Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 1. januar 2010 #1 Skrevet 1. januar 2010 Jeg og min mann har ikke hatt noe greit forhold de siste to årene. Vi hakker mye på hverandre og noen ganger ender det opp i høylytte krangler. Vi har i det siste snakket om å flytte fra hverandre, hvertfall for en periode for å se om det kan hjelpe. Det jeg bekymrer meg for er våre to små barn på 2,5 og 4 år. Vil de ta "skade" av å flytte nå for så å evt flytte tilbake igjen om feks et år? Eller hadde de hatt det best om vi prøvde å finne ut av ting under samme tak? Jeg blir jo også "tvungen" til å flytte i en leilighet før jeg evt kan kjøpe meg et eget hus pga søknader o.l. Vil det være best med to tette flytinger (i løpet av få mnd), eller bør jeg vente noen år mellom hver flytting? Takk for alle innspill.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #2 Skrevet 2. januar 2010 Først og fremst bør foreldre gå fra hverandre når de ikke har det bra nok med seg selv til å være gode, tilstedeværende foreldre som har overskudd og glede til å gjøre mer enn å hangle og krangle gjennom hverdagen. Barna merker mer enn man tror, og en god venn av meg sa han skulle ønske foreldrene hadde skilt seg lenge før. Han var ganske irritert på at det hadde holdt sammen for barnas skyld. Heller glade foreldre på hver sin kant (som samarbeider!!) enn to under samme tak med gnisniger bak fasaden. Dere skal jo til megling og kan prøve familieterapi før dere evt gir opp. Når det så blir flytting, tror nok jeg, personlig, jeg ville sett etter et sted jeg kunne bli boende en stund. Evt at dere samarbeider og bor i samme bolig til begge finner noe annet. Jeg har måtte flytte 3-4 ganger etter hverandre med barna mine og det er svært lite gunstig.
starligt Skrevet 2. januar 2010 #3 Skrevet 2. januar 2010 men da prater dere jo om og evt ta pause fra forholdet.noe jeg syns er tåpelig.en burde være voksen nok til og finne ut av ting uten og ha pause.hvorfor skulle ting bli bedre da?? den ser ikke jeg. prøv familiekontor!mange som har hatt nytte av det. barna deres kan ta stor skade av at dere står og krangler foran dem.tenk litt over den. neste gang dere starter en krangel,prøv og stopp opp litt og tenk over:hva er det vi egentlig krangler om!!!
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #4 Skrevet 2. januar 2010 Det er bare å flytte i morgen. Problemet løser seg sannsynligivs ikke - men det er bedre å flytte nå. Barna har det best når dere bor hver for dere. Om dere skulle, mot all formodning, flytte sammen igjen, og det blir bedre, tåler barna selvsagt det. Må ikke være redde for å puste litt.
Gjest megvel Skrevet 2. januar 2010 #5 Skrevet 2. januar 2010 Først og fremst bør foreldre gå fra hverandre når de ikke har det bra nok med seg selv til å være gode, tilstedeværende foreldre som har overskudd og glede til å gjøre mer enn å hangle og krangle gjennom hverdagen. Barna merker mer enn man tror, og en god venn av meg sa han skulle ønske foreldrene hadde skilt seg lenge før. Han var ganske irritert på at det hadde holdt sammen for barnas skyld. Heller glade foreldre på hver sin kant (som samarbeider!!) enn to under samme tak med gnisniger bak fasaden. Dere skal jo til megling og kan prøve familieterapi før dere evt gir opp. Når det så blir flytting, tror nok jeg, personlig, jeg ville sett etter et sted jeg kunne bli boende en stund. Evt at dere samarbeider og bor i samme bolig til begge finner noe annet. Jeg har måtte flytte 3-4 ganger etter hverandre med barna mine og det er svært lite gunstig. Dette var akkurat det jeg ville skrive
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå