drikker også alt for mye synes jeg, ren sprit. Han har en psykisk sykdom. Han vet at jeg er redd han. Han har nok behov for å bli trygg på meg, og jeg har behov for å bli trygg på han, men..Vi har selvsagt hatt noen fine dager også. Han sa han elsket meg etter 2-3 dager! Han har også sagt unnskyld. Jeg synes det er så rart at jeg er så redd han. At jeg kan ha en slik magefølelse. Pleier alltid å føle meg trygg på mine kjærester. Tenker at jeg kanskje tar inn hans tidligere opplevelser, og at det ikke er sikkert det har noe med meg/oss å gjøre. Hva tenker andre om dette?
Gjest Bond Skrevet 2. januar 2010 #2 Skrevet 2. januar 2010 Ehm - hvorfor er du egentlig sammen med ham? Pga "noen fine dager"?
Torine Skrevet 2. januar 2010 #4 Skrevet 2. januar 2010 Kom deg unna fort som f, dette høres ikke bra ut!
Kosemose Skrevet 2. januar 2010 #5 Skrevet 2. januar 2010 Hva er det egentlig du lurer på? Jeg lurer i allefall på om dette er en trolletråd... Hvis dette er seriøst, så er svaret mitt: Nei, du burde ikke være sammen med en mann som du har dårlig magefølelse på, en som du ikke stoler på og en som allerede har jaget deg ut nesten naken. Hvis du er redd den nye kjæresten din er det et ganske dårlig utgangspunkt.
Gjest Gjest_Birgitte_* Skrevet 2. januar 2010 #6 Skrevet 2. januar 2010 Han er veldig sjalu, og de første dagene vi var sammen var det rene forhøret. Vi har selvsagt hatt noen fine dager også. Han sa han elsket meg etter 2-3 dager! Han har også sagt unnskyld. Han brukte de første dagene på å være sjalu og forhøre deg, og så sa han at han elsket deg? Du synes det var fine dager? Det er ikke meningen man skal elske noen etter et par dager med dårlig behandling, det kalles kontrolleringstriks. Har du i det hele tatt lest ditt eget innlegg?
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #7 Skrevet 2. januar 2010 Du har ikke behov for å bli trygg på han. Du har behov for å lytte til dine sunne instinkter som forteller deg at mannen er farlig. Han er psykisk syk og paranoid. Å tro at du har skjulte mobiltelefoner og kameraer er en del av hans syke sinn. En jeg kjenner er også syk. Veldig trist, og han kan ikke hjelpe for det, og i gode perioder kan han virke nesten frisk. En kjæreste han hadde ble nesten drept fordi hun trodde han var frisk nok til at hun kunne være sammen med ham. Du må absolutt avslutte dette med en gang, og holde deg med venner og familie som kan beskytte deg mot hans reaksjoner, og beskytte deg fra å gjøre noe dumt og bli hos ham tross tegnene på at han er farlig og ikke har kontroll på seg selv.
Britt Banditt Skrevet 2. januar 2010 #8 Skrevet 2. januar 2010 Du skjønner jo selv at du ikke kan fortsette dette, håper jeg!
meangirl Skrevet 2. januar 2010 #9 Skrevet 2. januar 2010 Lurer på hvorfor du har blitt sammen med denne mannen i det hele tatt når du skriver at han forhørte deg allerede de første dagene dere var sammen.Ikke vurder en framtid med han engang, kom deg vekk, NÅ! Før ting blir enda værre,og en flathånd går over til knyttneve..
Jade Skrevet 2. januar 2010 #11 Skrevet 2. januar 2010 Du lurer på hvorfor du er redd han? Han har slått deg? Han tåler ikke at du er hos foreldrene dine engang? Leser du hva du selv skriver? Er dette en fremtid du ser for deg? Du vet at hvis du skal være sammen med han her i fremtiden, så må du sikkert kutte kontakt med familie og venner. Dette blir mye enklere slik at du slipper et helsikkens spetakkel hver gang du har vært der, og han tror du har vært hos elskeren din! Kom deg vekk! Hvis du er så "bundet" allerede i jerngrepet hans, så tør jeg ikke tenke på hvordan det blir om noen måneder!!!
Gjest nattevakt Skrevet 2. januar 2010 #12 Skrevet 2. januar 2010 Han høres ut som en som har et godt kjennskap til distriktets akuttpsykiatriske tilbud? Om ikke du har lyst på det samme kjennskapet, så LØØØØØØØØØØØØØØØØØØP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Håper dette er et troll.
Gjest NewMonkey Skrevet 2. januar 2010 #13 Skrevet 2. januar 2010 Jeg skjønner ikke at du lurer på hva du skal gjøre...Han er SLEM! Kom deg bort fra han!
Eplefe Skrevet 2. januar 2010 #14 Skrevet 2. januar 2010 Han høres ut som om han sliter med schizofren paranoia, eller schizoparanoid som de og kalles. Dette er en tilstand som MÅ medisineres.
Gjest ts Skrevet 4. januar 2010 #15 Skrevet 4. januar 2010 Han høres ut som om han sliter med schizofren paranoia, eller schizoparanoid som de og kalles. Dette er en tilstand som MÅ medisineres. Han sier at medisiner har bivikrnigner, men at han kan gå til samtaleterapi. Om det er i forbindelse med vold eller hans psykiske lidelse vet jeg ikke. Han er forøvrig en veldig intelligent og oppegående mann forøvrig. Har en topptrent kropp. Han har aldri sagt noe stygt til meg (foruten denne spisoden)og har vist at han også stiller opp huslig. Jeg vet ikke....
Gjest Gjest_tutta_* Skrevet 4. januar 2010 #16 Skrevet 4. januar 2010 Han sier at medisiner har bivikrnigner, men at han kan gå til samtaleterapi. Om det er i forbindelse med vold eller hans psykiske lidelse vet jeg ikke. Han er forøvrig en veldig intelligent og oppegående mann forøvrig. Har en topptrent kropp. Han har aldri sagt noe stygt til meg (foruten denne spisoden)og har vist at han også stiller opp huslig. Jeg vet ikke.... Folk som lider av psykiske forstyrrelser, uansett sykdom, kan virke og være oppegående, trene og være intelligente. Når han sier medisiner har bivirkning, må han vel ha fått en diagnose og burde være ærlig med deg om diagnosen. I begynnelsen av et forhold viser man sine beste sider. Hvordan tror du det vil gå ettersom hverdagen kommer, hvis ikke forholdet blir bygget på tillit og ærlighet?
Ella_Grey Skrevet 4. januar 2010 #17 Skrevet 4. januar 2010 Du kan ikke /bør ikke /vil ikke være sammen med en som gjør deg redd... Man kan være intelligent og ustabil. Det er ingen motsetning. Jeg syns ikke at du skal fortsette noe forhold med han.
Eplefe Skrevet 4. januar 2010 #18 Skrevet 4. januar 2010 Han sier at medisiner har bivikrnignerEn av vennene mine er faktisk schizoparanoid og får stemmer i hodet, blir aggressiv, tror han er forfulgt og er overbevist om at medisinene gjør ham døv for "vennene sine" (stemmene). Tror du psykiateren hans lar ham slippe medisinene pga. bivirkningene han er redd for? Samtaleterapi er vel og bra, men andre ting trenger man faktisk medisin for.
Millian Skrevet 4. januar 2010 #19 Skrevet 4. januar 2010 Folk som lider av psykiske forstyrrelser, uansett sykdom, kan virke og være oppegående, trene og være intelligente. Når han sier medisiner har bivirkning, må han vel ha fått en diagnose og burde være ærlig med deg om diagnosen. I begynnelsen av et forhold viser man sine beste sider. Hvordan tror du det vil gå ettersom hverdagen kommer, hvis ikke forholdet blir bygget på tillit og ærlighet? Dette lurer jeg på og... Hvis det er slik det starter, hvordan tror du han blir etterhvert? Slike menn må man holde seg langt unna!
Gjest Gori Skrevet 4. januar 2010 #20 Skrevet 4. januar 2010 Han sier at medisiner har bivikrnigner, men at han kan gå til samtaleterapi. Om det er i forbindelse med vold eller hans psykiske lidelse vet jeg ikke. Han er forøvrig en veldig intelligent og oppegående mann forøvrig. Har en topptrent kropp. Han har aldri sagt noe stygt til meg (foruten denne spisoden)og har vist at han også stiller opp huslig. Jeg vet ikke.... Gud har gjeve deg magekjensle for ein grunn, jente. Om han er aldri så huslig, topptrent eller er sjuk, så er konklusjonen din at du er redd han. Ta eit steg tilbake og les dine eigne innlegg. Du fortener å vere med nokon som du IKKJE har angst i magen for. Det er sjeldan eg får gåsehud av å lese innlegg her inne på KG, men det gjorde eg no.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå