Gå til innhold

Jeg foretrekker en helt naturlig hårvekst rundt kjønnsorganet...

Kjetil S.

Anbefalte innlegg

Du er ikke troverdig, hvis du ikke har vært konsekvent og barbert deg også oppå hodet. Regner med at du har gjort det, når du koker over av hårhat??

Har nok hår på hodet ja! Men det er en smaksak.. Noen liker å ha hår nedentil, andre ikke.. Jeg liker det ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sukk! Det fantes en tid da ekte mannfolk ikke var redde for mus!!! Savner den tiden, jeg! Nå finnes det visst bare sveklinger med pedofili-tendenser. Jammen meg det beste med å være singel og uinteressert. Nå kan jeg la busken min gro og digge afroen min i fred! Og drømme om gamledager, den gangen det fantes mannfolk!

Hehe, du sier noe der ja. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du vel mellom 16 og 29 eller noe. Behagelig? Å stå krumbøyd og løfte på tillegget og prøve å ikke omskjære seg selv... Ja, det er behagelig, gitt. Særlig når det må gjentas to ganger i uka og gir kløende, sviende skjeggvekst etter bare 24 timer. Nei, takk! Da er det bedre å ligge unna pingler - og vaske og gre afroen! Ingen flere dotter i min seng - bare min egen dott!!!

:ler: Du får sagt det.

Det er nettopp det, masse jobb og masse ubehag. Hvordan gidder man..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor du har fått det for deg at det er uhygienisk å ha hår nedentil. Hårene er der faktisk av hygieniske årsaker, de er der for å beskytte vagina mot bakterier. Jenter som fjerner kjønnshårene har lettere for å få urinveisinfeskjoner bl.a.

NEI - det stemmer ikke, og det er kanskje en av de aller vanligste misforståelsene når det gjelder kjønnshår.

Kjønnshår beskytter IKKE mot bakterier, punktum. Kjønnshår har én viktig funksjon, og det er ganske enkelt å samle opp lukt. Dette er nøyaktig det samme som hår under armene, hos begge kjønn.

Det som gjør at noen kan få problemer med huden (sopp og andre ubalanser - man får IKKE infeksjoner - det er noe helt annet) er nettopp det at området er ment å skulle ha hår, og at overflaten og fuktighetsbalansen kan bli forstyrret av å fjerne dette. MEN - og det er veldig viktig å få med seg - dette er veldig individuellt. Noen får lett problemer med sopp og ubalanser, mens andre opplever aldri noen slike problemer.

Hvis du har vanskelig for å tro på den misforståtte dogmen om at kjønnshår beskytter mot bakterier og skitt, så forsøk å se følgende for deg:

FAKTA: Kjønnshår hos menn og kvinner er nøyaktig det samme. Det har samme funksjon.

Tror du kjønnshår hos menn beskytter urinrørsåpningen mot bakterier og skitt? Selvsagt ikke. Med unntak av noen ganske få menn, så dekker ikke kjønnshåret over penishodet, og det har dermed ingen mulighet for å beskytte mot noe som helst. Når du så tar med i betrakningen at kjønnshår er det samme hos begge kjønn, så sier det seg selv at når det ikke har noen beskyttende funksjon hos menn, så har det heller ikke dette hos kvinner (selv om det kan se slik ut, og det er slikt tull man lærer i naturfag på skolen).

Det som beskytter penis og vagina mot skitt og bakterier er forhuden og kjønnsleppene. Men - enda et menn - i dagens verden er behovet for denslags beskyttelse minimalt i forhold til hva det var før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI - det stemmer ikke, og det er kanskje en av de aller vanligste misforståelsene når det gjelder kjønnshår.

Kjønnshår beskytter IKKE mot bakterier, punktum. Kjønnshår har én viktig funksjon, og det er ganske enkelt å samle opp lukt. Dette er nøyaktig det samme som hår under armene, hos begge kjønn.

Det som gjør at noen kan få problemer med huden (sopp og andre ubalanser - man får IKKE infeksjoner - det er noe helt annet) er nettopp det at området er ment å skulle ha hår, og at overflaten og fuktighetsbalansen kan bli forstyrret av å fjerne dette. MEN - og det er veldig viktig å få med seg - dette er veldig individuellt. Noen får lett problemer med sopp og ubalanser, mens andre opplever aldri noen slike problemer.

Hvis du har vanskelig for å tro på den misforståtte dogmen om at kjønnshår beskytter mot bakterier og skitt, så forsøk å se følgende for deg:

FAKTA: Kjønnshår hos menn og kvinner er nøyaktig det samme. Det har samme funksjon.

Tror du kjønnshår hos menn beskytter urinrørsåpningen mot bakterier og skitt? Selvsagt ikke. Med unntak av noen ganske få menn, så dekker ikke kjønnshåret over penishodet, og det har dermed ingen mulighet for å beskytte mot noe som helst. Når du så tar med i betrakningen at kjønnshår er det samme hos begge kjønn, så sier det seg selv at når det ikke har noen beskyttende funksjon hos menn, så har det heller ikke dette hos kvinner (selv om det kan se slik ut, og det er slikt tull man lærer i naturfag på skolen).

Det som beskytter penis og vagina mot skitt og bakterier er forhuden og kjønnsleppene. Men - enda et menn - i dagens verden er behovet for denslags beskyttelse minimalt i forhold til hva det var før.

Tull. Barbering fører til soppingfeksjon, kløe og irritasjon. Hårene er også ment å varme, sørge for at kjønnsorganet for litt luft rundt seg, og beskytte for at endetarmsbakterier kommer bort til vagina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull. Barbering fører til soppingfeksjon, kløe og irritasjon. Hårene er også ment å varme, sørge for at kjønnsorganet for litt luft rundt seg, og beskytte for at endetarmsbakterier kommer bort til vagina.

Jeg har ikke hatt noe bakterier eller infeksjoner men vært barbert i flere år. Mye finere og renere syns jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke hatt noe bakterier eller infeksjoner men vært barbert i flere år. Mye finere og renere syns jeg :)

Selv om ikke du har hatt det, betyr ikke det at risikoen ikke øker. Uansett hva du synes vil det aldri bli renere uten kjønnshår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest søster vagina
:ler: Du får sagt det.

Det er nettopp det, masse jobb og masse ubehag. Hvordan gidder man..?

Enig med deg. Hvorfor gidder man? Jeg har forsøkt å barbere meg noen ffå ganger. Og hver gang har jeg opplevd det som et jævla pes. Stygt er det også! Det er forbasket ugreit å stå krokbøyd og barbere musa i alle kriker og kroker, innimellom kjønnslepper og hudfolder flere ganger i uken. Og så ser jeg ut som en ribba kalkun når jeg er ferdig. Lekkert! :nei:

For inntil ca. 15 år siden, var det helt vanlig å ha hår under armene og på kjønnsorganet. Det var ingen som reagerte negativt på det den gangen. Men nå? Nå er plutselig kjønnshår blitt æsj og fy. Jeg tror ikke på dere som sier at dere barberer dere fordi det er behagelig, eller fordi dere synes det ser så fint ut. Dere gjør det, fordi dere har blitt slaver av den sexfikserte tiden vi lever i. Dere er redde for å skille dere ut, for å bli latterligjort.

Det er egentlig kvalmt å tenke på at så mange voksne ønsker å se ut som et barn mellom beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann30
Jeg tror ikke på dere som sier at dere barberer dere fordi det er behagelig, eller fordi dere synes det ser så fint ut. Dere gjør det, fordi dere har blitt slaver av den sexfikserte tiden vi lever i. Dere er redde for å skille dere ut, for å bli latterligjort.

Det er egentlig kvalmt å tenke på at så mange voksne ønsker å se ut som et barn mellom beina.

Det er så flott med idioter som ikke tror andre kan ha egne meninger som skiller seg ut fra sine egne. Tror du jenter flest ikke klarer å ta avgjørelser om sin egen kropp?

Det argumentet med at det skal ha noe med barn å gjøre er patetisk. Tipper de flest menn foretrekker trimmede eller barberte kvinner, tror du menn flest har pedofile tendenser? Eller forresten, det gjør du sikkert i din patetiske bitterhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, jeg tror det er temmelig mange jenter som ikke tør å ta selvstendige valg angående sin egen kropp! Du er tretti? Bare barnerumpa! Men den er sikkert hårfri :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så flott med idioter som ikke tror andre kan ha egne meninger som skiller seg ut fra sine egne. Tror du jenter flest ikke klarer å ta avgjørelser om sin egen kropp?

Det argumentet med at det skal ha noe med barn å gjøre er patetisk. Tipper de flest menn foretrekker trimmede eller barberte kvinner, tror du menn flest har pedofile tendenser? Eller forresten, det gjør du sikkert i din patetiske bitterhet.

Litt hissig av deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, jeg tror det er temmelig mange jenter som ikke tør å ta selvstendige valg angående sin egen kropp! Du er tretti? Bare barnerumpa! Men den er sikkert hårfri :-D

Jeg har ei venninne som sier hun skulle ønske det var på moten med kjønnshår, fordi det er så stress å barbere seg. Jeg spør alltid hvorfor hun bryr seg om hva som er på moten, men det har hun aldri noe godt svar på.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest søster vagina

Jeg mener det er de som barberer seg som ikke har egne meninger. De gjør det fordi de tror at det er det eneste rette å gjøre, og fordi "alle andre" gjør det. Er det å ha egne meninger, synes du? Jeg tror ikke at de som barberer seg nødvendigvis er pedofile. Men jeg synes faktisk det er kvalmt når voksne ser ut som barn der nede. Det må jeg få lov til å mene uten å bli kalt idiot.

Jeg tror desverre at mange jenter (og gutter) ikke alltid klarer å ta egne avgjørelser om sin egen kropp. Jeg vet om flere av begge kjønn som har følt seg presset til å gjøre dette for å tekkes partneren sin, eller for å leve opp til et ideal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ei venninne som sier hun skulle ønske det var på moten med kjønnshår, fordi det er så stress å barbere seg. Jeg spør alltid hvorfor hun bryr seg om hva som er på moten, men det har hun aldri noe godt svar på.. :fnise:

Nå er det på moten igjen da, så venninna di kan bare slappe av og la det gro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok hår på hodet ja!!

Du kalte kjønnhår ekkelt og uhygienisk, men det håret du har oppå hodet er nok til tider med skittent, ekkelt,og uhygienisk, enn kjønnshår.

Kan du ikke bare innrømme at motivet ditt er influert dels av mote, og dels av påvirkning fra andre? I stedet for å konstruere alskens vikarierende motiver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg foretrekker landingsstripe eller trimmet. Helt barbert er creepy. Det gjelder både for meg selv og eventuelle jenter jeg måtte havne i sengs med. Heller afro enn glatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt - kjønnshår er til for å samle opp duft, og dette medfører at fuktighetsbalansen i en eller annen grad er avhengig av håret for å opprettholdes. Men for mange gjør det ingenting å fjerne det - dette må man finne ut av selv.

Jeg gidder ikke å gjenta kjønnshårets medisinske funksjon, og at det ikke har noe med beskyttelse mot bakterier å gjøre, i lengden. De som ikke vil forstå kommer aldri til å høre på fakta uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gestjente
Æsj, det er da veldig uhygienisk og skittent. Jeg foretrekker barbert og hygienisk.

Faktisk er det mye mer uhygenisk med barbert underliv. Blir mye mer skitt og lettere betent. Tror jeg leste at det kunne bli dobbelt så skittent med barbert som med ubarbert. Har nok noe med at håret skjermer.

Ellers foretrekker jeg ubarbert. Har ubarbert selv. Men har ikke veldig mye vekst heller (veiviser for eksempel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...