Gjest brunetten Skrevet 1. januar 2010 #1 Skrevet 1. januar 2010 Spesielt hvis de er relativt lyse i huden og har blå-grønne øyne? Jeg er midt i tyveårene, og jeg har alltid vært brunette. Jeg føler derfor at det virkelig er på tide å prøve noe nytt... Er det verdt et forsøk? I så fall, hvilken måte er den beste å gjøre det på? Striper eller noe? Jeg har typisk halvlangt og rett mellombrunt hår.
Alladin Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 Jeg er brunette selv. Min frisør hadde en gang en plan om å få meg mye lysere (ikke helt blond), men dette fungerte ikke for meg. Jeg hadde håret slik i ca 3 uker før jeg måtte farge det mørkt igjen. INGENTING stemte liksom, sminke, klær, ja alt ble feil.
zuperduper Skrevet 1. januar 2010 #3 Skrevet 1. januar 2010 Det vet jeg ikke. Er selv brunette, og vet at _jeg_ ikke kler blondt hår! Grunnen til det, er at jeg ved et par anledninger har prøvd parykker . Anbefaler egentlig det, for da vil du få en føling med hvordan du vil se ut.
Gjest ts Skrevet 1. januar 2010 #4 Skrevet 1. januar 2010 Jeg er brunette selv. Min frisør hadde en gang en plan om å få meg mye lysere (ikke helt blond), men dette fungerte ikke for meg. Jeg hadde håret slik i ca 3 uker før jeg måtte farge det mørkt igjen. INGENTING stemte liksom, sminke, klær, ja alt ble feil. Det er nettopp det... Men jeg vet jo ikke før jeg har prøvd. Dessuten så kan jeg jo alltid farge det tilbake. Håret mitt er sunt, og jeg vet at det kommer til å bli litt slitt og tørt, men jeg jo så nysgjerrig på å gjøre noe litt drastisk med håret mitt. :gjeiper: Forresten, jeg har hørt at det finnes en blond nyanse for de fleste. Man må bare velge den rette...
Alladin Skrevet 1. januar 2010 #5 Skrevet 1. januar 2010 (endret) Det er nettopp det... Men jeg vet jo ikke før jeg har prøvd. Dessuten så kan jeg jo alltid farge det tilbake. Håret mitt er sunt, og jeg vet at det kommer til å bli litt slitt og tørt, men jeg jo så nysgjerrig på å gjøre noe litt drastisk med håret mitt. :gjeiper: Forresten, jeg har hørt at det finnes en blond nyanse for de fleste. Man må bare velge den rette... Det er slik jeg også tenker, kan jo alltid endre på farger og fasonger. Det vokser jo ut hvis klippen blir litt misslykket en gang, men da har jeg vertfall prøvd. Lykke til Endret 1. januar 2010 av Alladin
Gjest ts Skrevet 1. januar 2010 #6 Skrevet 1. januar 2010 Det vet jeg ikke. Er selv brunette, og vet at _jeg_ ikke kler blondt hår! Grunnen til det, er at jeg ved et par anledninger har prøvd parykker . Anbefaler egentlig det, for da vil du få en føling med hvordan du vil se ut. Høres litt lurt ut.
Gjest ts Skrevet 1. januar 2010 #7 Skrevet 1. januar 2010 Det er slik jeg også tenker, kan jo alltid endre på farger og fasonger. Det vokser jo ut hvis klippen blir litt misslykket en gang, men da har jeg vertfall prøvd. Lykke til Takk.
Minttu Skrevet 1. januar 2010 #8 Skrevet 1. januar 2010 Er man lys i huden og har blå/grønne øyne så kan det jo gå. Jeg er egentlig blond, ganske så blek og har blå øyne. Har farget håret brunt og hatt det slik i over 1år nå, og noen ganger før. Så ja, jeg syns jeg kler brunt ganske godt, men kler også blondt veldig godt. Man må vel bare prøve, du finner ikke ut ellers
Gjest ts Skrevet 1. januar 2010 #9 Skrevet 1. januar 2010 Er man lys i huden og har blå/grønne øyne så kan det jo gå. Jeg er egentlig blond, ganske så blek og har blå øyne. Har farget håret brunt og hatt det slik i over 1år nå, og noen ganger før. Så ja, jeg syns jeg kler brunt ganske godt, men kler også blondt veldig godt. Man må vel bare prøve, du finner ikke ut ellers Sant det. Dessuten så var jeg jo egentlig mørkeblond som liten.
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #10 Skrevet 1. januar 2010 For å slippe store utgifter med frisør, jeg betalte 1400 for minicolor farging, og 450 for farging av ettervekst rimelig ofte, for noe jeg angrer på, men å vokse ut igjen håret til min naturlige farge vil jo ta evigheter, og jeg kan ikke gå rundt å se ut som en idiot på jobben heller så... Det jeg vil frem til er så et tidligere innlegg skrev her, kjøp deg en rimelig blond parykk og gå hjemme med den i et par dager, så ser du om du vil trives med det før du bruker større summer på det.
Gjest Shivas Skrevet 1. januar 2010 #11 Skrevet 1. januar 2010 Jeg er naturlig brunette, litt rødbrun, kanskje, og ordentlig grønne øyne. Ser helt taskig ut med blondt hår!! Ser regelrett sjuk ut. Har prøvd blond parykk og også ved å sette på forskjellige frisyrer/farger på et fotografi (på et nettsted). Aldri funnet en nyanse som jeg kler. Har i stedet farget håret i en mørkere nyanse, som fremhever både hud og øyne på en flott måte. Så drømmen om blondt hår er lagt på hylla for godt;) Synes ikke du man skal bleke håret bare 'for å prøve', og risikere at man ødelegger håret for en lang periode fremover.
Gjest Gjest_Brunette_* Skrevet 2. januar 2010 #12 Skrevet 2. januar 2010 Flere av dere skriver at det kan gå dersom man er lys i husen. Jeg er brunette og vet jeg ikke passer blondt hår, nettopp fordi jeg er såpass lys i huden. Jeg kaller meg for "britisk blek" i huden, og tror jeg hadde blitt ennå blekere hadde jeg blitt blondine. De som er litt gyldne i huden derimot, syns jeg passer litt gyldenblondt hår, selv om de er opprinnelige brunetter.
Gjest Gjest_Christina_* Skrevet 2. januar 2010 #13 Skrevet 2. januar 2010 Tror du bare må prøve jeg, så ser du om du kler det eller ikke:) Jeg er opprinnelig brunette med blå øyer men har farget håret blondt de to siste årene. Ikke helt blondt, men en ganske gyllen farge. Vet ikke om noen som synes jeg ser bedre ut med brunt hår. Mens bestevenninnen min ser ganske blek og blass ut med blondt hår, og hun er lysere enn meg opprinnelig.
Beauté Skrevet 2. januar 2010 #14 Skrevet 2. januar 2010 Jeg kjenner en som absolutt IKKE kler blondt hår. Og hun var så misfornøyd at hun farget det tilbake til brunt. Mye finere. Jeg er omvent. Prøvde å farge håret mørkt en gang og angret veldig.
pittie Skrevet 2. januar 2010 #15 Skrevet 2. januar 2010 Kommer vel mye ann på hvilken farge/tone brunt hår du har, og hudtype. Selv er jeg mørk askeblond orginalt med nøytral hud, blåe øyner og svarte øyebryn, jeg kler de meste. Blåsvart, rødt, mørkbrunt, lys blondt osv. Ørten av orginalt brunetter jeg kjenner har gjort det lysere. Synes egentlig de fleste kler begge deler. Du har ingenting å tape, go for it!
Kjetil S. Skrevet 2. januar 2010 #16 Skrevet 2. januar 2010 Også brunetter som er så flotte da gitt!! What a waste!!!
Gjest hare Skrevet 2. januar 2010 #17 Skrevet 2. januar 2010 for alle del: IKKE gjør det hjemme. en frisør vil gjøre det over tid, ved å legge flere og flere striperi ulike nyanser for å få et godt resultat. husk at du etterpå må ta etteveksten hver 4-6 uke.... og ikke glem at det kan skade hodebunnen din ganske kraftig. allergi for hårfarge pg bleking kan oppstå selv om man har tålt det før - og da kan man ende opp md ganske stygge skader i hodebunnen. selv kan jeg gjerne ta lette striper - men helbleking må man jo ta helt inntil hodebunnen for bra resultat. jeg hadde aldri i livet gjort det dersom jeg var naturlig brunette - det er ingenting finere enn når man passer brunt hår. hudtonen og øynene skinner tusen ganger mer enn ved blondt hår.
MissStiles Skrevet 3. januar 2010 #18 Skrevet 3. januar 2010 Jeg har av og til lurt på åssen jeg ville sett ut med blondt hår. Men tror ikke jeg passer blondt hår. Tror ikke jeg tør å farge det blondt heller. Litt for glad i de mørke håret mitt.
Gjest Blondie65 Skrevet 3. januar 2010 #19 Skrevet 3. januar 2010 Jeg ville fått gjort dette hos en frisør, og ville kanskje prøvd med et par striper nær ansiktet først for å se om det ble pent. Det viktigste her er å finne den rette nyansen. jeg er selv "kommunefarget" men farger håret selv noe lysere. Er det rett farge ser det naturlig ut, er det feil farge ser det ut som du har "hjelm" på hodet, eller en "ufo" har landet.
Cayenne Skrevet 3. januar 2010 #20 Skrevet 3. januar 2010 Jeg er selv opprinnelig blond, men har farget håret mørkt i et par år. Var redd jeg kom til å bli veldig blek som brunette, men jeg er superfornøyd med forandringen, og alle jeg har blitt kjent med etter 'forvandlingen' går ut i fra at jeg er naturlig brunette Så man kan så absolutt kle en hårfarge som er veldig ulik ens naturlige farge. Jeg prøvde selv et par parykker før jeg bestemte meg, en mellombrun og en mørkbrun/svartbrun. Selv om en parykk alltid vil se unaturlig ut, så får man en viss idé om hvordan man vil se ut med en annen hårfarge. Jeg ville gått til en frisør som er flink med farging og som kan hjelpe deg til å finne en farge som passer deg, det finnes jo utallige ulike nyanser, og om du f.eks ikke kler en kald, lys blond, kan du kle en mørkere gyllenblond osv. Sånt er vanskelig å se på forhånd for et utrent øye. Noe du bør være obs på er at du ikke nødvendigvis kommer til å kle samme sminke, samme farger osv når du skifter hårfarge. Jeg sminker meg ganske annerledes nå enn da jeg var blond, selv om hudtone og øyenfarge er lik. Personlig synes jeg brunetter kler mørkere/hardere sminke enn blondiner, som blondine må man i større grad passe på at sminken ikke blir for mørk eller hard. Du bør f.eks vurdere å bruke brun eller grå mascara og eyeliner fremfor svart (i hvert fall til hverdags). Om du har mørke bryn bør du vurdere å farge/bleke brynene, og du må som andre har nevnt over farge etterveksten på håret ganske ofte. Dette bør du så absolutt gjøre hos frisør. Nå som jeg er brunette farger jeg etterveksten selv om jeg ikke vil ta meg råd til å gå til frisøren en måned, men da jeg var blond og lysnet håret gikk jeg alltid til frisør for å ta etterveksten. Jeg bør ta etterveksten en gang i måneden, men det hender det går litt lenger tid i mellom pga økonomi og ork. Pes å farge håret en gang i måneden selv, tar jo så lang tid og blir mye gris, mens det ville blitt veldig dyrt å gå til frisøren hver måned
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå