Gjest hege Skrevet 1. januar 2010 #1 Skrevet 1. januar 2010 Min 8-årige jente er sengevæter. Har nå tenkt å prøve tissematte. Helsestasjonen her jeg bor låner ikke ut slike matter. Noen som vet hvor jeg får kjøpt slike matter? Har søkt litt på nettet uten hell....
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 Lege skriver ut rekvisjon og du tar med til hjelpemiddelsentralen. Men jeg vil anbefale kiropraktorbehandling, vi har brukt det med stort hell på vår femåring.
Gjest hege Skrevet 1. januar 2010 #3 Skrevet 1. januar 2010 Legen her ga meg en adresse der jeg kunne kjøpe. Ingen rekvisjon... Men da kan jeg prøve å søke på hjelpemiddelsentralen Hva gjorde kiropraktoren? Og sluttet han da fort?
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #4 Skrevet 1. januar 2010 Kiroen undersøkte hele kroppen nøye og fant spenninger/stivhet i nedre del av rygg. Så brettet han ungen sammen og knakk det opp. Jeg har ikke noe bedre forklaring, du må nesten se en kiropraktor jobbe.. Ungen var MYE bedre etter behandling 1. Trippelt VERRE etter behandling 2. Og kurert etter behandlig 3. En uke etter det ville han selv ha av seg nattbleia, jeg tolker det dit at han opplevde selv forskjell og kontroll. INGEN uhell siden, hverken i senga eller forøvrig.
Gjest hege Skrevet 1. januar 2010 #5 Skrevet 1. januar 2010 Da er kanskje det noe jeg skal vurdere å prøve. Har prøvd ut litt forskjellig, fotsoneterapi, kinesisk tui na, minirin. Uten hell... Har egentlig ikke så stor tro på matte, da hu sover veldig tungt. Men det er jo ett forsøk verdt...
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #6 Skrevet 3. januar 2010 Min 8 år gamle sønne er nesten (99%) tørr etter 3 mnd med minirin! Han hadde aldri hatt en tørr natt da vi i sommer startet med alarm og begrenset drikke om kvelden. Dette var veldig slitsomt og fungerte ikke lenger da hverdagen kom. Så prøvde minirin og angrer på at vi ikke gjorde det for leeeeeeeenge siden. Skal han sove borte så sender jeg med minirin for sikkerthets skyld. Men vi har alltid "tisselaken" i senga - de er fra apoteket, og engangs.
Gjest Opplyseren Skrevet 5. januar 2010 #7 Skrevet 5. januar 2010 Dere vet at dere har krav på blå resept for bleier til sengevætere?
Gjest Også mamma til sengevæter Skrevet 5. januar 2010 #8 Skrevet 5. januar 2010 Mitt barn er også sengevæter og vi har vært gjennom alt. Kiropraktor, hele programmet - ingen virkning. Minirin, virkning de første mnd men man må ha opphold og ikke bruke det over tid. Minirin har effekt den natten det tas men vil ikke hjelpe barnet til å slutte å væte sengen om natten, men den er jo fin for de som har umoden blære og kan bruke den ved overnatting o.l. Så til det du spurte om. Du kan leie alarmer, matter eller elektroder til å feste på trusen om natten, av ADSL-produkter. De holder til i Vestby så du kan hente produktene hvis du bor i nærheten eller du kan få det tilsendt. Vi har gitt opp alt løser ut kladder på blå resept og sier pytt pytt en dag går det over:-) Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2010 #9 Skrevet 5. januar 2010 ...det var det jeg trodde om minirin helt til jeg fikk snakket med en barnelege /spesialist på området. Minirin inneholder et hormon som finnes naturlig i kroppen og er derfor ikke farlig. At barnet tisser på som om natten betyr ikke at det ikke har hormonet, men at nyrene ikke har lært seg til å reagere på hormonet. Derfor tar man minirin - for å overstimulere nyrene med hormonet slik at de lærer seg å reagere på hormonet. Det er jo slik mye medisin brukes, og grunnen til at de ikke skal brukes over tid. De første 10 dagene med minirin var det vel bare et par tørre netter, men så ble det hver eneste natt tørr i tre mndr. Det er en stund siden vi sluttet med minirin, men ettersom han kan ha uhell fortsatt, så bruker vi minirin om han skal bort en natt. Jeg hadde hørt så mye negativ om minirin at det var det siste vi prøvde.... skulle ønske vi hadde prøvd det før
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå