Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Synes det høres veldig spennande ut! Bare sett på sjølvutløsaren. Fint å ha et mål med det ein gjør.

Skal fortsetta med skuldersettet ditt, syns det tok godt!

Jeg får prøve meg litt fram, badet mitt er litt for lite egentlig, og det er eneste stedet det er godt nok lys. Evt. får jeg snike litt i en treningssentergarderobe eller garderoben på jobb eller noe sånt. :gjeiper:

Jeg er også fornøyd med skuldersettet, nå tar jeg det jo også som oppvarming med lette vekter og mange reps, og jeg føler jeg får myket og løst opp veldig, samtidig har jeg med en blanding av lette vekter som oppvarming og tunge vekter når jeg kjører skikkelig, fått mer definisjon. Sånt liker vi. :jepp:

Dagens økt:

15 min tredemølle, 2,51 km. 5 min x 9,6 km/t - 5 min x 10,8 km/t - 5 min x 9,6 km/t. Gj.sn.fart: 10,0 km/t

20 min oppvarmingssett, skuldre:

skuldersett->shrugs:

Sett 1: 1,25 kg->6/10 - 20x, 10x hver vei, 10x hver vei, 20 x

Sett 2: 1,25 kg->6/10 - 20x, 10x hver vei, 10x hver vei, 20 x

Sett 3: 2,5 kg->6/10 - 10x, 10x hver vei, 10x hver vei, 10 x

Sett 4: 1,25 kg->6/10 - 20x, 10x hver vei, 10x hver vei, 20 x

Sett 5: 1,25 kg->6/10 - 20x, 10x hver vei, 10x hver vei, 20 x

45 min styrketrening, bryst og skuldre:

- Skråbenk->droppsett: 14/10 - 18/3->8/10 - 17/4->8/10 - 17/3->8/10 - 14/6

- Flyes: 8/10 - 8/10 - 8/10

- Skuldersett->shrugs:

Sett 1: 2,5 kg->8/10 - 20x, 10x hver vei, 10x hver vei, 20 x

Sett 2: 5 kg->8/10 - 10x, 10x hver vei, 10x hver vei, 10 x

Sett 3: 5 kg->8/10 - 10x, 10x hver vei, 10x hver vei, 10 x

Sett 4: 2,5 kg->8/10 - 20x, 10x hver vei, 10x hver vei, 20 x

Resten av uka blir som følger:

Tirsdag:

- Styrketrening + core

- Spinning

Onsdag:

- Intervaller, kun ca 30 min

Torsdag:

- Styrketrening + core

- Spinning

Fredag:

- Spinning

Lørdag:

- Styrketrening, overkropp

- Spinning

Søndag:

- Styrketrening, bein

- Spinning

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir alltid kjempesliten bare av å lese i treningsdagboka di... :sjokkert: For et treningsheltinne og stramming du må være! ;) Og sterk!

For en ukeplan...men det ser ut som du har glemt restitusjonsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir alltid kjempesliten bare av å lese i treningsdagboka di... :sjokkert: For et treningsheltinne og stramming du må være! ;) Og sterk!

For en ukeplan...men det ser ut som du har glemt restitusjonsdag?

Jeg har ikke faste restitusjonsdager, så nei, den er ikke glemt. :) Jeg har dager da jeg ikke trener like tungt, f.eks fredag vil være en restitusjonsdag, men aktiv restitusjon. Restitusjon trenger ikke bety at man sitter på ræva og ikke gjør noe som helst. ;)

Ellers tar jeg meg fri når jeg føler jeg trenger det. Mandag og tirsdag neste uke blir det ingen trening, for da kommer jeg til å sitte stuck på fly. Så det er ingen krise at jeg ikke har noen treningsfri dag denne uka for å si det sånn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en gangs skyld var det nesten ingen i frivektsavdelingen da jeg kom på senteret i går, så da ble det beintrening! :nigo:

Trening tirsdag:

15 min tredemølle, 2,5 km, gj.sn.fart: 10 km/t (5 min: 9,6 km/t - 5 min: 10,8 km/t - 5 min: 9,6 km/t)

60 min styrketrening:

- Frontbøy: 20/12 - 40/4 - 40/4 - 40/4 - 30/10

- Strakmark: 80/5 - 80/5 - 80/4 - 80/5

- Leg press: 80/10 - 90/10 - 100/6 - 100/6 - 100/6

- Leg ext.: 25/10 - 40/6 - 42,5/5 - 42,5/5 - 30/10

- Crunch, ball: 20 - 20 - 20

- Rygghev, ball: 20 - 20 - 20

- Glute bridge: 15 - 15 - 15

- Sideliggende bekkenhev: 2x15 pr. side

- Planke: 45 sek, 45 sek, 30 sek - 15 sek pause

10+55 min spinning

Var ikke veldig motivert til å krype ut av senga da klokka ringte grytidlig i morges, og lysten til å trene var enda mindre. Men siden jeg var helt nødt til å stikke på do, så kom jeg meg opp av senga og da var egentlig greit. Det var ikke det at jeg var så forferdelig trøtt, men at lysten var ikke-eksisterende som var problemet.

Kom meg da av gårde til senteret, og da jeg først var der var det i grunnen greit, og etter første intervallet var motviljen mot intervaller borte også.

27 min intervaller, tredemølle: 4,93 km, gj.sn.fart: 11 km/t

3 min oppvarming: 1 min: 7 km/t, 1 min: 8 km/t, 1 min: 9,6 km/t

21 min intervaller:

3x(2 min: 12 km/t + 1 min: 10,8 km/t) + 1x(2 min: 13,8 km/t + 1 min: 10,8 km/t) + 2x(2 min: 12 km/t + 1 min: 10,8 km/t) + 1x(2 min: 12,5 km/t + 1 min: 10,8 km/t)

3 min nedtrapping: 1 min: 9,6 km/t, 1 min: 8 km/t, 1 min: 7 km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, flinka!

Sitter her og sulle vært å trening sjøl, men når eg ikkje får sova klarer eg ikkje stå opp tidlig. Du har disiplin av ein annan verden ( i ale fall i forhold til meg, eg veit ikkje om det seier så mykje egentlig...). Eg skal la meg inspirera!

2 min: 13,8 km/t??? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, flinka!

Sitter her og sulle vært å trening sjøl, men når eg ikkje får sova klarer eg ikkje stå opp tidlig. Du har disiplin av ein annan verden ( i ale fall i forhold til meg, eg veit ikkje om det seier så mykje egentlig...). Eg skal la meg inspirera!

2 min: 13,8 km/t??? :jepp:

Den selvdisiplinen har det tatt tid og trene opp. ;) Det tok noen år å få den inn for å si det sånn, så den har ikke alltid vært sånn eller blitt sånn av seg selv. :gjeiper:

13,8 km/t er egentlig helt grei fart for 2 min intervaller. 12 km/t er i minste laget for intervaller egentlig, men jeg har begynt litt pent siden det er en stund siden jeg løp skikkelig. Det er en treningssak, og man må bare øke sakte, men sikkert, så kommer farten etterhvert bare man er litt tålmodig og klarer å pushe seg selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isj, alt for mye som skal gjøres før jeg skal til Australia og tiden rekker rett og slett ikke til. Må innom Elkjøp i dag, så trening på Torshov utgår, og jeg måtte melde meg på en 75 min spinningtime i dag for å få noen spinningtime i det hele tatt. Det kan jo bli interessant etter en styrkeøkt. Har ingen som helst planer om å kjøre hardt, siden jeg i utgangspunktet skulle hatt en lett og kort time, men det kan jo hende det blir litt lenge.

Tror nok det kommer til å føles mest godt, med mindre instruktøren er helt elendig, for kostholdet mitt har til tider vært horribelt i det siste. Har røket på noen smeller i det siste, og da går det utover kostholdet med en gang. :(

Gleder meg egentlig bare til å komme til varmen i Australia og få kommet i gang med løpinga mi igjen. Kanskje ting da bedrer seg litt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner igjen det å ha mye og gjøre før avreise! Jeg reiser om 2 uker, og jeg vet nesten ikke hvilken ende jeg skal begynne i engang. Gleder meg til eksamen er ferdig og jeg kan sette meg ned å skrive lister!

Masse lykke til med siste innspurt før avreise! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner igjen det å ha mye og gjøre før avreise! Jeg reiser om 2 uker, og jeg vet nesten ikke hvilken ende jeg skal begynne i engang. Gleder meg til eksamen er ferdig og jeg kan sette meg ned å skrive lister!

Masse lykke til med siste innspurt før avreise! :)

Takk! Du skal jo være borte litt lenger enn meg også, og det krever jo enda mer enn bare en ferie. Husker hvor stressende det var før jeg flyttet til Edinburgh for 6 månder ...

Hvor skal du, hvor lenge blir du og hva skal du? :)

Skal til Sydney, Alice Springs/Ayers Rock/King's Canyon og Perth/Coral Bay/Exmouth på ferie i 4 uker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk! Du skal jo være borte litt lenger enn meg også, og det krever jo enda mer enn bare en ferie. Husker hvor stressende det var før jeg flyttet til Edinburgh for 6 månder ...

Jeg skal "bare" være borte i 6 uker, ikke 6 måneder. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et aldri så lite hjertesukk. :tristbla: Sliter for tida, jeg spiser mer enn jeg har gjort på lenge, nå spiser jeg jo nesten så mye som en vanlig, voksen person bør spise. Jeg ser vel strengt tatt bedre ut enn på lenge, men jeg hater virkelig tallene vekta viser og jeg føler meg feit. Ikke fordi klærne har blitt trangere for det har de ikke, heller ikke fordi jeg tror andre anser meg som feit, men fordi jeg føler meg feit.

Egentlig er tankene mine helt latterlige, jeg hater speilbildet mitt, føler at jeg ser ut som en elefant, for jeg er tyngre enn jeg føler meg vel med også. Det er en vanskelig balansegang det her, jeg ønsker å bygge muskler og være definert, men jeg hater at jeg blir "større" og veier mer til tross for at klærne fortsatt sitter like fint og til dels kanskje bedre fordi jeg fyller dem ut på de riktige stedene.

Hvorfor kan jeg ikke bare ta til meg komplimentene jeg får? Jeg fikk så mange komplimenter på kick-off om at jeg så utrolig sunn, flott, veltrent og sexy ut. Men alt kan vris til negativt, og det er det hodet mitt gjør. Jeg vet at jeg ikke er aleine om å tenke sånn, en av bloggene jeg leser fast er skrevet av en jente som kjemper mot anoreksi, og hun skrev veldig godt om komplimenter og hvordan de kan vris til at folk sier man har lagt på seg og det i negativ forstand.

Jeg har ikke lyst til å ha det sånn, jeg vil klare å ha et normalt forhold til mat, kropp og trening. Jeg vil slippe disse ambivalente følelsene der jeg ønsker å se ut som en Victoria's Secret modell og en fitnessutøver på en og samme tid! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååh du er så heldig, kan tenke meg det blir deilig! Vel fortjent med en ferie nå synes jeg :nigo:

Det er i det minste veldig nødvendig, om ikke så veldig fortjent. ;) Neida, jeg har jobbet hardt og mye også i det siste, så litt fortjent er det. Mest skal det bli godt fordi situasjonen på jobb gjør meg deppa og umotivert, så jeg håper det skal bli litt bedre av en ferie. :)

Jeg skal "bare" være borte i 6 uker, ikke 6 måneder. ;)

Ah, jeg trodde du skulle være borte i 2 måneder skjønner du, da skal du jo ikke være borte mye lenger enn meg, nei. 2 uker mer, bare. :)

Åh! Heldig gris! Har selv vært i Perth, fantastisk :D

Jeg gleder meg veldig! Har alltid ønsket å reise til Australia, og Perth har alltid stått høyt på lista over plasser jeg vil se, fordi eksen min studerte der og snakket varmt om plassen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et aldri så lite hjertesukk. :tristbla: Sliter for tida, jeg spiser mer enn jeg har gjort på lenge, nå spiser jeg jo nesten så mye som en vanlig, voksen person bør spise. Jeg ser vel strengt tatt bedre ut enn på lenge, men jeg hater virkelig tallene vekta viser og jeg føler meg feit. Ikke fordi klærne har blitt trangere for det har de ikke, heller ikke fordi jeg tror andre anser meg som feit, men fordi jeg føler meg feit.

Egentlig er tankene mine helt latterlige, jeg hater speilbildet mitt, føler at jeg ser ut som en elefant, for jeg er tyngre enn jeg føler meg vel med også. Det er en vanskelig balansegang det her, jeg ønsker å bygge muskler og være definert, men jeg hater at jeg blir "større" og veier mer til tross for at klærne fortsatt sitter like fint og til dels kanskje bedre fordi jeg fyller dem ut på de riktige stedene.

Hvorfor kan jeg ikke bare ta til meg komplimentene jeg får? Jeg fikk så mange komplimenter på kick-off om at jeg så utrolig sunn, flott, veltrent og sexy ut. Men alt kan vris til negativt, og det er det hodet mitt gjør. Jeg vet at jeg ikke er aleine om å tenke sånn, en av bloggene jeg leser fast er skrevet av en jente som kjemper mot anoreksi, og hun skrev veldig godt om komplimenter og hvordan de kan vris til at folk sier man har lagt på seg og det i negativ forstand.

Jeg har ikke lyst til å ha det sånn, jeg vil klare å ha et normalt forhold til mat, kropp og trening. Jeg vil slippe disse ambivalente følelsene der jeg ønsker å se ut som en Victoria's Secret modell og en fitnessutøver på en og samme tid! :sukk:

Hm, du høres nesten litt "spiseforstyrra" ut...? (ikke ment som kritikk altså!)

Hvis du spiser fordi kroppen er sulten, så er det ikke rart at den er det. Du trener jo enormt mye, og da trenger kroppen mye mat for å ha det bra! (men dette vet du jo..) Og har du sug etter mat/sukker, er det bare fordi kroppen din trolig får altfor lite næring i utgangspunktet.

Det er ofte slik at når en ikke gir kroppen nok mat, og gjerne er litt spiseforstyrra i utgangspunktet, skjer det fort endel kjemiske prossesser i hjernen som får sf`en til å springe i full blomst og fyller tankene med alle de kjipe og forstyrra sf-tankene. Disse tankene blir ofte mye lettere å håndtere når hjerne blir litt bedre ernært igjen.

Jeg håper ikke du opplever svaret mitt som kjipt, eller skrevet av en besser-wisser, men min erfaring er at det innimellom gjør litt godt når noen kan minne en på det en egentlig vet, men kanskje ikke klarer å hente frem når en trenger det.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, du høres nesten litt "spiseforstyrra" ut...? (ikke ment som kritikk altså!)

Hvis du spiser fordi kroppen er sulten, så er det ikke rart at den er det. Du trener jo enormt mye, og da trenger kroppen mye mat for å ha det bra! (men dette vet du jo..) Og har du sug etter mat/sukker, er det bare fordi kroppen din trolig får altfor lite næring i utgangspunktet.

Det er ofte slik at når en ikke gir kroppen nok mat, og gjerne er litt spiseforstyrra i utgangspunktet, skjer det fort endel kjemiske prossesser i hjernen som får sf`en til å springe i full blomst og fyller tankene med alle de kjipe og forstyrra sf-tankene. Disse tankene blir ofte mye lettere å håndtere når hjerne blir litt bedre ernært igjen.

Jeg håper ikke du opplever svaret mitt som kjipt, eller skrevet av en besser-wisser, men min erfaring er at det innimellom gjør litt godt når noen kan minne en på det en egentlig vet, men kanskje ikke klarer å hente frem når en trenger det.

:klem:

Jeg ER litt spiseforstyrret, jeg har hatt et problematisk forhold til kropp og vekt, til og fra gjennom hele ungdomstida. Det går i perioder, og akkurat nå er jeg inne i en veldig dårlig periode, fordi ting ikke går helt som jeg ønsker verken privat eller på jobb.

Tar overhodet ikke innlegget ditt som noen kritikk, det du skriver stemmer, jeg er ikke mer forstyrret enn at jeg ser det. ;) Hva skal man si? Jeg har et veldig bevisst forhold til min egen spiseforstyrrelse, den er der, jeg vet om den, jeg vet hva som trigger den, men jeg klarer ikke alltid å kontrollere den. Jeg kan ikke puttes i bås, for den omfatter elementer både fra anoreksi, bulimi og ortoreksi. Eller, jeg kan vel egentlig puttes i båsen EDNOS (Eating Disorder Not Otherwise Specified) ... (google.com når man vet at noe er feil, men ikke har et ord for det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for øvrig heldigvis ikke noe sug. Jeg er bare virkelig monstersulten for tida. Jeg er vant med å fint ignorere "sultfølelsen" fordi den vanligvis ikke er like sterk som nå.

Jeg vet jo at jeg har godt av å spise, selv om jeg enkelte dager nå har spist ting jeg slett ikke skal spise. Det er bare det at det skremmer meg når jeg ser at jeg kommer opp i et kaloriantall som nærmer seg stygt det en voksen person skal spise, og det føles rett og slett feil at jeg skal måtte ha så mye mat for å bli mett. :sjenert:

Det blir visst litt i overkant ærlig det her ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...