Gå til innhold

Amsterdam - Tips?

Mamyblue

Anbefalte innlegg

Hei,

Mitt første inlegg her på kvinneguiden :D

Har planlagt en tur til Amsterdam i begynnelsen av November, men forløpig har vi kun bestilt fly. Er det noen som har tips til hotell sentralt i Amsterdam som ikke er altfor dyrt. Det behøver ikke være førsteklasses men må iallefall ha bad og dusj på rommet.

Jeg er ikke kjent i Amsterdam i det hele tatt men gleder meg veldig til å utforske denne byen. Er veldig glad i gå rundt å kikke på mennesker og livet generelt (kan kanskje være litt kaldt i November men...)

Noen tips om hva man bør se, områder, puber etc?

Hilsen Mamyblue (veldig, veldig ny bruker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ankom Amsterdam i sommer m bil en lørd ettermiddag uten å ha bestilt på forhånd, kanskje ikke d smarteste, men en fyr på en hotellformidling klarte å oppdrive et rom til oss rett v Leidesplein, altså veldig sentralt. Kan ikke huske verken hva d het el hva d kostet, men d var DYRT og frokost var ikke inkludert! ALT er DYRT i Amsterdam, men byen er jo utrolig kul da....Vi tok oss en guidet båttur på kanalene, besøkte Tussauds vokskabinett, van Gogh-muséet og slang såvidt innom Red Light District, men rett utenfor d området holdt jeg på å bli befridd for veska mi av en syklist som kom bak meg og tok tak i den, men jeg slapp ikke, så d gikk bra. Men vær forsiktig!!! D er utrolig mye snusk, tyveri, veskenapping og kriminalitet generelt i den byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

På www.hotels-holland.com kan du søke på hoteller i ulike priskategorier, men ikke regn med å finne noe som både er sentralt og billig på en gang. Ellers er byen en av mine absolutte favorittbyer, og jeg besøker den gjerne flere ganger (har vært der fem ganger tidligere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Mmm, hvis du skal bo billig i Amsterdam, må du bo på hostell... Selv har jeg bodd på Bob's Hostel, ligger i sentrum. Husker ikke adressen, men den står i Lonely Planet -Europe. Hostellet er billig, ligger i sentrum, kult miljø, men ikke særlig lekkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Amsterdam er en kul by, artig med alle kanalene. Jeg har vært på tradisjonell båttur med guide på kanalene og det er å anbefale. Artig å se byen fra kanalene, samt masse lærerik og spennende informasjon.

En tur i Red Light District, samt en tur i Anne Frank's hus er obligatorisk.

Det siste var forøvrig en meget sterk opplevelse, faktisk å gå gjennom den skjulte døra i bokhylla og være i rommet hennes med alle filmstjerneplakatene....

Belag deg på mye kø, vær tidlig ute.

Amsterdam er rimeligere enn hjemme, men ingen billig by.

God tur, heldiggrisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar.

Hotellet behøver ikke å være så ekstremt rimelig, heller ikke midt i sentrum. Jeg er mer på jakt etter et hyggelig område å bo i med litt liv og puls, og siden jeg har null peiling på Amsterdam kan jeg jo risikere å havne langt utenfor byen. Får vel kjøpe en reisehåndbok med kart tenker jeg. Noen anbefalinger her?

Gleder meg som en liten unge, er nemlig født i Nederland men kom til Norge da jeg var 3 år så mine kunnskaper om landet er heller dårlig :oops:

Igjen tusen takk for all hjelp :)

Mamyblue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke akkurat noen tips om reiseguide du kan kjøpe, men ta en titt på biblioteket først da vel og se hva som finnes.. Så kan du jo låne med deg noen forskjellige hjem og se hvem som er best og som du vil ha med deg på turen.. Så kan du enten låne denne omigjen når du skal dra, eller kjøpe den selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på jentetur i Amsterdam i sommer- og gled deg- byen er fullspekket med begivenheter, og atmosfæren er bare til å fryde seg over.

Det er deler av Amsterdam som er svindyrt, shopping etc. Vi sjekket inn på ett hotell som lå på rundt sekshundre kroner per natt (per. pers), dyrt, ja, men verdt det. Det finnes selvsagt rimeligere alternativer, hva med et jüngenherberg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...