Gå til innhold

Er det naturlig å bli samboer med det samme, eller bør man vente litt?

Kjetil S.

Anbefalte innlegg

Dersom du finner deg en ny partner nå, ønsker du å bo i sammen med det samme, eller vil du helst drøye den for en periode?

Endret av Kjetil S.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi flyttet sammen fra den dagen han flyttet fra wales til norge.

før det hadde vi bare et kjipt avstands forhold.

men for oss var det mest praktisk å flytte sammen da han kom hit.

samtidig så ville jeg veldig gjerne ha han hos meg da :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi flyttet sammen fra den dagen han flyttet fra wales til norge.

før det hadde vi bare et kjipt avstands forhold.

men for oss var det mest praktisk å flytte sammen da han kom hit.

samtidig så ville jeg veldig gjerne ha han hos meg da :rødme:

Så kos! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flyttet sammen etter ca 2 uker. Det var litt praktiske grunner til dette som jeg ikke ønsker å nevne her. Dette har fungert velidig bra, men det er en ting jeg har sett i ettertid at vi ikke fikk med oss.

Nemlig dette med å gå på date. Den følelsen av å sitte hjemme å "vente" på en sms, en tlf eller noe. Avtale å møtes osv. Ikke være med hverandre hele tiden slik som det ble for oss.

Jeg klager ikke, men det er noe med den der første perioden hvor alle følelser bare holder på å eksplodere i kroppen. Lengselen av å treffes igjen.

Blir jeg noen gang singel igjen, så skal jeg bruke godt tid på denne første fasen av forholdet (hvis jeg treffer en ny da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flyttet sammen etter ca 2 uker. Det var litt praktiske grunner til dette som jeg ikke ønsker å nevne her. Dette har fungert velidig bra, men det er en ting jeg har sett i ettertid at vi ikke fikk med oss.

Tenk på alt det der flotte som dere fikk med dere, og som andre som ikke kan flytte i sammen med en gang ikke kan få med seg da, du!! :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på alt det der flotte som dere fikk med dere, og som andre som ikke kan flytte i sammen med en gang ikke kan få med seg da, du!! :-)))

Som sagt, jeg klager ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi flyttet sammen 14 dager etter vi møttes, og har nå bodd sammen i 1 år og 8 mnd og venter baby :) har gått veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flyttet sammen etter å ha vært kjærester i ett år. Det var dog ikke helt frivillig grunnet studier på hver vår kant, men kunne vi ha valgt det selv, ville vi nok ha flyttet sammen mye før.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært samboer før så jeg kan ikke si så mye om den saken. Men jeg har flere venninner som har flytta sammen med kjæresten sin etter bare noen uker. Og de er alle sammen enda. Flere av dem har til og med fått barn og skal gifte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du finner deg en ny partner nå, ønsker du å bo i sammen med det samme, eller vil du helst drøye den for en periode?

Herregud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfart at det beste er å vente en god stund før man blir samboere. Hvertfall for min del :)

Min erfaring er omvendt. Med første samboer flyttet vi sammen etter nesten tre år, og det gikk rett i dass. Med nåværende samboer, og kommende ektemann, flyttet vi sammen etter to måneder, og det har vært helt fantastisk.

Moralen er vel at det er forskjellig for alle par. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ikke flytte sammen fort. Aller mest fordi jeg har et barn, som selvsagt er det viktigste for meg. Hun må få tid til å venne seg til at mamma har en ny mann, når den tid eventuelt kommer.

Ellers så er jeg faktisk ikke fremmed for særbo heller, jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke flytte sammen fort. Aller mest fordi jeg har et barn, som selvsagt er det viktigste for meg. Hun må få tid til å venne seg til at mamma har en ny mann, når den tid eventuelt kommer.

Ellers så er jeg faktisk ikke fremmed for særbo heller, jeg da.

Helt enig iht. særbo. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Særbo er å bo for seg selv det da, vet du vel, vennen! :-))

Dummingen, dette var en spøk, vet du vel. Var jo nettopp derfor jeg skrev det. :-))

Endret av Emera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerte fint for oss å flytte sammen tidlig i forholdet, og det fungerer like fint nå mange år etter :)

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...