Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #1 Del Skrevet 1. januar 2010 Svart kjole, "gull"bolero og kjede i hvitt gull sammen, er det "lov"? Eller bør jeg velge smykke i gult gull? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 1. januar 2010 #2 Del Skrevet 1. januar 2010 Litt vanskelig å svare på uten å se antrekket. Som regel synes jeg ikke gult og hvitt gull er pent sammen, men i dette tilfellet er det mulig det går. Du må nesten prøve antrekket og vurdere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 1. januar 2010 #3 Del Skrevet 1. januar 2010 Hvorfor skulle det ikke være lov? :klø: Ser det bra ut sammen, så gjør det da vel ingenting... Hvitt gull ser jo ut som sølv, og det passer da til det meste. Så med mindre kjedet er kjempe stort, så bør det vel gå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gohege Skrevet 9. januar 2010 #4 Del Skrevet 9. januar 2010 hvorfor skulle det være noe problem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justefine Skrevet 10. januar 2010 #5 Del Skrevet 10. januar 2010 Svart kjole, "gull"bolero og kjede i hvitt gull sammen, er det "lov"? Eller bør jeg velge smykke i gult gull? I Skikk og Bruk anno 1939 står det klart og tydelig at "fruentimmere der bevisst (eller ubevisst) klæder sig op og ifører sig smykke der ikke matcher sitt øvrige antrekk skal pågripes og henrettes nedste morgen. Henrettelsen bør ske ved henging i sine egne umatchende Smykker fra Offentlig Lyktestolpe. Dette til Skræk og Advarsel for samfunnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #6 Del Skrevet 10. januar 2010 I Skikk og Bruk anno 1939 står det klart og tydelig at "fruentimmere der bevisst (eller ubevisst) klæder sig op og ifører sig smykke der ikke matcher sitt øvrige antrekk skal pågripes og henrettes nedste morgen. Henrettelsen bør ske ved henging i sine egne umatchende Smykker fra Offentlig Lyktestolpe. Dette til Skræk og Advarsel for samfunnet. Morsomt! Hva heter denne boken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fropessor Snurre Skrevet 10. januar 2010 #7 Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) Morsomt! Hva heter denne boken? Det står hva boken heter i første setning. Den nyere versjonen står omtalt her: Skikk og bruk Den eldre må du finne i et antikvariat eller lignende. Endret 10. januar 2010 av Fropessor Snurre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 10. januar 2010 #8 Del Skrevet 10. januar 2010 I Skikk og Bruk anno 1939 står det klart og tydelig at "fruentimmere der bevisst (eller ubevisst) klæder sig op og ifører sig smykke der ikke matcher sitt øvrige antrekk skal pågripes og henrettes nedste morgen. Henrettelsen bør ske ved henging i sine egne umatchende Smykker fra Offentlig Lyktestolpe. Dette til Skræk og Advarsel for samfunnet. Hvor får man tak i den boken? Haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #9 Del Skrevet 10. januar 2010 Ah, jeg tenkte at "Skikk og bruk" var en ganske ny form. Skulle tro det mer gikk i "Skik og brug" elns. Haha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #10 Del Skrevet 10. januar 2010 Men, det stemmer det, da. Jeg bruker så å si aldri smykker! Og hvis jeg skal bruke skal det helst være sølv eller hvitt gull. ALDRI gult gull, og ALDRI, ALDRI mikse gult og hvitt gull, eller gult gull og sølv. FYYYYYYYSJ! Hender jeg kan gå med ganske små sølvøredobber. Jeg liker den stilrene og enkle klesstilen, for meg er less more. Og jeg skjønner ikke helt behovet for å skulle sprite opp et antrekk med alt mulig rart. For meg ser det bare vulgært ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MissB Skrevet 11. januar 2010 #11 Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg mikser sol regel ikke smykker og ringer i hvitt gull og gull, men jeg kan ha et gullplagg og et smykke i hvitt gull f.eks;) Så det synes jeg går helt fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest qwe Skrevet 11. januar 2010 #12 Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg har en ring som består av både hvitt. rose og vanlig gull sammen, så ja det er "lov"... er også vanligst med giftering i gull, å det betyr ikke at man skal avstå fra sølv ol til evig tid... Men i TS tilfellet, ville jeg ikke brukt gullfarget smykke, det kan fort bli litt mye, og tror heller ikke hvitt gull hadde blitt så fint.. hva med å bruke ett smykke i kjolens fargetoner? svart med stener/perler? ett litt rocka smykke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå