Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #1 Skrevet 1. januar 2010 Det er så enkelt å skjære brød om morgenen... men om en skal være skikkelig lavkarbo: hva tar en fram fra kjøleskapet og spiser hver dag til frokost, som ikke er noe styr?
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 Det er så enkelt å skjære brød om morgenen... men om en skal være skikkelig lavkarbo: hva tar en fram fra kjøleskapet og spiser hver dag til frokost, som ikke er noe styr? to tomater, salathode, vasker dem, deler opp, finner en skål. åpner en bx sardiner. drikker et stort glass vann med vitaminer, mineraler mm. kverner blå java kaffebønner, setter på kaffe. spiser. tannpuss, matbokser, termokopp, sko, lue, nøkler, ut døren.
Chanel.No5 Skrevet 1. januar 2010 #3 Skrevet 1. januar 2010 Her vil du nok få masser av tips: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=116
Cognizance Skrevet 2. januar 2010 #4 Skrevet 2. januar 2010 Ingenting. Frokost er oppskrytt. Eventuelt omelett.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 2. januar 2010 #5 Skrevet 2. januar 2010 Ingenting. Frokost er oppskrytt. Eventuelt omelett. Mange av oss, slike som meg, er avhengig av en god frokost før arbeidsdagen starter. Er det ikke litt kjedelig å lage omelett hver eneste morgen? Bacon blir så mye styr når man kanskje ikke har all verdens tid... Jeg vil gjerne mer over i lavkarbolivsstil, men frokostene blir en utfordring.
Chiquita Skrevet 2. januar 2010 #6 Skrevet 2. januar 2010 på lavkarbo.no finner du masse fine frokostforslag. F.eks ooopsi-rolls, som ligner litt på polarbrød (om man legger godviljen til) og kan brukes med pålegg oppå. Altså like lett som å skjære seg en skive
Lassie Skrevet 10. januar 2010 #7 Skrevet 10. januar 2010 Finner masse godt på lavkarbo.no - utenom ooopsi-rolls Salat er jeg glad i. Eller lavkarbo-pannekake en sjelden gang.
heipådeg123 Skrevet 10. januar 2010 #8 Skrevet 10. januar 2010 Hva med omelett/eggerøre med røkt/gravet laks ved siden av. Legg noen skiver ost på tallerkenen eller legg det over omeletten mens du steker det. Hvis du syns det er mye styr kan du jo lage eggerøre kvelden før, også tar det jo max 2 min å lage det om morgenen
Draum Skrevet 10. januar 2010 #9 Skrevet 10. januar 2010 Jeg spiser lavkarbo, men ikke ketose-basert, så jeg spiser som regel to knekkebrød til frokost. De inneholder til sammen 14 gr. karbo, også har jeg eggerøre laget dagen før, spekeskinke eller noe annet kjøttpålegg med lite karbo i på. Skal man i ketose blir det jo straks mer komplisert, da er vel omelett, eggerøre eller kokt egg det vanligste.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #10 Skrevet 10. januar 2010 to tomater, salathode, vasker dem, deler opp, finner en skål. åpner en bx sardiner. drikker et stort glass vann med vitaminer, mineraler mm. kverner blå java kaffebønner, setter på kaffe. spiser. tannpuss, matbokser, termokopp, sko, lue, nøkler, ut døren. Sardiner? Eh..tror ikke det! Makrel, laks eller sardiner som i boks er bare ekkelt.
Gjest svanungen Skrevet 10. januar 2010 #12 Skrevet 10. januar 2010 Omelett er raskt og enkelt. Kan evt lage dobbel porsjon, så jeg har med halvparten til lunsj. Ellers koker jeg noen egg som ligger ferdige i kjøleskapet. Rask frokost sammen med litt kjøttpålegg, paprika, agurk, salat etc. Ostekjeks med pålegg fungerer også veldig bra!
toyses Skrevet 15. mars 2010 #13 Skrevet 15. mars 2010 Lett frokost: Deler en avokado i 2, tar ut steinen, pakker den ene halvdelen i plast så den holder seg til neste morgen, eller eventuelt kveld hvis du ønsker det. Legger en skje med kesam i hullet der steinen lå, krydre litt med salt og pepper hvis du ønsker det. Men husk at salt er noe vi bør spise mindre av. Legger på et par skiver med spekeskinke. Avokado har et lavt innhold av karbohydrater, og et høyt innhold av fett. Dette er enumettede fettsyrer som er bra for oss. Når du velger ut avokado i butikken skal den være litt myk. Er den hard, blir den ikke like god å spise. Du kan enten spise den rett fra skallet med en skje eller fjerne skallet.
Suzy Skrevet 15. mars 2010 #14 Skrevet 15. mars 2010 Jeg lager meg omelett hver morgen og tar med halvparten til jobb som lunsj - syns ikek det er vanskelig, men om du har dårlig tid kan du jo lage deg eggrøre i mikroen (tar 2 min) eller spise cottage cheese med noe frukt f.eks.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2010 #15 Skrevet 15. mars 2010 Bruker mye cottage cheese jeg. Litt kanel oppå, litt musli en annen dag, blandet med litt banan, en teskje lettsyltetøy blandet i osv, osv. Enkelt og greit til frokost. Bruker også grovt knekkebrød og f.eks. skinkeost og tomat, eller egg og røykelaks. Men ketose vet jeg lite om... Vet bare at jeg liker å spise lavkarbo. Føler jeg får mer energi av det faktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå