Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nå over 2 måneder siden jeg og x-en har slått opp, og jeg er ikke over han enda, men har akseptert at det ikke blir noe mer mellom oss. Vi prøver nå å bli venner igjen, fordi vi var bestevenner før vi ble sammen. Jeg savner han veldig mye og vil være venner med han.

Nå som vi har begynt å snakke med hverandre igjen, føler jeg meg ganske okey, men det gjør ganske vondt for meg. Men nå har det seg sånn at hver gang jeg ser noe form for at han holder på/liker noen andre.. f.eks. i nicket på msn. Nå har han: Frøken<3

Jeg får så vondt inni meg, mageknip, også er det akkurat som et heteslag kommer over meg. Jeg blir sikkelig varm og kaldsvetter og litt sånt. Jeg vet ikke hva det er for noe, men jeg syns det er ubehagelig.

Er det lurt av meg å prøve å få tilbake vennskapet?

Er det normalt å få sånn hetebølge?

Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

IKKE LURT! Var også bestevenner med eksen før vi ble sammen og vi visste begge at det ikke kunne bli det samme igjen om det ble slutt. Han har nå dame og jeg vet at jeg aldri i verden kunne vært venner med han nå og samtidig savne han som kjæreste når han er med en annen. Du føler kanskje at det beste for deg er å ha han som venn for da har du ikke mistet han helt, men tro meg når jeg sier at du får det såååå mye bedre ved å kutte kontakten. Du kommer bare til å ville ha mer når dere er venner også kommer du til å bli knust den dagen du finner ut at han har funnet en annen.

Skrevet
Det er nå over 2 måneder siden jeg og x-en har slått opp, og jeg er ikke over han enda, men har akseptert at det ikke blir noe mer mellom oss. Vi prøver nå å bli venner igjen, fordi vi var bestevenner før vi ble sammen. Jeg savner han veldig mye og vil være venner med han.

Nå som vi har begynt å snakke med hverandre igjen, føler jeg meg ganske okey, men det gjør ganske vondt for meg. Men nå har det seg sånn at hver gang jeg ser noe form for at han holder på/liker noen andre.. f.eks. i nicket på msn. Nå har han: Frøken<3

Jeg får så vondt inni meg, mageknip, også er det akkurat som et heteslag kommer over meg. Jeg blir sikkelig varm og kaldsvetter og litt sånt. Jeg vet ikke hva det er for noe, men jeg syns det er ubehagelig.

Er det lurt av meg å prøve å få tilbake vennskapet?

Er det normalt å få sånn hetebølge?

Takk for svar.

Er det lurt av meg å prøve å få tilbake vennskapet? NEI

Er det normalt å få sånn hetebølge? JA

Skrevet

Så jeg skal bare kutte all kontakt..

Årh, det så vanskelig, og jeg vil liksom ikke at han skal forsvinne ut av livet mitt helt.. jeg er så glad i han..

Skrevet
Så jeg skal bare kutte all kontakt..

Årh, det så vanskelig, og jeg vil liksom ikke at han skal forsvinne ut av livet mitt helt.. jeg er så glad i han..

Du skal hvertfall kutte kontakten til du er noenlunde over han. Jeg vet hvor vanskelig det er, men noen ganger er det det som er vanskeligst som er det rette. Du har det bra der og da når du er med han, men når du ikke er det og vet at han ikke er din så kommer du til å få nedtur etter nedtur. Vil du virkelig utsette kjærlighetssorgen din?

Det er utrolig hardt i begynnelsen men så blir det enklere for hver dag som går. Du må bare begynne et sted. Ingen sa det skulle være lett.

Skrevet
Du skal hvertfall kutte kontakten til du er noenlunde over han. Jeg vet hvor vanskelig det er, men noen ganger er det det som er vanskeligst som er det rette. Du har det bra der og da når du er med han, men når du ikke er det og vet at han ikke er din så kommer du til å få nedtur etter nedtur. Vil du virkelig utsette kjærlighetssorgen din?

Det er utrolig hardt i begynnelsen men så blir det enklere for hver dag som går. Du må bare begynne et sted. Ingen sa det skulle være lett.

Huff... men du har vell rett.. Håper bare han ikke glemmer meg helt da. Vil liksom at han skal tenke på meg.

Jeg vet ikke lengre.. føler ting er så mye hardere nå. Det har ikke vert så gale som dette før da det har blitt slutt mellom meg og en annen. Jeg vet ikke, han er så spesiell..

Skrevet
Huff... men du har vell rett.. Håper bare han ikke glemmer meg helt da. Vil liksom at han skal tenke på meg.

Jeg vet ikke lengre.. føler ting er så mye hardere nå. Det har ikke vert så gale som dette før da det har blitt slutt mellom meg og en annen. Jeg vet ikke, han er så spesiell..

Du må prøve å ikke tenke sånn, at du er redd for at han glemmer deg. Han "glemmer" deg ikke, men så lenge han har gitt beskjed om at det aldri blir dere to mer så kan du ikke forvente at han skal gå rundt å tenke på deg hele tiden. Han gjør nok desverre ikke det nå heller. Jeg er enig med de andre her at du må bara kutte kontakten, slutte å lese på nettet osv og konsentrere deg om ditt liv og ikke hans. Du kommer deg sjelden fort videre om du graver deg ned i hans liv.

Men jeg vet hvordan du har det. Det er helt forferdelig når det står på. Jeg var selv sammen med en i 2 år, og det ble slutt. Han kunne jeg ha giftet meg med, og jeg hadde kjærlighetssorg i over 1 år. Men litt av grunnen til dette var nok at jeg hang sammen med hans venner, og traff han inni mellom, noe som gjorde at jeg innerst inne håpte litt at det skulle bli oss to. Hadde nok gjort det anderledes i dag.

Jeg håper du klarer å si til han at du trenger avstand, og holder denne for det tror jeg er til det beste for deg. Jeg kom over x-en min til slutt å giftet meg med den som var best for meg. Når jeg ser tilbake så ser jeg at jeg og x-en min ikke skulle være for alltid, men det er helt utrolig vanskelig når en står oppi det.

:klemmer: føler med deg for følesene du har er helt pyton.

Gjest Gjest mormor
Skrevet

Jeg var sammen med en gutt i slutten av 1960 årene. Det ble brudd da jeg flyttet, langt fra han, som ungdom. Hjertet mitt var helt knust, men den gangen var 15 mil langt og så å si umulig økonomisk å kunne treffes.

Fremdeles etter så mange år har vi sterke følelse for hverandre. (Vi ble gift på hver vår kant)

I voksen alder flytter han (og familien) og søsteren hans bare 4 mil unna der jeg ble boende som ungdom. Siden søsteren hans og jeg var venninner, så ble det ny kontakt igjen, også med han.

Nå så mange år etter er vi ikke ferdige med hverandre. Når vi nå møtes så er det helt sprøtt. Hjertet banker, varmen kommer krypende, det er vanskelig å snakke når vi er sammen og når vi kommer bort i hverandre, er det som å få elektrisk støt. Dette gjelder for oss begge.

Gammel kjærlighet ruster ikke alltid!

Skrevet

Jeg vet ikke hva eg skal gjøre, vil bare grine... Jeg vil ha et vennskap med han, men det er han som er mest giret, eller han sier sånn vi MÅ bli venner igjen, det viktig osv. Nå når jeg snakker med han err svarene hans kjedelig og kalde. Og det gjør litt vondt, men jeg prøver å vikre glad osv osv.

Men hvorfor er han kaldt mot meg da det er han som sier at vi MÅ være venner?

Ja å kutte kontakt med han, blir rart. Jeg vet faktisk ikke om jeg greier det. Jeg er faktisk redd for at jeg aldri mister følelsen for han.

Skrevet

Jeg ville nok også prøvd å ikke ha kontakt en stund.. Følelsene dine vil helt sikkert forsvinne over tid, selv om vonde ting skjer så går livet videre. Uansett hvor vondt og trist det er nå, så vil det komme en dag der du syns det går greit - men jeg tror du kommer til den dagen raskere om du ikke tvinger deg selv til å være venner med ham.

Skrevet

Anbefaler deg også å ikke kontakte han på en stund. Du må komme over han først. Ellers blir det nok feil for dere å være venner.

Jeg er venner med første kjæresten min. Det var et tøft brudd og det tok tid før jeg kom over han. Vi var også venner før vi ble sammen. Etter en stund møttes vi igjen og siden det har vi vært venner. Nå har vi begge kjæreste og lever hvert vårt liv. Men vi snakkes fortsatt med jevne mellomrom.

Skrevet
Jeg vet ikke hva eg skal gjøre, vil bare grine... Jeg vil ha et vennskap med han, men det er han som er mest giret, eller han sier sånn vi MÅ bli venner igjen, det viktig osv. Nå når jeg snakker med han err svarene hans kjedelig og kalde. Og det gjør litt vondt, men jeg prøver å vikre glad osv osv.

Men hvorfor er han kaldt mot meg da det er han som sier at vi MÅ være venner?

Ja å kutte kontakt med han, blir rart. Jeg vet faktisk ikke om jeg greier det. Jeg er faktisk redd for at jeg aldri mister følelsen for han.

Du kommer hvertfall ikke til å miste følelser for han om dere er venner nå som du er så sårbar.

Skrevet
Du kommer hvertfall ikke til å miste følelser for han om dere er venner nå som du er så sårbar.

Jeg vet, men føler meg så alene uten å snakke med han. Holdt meg ganske lenge med å ikke snakke med han da, snakket med han i 2-3 dager etter brudde, så gikk det 10 dager, så gikk det fram til julaften også til nyttåraften, og nå har vi snakket sånn hver dag.

men jeg skal ta rådet deres å ikke snakke med han, håper bare jeg ikke mister han helt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...