Gå til innhold

Schanche er en jævla stabeis

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

... sier VG at noen kollega har sagt http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=73701

Men her må jeg rette VG som synes ikke være helt inne i den nordnorske terminologien. Jeg føler meg sikker ganske så sikker på at vi her snakker om en staPEIS og ikke en staBEIS.

Nå har det gått for fort i svingene for VG, men rett skal altså være rett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*hviske*

I og med at det nordnorske begrepet PEIS kan (understreker KAN) blant den sørligere del av befolkningen forveksles med, eller tolkes mot noe...penisaktig... så vil jeg anta at VGs markedsfolk vurderte dette nøye, og konkluderte med at ordet BEIS tross alt var noe mildere i formen.

Hvem har ikke hørt om HÆSTPEIS, mener jeg... Spørs om det å bruke slike ord ville kunne støte enkelte så til de grader at VG ville mistet en fire-fem salg denne dagen, skjønner du?

For å forstå dybden i et slikt kompleks, så må man først erkjenne at befolkningen på rettsiden av Sinsenkrysset er noe mer hårsåre hva slikt'no angår. Tror jeg. Ordet BEIS er på mange måter et uomtvistelig politisk korrekt ord.

Tror jeg er inne på noe vesentlig her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o

Det som kanskje er endamer urovekkende er vel at VGs sensurmaskin ikke oppfattet at det manglet en T her...

StaBEIST ...er det ikke? Steike...nå fikk jeg endelig noe fornuftig å bruke de små grå på. Beist MÅ være det riktige, må det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Jo...

Noengang sett en elefantpeis???

Så en på Discovery for noen uker siden: :sjokk::sjokk::sjokk:

Makan!!! Og...den lever sitt eget liv, t.o.m. Fascinerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk en mail med et bilde av en hval på, gjett hva som hang ut under magan på den? DEN diiigre (peisen?), eller hva dere måtte kalle det :ler:

og det er da man begynner å lure på hvorfor havet smaker så salt :o

Iset 28+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...