Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #1 Skrevet 2. januar 2010 En del personer sier at de som finner dame i utlandet er tapere som ikke kan få seg dame i Norge. Gjelder det samme prinsippet kvinner også? Kan det tenkes at de som finner dame i utlandet også kan få seg dame i Norge, men ikke på de øverste hyllene, så man velger å gå for tilgangen på høyere hyller i utlandet? Er det en god teori?
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #2 Skrevet 2. januar 2010 En del personer sier at de som finner dame i utlandet er tapere som ikke kan få seg dame i Norge. Gjelder det samme prinsippet kvinner også? Kan det tenkes at de som finner dame i utlandet også kan få seg dame i Norge, men ikke på de øverste hyllene, så man velger å gå for tilgangen på høyere hyller i utlandet? Er det en god teori? Syns ikke det er en god teori. Det blir som å si at dersom en ikke har råd til å kjøpe den siste, nyeste BMW her i Norge, så kjøper man heller en flunkende ny LADA i utlandet.
Gjest Blondie65 Skrevet 2. januar 2010 #3 Skrevet 2. januar 2010 Syns ikke det er en god teori. Det blir som å si at dersom en ikke har råd til å kjøpe den siste, nyeste BMW her i Norge, så kjøper man heller en flunkende ny LADA i utlandet. Det med flunkende ny var nå litt drøyt da. Drar man til turiststedene i Thailand og kommer hjem med kone derfra så er det som regel en velkjørt en ... Det er vel ikke akkurat spesielt ukjent hva jenter der nede er nødt til å livnære seg av. Mitt inntrykk er at disse guttene ikke vil velge en skikkelig norsk jente fordi deres krav til underdaninghet og husholder ikke eksisterer blant norske kvinner. Og så drar de til bl.a. thailand i den tro at de skal finne seg en underdaning en der. Det mest interessante er at de samme guttene ikke har noe problem å kalle norske jenter for horer, løse og fnyse av at de har hatt flere partnere, for så å gå å kjøpe/importere seg en Thaibrud. Hykleriet er fullkomment.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #4 Skrevet 2. januar 2010 Syns ikke det er en god teori. Det blir som å si at dersom en ikke har råd til å kjøpe den siste, nyeste BMW her i Norge, så kjøper man heller en flunkende ny LADA i utlandet. Hvorfor det? Er ikke det litt vel drøyt å se på norske kvinner som BMWer alle sammen, mens alle utenlandske kvinner er stygge Ladaer?
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #5 Skrevet 2. januar 2010 Hvorfor det? Er ikke det litt vel drøyt å se på norske kvinner som BMWer alle sammen, mens alle utenlandske kvinner er stygge Ladaer? Vel, nei. Norske kvinner er penest i verden. Og asiatiske er mer slum og fattigdom, de må ta tak i det de kan for å klare seg. Klart en hvit mann er velkommen!
Xtend Skrevet 3. januar 2010 #6 Skrevet 3. januar 2010 Mitt inntrykk er at disse guttene ikke vil velge en skikkelig norsk jente fordi deres krav til underdaninghet og husholder ikke eksisterer blant norske kvinner. Ditt inntrykk stemmer ikke helt med mitt. Ingen av de nordmenn jeg kjenner som er gift med ei thaidame var på utkikk etter en underanig husholderske, men en kone som respekterer at menn skal være menn, og kvinner skal være kvinner. I den thailandske kulturen er dette viktig. Thailandske damer setter familie og ektemann foran alt annet, og det er det som tiltaler de aller fleste menn. I tillegg er mentaliteten og livsgleden noen hundre hakk høyere enn det man finner i Norge. I Norge blir man jo nesten sett på som en raring og et mentalt tilfelle om man viser medmennsklighet og glede.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #7 Skrevet 3. januar 2010 Dette passer meg spot on. Jeg har selv valgt å bli sammen med en dame i fra turistområde i Thailand. Hun er nok som flere sier velbrukt, men slik jeg ser det er bruktbil ofte bedre enn en splitter ny modell. Det finnes nok av nydelige jenter i Norge, men damer er uansett hvordan du vrir og vender på det biologisk tiltrukket av makt, status og penger.(ikke alle, men flesteparten), og i dagens samfunn hvor kvinner klatrer stadig høyere, så rekker mange helt OK menn rett og slett ikke opp. Uansett hvorfor lete i flere år i Norge, når du i Thailand finner fantastiske jenter overalt. Thailand For menn som vil være menn, og ha damer som er damer. Ps(misbrukt og undertrykking av damer liker ikke jeg.)
Gjest Blondie65 Skrevet 3. januar 2010 #8 Skrevet 3. januar 2010 Ditt inntrykk stemmer ikke helt med mitt. Ingen av de nordmenn jeg kjenner som er gift med ei thaidame var på utkikk etter en underanig husholderske, men en kone som respekterer at menn skal være menn, og kvinner skal være kvinner. I den thailandske kulturen er dette viktig. Thailandske damer setter familie og ektemann foran alt annet, og det er det som tiltaler de aller fleste menn. Jepp det var akkurat det jeg skrev bare litt anderledes formulert. I tillegg er mentaliteten og livsgleden noen hundre hakk høyere enn det man finner i Norge. I Norge blir man jo nesten sett på som en raring og et mentalt tilfelle om man viser medmennsklighet og glede. Hvordan fungerer det i praksis når man drar disse thaidamene vekk fra sin familie og sine venner og til det deilige kalde og mørke Norge. Er det full fest og dans da også? Misforstå meg rett: Jeg har også vært i Thailand og den vennligheten og åpenheten man blir møtt med der er helt spesiell. Og det er godt mulig at det kan fungere godt for en fra vesten å flytte dit ned og leve der nede. De som liker den livsstilen og ønsker det livet unner jeg det vel. Det blir noe annet å rykke disse opp fra sin kultur og dra dem hit til et ufyselig kaldt land. Men det er jo interessant da at du ikke kommenterer en del av disse som er så opptatt av å kalle norske jenter for horer og løse når de selv betaler seg til sex i Thailand. Og ja jeg kjenner en del flotte jenter fra Thailand som bor og jobber her. De er virkelig humørspredere og svært arbeidssomme.
Gjest Blondie65 Skrevet 3. januar 2010 #9 Skrevet 3. januar 2010 Dette passer meg spot on. Jeg har selv valgt å bli sammen med en dame i fra turistområde i Thailand. Hun er nok som flere sier velbrukt, men slik jeg ser det er bruktbil ofte bedre enn en splitter ny modell. Det finnes nok av nydelige jenter i Norge, men damer er uansett hvordan du vrir og vender på det biologisk tiltrukket av makt, status og penger.(ikke alle, men flesteparten), og i dagens samfunn hvor kvinner klatrer stadig høyere, så rekker mange helt OK menn rett og slett ikke opp. Uansett hvorfor lete i flere år i Norge, når du i Thailand finner fantastiske jenter overalt. Thailand For menn som vil være menn, og ha damer som er damer. Ps(misbrukt og undertrykking av damer liker ikke jeg.) Her er det i alle fall en som er ærlig. Når det gjelder det at helt ok menn ikke rekker opp. Sukk. Jeg vet ikke helt hvor feilen ligger. Mangel på eller evne til kommunikasjon? Synes det er vanskelig å finne disse helt ok mennene jeg? Jeg vet de finnes, flere av mine venninner er gift med sorten.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #10 Skrevet 3. januar 2010 Her er det i alle fall en som er ærlig. Når det gjelder det at helt ok menn ikke rekker opp. Sukk. Jeg vet ikke helt hvor feilen ligger. Mangel på eller evne til kommunikasjon? Synes det er vanskelig å finne disse helt ok mennene jeg? Jeg vet de finnes, flere av mine venninner er gift med sorten. Som jeg sa. Ikke alle. Akkurat som flesteparten av menn er opptatt av pupper og looks. Det er ikke rent få ganger jeg har fått høre at jeg ikke er god vedrørende nok status og økonomimessig. På mange måter tror jeg på den biologiske forklaringen om at menn tiltrekkes mer av det visuelle, mens kvinner tiltrekkes mer av det som henger bak teppet. Å henger det makt, penger og status der, vet kvinnen at det vil gi gode kår for barn, familie etc. Uansett i thailand har jeg begge deler. Ok utseende og makt, penger og status. Det kan misbrukes, men ordtlige menn behandler kvinner i thailand likeverdig med hvordan de ville behandlet kvinner i Norge. Jeg gjør i hvertfall det. Så langt er jeg i hvertfall lykkelig. Nå skal det legges til at jeg også er buddist da, og kanskje det er en forklaring på at jeg lettere tiltrekkes asiatisk kultur fremfor Norsk.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #11 Skrevet 3. januar 2010 Thailand For menn som vil være menn, og ha damer som er damer. Truckførere, trailersjåfører og harry backpackers er vel ekte menn da.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #12 Skrevet 3. januar 2010 Truckførere, trailersjåfører og harry backpackers er vel ekte menn da. Dine fordommer glemte følgende. Drosjesjåfører Servicearbeidere Butikkarbeidere Byggningsarbeidere Vedlikeholdsarbeidere Ja du møter mange av disse menneskene der nede, og årsaken er vel forklart på det biologiske plan litt lengre opp. Mange av disse føler at de ikke rekker opp i det norske samfunnet. Dersom alle disse gruppene av mennesker stemples som tapere som har vi i Norge snart ett samfunn av kun tapere. Jeg blir kvalm av folk som viser dine fordommer, men det er vel som kona(thai) til en kompis sier. Norge er ett iskaldt samfunn, og med det henviser hun ikke til gradestokken.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #13 Skrevet 3. januar 2010 Truckførere, trailersjåfører og harry backpackers er vel ekte menn da. Hva er feil med den type menn og jeg tør spørre.?
Gjest Blondie65 Skrevet 3. januar 2010 #14 Skrevet 3. januar 2010 Det er ikke rent få ganger jeg har fått høre at jeg ikke er god vedrørende nok status og økonomimessig. Nå kan ikke jeg svare for hva folk har sagt til deg og hvorfor de har sagt det. Jeg kan kun svare for meg selv. Jeg er i 40-årene. Jeg har slitt meg ut av et økonomisk uføre og klarer meg i dag bra. Jeg er altså i en situasjon der jeg kan betale mine regninger på forfall, og ellers forsørge meg selv. Jeg kan reise på en eller to ferier i året og ha det kjekt med venner en gang i mellom på byen, kjøpe meg klær og gå til frisør når det er behov for det. Slik har det ikke alltid vært. Men jeg tenker å fortsette å ha det slik. Det vil si at jeg er selvstendig i den forstand at jeg kan forsørge meg selv uavhengig av en annen person. Dermed er jeg ikke på jakt etter statusen eller pengeboken til en annen person. Men den personen jeg treffer må også være selvstendig økonomisk. Dvs. at uavhengig av meg og min økononi så må det være orden i økonomien og vedkommende må ha samme holdning til dette som meg: først betaler vi regningene - deretter kommer "luksusbehovene". Jeg har ikke noe behov for å overlate alle mine regninger til en annen og bli forsørget. Siden jeg hater husarbeid må den jeg flytter sammen med være villig til å gjøre sin del. Jeg trives ikke med å gå hjemme og pusle - det ville klikket fullstendig for meg hvis jeg skulle gjøre det. Altså må det være akseptert at jeg går i jobb. I tillegg kommer at det må finnes en del felles interesser slik at vi kan dyrke disse sammen. Jeg vil gjerne ha en mann som er min likeverdige, men det kan godt være områder vedkommende er dyktigere på enn meg og omvendt slik at vi kan lære av hverandre. Jeg orker ikke være sammen med en mann som er uinteressert i mine største interesser for da vet jeg at disse vil bli undertrykt. Ja jeg vet som nevnt tidligere at slike menn finnes - jeg har et par venninner som er gift med slike. Frem til jeg finner en av denne sorten som er ledig har jeg det fint som single.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #15 Skrevet 3. januar 2010 Det med flunkende ny var nå litt drøyt da. Drar man til turiststedene i Thailand og kommer hjem med kone derfra så er det som regel en velkjørt en ... Det er vel ikke akkurat spesielt ukjent hva jenter der nede er nødt til å livnære seg av. Mitt inntrykk er at disse guttene ikke vil velge en skikkelig norsk jente fordi deres krav til underdaninghet og husholder ikke eksisterer blant norske kvinner. Og så drar de til bl.a. thailand i den tro at de skal finne seg en underdaning en der. Det mest interessante er at de samme guttene ikke har noe problem å kalle norske jenter for horer, løse og fnyse av at de har hatt flere partnere, for så å gå å kjøpe/importere seg en Thaibrud. Hykleriet er fullkomment. Dette innnlegget viser til det fulle hvorfor ts bør flytte oppmerksomheten østover. Menneskeforakten et stort antall norske kvinner (særlig på venstresiden) utviser overfor utenlandske kvinner, er et speilbilde av den forakten de utviser overfor norske menn. Når dette sees i sammenheng med deres oppfatning av seg selv ("skikkelige norske jenter"), så er hykleriet korrekt nok fullkomment.
Gjest Blondie65 Skrevet 3. januar 2010 #16 Skrevet 3. januar 2010 Dette innnlegget viser til det fulle hvorfor ts bør flytte oppmerksomheten østover. Menneskeforakten et stort antall norske kvinner (særlig på venstresiden) utviser overfor utenlandske kvinner, er et speilbilde av den forakten de utviser overfor norske menn. Når dette sees i sammenheng med deres oppfatning av seg selv ("skikkelige norske jenter"), så er hykleriet korrekt nok fullkomment. Jeg forakter ikke thaijenter. Jeg forakter menn som betrakter norske jenter som horer og løse og omtaler dem som det, mens de selv velger en prostituert jente fra Thailand. Jeg vet veldig godt at det ikke er lett å være jente i Thailand - jeg foratker dem derfor ikke. Kun de mennene som utnytter dem. Når det gjelder "skikkelig norsk jente" så snakker jeg om jenter som arbeider og forsørger seg selv, og ikke velger å bli forsørget eller at noen andre skal betale for luksuslivet deres. Det har ingenting med å gjøre at jenter fra andre land ikke er skikkelige. Som nevnt i et annet innlegg vet jeg svært godt at thailandske jenter er arbeidssomme og gitt muligheten er de også skikkelige. Den muligheten er det lite av i Thailand, derfor prostituerer de seg isteden.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #17 Skrevet 3. januar 2010 Nå kan ikke jeg svare for hva folk har sagt til deg og hvorfor de har sagt det. Jeg kan kun svare for meg selv. Kudos til deg for dette innlegget. Meget bra. Mine holdninger stammer nok fra tidligere også når jeg ikke var like godt stilt økonomisk som nå. Nå i dag kan ingen i Norge skyte de kommentarene til meg lenger, men det er også lenge siden jeg har vært på sjekkemarkedet i Norge da. Etter at jeg var i Asia for første gang i 2004, har min interessse for vestlige kvinner forsvunnet som dugg for solen. Nå skal jeg heller konsentrere meg om min kjære i Thailand og heller bruke mine midler og kunnskap til å bygge opp henne. Som du poengterte var viktig, så har vi samme grunn interesser. Som meg elsker hun SciFi, og det er jaggu vanskelig å finne jenter som liker det. De fleste her på berget er i sjangeren sex og singel liv.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 3. januar 2010 #18 Skrevet 3. januar 2010 Det går en norsk dokumentar om norske menn i Thailand på NRK2 nå...Ut fra dokumentaren å dømme er det jo en spesiell type menn som vil ha damer i Thailand.
Gjest Blondie65 Skrevet 3. januar 2010 #19 Skrevet 3. januar 2010 Nå skal jeg heller konsentrere meg om min kjære i Thailand og heller bruke mine midler og kunnskap til å bygge opp henne. Som du poengterte var viktig, så har vi samme grunn interesser. Ha en hyggelig tid med din kjære. Og bare for å understreke et poeng: om meg elsker hun SciFi, og det er jaggu vanskelig å finne jenter som liker det. De fleste her på berget er i sjangeren sex og singel liv. Ikke stor fan av SciFi - men gi meg heller en Steven Seagal film enn dusinvaren av jenteflix når som helst ...
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #20 Skrevet 3. januar 2010 Vel, nei. Norske kvinner er penest i verden. Og asiatiske er mer slum og fattigdom, de må ta tak i det de kan for å klare seg. Klart en hvit mann er velkommen! Ser alle norske kvinner like ut og alle fra utlandet ser like ut? Så du mener det ikke finnes en eneste asiatisk eller utenlandsk kvinne som er penere enn en norsk kvinne? Det finnes da både stygge og pene kvinner i Norge, ikke alle kvinner i Norge ser så voldsomt bra ut. Og utseende forfaller fort for kvinner. Så hvis man har 2.5 millioner kvinner i Norge, hvor mange av disse mener du ser ut som supermodeller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå