Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Skjønner godt ka du meiner. Har det også sånn, bare i mye mindre grad.

Det høres ut som om du er komt til paradis! Bare husk gnagsårplaster... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlig! Jeg er heller ikke en stillesittende ferierende, selv om gåing av umåtelige strekninger mellom alt mulig er standarden i større grad enn trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Australia er helt topp, og anbefales til alle på det varmeste! :) Her er noe for alle, ekstremsport, strand, kultur, fine turmuligheter, camping, vin etc. ;) Tiden i Sydney nærmer seg slutten, reiser til hetebølge i Perth på onsdag, nå gjenstår egentlig bare trening, bridge climb og bursdagsfeiring.

Torsdag kveld var jeg tilbake i Sydney, men siden det tok en halv evighet å få tak i baggasjen og komme seg inn til sentrum ble det for sent til å komme seg av gårde på trening innen jeg hadde sjekket inn på hostelet. Fredag var jeg på vinsmaking fra tidlig om morgenen til ganske sent på kveld så da ble det heller ingen aktivitet på meg.

Lørdag var jeg tidlig oppe for å rekke en tur på Fitness First før Nat og jeg reiste på en liten rundtur til bl.a Palm Beach hvor vi trasket oppover, oppover og enda litt mer oppover for å komme oss til et eller annet lighthouse.

Trening lørdag:

12 min tredemølle, 1,79 km

55 min styrketrening:

- Skuldersett->Shrugs: 2,5-7,5/10 - 2,5-7,5/10 - 2,5-7,5/10

- Nedtrekk: 35/!2 - 45/6 - 45/6 - 45/6 - 45/6

- Split squat m/stang: 20/10 - 20/10 - 20/10 (10 reps pr. bein, pr. sett)

- Skråbenk m/stang: 20/10 - 30/8 - 30/6 - 30/6 - 30/5

- Enhåndsroing: 17,5/8 - 17,5/8 - 17,5/8

- Crunch, ball: 20 - 20 - 20

- Planke: 40 sek, 30 sek, 20 sek pause mellom

Søndagen tilbrakte vi i Blue Mountains. Fikk en liten trasketur her også på en times tid, men før det var jeg ute og løp meg en tur, tidlig på morgenen.

Løpetur søndag:

Tid: 47:32

Distanse: 7,4 km

Gj.sn.fart: 9,4 km/t

Max: 13,5 km/t

Gj.sn.puls: 168

Max: 189

I dag stakk jeg først til Fitness First for en liten styrkeøkt og deretter på en liten joggetur ned til stranda hvor jeg løp intervaller. 30 sek løping i løs sand, 30 sek gå (pause), 5 intervaller før 1,5 min pause, deretter 5 nye intervaller og pause før jeg snudde og løp hjem igjen.

Trening mandag:

Fitness first:

Jogge 5 min (hjemmefra og til treningssenteret)

7 min ellipsemaskin

52 min styrketrening:

- Skuldersett->shrugs: 1,25->7,5/10 - 2,5->7,5/10 - 5->7,5/10 - 5->7,5/10 - 2,5->7,5/10

- Skråbenk, manualer->push ups: 15/6->5 - 15/6->5 - 15/5->2

- Flyes: 9/10 - 9/10 - 9/10

- Omv. crunch: 20 - 20 - 20

- Båten m/siderot.: 8/20 - 8/20 - 8/20

Total tid: 01:04:37

Gj.sn.puls: 140

Max: 178

Løpetur:

Tid: 54:05

Distanse: 8,5 km

Gj.sn.fart: 9,4 km/t

Max:12,6 km/t

Gj.sn.puls: 173

Max: 198

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blåse: :klem:

Takk! :nigo: Rart å feire bursdagen sin med sol og nærmere 30C for første gang. :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk! Vanskelig å ikke kose seg om dagen. Ankom Perth/Cottesloe i går og dagen i dag har jeg tilbragt på en kritthvit strand ved et krystallklart, turkis Indiske hav, med sol fra skyfri, knallblå himmel og 35C :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummering trening de siste dagene (dere trodde vel ikke jeg bare ligger og later meg? ;)):

Tirsdag 1/3:

5 min jogging ned til treningssenteret

7 min ellipse

- Stående, foroverbøyd roing: 35/10 - 35/10 - 35/10

- Nedtrekk, strak: 40/8 - 40/8 - 40/8

- Nedtrekk, v-grep: 40/9 - 40/9 - 40/9

Total tid: 24:44

Gj.sn.puls: 152

Max: 175

Løpetur:

Tid: 40:19

Distanse: 6,6 km

Gj.sn.fart: 9,8 km/t

Max: 12,3 km/t

Gj.sn.puls: 168

Max: 183

Onsdag var det trening på Fitness First på Market Street i Sydney

Onsdag 2/3:

10 min ellipse, 1,45 km

- Split squat: 20/10 - 20/10 - 20/10

- Leg ext.: 35/10 - 35/10 - 35/10

- Squat to stand: 10 - 10 - 10

- Sidelying hip ab.: 15 - 15 - 15 pr.side, pr. sett

- Spensthopp: 10 - 10 - 10

- Sidelying hip add.: 15 - 15 - 15 pr. side, pr. sett

- Omv. crunch: 20 - 20 - 20

- Båten m/siderot.: 8/20 - 8/20 - 8/20

Ikke imponert over det "lokale" treningssenteret her. Med tanke på at det også var 2 km gåtur i steikene sol og 35 grader var det litt lite kult. Utstyret er litt så som så, men de er utrolig hyggelige og serviceminded der da, det skal de ha!

Torsdag 3/3:

Oppvarminga ble min 20 min gåtur

- Skuldersett->shrugs: 1->7/10 - 2->7/10 - 5->7/10 - 5->7/10 - 5->7/10

- Skråbenk, stang: 20/10 - 30/8 - 30/6 - 30/6

- Flyes: 8/10 - 8/10 - 8/10

- Nedtrekk: 40/7 - 35/10 - 35/10 (horribelt dårlig nedtrekk, kjettingen var så flisete og tørr at det var omtrent umulig å trekke ned)

- Roing: 35/10 - 35/10 - 35/10

- Crunch, ball: 20 - 20

Romaskin: 3x1 min: 251 m, 229 m, 308 m

Så var det og traske hjem med bæreposer på en 3-4 kg i hver hånd (kjøpesenteret der treningssenteret er, har den nærmeste ordentlige matbutikken, den aller nærmeste er omtrent dobbelt så dyr, og har elendig utvalg). Den gåturen aleine hadde telt som treningstur!

Fredag 4/3

28 min løpetur i løs sand, etterfulgt av 7 min svømming, men pulsklokka bare rotet det til i vannet, så måtte slå av etter 4 min da jeg oppdaget at jeg visstnok ikke hadde puls. :gjeiper: Teller derfor bare løpeturen:

Tid: 28 min

Distanse: 3,7 km

Gj.sn.fart: 7,5 km/t

Max: 9,7 km/t

gj.sn.puls: 167

Max: 187

I dag, lørdag 5/3

Tid: 30:49

Gj.sn.puls: 161

Max: 180

Dagens løpetur foregikk barbeint. Betraktelig mer behagelig, men fortsatt blytungt for beina. Ingen footpod til å måle distanse og fart da, men det viktigste er tross alt og få den lille treningsøkta før det blir for varmt.

I dag var jeg på vinsmaketur, så det ble en litt kort tur. Håper på å få en litt lengre løpetur i morgen, for energinivået var definitivt bedre i dag enn i går da det var helt elendig. I dag var jeg nesten lei meg da jeg måtte snu, men jeg hadde ikke noe valg siden jeg skulle nå en buss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, vi trodde du bare latet deg. :skratte:

Det var det jeg var redd for, så jeg måtte jo gjøre dere oppmerksomme på at det gjør jeg altså ikke. ;)

Orker ikke besøke treningssenteret her igjen, så løping fram til jeg stikker til Ningaloo i alle fall.

Gårsdagens løpetur:

Tid: 51:13

Gj.sn.puls: 163

Max: 195

Dagens:

Tid: 60 min

Gj.sn.puls: 166

Max: 191

I morgen vet jeg ikke om jeg rekker løpetur, men jeg skal bruke dagen på sykling og snorkling rundt hele Rottnest Island, så løpetur eller ikke, aktivitet blir det mye av. :)

Det er så utrolig deilig å løpe her, elsker å løpe i sanda, kjenne at jeg bruker muskler i anklene, leggene, låra etc. som jeg vanligvis ikke bruker på den måten.

I går kveld var det Sunday Session på pub-en vegg i vegg med backpackerstedet, og det gjorde undere for selvtilliten at jeg fikk mye kommentarer på hvor fit jeg var. Jeg som føler meg i ordentlig feriemodus, etter all isen, vinen og ymse mat.

Snakket også med en tidligere fitnessutøver, som beundret beina mine. :gjeiper: Han lurte også på om jeg konkurrerte, ikke var han full heller, for han drakk kun vann, men jeg må innrømme at jeg lurer litt på hva han gikk på. Uansett en veldig hyggelig kompliment, og absolutt et lite puff i retning av å ønske enda sterkere å stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var det jeg var redd for, så jeg måtte jo gjøre dere oppmerksomme på at det gjør jeg altså ikke. ;)

Orker ikke besøke treningssenteret her igjen, så løping fram til jeg stikker til Ningaloo i alle fall.

Gårsdagens løpetur:

Tid: 51:13

Gj.sn.puls: 163

Max: 195

Dagens:

Tid: 60 min

Gj.sn.puls: 166

Max: 191

I morgen vet jeg ikke om jeg rekker løpetur, men jeg skal bruke dagen på sykling og snorkling rundt hele Rottnest Island, så løpetur eller ikke, aktivitet blir det mye av. :)

Det er så utrolig deilig å løpe her, elsker å løpe i sanda, kjenne at jeg bruker muskler i anklene, leggene, låra etc. som jeg vanligvis ikke bruker på den måten.

I går kveld var det Sunday Session på pub-en vegg i vegg med backpackerstedet, og det gjorde undere for selvtilliten at jeg fikk mye kommentarer på hvor fit jeg var. Jeg som føler meg i ordentlig feriemodus, etter all isen, vinen og ymse mat.

Snakket også med en tidligere fitnessutøver, som beundret beina mine. :gjeiper: Han lurte også på om jeg konkurrerte, ikke var han full heller, for han drakk kun vann, men jeg må innrømme at jeg lurer litt på hva han gikk på. Uansett en veldig hyggelig kompliment, og absolutt et lite puff i retning av å ønske enda sterkere å stille.

DU må vel være mitt største forbilde som gymmer så mye, til tross for at du er på ferie!

Må bare si at Rottnes Island er VAKKERT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU må vel være mitt største forbilde som gymmer så mye, til tross for at du er på ferie!

Må bare si at Rottnes Island er VAKKERT!

Rottnest var flott ja! :) Hadde en fantastisk dag der ute, og så flere Quokka-er. De er jo så uredde, og kommer helt bort så du kan egentlig klappe dem. Ikke at det frister, gudene veit hva som lever i pelsen deres. :gjeiper: Men søte er de! :)

Som sagt tidligere så er det å trene ikke noe jeg gjør fordi jeg må eller bør. For meg blir derfor tanken på å ikke skulle trene fordi jeg er på ferie fullstendig feil. Det er jo når jeg har ferie at jeg har mest overskudd og tid til å trene. Ferie er å gjøre det jeg har lyst til, og treninga er noe jeg virkelig har lyst til å gjøre. Det er så deilig å ha dette overskuddet til å være i aktivitet mer enn 1-2 t om dagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn tankegang skulle jeg ønske jeg hadde på ferie også. Feriedagene mine er som regel fylt opp av aktiviteter som ikke har noen form for aktivitet med grillings og øl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånn tankegang skulle jeg ønske jeg hadde på ferie også. Feriedagene mine er som regel fylt opp av aktiviteter som ikke har noen form for aktivitet med grillings og øl.

Jeg sitter så mye stille i jobben min, og er egentlig en fryktelig rastløs person. Når jeg da er på ferie et sted det faktisk er flotte muligheter til å være aktiv ute, og særlig når det er godt og varmt også så klarer jeg bare ikke sitte på ræva. :)

Mulig jeg er heldig, for meg er det så naturlig at jeg knapt tenker på det. :) Det blir mye øl og vin her også da. ;) I dag var jeg for trøtt til å stå opp og ta meg den løpeturen, og jeg var gørlei stranda, så det ble Fremantle, Little Creatures brewery og øl + cider i stedet. :nigo:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løping på stranda, 35 grader, bading og snåle dyr...alt høres DIGG ut!

Han fitnessfyren på baren hadde god peiling, tenker eg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggris er du! Håper du koser deg masse og har blitt brun og deilig :D

Koser meg masse! Har blitt relativt brun også, men så fryktelig deilig føler jeg meg ikke etter 4 uker med en god del mer vin, øl og iskrem enn normalt. :gjeiper:

Løping på stranda, 35 grader, bading og snåle dyr...alt høres DIGG ut!

Han fitnessfyren på baren hadde god peiling, tenker eg ;)

Det ER digg! :) Har slett ikke lyst til å dra hjem.

Jeg har på ingen måte vært fornøyd med beina mine selv, derfor var det ekstra hyggelig at han mente de var bra, selv om de må pyntes på. Fikk også høre at jeg har et godt utgangspunkt med skuldrene og armene, men at jeg må jobbe mer med dem. Fikk ikke pratet så mye med ham som jeg ønsket, men veldig gøy å prate med noen som har peiling og som ikke bare himlet med øynene eller lo av meg da jeg uttrykte at jeg hadde lyst til å konkurrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...