Gå til innhold

Hvordan få tilbake utlånte penger?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lars_*
Skrevet

Jeg og en kollega var på kurs, hvor lommeboken hans ble stjelt. Jeg måtte derfor låne han penger slik at han kom seg hjem. Han sa jeg skulle få de tilbake neste gang vi trefftes. Jobber 2-4 i havet, så det ble en liten stund til. Men neste gang var han sykemeldt og gangen etter fikk vi beskjed om at vi aldri kom til å se han mer. (han hadde visst angst for bakterier) Men spørsmålet mitt er: Hvordan skal jeg få tilbake disse pengene. Jeg har jo navn, adresse, tlf nr og facebooken hans, men hvordan ordlegger jeg meg? Er det best å la det ligge? Syns han burde ta kntakt og gi de tilbake selv! men når dette ikke blir gjort?

Sitter pris på alvorlige svar =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg og en kollega var på kurs, hvor lommeboken hans ble stjelt. Jeg måtte derfor låne han penger slik at han kom seg hjem. Han sa jeg skulle få de tilbake neste gang vi trefftes. Jobber 2-4 i havet, så det ble en liten stund til. Men neste gang var han sykemeldt og gangen etter fikk vi beskjed om at vi aldri kom til å se han mer. (han hadde visst angst for bakterier) Men spørsmålet mitt er: Hvordan skal jeg få tilbake disse pengene. Jeg har jo navn, adresse, tlf nr og facebooken hans, men hvordan ordlegger jeg meg? Er det best å la det ligge? Syns han burde ta kntakt og gi de tilbake selv! men når dette ikke blir gjort?

Sitter pris på alvorlige svar =)

Klart han burde gjøre det uoppfordret, men du kan jo bare sende ham en vennlig beskjed om at du håper det går bra med ham, og gi ham kontonummeret ditt så han kan sette dem inn når han kan.

Skrevet

Det beste er vel å ringe ham. Si noe om at siden dere ikke kommer til å jobbe sammen mer så lurer du på hvordan dere skal ordne dette med pengene han lånte.

Nå vet vi jo ikke hvor mye penger det er snakk om, men jeg hadde nok ringt ham hvis det er snakk om en betydelig sum.

Skrevet

Beklager for å kuppe tråden, men jeg har et stort ønske om å jobbe på havet, hvordan går jeg frem for å få den slags jobb, eller søke på den? Finner liksom ikke noe info om det på nettet.

Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet
Beklager for å kuppe tråden, men jeg har et stort ønske om å jobbe på havet, hvordan går jeg frem for å få den slags jobb, eller søke på den? Finner liksom ikke noe info om det på nettet.

Ta på deg matrosdrakt og still deg nede på havna til noen roper deg ombord.

Skrevet

http://nortrain.no/modules/module_123/prox...amp;C=4&I=6

her er en link. Mange kurser/ skoler osv.

Nå vet jeg jo ikke hvor du bor henne, men det finnes masse info på nettet om dette.

Skrevet

skriv en meldig til han å si at det er litt lite penger på konto nå etter jul, og spør om han har mulighet til å betale deg tilbake ?

Gjest Gjest_Lars_*
Skrevet

Ja, jeg får vel krype til korset og spørre etter pengene mine. Syns ikke noe særlig om det, men vil jo ha de tilbake.. Han har fått en god frist på å levere de tilbake, så om jeg ikke spør nå, så blir det vel ikke til noe.

Jeg jobber ikke på havet, men i havet på en oljeplattform.. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...