Gå til innhold

når er det greit med alkohol

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Synes dere det er greit at jenta deres på 15 år har nyttårsfest( hjemme alene) med alkoholservering utover hele kvelden ?

Jeg synes ikke det, men vil gjerne høre deres meninger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldeles ikke.

Jeg er oppvokst i en familie med litt for mye alkohol. Er ganske klar på dette området. Det er en grunn til at det finnes aldersgrenser.

Skrevet

Nei. Min 15 åring ville aldri i livet fått ha hjemme alene fest i det hele tatt, og at det skulle vært alkoholservering i tillegg er bare hinsides all fornuft.

Skrevet

Det er ren og skjær idioti.

Du burde ikke ha spurt engang!!

Skrevet
Synes dere det er greit at jenta deres på 15 år har nyttårsfest( hjemme alene) med alkoholservering utover hele kvelden ?

Jeg synes ikke det, men vil gjerne høre deres meninger.

Nei! Selvsagt ikke!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg er TS, og har ikke selv så store barn. Dette er jenta til noen jeg kjenner.

Synes selv det er helt absurd.

Skrevet (endret)

Nope, njet, nix, nein. Det hadde jeg aldri akseptert.

Nå er det ikke alltid like lett å vite hva store barn foretar seg på egenhånd, andre steder (vi husker vel alle hvordan vi lurte våre egne foreldre... :sjenert: ), vi kan ikke ha kontroll på alt de gjør. Men å tillate at en slik fest holdes hjemme hos oss, med alkohol, gir helt gale signaler. Da sier vi jo på en måte at det er "greit", og det er det slett ikke!

Ikke vil jeg ha det ansvaret på meg heller, med en haug berusede 15-åringer... :roll:

Endret av Nigo-san
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke er greit.

Skrevet
Jeg er TS, og har ikke selv så store barn. Dette er jenta til noen jeg kjenner.

Synes selv det er helt absurd.

Siden du vet hvem dette er, og vet at foreldrene aksepterer dette, ville jeg ringt politiet om festen. (si det er mye bråk e.l.) Da går saken videre til barnevernet.

Skrevet

Selvsagt ikke. Jeg går utifra at foreldrene ikke vet om dette? Mye som kan gå galt på en sånn fest! Er det voksne der? Noen som passer på?

Skrevet
Selvsagt ikke. Jeg går utifra at foreldrene ikke vet om dette? Mye som kan gå galt på en sånn fest! Er det voksne der? Noen som passer på?

Det var ingen voksne til stedet. De var på fest.

Skrevet

Så ungen var alene hjemme? Men visste foreldrene om at hun skulle ha fest?

Skrevet

Det var ingen voksne til stedet. De var på fest.

Min påstand er at om du lar en 15-åring med sans for festing være alene på nyttårsaften, så vet du på en måte om det. Husker jeg var på noen slike monster-parties selv som ung, der noen (ufattelig tette) foreldre lot guttungen være alene gang på gang i helgene, til tross for at de kom tilbake til nedsausede tepper og ødelagte malerier. Jeg skjønte aldri helt hvordan de turte det, ikke da og i hvert fall ikke nå. Selv om man har barn som "aldri ville finne på noe galt", så kan jo ryktene spre seg fort og plutselig har du en haug folk på døra som vil inn, og så ruller snøballen...

Jaja, vi får håpe foreldrene hadde det hyggelig på festen sin og ble passe rødvinsmarinerte, mens husets håpefulle var hjemme og ble dritings og tvangskysset av en bekjent mens bestevenninna spydde i akvariet. :sprettoy:

Skrevet

Nyttårsaften også, ja! Og en 15-åring alene hjemme?

Skrevet

Ikke greit i det hele tatt. Hadde to 16 åringer her igår. De fikk riktignok smake litt champagne ved midnatt.

Skrevet

Spying i akvariet og tvangskyssing er ikke det verste som kan skje. Ubudne gjester kan fort komme på døren. Rykter sprer seg fort, spesielt i dag med mobiler/sms og nettsamfunn! Plutselig vet hundrevis om festen!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg håper bare at foreldrene til noen av de andre som var på festen reagerer.

Skrevet

Alt for tidlig, men desverre er det mange som både får lov og foreldre som ikke bryr seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...