Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Litt småstøl her og der i "korsettet" i dag etter pilatesen i går. Hadde veldig godt av den timen, det er det ingen tvil om. Ikke så støl foreløpig at det gjør vondt og puste osv. heldigvis, men kjenner det godt her og der.

I dag er det 75 min spinning som står på planen. Føler i blandt at det går litt i ett for meg, det er alltid en treningsøkt som står for tur. Det er på en måte det eneste som står i hodet mitt for tiden i tillegg til jobb. I morgen må jeg stå opp tidlig for å kjøre en økt før jobb. Skal møte en kompis etter jobb, så får ikke trent på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wolfmoon

Jeg beveger meg stille inn i treningsdagbøkenes verden igjen, og starter med å si at du har min fulle sympati for stølhet etter pilates. Jeg var på pilates på mandag, og det gjør fortsatt vondt å le :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beveger meg stille inn i treningsdagbøkenes verden igjen, og starter med å si at du har min fulle sympati for stølhet etter pilates. Jeg var på pilates på mandag, og det gjør fortsatt vondt å le :fnise:

Auda! Jeg er i det minste ikke så støl, men er litt ymse støl på plasser jeg normalt ikke er støl. :gjeiper: Merker at jeg er dårlig på statisk trening, så det må definitivt mer inn i programmet. Da passer den timen fint, siden instruktøren var av de bedre pilatesinstruktørene jeg har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Mye diverse pilatesinstruktører der ute ja, hun jeg hadde var også veldig flink og da blir det plutselig ganske bra trening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en veldig rolig spinningtime i dag. Hadde verken energi eller noen enorm lyst til å dra på timen i dag, men sparket meg selv bak likevel. Ting blir ikke bedre av å ligge på sofaen. Helt greit med noen sånne restitusjonsøkter i blant også.

I morgen er det tidlig opp, må trene på morgenen siden jeg skal treffe en kompis etter jobb. Ikke overbegeistret over tanken på å stå opp så tidlig, men jeg vet jo at om jeg bare kommer meg på trening, så er det verste gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg ikke på trening i morges. Prøvde å stå opp, men hadde så hodepine at jeg var svimmel og holdt på å spy. Måtte bare hive innpå litt ibux og legge meg rett ned. Holdt på å tryne av å stå rett opp og ned, så formen var IKKE god. Selv ikke jeg prøver å presse meg på trening da.

Blir bare en kaffe med kompisen min uansett, og fikk flyttet den til litt tidligere på ettermiddagen, så da er det fortsatt mulig å få til en eller annen form for treningsøkt etterpå likevel. Formen har bedra seg litt etter ibux og enda mer etter at jeg fikk i meg mat, vann og litt koffein, så går ut fra at den holder seg utover.

Godt at EVO er så lenge åpent, er nok der treningsøkta blir, siden SATS Majorstua stenger forholdsvis tidlig på fredager og det aller verste jeg vet er å stresse med å bli ferdig med økta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke press deg selv til å trene hvis du ikke er frisk nå, da!

Men jeg håper du kjenner deg selv såpass godt at du vet hva du tåler :)

Ha en fin helg, Enigma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke press deg selv til å trene hvis du ikke er frisk nå, da!

Men jeg håper du kjenner deg selv såpass godt at du vet hva du tåler :)

Ha en fin helg, Enigma!

Var veldig usikker på morgenen i dag om jeg skulle trene på kvelden, men formen ble helt fin utover. Mat, kaffe, vann og frisk luft gjorde susen. Var en liten stund på vei hjem fra kaffeavtalen jeg vurderte å ikke gå på trening. Klokka var mange, jeg måtte hjemom og spise middag før trening og sofaen frista veldig. Men siden formen egentlig var fin, og tanken på en lang, lat kveld på sofaen egentlig ikke var så fristende likevel gikk jeg på trening, og fikk en knalltrening! :)

God oppvarming som fikk knekt opp ryggen min litt, 31 effektive styrkeminutter på rygg og bein, og så 35 min på spinningsykkelen til slutt og en hard uttøying. :nigo: Da var jeg fornøyd med meg sjøl etterpå da! :nigo: Nå er jeg akkurat passe sliten og akkurat passe opplagt, og skal slappe av på sofaen resten av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er :jepp:

Takk! :)

Føler meg enda flinkere i dag. ;)

70 min styrketrening på egenhånd, 30 min core, og så 1,5 times pause til å bytte og spise litt før jeg var klar for 3t spinningmaraton med en venninne. :nigo: Nå er jeg sliten og skal ta meg en velfortjent kveld på sofaen med fylte paprika og sjokolaaaaade. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :)

Føler meg enda flinkere i dag. ;)

70 min styrketrening på egenhånd, 30 min core, og så 1,5 times pause til å bytte og spise litt før jeg var klar for 3t spinningmaraton med en venninne. :nigo: Nå er jeg sliten og skal ta meg en velfortjent kveld på sofaen med fylte paprika og sjokolaaaaade. :nigo:

Omg :pls:

Du er helt RÅ!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Insomnia, passer dårlig ettersom jeg skal på spinning kl 12 i morgen. Klarer jeg det tro? :gjeiper:

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult med spinningmaraton! Håper de snart skal ha det der jeg trener også, en veldig bra mulighet til å få trene godt og lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kult med spinningmaraton! Håper de snart skal ha det der jeg trener også, en veldig bra mulighet til å få trene godt og lenge :)

Ja, synes det er veldig bra når de har det. Elixia har det visst ganske jevnlig etter hva jeg forstår, så håper jeg får muligheten til å være med venninnen min flere ganger. Hun fikset vennepass for meg i går, så jeg slapp å betale. Ellers synes jeg 215 kr er litt i meste laget å betale.

SATS har det ikke så ofte, og på de jeg har vært på har det ikke vært så mange til stede, på det i går var det ganske mange. Synes det er trist at folk lar seg skremme. De tror vel sikkert at man MÅ ligge like høyt som på 55 min timen, men slike maraton er perfekte for å ligge jevnt over lang tid. Ingen som tvinger deg til å ta knallharde pulstopper. Men nå er det tid for 75 min spinning! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var faktisk utrolig deilig med en lang sykkeløkt i dag. Det ble 90 min, siden jeg var litt tidlig ute. Tok det noenlunde med ro altså, ingen pulstopper på meg, men det er i utgangspunktet heller ikke meninga med denne timen. Søndagstimen på morgenen er en low endurance-time, så hele opplegget går på å holde jevn puls, og ingen pulstopper, men så klart kan du legge inn topper om du har lyst.

Det kjentes godt å få tråkket ut litt av gårsdagens langøkt, og nå er energien på topp. Fikk mange nok timer søvn, selv om jeg la meg seint i natt. Kunne jo sove langt utover morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar for en ny treningsuke. Planen er som følger:

Mandag: Høyreps/høyintensitet med supersett, 30-40 min spinningsykkel

Tirsdag: Kondisjonstrening

Onsdag: Helkropp + Pilates + Spinning intervall

Torsdag: 75-90 min spinning

Fredag: Bein og rygg

Lørdag: Bryst, skuldre og armer + 30 min core + 55 min spinning

Søndag: 75-90 min spinning

Skulle gjerne hatt inn noe yoga denne uka, men det ser ut til at det kan bli vanskelig. Jeg går ut fra at jeg er alt for støl i morgen til å kunne trene yoga da og det er egentlig eneste dagen som passer. Mitt eget program er for tett til å klare og skvise inn saltimer. Er jo ikke så glad i saltimer heller, så det er ikke prioritert å få det inn i timeplanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klar for en ny treningsuke. Planen er som følger:

Mandag: Høyreps/høyintensitet med supersett, 30-40 min spinningsykkel

Tirsdag: Kondisjonstrening

Onsdag: Helkropp + Pilates + Spinning intervall

Torsdag: 75-90 min spinning

Fredag: Bein og rygg

Lørdag: Bryst, skuldre og armer + 30 min core + 55 min spinning

Søndag: 75-90 min spinning

Skulle gjerne hatt inn noe yoga denne uka, men det ser ut til at det kan bli vanskelig. Jeg går ut fra at jeg er alt for støl i morgen til å kunne trene yoga da og det er egentlig eneste dagen som passer. Mitt eget program er for tett til å klare og skvise inn saltimer. Er jo ikke så glad i saltimer heller, så det er ikke prioritert å få det inn i timeplanen.

Phu! Får jo nesten litt høyere puls bare av å se på planen din :sjokkert:

Hehe :tongue:

Ha en flott mandag og start på treningsuka di :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phu! Får jo nesten litt høyere puls bare av å se på planen din :sjokkert:

Hehe :tongue:

Ha en flott mandag og start på treningsuka di :hoppe:

Takk for det. :) For meg så er det jo egentlig en uke med relativt lite trening. Ser ut til at det blir i underkant av 15 t, noe som sånn sett kan bli en ganske "slapp" uke. ;) Det kommer helt an på om jeg klarer 90 min både torsdag og søndag, og også hvor lang tid jeg bruker på tirsdag.

Fikk en fantastisk kommentar i lunsjen av en kollega i dag da det ble prat på at jeg skulle sykle Lillehammer - Oslo: Eh, du bør kanskje trene litt før noe sånt. Du vet at det krever en god del trening først, right? Tonen var langt fra spesielt trivelig. Da jeg svarte rolig at: Ja det vet jeg, men jeg trener allerede ca 15 - 20 timer i uka, var svaret: Åh, javel og hvordan skulle jeg kunne vite det á? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. :) For meg så er det jo egentlig en uke med relativt lite trening. Ser ut til at det blir i underkant av 15 t, noe som sånn sett kan bli en ganske "slapp" uke. ;) Det kommer helt an på om jeg klarer 90 min både torsdag og søndag, og også hvor lang tid jeg bruker på tirsdag.

Fikk en fantastisk kommentar i lunsjen av en kollega i dag da det ble prat på at jeg skulle sykle Lillehammer - Oslo: Eh, du bør kanskje trene litt før noe sånt. Du vet at det krever en god del trening først, right? Tonen var langt fra spesielt trivelig. Da jeg svarte rolig at: Ja det vet jeg, men jeg trener allerede ca 15 - 20 timer i uka, var svaret: Åh, javel og hvordan skulle jeg kunne vite det á? :roll:

Himmel! Sikkert sjalusi. Mange som er sånn. Er som de som sier til meg: "Du spiser vel ikke noe du som er så slank" :murvegg:

Eller"Du kan vel spise HVA du vil siden du er så slank" :roll:

Hva med å spise normalt og trene?

Noen mennesker blir en bare :bond: av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel! Sikkert sjalusi. Mange som er sånn. Er som de som sier til meg: "Du spiser vel ikke noe du som er så slank" :murvegg:

Eller"Du kan vel spise HVA du vil siden du er så slank" :roll:

Hva med å spise normalt og trene?

Noen mennesker blir en bare :bond: av!

Får så noia av en del kommentarer folk klarer å komme med. Jeg gikk lei på forrige jobben, så her holder jeg en litt lavere profil med mindre andre drar det opp. Her er det i grunnen ganske mange sporty mennesker også, så det er ikke noe farlig å dra opp trening. Mange av samtalene går ut på det, særlig når gutta på teamet skal prate med meg,fordi det er noe vi har tl felles.

For all del, han kollegaen min kan ikke vite hvor mange timer jeg trener i uka, men jeg synes kanskje han burde få med seg at jeg er aktiv. Dessuten, når man ikke vet hvor mye en person trener, men hører at personen skal gi seg i kast med noe sånt som Lillehammer - Oslo, så trenger man kanskje ikke gå ut fra at personen er en utrent latsabb? Tror egentlig ikke jeg kommer til å høre noen flere sånne kommentarer fra den kanten. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...