Gjest *Maja* Skrevet 23. januar 2012 #1381 Del Skrevet 23. januar 2012 Får så noia av en del kommentarer folk klarer å komme med. Jeg gikk lei på forrige jobben, så her holder jeg en litt lavere profil med mindre andre drar det opp. Her er det i grunnen ganske mange sporty mennesker også, så det er ikke noe farlig å dra opp trening. Mange av samtalene går ut på det, særlig når gutta på teamet skal prate med meg,fordi det er noe vi har tl felles. For all del, han kollegaen min kan ikke vite hvor mange timer jeg trener i uka, men jeg synes kanskje han burde få med seg at jeg er aktiv. Dessuten, når man ikke vet hvor mye en person trener, men hører at personen skal gi seg i kast med noe sånt som Lillehammer - Oslo, så trenger man kanskje ikke gå ut fra at personen er en utrent latsabb? Tror egentlig ikke jeg kommer til å høre noen flere sånne kommentarer fra den kanten. :gjeiper: Men det måten er formulerer seg. Han kunne sagt" Å så spennende! Hvordan trener du frem til løpet?" Kanskje han trodde du bare hadde fått en innfall i Barbie hverdagen og plutselig skulle delta i et steinhardt sykkelløp? Man vet aldri...haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 23. januar 2012 Forfatter #1382 Del Skrevet 23. januar 2012 Men det måten er formulerer seg. Han kunne sagt" Å så spennende! Hvordan trener du frem til løpet?" Kanskje han trodde du bare hadde fått en innfall i Barbie hverdagen og plutselig skulle delta i et steinhardt sykkelløp? Man vet aldri...haha Exactly! Tipper han trodde jeg bare var tøff i kjeften og kom til å trekke meg i det han sa at jeg måtte trene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 23. januar 2012 #1383 Del Skrevet 23. januar 2012 Neii, må man TRENE for å sykle Lillehammer-Oslo? Serrijøst??? Det ante jeg ikke! Er det ikke bare å sette seg på sykkelen og sykle da? :murvegg: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 23. januar 2012 Forfatter #1384 Del Skrevet 23. januar 2012 Neii, må man TRENE for å sykle Lillehammer-Oslo? Serrijøst??? Det ante jeg ikke! Er det ikke bare å sette seg på sykkelen og sykle da? :murvegg: My thoughts exactly. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 23. januar 2012 Forfatter #1385 Del Skrevet 23. januar 2012 Jeg elsker høyreps med supersett-dagene. Elsker, elsker, elsker! Pulsen ligger HØYT, det er tungt, vondt og supereffektivt. Syklet ut syra med 40 min på spinningsykkelen. Godøkta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 23. januar 2012 #1386 Del Skrevet 23. januar 2012 Barbie-hverdagen, den var fin... Tipper Enigmas kvardag er alt anna enn fluffy og rosa! Kanskje han fyren var lei seg fordi han ikkje er med på sykkellaget? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 24. januar 2012 Forfatter #1387 Del Skrevet 24. januar 2012 Barbie-hverdagen, den var fin... Tipper Enigmas kvardag er alt anna enn fluffy og rosa! Kanskje han fyren var lei seg fordi han ikkje er med på sykkellaget? Alle som vil kan melde seg på, og han var ikke interessert i å sykle i år. Han har sykla før. Verste er at en kompis av meg også følte det var nødvendig å påpeke at det må mange timer på SYKKELEN til for å sykle Lillehammer - Oslo. Også jeg som trodde beste måten å komme i sykkelform på var å løpe. Jeg er nok ikke så fluffy og rosa av meg nei. Vel, jeg får kanskje heller synes synd på dem som tar meg for å være fullstendig dum, i stedet for å bli sur på dem. Det må jo enten si litt om deres syn på meg, eller noe om hvor lite intelligente de selv er. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 24. januar 2012 Forfatter #1388 Del Skrevet 24. januar 2012 Be positive! Stop hating your body. Reject all negative thoughts, because they have no right to define you. Build yourself up, because you deserve it. You are more than a number, a goal, or a disease. You are stronger than any perception or opinion anyone has ever had about you. You are beautiful because you are unique. You have one body, one life. Choose to love it. Den traff meg, på alle områder ... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 24. januar 2012 Forfatter #1389 Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) Tror jaggu jeg kommer til å ta med meg sykkelskoene på EVO i dag. Det er så deilig å sitte og tråkke der, framfor å styre på mølle og CrossTrainer på overfylte SATS. Orker ikke løpe på Bislett idag, lyske og hofteleddsbøyer er ikke gode, så skal ikke stresse skaden min. Får vente litt til med lange løpeøkter på Bislett, og holde meg til sykkelen i første omgang. Kan ikke vente helt til jeg kan løpe ute, dessverre. Da får jeg for dårlig tid, men kan vente til verste treningsrushet har gitt seg så møllene ikke alltid er opptatt, eller stikke på EVO tidlig på morgenen. Nytt mål fra neste uke er nemlig å komme seg opp om morgenen igjen. Endret 24. januar 2012 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 24. januar 2012 Forfatter #1390 Del Skrevet 24. januar 2012 100 min veldig rolig spinningøkt. Holdt meg stort sett under 80%. Greit fornøyd med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ne2 Skrevet 24. januar 2012 #1391 Del Skrevet 24. januar 2012 flinkis som vanlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 25. januar 2012 Forfatter #1392 Del Skrevet 25. januar 2012 flinkis som vanlig Jeg prøver i alle fall. Har innsett at jeg nok må endre litt på treningsopplegget mitt i dag. Magen ble skikkelig i ulage i går ettermiddag, og fortsatte utover kvelden og i dag. Hadde håpet at jeg skulle bli bedre utover dagene i dag, men den er fortsatt like håpløs. Har slett ikke lyst til å kutte noe, men ser ut til at Pilatesen bør utgår, så får jeg satse på at styrketrening og spinning går bra. Tør ikke drive og stramme masse coremuskulatur, er redd for at det kan få uante konsekvenser. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 25. januar 2012 Forfatter #1393 Del Skrevet 25. januar 2012 Det ble til slutt Pilates og veldig rolig spinningtime. Kunne i alle fall ikke ta sjansen på tunge løft og buktrykk. Er så utrolig lei magen min, men det er jo ikke så mye å få gjort noe med. Pilatesen tar godt i alle fall, og jeg er latterlig svak i coremuskulaturen når jeg skal gjøre øvelsene helt riktig (og det skal man jo). Jeg går i det minste på timen, så da er det håp om å bli sterkere. I tillegg er det jo coretime på lørdagene, og baseløftene skal også kunne gi god corestyrke. Forhåpentligvis blir det bra etterhvert. Spinningtimen var egentlig en intervalltime, men hun som pleier å ha den var syk, så da var det yndlingsinstruktøren min som kjørte en normal time i stedet. Hold pulsen veldig lav hele tida, siden energinivået mitt var veldig lavt. Avsluttet økta med litt rotasjonsøvelser for skuldrene for å løse opp litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 26. januar 2012 Forfatter #1394 Del Skrevet 26. januar 2012 Rolig langkjøring i dag også. Energinivået er ikke på topp etter mange dager med magetrøbbel, men godt å få trent litt likevel. 87 min spinning, mellom 60% og 80% av maxpuls. Kom litt tidlig, så jeg fikk syklet litt før timen startet også, og jeg fikk litt mer ut av treninga. Synes egentlig 75 min er litt kort, det er jo inkludert uttøying så effektiv treningstid blir kortere. Håper formen er bedre i morgen, så jeg kan kjøre tung styrke da, men om formen er like håpløs blir det vel mer spinning tenker jeg. Energinivået bør helst bli en del høyere før jeg kjører på med tung styrke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 28. januar 2012 Forfatter #1395 Del Skrevet 28. januar 2012 Det ble en kort, men intensiv spinningøkt i går. I dag var energinivået lavt igjen, core-timen var utrolig kjip så den går jeg ikke på igjen. Spinningtimen gikk skitt, var litt sliten etter i går. Jeg var ute med noen venninner og spiste tapas og drakk rødvin. Ble faktisk sittende og jobbe litt utover natta da jeg kom hjem, og småprata med en søt kollega på ocs. Vel, da har jeg i det minste fått en grei restitusjonsuke før jeg setter i gang med Clustersett. Kan komme godt med, for jeg håper de neste 4 ukene blir fylt med mye tung og god trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 28. januar 2012 #1396 Del Skrevet 28. januar 2012 Håper du blir i ship shape igjen til disse clustersettene. Høres tungt ut. Og no skal eg googla det, så eg veit ka det egentlig er for noe God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 29. januar 2012 Forfatter #1397 Del Skrevet 29. januar 2012 (endret) Håper du blir i ship shape igjen til disse clustersettene. Høres tungt ut. Og no skal eg googla det, så eg veit ka det egentlig er for noe God helg! Energien var i alle fall tilbake i dag. Timen som kjøres på søndager er egentlig en low endurance, men jeg kjørte jevnt i sonen mellom 80% og 90% i dag. Veldig deilig økt, hadde også to pulstopper for å få pusha meg litt. Trenger en sånn økt pr. uke framover, selv om den etterhvert må bli litt lenger. Utrolig mye å tenke på for å komme i form til sånne ting jeg melder meg på. :gjeiper: Neste uke er jeg klar for clustersett. Dette er en type trening man ikke bør kjøre i for lange perioder, så jeg kjører det i 4 uker, før jeg går tilbake til et vanlig treningsprogram i 4 uker, osv. Mandag: CrossTrainer (morgen) Høyreps/høyintensitet + spinningsykkel Tirsdag: Kondisjon Onsdag – helkropp, baseøvelser: Morgen: Frontbøy (Clustersett)->Militærpress Markløft (Clustersett)->Bent-over row Benkpress (Clustersett)-> Trisett, skuldre Pulldown/underhand pulldown Kveld: Pilates 55 min 55 min spinning intervall Torsdag: Spinning 75 min Fredag – bein og rygg: 30 min Core Frontbøy (Clustersett) Markløft (Clustersett)-> Bent-over row Step-up Pulldown/underhand pulldown Hip abd. Hip add. 45 degree hyperext. Lørdag – bryst, skuldre og armer: Benkpress (Clustersett) Arnold Skråbenk Trisett, skuldre Fly/Cable fly Biceps 7-7-7 Overhead triceps ext. Stående preachercurl Triceps pushdown 55 min spinning, Majorstua (12:30) 55 min spinning, Bislett (15:00) Søndag: Spinning 75, Majorstua (12:00) Endret 29. januar 2012 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 30. januar 2012 Forfatter #1398 Del Skrevet 30. januar 2012 Det var ikke en celle i kroppen som ønsket å stå opp i morges, så jeg ble i senga. :gjeiper: Det var ikke det at jeg var fryktelig trøtt eller noe sånt, det bare fristet ikke å stå opp og dra på trening. I morgen og på onsdag derimot er jeg bare nødt til å komme meg opp. I morgen skal jeg bort rett etter jobb, og jeg vet ikke når jeg kommer hjem, så det kan være at morgenen er eneste mulighet for å trene. Onsdag er jeg fast bestemt på å få med meg intervalltimen på kvelden, og da rekker jeg ikke styrketrening. Har ikke lyst til å måtte velge, så det gjør det forhåpentligvis enklere å stå opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 30. januar 2012 Forfatter #1399 Del Skrevet 30. januar 2012 Jeg gjentar meg selv: Jeg elsker, elsker, elsker høyrepsdagene! Det er få dager i uka jeg kommer så høyt opp i puls som disse dagene og det brenner som bare det i musklene. Har pushet melkesyreterskelen i låra godt nå, kunne legge på nye 2,5kg på knebøyen denne uka. Jeg løfter jo fortsatt "ingenting", men nå begynner det å bli såpass tungt at jeg nok må bruke en annen vektstang på militærpressen enn på knebøyen. Hvis ikke blir det ikke mye høyreps på militærpressen. Så lenge jeg øker på vektene, har god teknikk og har glede av mandagene kommer jeg til å fortsette å kjøre høyreps med supersett. Så får vi se hvor lenge det blir. Avsluttet med 42 min på spinningsykkelen og en god uttøyning. Alle kjipe tanker som var stuck i hodet mitt før treninga føles nå litt mindre kjipe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 30. januar 2012 #1400 Del Skrevet 30. januar 2012 Så deilig med ei god økt! Unner deg det, altså. Nysgjerrig: ka meiner du med "ingenting" i knebøy, egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå