Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har startet på et prosjekt om en slags "minnebok" der jeg skriver litt om venner jeg har hatt opp gjennom tidene (der jeg bare regner med de jeg har hatt kontakt med etter barneskolen) og opplevelser jeg har hatt sammen med dem. Dette har fått meg til å reflektere over livet mitt og hvilke personer som har betydd noe for meg og på en eller annen måte satt sine spor. Dette fikk meg også til å lure på hvor mange slike venner det er vanlig å ha gjennom livet. Hvor mange venner har DU hatt? Og hva er det som gjør at du definerer disse som venner og evt. som gjorde at du sluttet å definere dem som venner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 18 år, og jeg har hatt 9 venner som virkelig har satt spor. Også er jeg kjempeglad i alle de andre vennene mine, selv om de ikke har gjort noe som virkelig setter spor :)

Skrevet

Jeg har hatt 4 virkelige "bestevenner"

2 av dem falt fra underveis, men jeg ønsker ikke å definere hvorfor.

:-)

Gjest Emmanuelle
Skrevet

De som har betydd noe for meg er fremdeles vennene mine den dag i dag,med unntak av noen få.

Om jeg skal si hvor mange jeg har definert som venn oppigjennom tidene kommer jeg nok opp på over 50, men de fleste var vel "gjennomgangsvenner" på forskjellige tidspunkt i livet.

Jeg er heldig som har mange venner, og gode sådan, så de som kommer og går er det ikke så farlig med.

Skrevet (endret)

Er 30 år. Fire venninner som virkelig har satt spor.

Den beste venninnen har jeg hatt siden vi var 6 år. Vi har alltid hatt likt syn på ting, har delt mange opplevelser og støttet hverandre. Har tatt noen like valg i livet, og selv om det kan ha vært lenge mellom hver gang vi har møttes har vi alltid vært på nett igjen øyeblikkelig.

Hadde ei venninne i tenårene som jeg hang mye med, men vi vokste fra hverandre under studietiden.

Ei annen venninne som jeg kjente i ni år. Vi delte en del interesser og syn på livet. Vi vokste vel litt fra hverandre etter en stund, men hun kuttet plutselig all kontakt i fjor uten noen forklaring.

Ei annen som jeg likte veldig godt. Vi kjente hverandre og var veldig gode venner i et år, før hun ikke vil ha kontakt med meg mer. Hun backet ut da jeg kanskje trengte henne som mest.

Jeg har aldri hatt veldig mange venner, og trives bedre med få, gode venner. Men venner man kan stole på og som gror sammen med deg er vanskelig å finne, synes jeg. Har hatt mange "gjennomgangsvenner" jeg også, men når det felles referansepunktet som vi ble kjent gjennom faller bort, forsvinner også de. Veldig synd.

Endret av Sheherasade
Gjest Gjest_KeS_*
Skrevet

Er redd for at svaret mitt må bli null! :sad:

Skrevet

De jeg har mistet:

- Hun jeg vokste opp med. Vi vokste også fra hverandre.

- En som satte sine spor, men hvor vi også gled fra hverandre av ulike årsaker.

- En nær venninde som døde.

- En god venn som sviktet, og som jeg tviler på noen gang jeg får svar på hvorfor.

De jeg fortsatt har kontakt med:

- Min mor.

- Min ex.

- En jeg møtte helt tilfeldig på nett, men som trolig reddet tilliten min til mennesker.

- En god venninde og hennes partner som har betydd mye for meg.

Så 5 personer pr dags dato. Jeg er heldig. Men jeg har ingen, utenom min ex, som er geografisk nær nok til at jeg kan møte de jevnlig.

Skrevet

Jeg er 22 og har 15 venner som virkelig har satt sine spor på meg.

Av de er det 6 som jeg har holdt kontakt med den dag idag :)

Skrevet

Jeg er 27år og har hatt noen venninner som har satt pris. Jeg har 2 barndomsvenninner som jeg fortsatt har kontakt med. Jeg hadde ei venninne fra vgs som jeg var venner med, men hun har jeg ikke kontakt med lengre. Uenigheter eller noe. I fjor mista jeg også ei god venninne. Pga en krangel og uenigheter. Synes det var synd men det bare ble sånn. De andre venninnene jeg har nå, har jeg blitt kjent med gjennom jobb eller studier. Det er flere jeg skulle ønske at jeg fortsatt hadde kontakt med. Om det er min eller dems feil vet jeg ikke. Men av og til vokser man vel bare fra hverandre.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg er 42. Har/har hatt 5 virkelig nære venner som har satt spor, og som har betydd mye for meg. 4 av disse er fortsatt nære venner, og har vært det mer eller mindre hele livet. Den 5. var ei jeg var mye sammen med i barne-og ungdomstiden, men vi gled fra hverandre da vi ble eldre.

Venninnene mine er gull verdt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...