Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #1 Skrevet 1. januar 2010 Jeg har en venninne som er gravid. Vi har alltid hatt god kontakt siden vi gikk på ungdomskolen, men i det siste har hun blitt helt fraværende. Jeg har ved flere anledninger tatt kontakt for å spørre om vi skal treffes eller lignende, men hun virker lite interresert og i det siste har jeg bare gitt helt opp. Jeg måtte også skrive melding til henne med god jul og godt nyttår. Hadde jeg ikke gjort det hadde jeg vel ikke hørt noe heller. Synes det er sårende at hun ikke tar kontakt slik som tidligere. Føler hun skyver meg lengre og lengre bort akkurat som jeg ikke er bra nok for henne lenger Hva mener dere jeg skal gjøre? Og er det noen som har erfaring fra dette?
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 Kanskje hun er i dårlig form pga graviditeten? Man kan også forandre humør på grunn av hormonendringer når man er gravid, så kanskje hun ikke "føler for" det samme som ellers. Dessuten kan det være ting som har med interesser å gjøre, noen blir veldig opptatt av å være gravide og tenker bare på ting som har med det kommende barnet å gjøre (men for all del, jeg har aldri opplevd at mine venninner har blitt særlig ensporet), også kommer det jo an på hva dere pleier å gjøre sammen Selvfølgelig ikke så interessant å fly på byen eller feste akkurat nå.
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #3 Skrevet 1. januar 2010 Ja, alt det der kan selfølgelig tenkes, og det forstår jeg Men sånn sett er jeg ikke den personen som flyr oftes på byen og er ute å fester heller så.. Men det å ta opp mobiltelefonen og spørr hvordan jeg har det er vel ikke og kreve for mye av henne heller.. Hun vil jo trossalt at jeg skal være fadder på ungen. Er bare fryktelig skuffet!!
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #4 Skrevet 1. januar 2010 Men vet du hvordan formen hennes er? Kanskje du skal spørre henne om det, i hvert fall pr sms eller noe? Det kan ha mye å si for om hun orker kontakt eller ikke. Noen er skikkelig dårlige under graviditeten, og det er også mange følelser i sving - fra depresjon og bekymring til salighet liksom Hvis hun vil du skal være fadder og ikke har vært typen til å ta ting for gitt, så regner hun deg sikkert fortsatt som en viktig venninne.
addict Skrevet 1. januar 2010 #5 Skrevet 1. januar 2010 Jeg må innrømme at jeg er heeelt lik selv. Er du min venninne? Jeg har hatt det helt forferdelig de 3 første mnd, og nå har kvalmen kommet litt tilbake igjen.. Har nesten ikke orket å møte noen, orket ikke sende masse sms på nyttårsaften, er veldig humørsyk og lei pga mye kvalme, hodepine osv.. Orket ikke sambo heller, og det er litt sånn nå også. ORKER bare ikke å være sosial og høre om mine venninners kjæresteproblemer, skoleproblemer, jobbproblemer.. Er helt inn i mitt eget hode, alt jeg fokuserer på er meg selv og graviditeten for tida. Såklart ikke en drømmesituasjon, og jeg prøver jo av og til å være litt sosial, men det fenger ikke. Jeg kjeder meg rett og slett, og mitrives fordi jeg ikke er i god nok form til å tulle og le med dem. Men jeg VET at dette kommer til å gå over. Jeg har jo mine dager hvis jeg følerm eg mye bedre, og da ringer jeg venninner osv. Men ellers... Nei :\
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #6 Skrevet 1. januar 2010 Slik jeg har forstått det, er formen hennes bra. Hun har sagt at det eneste hun har merket noe av er at hun sover mye. men nå jobber ikke hun heller da, så hun kan jo ikke sove hele døgnet? Nei, jeg skal ikke beskylde henne der.. klart det er mange ting som spiller inn når en er gravid. Men jeg har sett på facebook og hørt fra andre at hun har vært ute sammens med venninner, hatt besøk av de osv. så føler jeg meg litt sviket og jeg vil rett å slett ikke mase for mye på henne! Nå har jeg prøvd å ta kontakt en stund så får hun ta det derifra. er kjempe kos at hun skal ha baby å alt, og jeg setter pris på at hun vil jeg skal være fadder Men blir bare syyyykt forvirret av hele situasjonen.. Og til deg Addict, jeg tror ikke jeg er din venninne.. Hun har nemlig termin i mai
Chiyo Skrevet 1. januar 2010 #7 Skrevet 1. januar 2010 Jeg har en venninne som er gravid. Vi har alltid hatt god kontakt siden vi gikk på ungdomskolen, men i det siste har hun blitt helt fraværende. Jeg har ved flere anledninger tatt kontakt for å spørre om vi skal treffes eller lignende, men hun virker lite interresert og i det siste har jeg bare gitt helt opp. Jeg måtte også skrive melding til henne med god jul og godt nyttår. Hadde jeg ikke gjort det hadde jeg vel ikke hørt noe heller. Synes det er sårende at hun ikke tar kontakt slik som tidligere. Føler hun skyver meg lengre og lengre bort akkurat som jeg ikke er bra nok for henne lenger Hva mener dere jeg skal gjøre? Og er det noen som har erfaring fra dette? Jo ja ikke jeg, men jeg vet om folk som blir lei vennene sine og så blir de irritert fordi de aldri tar hintet. Jeg vet ikke hva slags forhold dere har. Visst dere er skikkelig gode venner, så kan jeg ikke skjønne hvorfor dette er tilfellet, men samtidig hvorfor skulle hun avbryte all kontakt visst dere er så nær. Vil du si at dere er slike venner som henger ofte? Eller er dere venner som av og til møtes, men dere begge har andre venner som dere er med mye mer? Du får vel spørre deg selv om kanskje vennskapet betyr mer for deg enn for henne. Mener ikke å være slem her, men jeg tror ikke graviditet får folk til å bli så andereledes at de slutter all kontakt med vennene sine. Kan det være noe annet som gjør at hun ungår deg?
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #8 Skrevet 4. januar 2010 Fortell henne hvordan du føler det. Det er ikke sikkert at hun har tenkt over hvordan hun har oppført seg mot deg i det siste, sannsynligvis er det tanker om barnet som for det meste surrer og går i hodet hennes. Si at du synes at du har tatt mer kontakt med henne enn omvendt og at du ønsker at dere har mer kontakt. Verre er det ikke. Hun er ikke tankeleser.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå