Gå til innhold

Hvorfor er bloggen min så upopulær? Ingen kommenterer, og få leser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blogget om mote i snart et år, men bloggen min er langt fra populær, jeg har ikke særlig mange treff, og ingen kommenterer, ever. Jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt, jeg skriver godt, og korrekt (blogger på engelsk, men i motsetning til en del bloggere som gjør det samme, behersker jeg engelsk like godt som norsk), har fin layout, illustrerer tekst med mange og bra bilder, oppdaterer ofte (iallefall pleide jeg å oppdatere ofte, nå har jeg mistet "gnisten", siden jeg får så lite respons). Jeg publiserer ikke bilder av "dagens antrekk", kan det være problemet?

Hva gjør en moteblogg bra? Hvordan kan jeg trekke lesere? Hvordan kan jeg få folk til å kommentere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vis nakenbilder av deg selv i stedet.

Skrevet

Hvordan markedsfører du bloggen din da? Vil du ha lesere må nødvendigvis folk få vite om den.

Skrevet

Det er vel slik at det går 13 blogger på dusinet for tiden. Så den drukner sikkert bare i mengden.

Skrevet

Jeg tipper at du ikke er en dum blondine som legger ut puppebilder, sminker seg løstøs og skriver ord som ASSA, LIZM og KOOOOOOZ? Derfor har bloggen din få lesere, den er ikke barnslig og useriøs nok.

Jeg er dog sikker på at bloggen din er veldig bra.

Legg nå ut link her?

Skrevet

Gjør du noe for at bloggen din skal bli kjent?

Jeg vil tro at det f.eks. vil hjelpe å være aktiv på andre sine blogger også med kommentering osv.

Folk må jo finne bloggen din på en eller annen måte.

Legger du ut link her så får du nok endel treff tenker jeg

Skrevet

vis mer pupper og lår. Skriv om helt sinnsyke seksuelle eskapader. Eneste som funker er sex og sladder.

Se på de som er gode..

Skrevet
vis mer pupper og lår. Skriv om helt sinnsyke seksuelle eskapader. Eneste som funker er sex og sladder.

Se på de som er gode..

Er markedsføringen det går på. Som folk over sier, så selger sex, men det er ikke en nødvendighet. Humor er et vel så godt alternativ eller interesanne måter å skrive på.

Når det kommer til markedsføring på internett så er det et par ting som trekker folk (utenom innhold).

Søkemotorer - ideen er at når en f.eks søker på mote, så skal din blogg komme blandt de øverste treffene. Før kunne man lure søkemotorene litt, men aner ikke om det fortsatt er mulig. De har ofte en submit url link.

Bli venner med andre bloggere som omhandler det samme. Du linker til dem og de til deg.

Hun dama fra sverige, blondinbella, fikk seg en middels populær blogg og et intervju på en radiokanal. Hun blåste opp antall besøkende noe kraftig for å få den til å virke mer populær, folk bet på og ville sjekke hvorfor dette var så populært.

Skrevet

Vel, jeg har betalt litt for å promotere bloggen min rett og slett, gjennom da å få bloggen på førstesida på blogg.no (hvor jeg har bloggen). Før gjorde jeg det mye, nå gjør jeg det sjeldent. Ettersom tida har gått har jeg fått noen faste lesere. Men noe som også har hatt innvirkning på bloggen min, er rett og slett at jeg kommenterer mye i andres blogger. Da får de øynene opp for min blogg også.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Tror at du har fått såpass mange nysgjerrige her inne nå at du burde legge ut en link... kanskje har du allerede gjort et godt markedsføringsstunt her ...

Lykke til.

Skrevet

Du kan jo gå fra forum til forum og lage tråder som det her? :fnise: Neida, ikke spam forskjellige steder, men som sagt har nok klart å få en del nysjerrige her inne nå. :)

Skrevet

Jeg tenker at hvis man har en noenlunde bra blogg som skiller seg ut på et eller annet vis så får man lesere som vender tilbake, og som gjerne forteller andre om bloggen også.

Det hjelper nok å kommentere hos andre, og så kan du jo legge inn (relevante) linker til blogginnlegg i innlegg på (igjen, relevante) forum (uten å spamme ;))

Men selvfølgelig, om du ønsker deg tusenvis av lesere hver dag må det nok sannsynligvis (mye) mer aktiv markedsføring til :ler:

Skrevet
Jeg har blogget om mote i snart et år, men bloggen min er langt fra populær, jeg har ikke særlig mange treff, og ingen kommenterer, ever. Jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt, jeg skriver godt, og korrekt (blogger på engelsk, men i motsetning til en del bloggere som gjør det samme, behersker jeg engelsk like godt som norsk), har fin layout, illustrerer tekst med mange og bra bilder, oppdaterer ofte (iallefall pleide jeg å oppdatere ofte, nå har jeg mistet "gnisten", siden jeg får så lite respons). Jeg publiserer ikke bilder av "dagens antrekk", kan det være problemet?

Hva gjør en moteblogg bra? Hvordan kan jeg trekke lesere? Hvordan kan jeg få folk til å kommentere?

Du skriver hvor bra alt er, hvor flink du er osv....det er nå din mening,men ikke sikkert at andre syns det.

Gjest bloggerella
Skrevet

IKKE BLOGG PÅ ENGELSK! (med mindre du har flere utenlandske lesere enn norske. Noe jeg tviler på siden du sier du har få lesere.)

Seriøst.

Skrevet
IKKE BLOGG PÅ ENGELSK! (med mindre du har flere utenlandske lesere enn norske. Noe jeg tviler på siden du sier du har få lesere.)

Seriøst.

Jeg bloggewr også på engelsk, henger på et internasjonalt moteforum, og av de leserene leserene jeg har, er sikkert 40% utenlandske.

Jeg sliter med samme problem som ts, jeg har dog en del treff, men ingen kommentarer. Tok en lang pause fra blogging fra før jul og til nå, men har startet opp igjen, fikk litt inspirasjon fra denne tråden.

Hvordan markedsfører jeg bloggem min, utenom å legge igjen kommentarer hos andre og skrive på forum? Har joinet Indpendent Fashion Bloggers, et nettverk for motebloggere, men vet ikke om det har gitt noe særlig avkastning. Noen måte å få bloggen min høyt oppe på lista når folk googler etter ord som jeg har tatt for meg i bloggen min?

Gjest Gjest_Ariadne_*
Skrevet

Er du sikker på at kommentarinnstillingen er riktig? Jeg har også en blogg (ikke moteblogg), og jeg var stadig innom andre blogger og kommenterte etc., uten at noe skjedde. Holdt på å gi opp hele blogginga, da jeg tilfeldigvis fant ut at jeg hadde feil innstilling på kommentarfeltet, det var ikke åpnet for alle. Kan det ha noe med det å gjøre?

Gjest Gjest_Ariadne_*
Skrevet

Hei igjen,

Nå har jeg vært innom bloggen din en snartur, og kommentarfeltet fungerer, så det er definitivt ikke det. Nå er ikke jeg noen ekspert på blogging, men jeg leser endel moteblogger og vet hva som fanger min oppmerksomhet. Det som slo meg med bloggen din, var at den kanskje var en smule upersonlig og litt fargeløs...

Hva er det du vil med bloggen din? Hvorfor blogger du? Det finnes så utrolig mange moteblogger, så det er viktig at du finner din nisje for å skille deg ut i mengden. Det er nok lettere å oppnå dette i Norge/Norden enn om du satser på et internasjonalt publikum.

Ut fra hva du skriver om stilen din under ”All about me”, så må jeg si at jeg for min del heller får lyst til å se bilder av dine outfits enn å se catwalkbilder som jeg kan finne selv andre steder. Eventuelt at du fotograferer ”streetstyle” som representerer din stil.

Sort og grått er veldig enkelt og klassisk, men kan fort bli litt kjedelig. Selv om noen av de mest kjente motebloggerne har en veldig enkel layout på bloggene sine (for eksempel ”The Sartorialist” som ofte omtales som verdens beste moteblogg), så kan en spennende layout bidra til oppmerksomhet rundt bloggen.

Til slutt tror jeg faktisk det er viktig for å få kommentarer at du selv, i hvertfall i begynnelsen, kommenterer flittig på andres blogger, slik at det ikke virker som om du bare blogger for deg selv. Hvorfor skal noen være interessert i å kommentere på din blogg når du ikke kommenterer på deres blogg? Når du først begynner å få kommentarer, vil det sannsynligvis ”balle på seg” etter hvert.

Som sagt er jeg overhodet ingen ekspert, men dette er mine tanker som bloggleser, så jeg håper det kan være til hjelp. Og så har jeg lagt en liten hilsen på bloggen din :)

Lykke til!

Skrevet

For å få kommentarer kan man enten kommentere mye (og bra) selv. Altså ikke kommentarer til andre "Du har fin blogg, vil du se min?" men kommentarer som faktisk sier noe om det du kommenterer. Se på bloggkommentarer som et samtalefelt.

En annen måte å gjøre det på er å prøve å sjokkere litt, eller skille seg ut på en eller annen måte.

Gulltrikset er også å være litt mer personlig. Når jeg besøker moteblogger gjør jeg det ikke for å se kule bilder fra catwalken. Jeg ser for å få ideer til hva JEG kan ha på meg. Og jeg kjøper veldig lite dyre merkeklær, og setter dermed pris på hva jeg kan få tak i uten å bli ruinert.

Jeg var også inne på bloggen som var linket til, og den er slettes ikke dårlig. Men litt upersonlig, og litt mørk. Jeg kan gjerne lese på engelsk, så det er ikke noe problem for meg. Du skriver at du har det gøy med mote - show, don't tell!

Skrevet

Er dere aktive på twitter? Skriver dere adressen til bloggen deres noe sted? Skaff en twitterkonto og gjør dere interessante der. Gir meg masse treff.

Markedsføring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...