Gjest hallan Skrevet 1. januar 2010 #1 Skrevet 1. januar 2010 Vi leier et hus og har bodd her i litt over et halvt år. Siden vi flyttet inn (eller noen uker etter, er ikke helt sikker) har vi fått en avis i posten hver dag. Vi leser den sjelden og blir ofte kastet på vei inn fra postkassa. Dette er bare et midlertidig leieforhold, og eierne av huset er tilbake om halvannet år. Vi har hele tiden trodd det er dem som holder avisen og bare ikke har sagt den opp enda, men nå har jeg begynt å tenke på om det er mulig for avisen å sende oss en regning nå f.eks fordi vi at den kom automatisk og vi må betale for det i etterkant? Er det mulig de kan ha sendt en prøveperiode f.eks og fortsatt og sendt meg den fordi jeg måtte si fra om at jeg ikke ville ha? Jeg har aldri bestilt noe som helst fra denne avisa så det ville jo vært merkelig. Og siden vi sjelden åpner avisa kan vi jo ha gått glipp av en regning e.l.?
Glitnir Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 Står det kun deres navn på postkassa, eller også huseiers? Dersom sistnevnte, ville jeg ikke tenkt mer på det, og antatt at det er huseiers abonnement som løper. Er det kun deres navn der, så burde dere definitivt (for lenge siden) tatt kontakt med avisen det gjelder for å finne ut hvorfor dere får avisen tilsendt. Det er klart at de ikke kan starte et abonnement for dere uten deres tillatelse, men dere har da også en handlingsplikt selv når avisen fortsetter å komme uten videre i månedsvis.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå