Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #1 Skrevet 1. januar 2010 Jeg vet det finnes en nedre grense på faddere. Men finnes det noe øvre grense? Vi har lyst å ha en fadder som er i 50 årene. De andre fadderne er i 20 årene.
Caramello Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 Tror man må være minst 18 år for å være fadder. Selv var jeg 18 første gangen jeg ble fadder, og 23 andre gangen.. Tror ikke det er noen øvre grense
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #3 Skrevet 1. januar 2010 hensikten med fadder er vel å støtte barnet i den kristne tro under dens oppvekst. Dvs at denne fadderen som er 50 i dag kun er 70 når barnet er voksen (20 år). Skulle jo ikke være noe problem da? Har vel aldri hørt om aldersgrense oppad på faddere. Lurer selv litt på nedre grense. Må kanskje være konfirmert?
helenaa Skrevet 2. januar 2010 #5 Skrevet 2. januar 2010 Det er ingen øvre aldersgrense, og 50 år er jo ikke gammelt. Mange har besteforeldre som faddere, noen også oldeforeldre. Jeg synes personlig det kan være lurt å tenke på om vedkommende er ung nok til å leve barnets første 15 år, men det er jo sånne ting som er umulig å VITE.
MissStiles Skrevet 2. januar 2010 #6 Skrevet 2. januar 2010 Jeg tror jeg var 16år når jeg ble fadder for fetteren min. Sammen med moren min.
Supramundane Skrevet 2. januar 2010 #7 Skrevet 2. januar 2010 Jeg var fadder for min bror det året jeg konfirmerte meg, altså året jeg fyllte 15.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #8 Skrevet 3. januar 2010 Min datter er født sin kusines 14årsdag. Denne kusinen er også fadder på datteren vår.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #9 Skrevet 3. januar 2010 15 år gammel kan man bestemme selv hvilket trossamfunn man vil tilhøre i Norge. Man må også være femten for å kunne være fadder - for først da er man trosmessig "myndig"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå