Em@lie Skrevet 25. april 2002 #1 Del Skrevet 25. april 2002 Jeg er på jakt etter oppskrift på dette brødet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svenskbrud Skrevet 26. april 2002 #2 Del Skrevet 26. april 2002 Hittade detta recept på en svensk hemsida. Hoppas att det är vad du letar efter. Pumpernickel 850 g grovt rågmjöl 450 g Vetemjöl 1 tekopp Sirap 1 knapp liter Mjölk 30 g Jäst(jaer) 1 nypa salt Arbeta samman alla ingredienser kallt. Låt jäsa minst 4 timmar i 24 ° men helst svalt över natten. Lägg degen i formar och grädda 1 timme i 175-200° . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Em@lie Skrevet 28. april 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 28. april 2002 Lurer på om vi "snakker" om to ulike brød nå.? Poenget er at det skal være uten hvetemel. Det tyske er vel laget som surdeig? Altså lite med karbohydrater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svenskbrud Skrevet 28. april 2002 #4 Del Skrevet 28. april 2002 Aha... Jag skall leta vidare... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svenskbrud Skrevet 7. mai 2002 #5 Del Skrevet 7. mai 2002 gå in på http://www.mat.no/kokebok/ där finns pumpernickel under "avansert sök" bakst/gjaerbakst. Lycka till!!1212[ Dette Innlegg er endret av: svenskbrud den 2002-05-07 21:47 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Em@lie Skrevet 9. mai 2002 Forfatter #6 Del Skrevet 9. mai 2002 Takk skal du ha, Svenskbrud. Får se om jeg tar meg tid en dag til å bake de. Ha en fortsatt hyggelig dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå