Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet

Har ganske langt og relativt tykt hår, men jeg sliter med å få til ordentlig volum i det. Derfor lurte jeg på om noen her hadde noen tips til gode produkter som gir volum? Hva bruker dere for å få volum og fall i håret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer jeg også på! Har prøvd med volumskum med kan ikke si jeg merket noe særlig forskjell... Det eneste jeg føler har gitt bra volum er å først lage skikkelig sideskill, spraye den med hårspray og føne, og fortsette til andre siden av hodet. Altså først ekstrem sideskill på høyre side, sideskill, midtskill, sideskill mot venstre og ekstrem sideskill på venstre side... Det blir bra volum, men holder ikke så veldig lenge...

Skrevet

Jeg bruker volumskum fra Jonathan som gir godt med volum, samt bjørn axen sin root lifting spray. Denne er ELSK! Sprayer ved røttene og føer med rundbørste, eventuelt kan du rulle håret på store hårruller og føne tørt. Volumet holder lenge!

John frieda sin volumspray er også veldig god :)

Skrevet

osis dust it!!

Saltvannspulver som man har inntil hodebunnen. Det løfter selv langt og glatt hår :)

Fåes kjøpt på frisørsalonger som fører Swartzkopf og ligger på ca 140-180kr i pris :)

Skrevet

Jeg har ihvertfall funnet ut hva som funker på mitt hår.. Har veldig fint lyseblondt hår som blir veldig tungt og sitter som klistret til hodet.. Det er viktig å bruke shampo og balsam som ikke tynger håret... Jeg er veldig fornøyd med volum shampo og balsam`n til John Frida (de blå), også synes jeg Nikita sine egne volum s & b er ganske bra, de har de på salg for 99,- kr for begge nå...

Så kommer vi til styling, jeg bruker en spray for å beskytte mot føning.. Også john frida.. volumspray.. Når håret er tørt bruker jeg OSIS dust it, som jeg ELSKER!!! denne gir bra volum uten at du trenger å tuppere og ødelegge håret....

Ellers så fikk jeg OBH Nordica volum tang nå til jul, og denne er også veldig bra.. den gir volum som varer hele dagen.. Eneste er at det er så kjedelig å holde på med den hver dag.. hehe.. men den er bra.. det er litt sånn kreppform på den, så man må være forsiktig å ikke bruke den på det øverste håret, for da ser det litt teit ut.. men den funker uten tvil :)

Skrevet

Osis dust it er fantastisk for å skape volum i håret. Minuset er at håret kan virke litt "klissete" og det tar lengre tid å vaske ut. Ellers bruker jeg Big Sexy hair shampo og balsam som ikke tynger håret. Selv har jeg nordisk slett hår med mange, men tynne hårstrå. Produktene kjøper jeg helst fra nettbutikker (f.eks. FeelUnique, Beautybay, Cheapsmells etc) for å spare noen kroner.

Skrevet
osis dust it!!

Saltvannspulver som man har inntil hodebunnen. Det løfter selv langt og glatt hår :)

Fåes kjøpt på frisørsalonger som fører Swartzkopf og ligger på ca 140-180kr i pris :)

Er delvis enig med deg, men jeg synes håret får en vanvittig ekkel konsistens, og når det liksom "faller sammen" igjen, så føles det 10 ganger mer fett ut enn det så ut som i utgangspunktet. Men ja, den funker greit en stund. Det skal nevnes at jeg har vært flink til å bruke hold-spray etterpå, så det er ikke derfor det "faller sammen". Har bare veldig, veldig glatt, uregjerlig og tynt hår. Argh!

Skrevet

Det kan føles slik hvis man bruker for mye :Nikke:

Trikset er å starte med veeeeeldig lite og heller ha på mer litt etter litt, til man finner passe mengde..

Skrevet

rotspray og saltvannspulver!!

Jeg bruker bed head queen for a day spray (husker ikke eksakt navnet,men rosa flaske) og saltvannsulver fra l'anza. Eneste som gir mitt glatte, tunge hår volum som holder! Og det uten at det blir fett, nå kan jeg vaske håret bare hver 3 dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...