Gjest gjestemor Skrevet 3. januar 2010 #21 Skrevet 3. januar 2010 Man skal selvsagt ikke sitte og forklare unger handlingen når man er på kino, da er de ikke store nok. Dette tror jeg da også de fleste forstår. Da er det verre med fjortiser som sitter og kakler hele filmen gjennom. Begge deler er jeg enig i. Men denne tråden har vel sklidd ut? Her ble det vel spurt om handlingen var vanskelig å forstå? Jeg har sett Avatar med mine på 10 og 13. Måtte forklare et par småting, vi hvisket, ingen ble forstyrret. Men det har jeg jammen måtte gjort med voksne jeg har vært på kino med, og. Det virker som en del i denne tråden helt alvrolig mener at de ikke sier et lite pip engang fra de entrer O'hellige Kinosal til de går igjen. Greit nok det, men man behøver vel ikke hugge hodet av de som forsøker å ta så mye hensyn som mulig til andre, men tillater seg å hviske en kommentar eller to til sidemannen? Man vil slå folk helseløse osv. Dette er jo galskap og viser et aggresjonsnivå som vel er et større sosialt problem enn om noen hvisker en kommentar eller to på kino. Det er ingen her (som jeg har sett) som har forsvart at man skal skravle seg gjennom filmen, så slapp av litt da, folkens.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #22 Skrevet 3. januar 2010 Det virker som en del i denne tråden helt alvrolig mener at de ikke sier et lite pip engang fra de entrer O'hellige Kinosal til de går igjen. Greit nok det, men man behøver vel ikke hugge hodet av de som forsøker å ta så mye hensyn som mulig til andre, men tillater seg å hviske en kommentar eller to til sidemannen? Hvis man tisker og hvisker til sidemannen så tar man ikke så mye hensyn som mulig. Jeg prater aldri på kino. Men halshugging driver jeg heller ikke med, selv om jeg kan irritere meg grønn over pratmakerne
Shade Skrevet 3. januar 2010 #23 Skrevet 3. januar 2010 Hvis man tisker og hvisker til sidemannen så tar man ikke så mye hensyn som mulig. Jeg prater aldri på kino. Men halshugging driver jeg heller ikke med, selv om jeg kan irritere meg grønn over pratmakerne Enig
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #24 Skrevet 3. januar 2010 Jeg har sett Avatar med mine på 10 og 13. Måtte forklare et par småting, vi hvisket, ingen ble forstyrret. Men det har jeg jammen måtte gjort med voksne jeg har vært på kino med, og. Hvordan vet du det? Jeg blir forstyrret av hvisking i kinosalen. Og nei, jeg prater ikke når filmen har begynt- da ser jeg på filmen.
Malum Skrevet 3. januar 2010 #25 Skrevet 3. januar 2010 Jøss. Det jeg faktisk synes er det største problemet på kino, er hvor vanvittig jævlig høy lyden er. Om jeg hvisker til sidemannen/barnet noen ganger i løpet av filmen ville jeg blitt svært overrasket om noen i det hele tatt greide å høre det.
Guriane Skrevet 3. januar 2010 #26 Skrevet 3. januar 2010 Jøss. Det jeg faktisk synes er det største problemet på kino, er hvor vanvittig jævlig høy lyden er. Om jeg hvisker til sidemannen/barnet noen ganger i løpet av filmen ville jeg blitt svært overrasket om noen i det hele tatt greide å høre det. Vet! Men det kommer litt an på hvilken film det er snakk om også, er ikke alle filmer det er bråk fra start til stopp heller. Da jeg så Fritt Vilt var det en gjeng med unge gutter som tydeligvis hadde sett filmen på kino før, de visste alltid når det skjedde noe, og hver gang måtte de selvfølelig kommentere det. Utrolig irriterende! Hele salen ble sure og jeg tror alle sa i fra Men det er også eneste gangen det har vært plagsomt mye snakking. Det hender noen hvisker, men jeg synes stort sett ikke det gjør noe. Men dette var jo ikke det trådstarter startet en tråd om
Wonders Skrevet 4. januar 2010 #27 Skrevet 4. januar 2010 enig m gjest, ikke barnefilm. Sikkert kult for dem å se disse skapningene, men de vil nok ikke forstå filmen... Satt et barn på ca 10 med sin far ved meg, og hun gråt for den var trist noen ganger og var redd når det var "skummelt". Og da er det ikke morro.
Kosemose Skrevet 9. januar 2010 #28 Skrevet 9. januar 2010 Folk som snakker på kino er det verste jeg vet! Må ta meg sammen for å ikke slå de helseløse! ...da burde du søke hjelp for å lære deg impulskontroll og selvbeherskelse, som tydeligvis er lite utviklede egenskaper hos deg.
Kosemose Skrevet 9. januar 2010 #29 Skrevet 9. januar 2010 enig m gjest, ikke barnefilm. Sikkert kult for dem å se disse skapningene, men de vil nok ikke forstå filmen... Satt et barn på ca 10 med sin far ved meg, og hun gråt for den var trist noen ganger og var redd når det var "skummelt". Og da er det ikke morro. Vel, jeg så denne filmen sammen med noen barn i alder 9-11 år. Ikke sikkert de "skjønte" det samme som du skjønte da du så den, men det virket som de fikk et greit utbytte. Min erfaring er at de som forstyrrer på kino er tenåringer og oppover som sitter og fniser og småprater. At en mor hvisker en kommentar til barnet sitt et par ganger under en tretimersfilm plager ikke meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå