Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest mymlen
Skrevet

per i dag bruker jeg ingen produkter i dusjen (utenom skrubb), rett og slett fordi jeg er på leting etter et organisk produkt som ikke koster all verdens.

men akkurat nå synes jeg huden min kjennes renere enn noen gang, og jeg er slett ikke så uttørket som jeg var før, så jeg vurderer å droppe å kjøpe et slikt produkt.

synes du at det er det uhygenisk å ikke bruke dusjgele/krem/olje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
synes du at det er det uhygenisk å ikke bruke dusjgele/krem/olje?
Overhodet ikke. Du blir jo ren uten såpe. Jeg bruker sjeldent såpe (jeg synes at alt klør og tørker ut huden) og ingen har klaget over at jeg har dårlig hygiene og ikke lukter jeg vondt heller :) Endret av Trampe
Skrevet

Nå har jeg ikke nok peiling til å uttale meg, men jeg synes det høres fryktelig uhygienisk å vaske seg med kun vann. Greitt nok at du føler deg ren, men er du sikker på at du er det? Hva er galt med å bruke en eller annen "såpe" mens du leter?

Skrevet

Har opplevd det samme som deg. DUsjer hver dag, men bruker kun dr greve, lactacyd eller lignende mild såpe mellom bena og under armene. Ca en gang i uka tar jeg en bodyscrub. Tror nok ikke jeg er særlig møkkete av den grunn! :)

Skrevet

Tråden er ryddet

Trampe -mod-

Skrevet

Nei! Du blir veldig ren av bare vann :) (med mindre du er full av bilolje o.l)

Skrevet

Skal legge til at på the doctors tv, så sier han barnelegen at mange tror at det er såpen man blir ren av, men å gni vannet lenge nok mellom hendene og fingrene er det som gjør det meste av jobben (20 sek for håndvask). Såpe er for å løsne dritt som ikke kommer fra kroppen (olje, mugg osv) og for å lukte bedre.

Skrevet
:spy: :spy:

Trampe: du kan også rydde bort denne. (det var rettet til innlegget som er ryddet bort)

Skrevet

I dagens samfunn så er det nok dessverre ikke nok og bare vaske med vann..det har jo noe med alt vi putter inn i munnen og gjøre, som igjen skiller seg ut i huden..og ikke minst eksos o.l..

Hvis du er redd for og klø og for andte stoffer som kan være i produktene, så hadde jeg kanskje prøvd og funnet en organisk babysåpe ;)

Skrevet
I dagens samfunn så er det nok dessverre ikke nok og bare vaske med vann..det har jo noe med alt vi putter inn i munnen og gjøre, som igjen skiller seg ut i huden..og ikke minst eksos o.l..

Hvis du er redd for og klø og for andte stoffer som kan være i produktene, så hadde jeg kanskje prøvd og funnet en organisk babysåpe ;)

Kilde?

Skrevet
Hvorfor det når man blir like ren uten såpe?
Skrevet

Har ingen kilder, men det er jo logisk da..og vitenskapelig bevist er jeg redd ;)

Du kan jo google det..

Skrevet
Har ingen kilder, men det er jo logisk da..og vitenskapelig bevist er jeg redd ;)

Du kan jo google det..

Ikke så veldig logisk om man spiser sundt, og evt bor på landet :gjeiper:

Skrevet

Ikke mange som lever så organisk på landet i våre dager.

Hva med og prøve en såpefri såpe da TS? Mange av de..blant annet med Aloe vera i..

Skrevet

Jeg syns det virker ugygienisk. Hadde ikke klart det.

Gjest mymlen
Skrevet
Hva er galt med å bruke en eller annen "såpe" mens du leter?

omtrent ALLE såper inneholder SLS, og det er jeg ikke fornøyd med.

Skrevet

"Soap alone cannot remove dirt or kill germs-- it is the act of running water along with the oils in the soap that help loosen the dirt and rinse it off of your skin. Soap will not destroy the dirt or even germs but the ingredients in soaps such as lye, will make a hostile enviroment where germs cannot survive"

"Soap creates bubbles (have you noticed this occurrence?). Bacteria and viruses get trapped on the bubbles. When the bubbles are washed off with water, the bacteria and viruses come off of the hands with the bubbles. "

Så på hender er det vel veldig viktig med såpe mtp smitte.

Bruker selv sjeldent såpe/renseprodukt andre plasser enn hender, ansikt, armhuler og intimt. Huden min er myk og fin, lukter godt og jeg er nesten aldri syk. Typ 5 år siden sist.

Skrevet

Du kan jo google det..

Du kan jo google det, siden det er du som påstår og siden det er du som finner det logisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...