Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Auauauau! Tråkig med vondter!

Lykke til hos legen i morgen! Krysser fingrene for at det er noe som raskt går over.

:troest:

Takk!

Kjipt. Har du skada deg på noe vis eler bare dukka det opp? Håper det forsvinner like plutselig...

Det har kommet gradvis, og blitt vondere og vondere. Dumme meg har vært litt vrang og bare bitt det i meg når det gjør vondt. Det har jo ikke gjort vondt hele tida ... :roll:

Får se hva legen sier i morra, men jeg er ikke veldig optimistisk. Det gjør vondt både i leddet og musklene rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine:

Betennelse i albuen, det betyr ingen av de vanlige skulderøvelsene, core-settet er ok fordi det ikke belaster albuen like mye, ingen isolerende øvelser på biceps og triceps. :sukk:

Gjør en øvelse vondt så må jeg finne alternativer, for nå trenger albuen ro. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh så kjedelig! :( Håper det blir fort bra så du kan gå tilbake til de øvelsene du vil! :klem:

Takk, de øvelsene blir nok liggende i 8 uker. Skal la dem være i minst 4 uker, og det er akkurat 4 uker til jeg reiser til Australia. Så da får jeg vel 8 ukers ufrivillig pause fra dem. Heldigvis kan jeg fortsatt trene coresettet, og det er jaggu tungt nok, men om det har like god effekt på byggingen av skuldrene mine vet jeg jo ikke. Også jeg som var så godt fornøyd med framgangen på skuldrene, de begynte å bli bra markert. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh nei, så kjedelig! :klem: men nå vet du ihvertfall hva det er, så slipper du å bekymre deg for det. Uvissheten er ofte det verste, synes jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh nei, så kjedelig! :klem: men nå vet du ihvertfall hva det er, så slipper du å bekymre deg for det. Uvissheten er ofte det verste, synes jeg..

Ja, veldig kjedelig, men greit å vite hva det er. Jeg regnet jo med at det var en betennelse, men greit å få det bekreftet.

Det jeg har er medial epikondylitt og begynnende lateral epikodnylitt, henholdvis golfalbue og tennisalbue. Golfalbue går på innsiden og undersiden og er ikke veldig vanlig, mens tennisalbue er på oversiden/utsiden og er temmelig vanlig. Dette har sammenheng med jobben og konstant bruk av pc, og overbelastning på trening.

Ikke så greit når det å åpne dører, eller løfte alt som veier mer enn 1 kg gjør vondt. Under spinninga i går gjorde det vondt å løfte vannflaska mi på 7,5 dl hvis jeg ikke fikk akkurat riktig vinkel på armen. :roll:

Det som på en måte er bra med denne skaden er at siden jeg nå kutter ut veldig mye av skulderøvelsene så får mest sannsynlig den fine kulen bak på skulderen min også tid til å roe seg. Jeg sliter mye med rygg og skuldre, og har stadig betennelse i musklene her. Det siste året har jeg hatt en hevelse bak på skulderen som har nektet å gi seg. I perioder har den gjort forferdelig vondt, mens andre ganger bare er den der og jeg merker ikke noe særlig til den. Nå får den også mye mer ro, og kan kanskje bli borte. Den er ikke farlig, men det ser jo ikke så pent ut da, og den har vært der enten det har vært betent eller ikke.

Gårsdagens trening:

15 min løping mølle, 2,65 km, gj.sn.fart: 10,7 km/t

73 min styrketrening:

- Frontbøy: 20/12 - 35/9 -37,5/6 - 27,5/12

- Strakmark: 60/12 - 75/7 - 75/7 - 60/12

- Leg press: 60/15 - 80/9 - 80/9 - 60/15

- Leg ext.: 32,5/12 - 37,5/7 - 37,5/8 - 32,5/12

- Utfall: 9/13 - 12/7 - 12/7 - 9/12

- Rotary calf: 30/15 - 35/10 - 37,5/9 - 32,5/15

- Tåhev: 80/15 - 100/10 - 110/9 - 80/15

- Crunch, ball: 20 - 20 - 20

55 min spinning

Kjører et oppvarmingssett og et "nedtrappingssett" nå, i stedet for 4 tunge sett eller 1 oppvarmingssett og 3 tunge sett. Skal ikke trene til noen ny RM nå, og ønsker å øke muskelvolumet litt ekstra.

Formen var ikke helt på topp i går merket jeg, til tross for masse mat til middag. Litt lite energi, 75 kg markløft føltes fryktelig tungt.

Irriterer meg grønn over beltene på Bislett. Enten så tror ikke de som lager dem at jenter bruker belter, eller så har de helt glemt at jenter har hofter. Beltene er like breie over det hele, og de er veldig breie, så jeg sliter da med at de ikke støtter der jeg vil og trenger det, nemlig nederst i ryggen. Må nok få meg mitt eget belte, men både på Majorstua og på Torshov har de veldig fine og gode belter. Tør bare ikke klage mer på Bislett nå ... Tidligere klager har ikke blitt godt motatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor takk til ¤flicka¤ som anbefalte spinningtimen på Spektrum kl 18:30! :nigo: Instruktøren man elsker å hate ja, det hadde du helt rett i.

Den nest beste spinninginstruktøren jeg noen gang har hatt! Men timene hans er jævlige, og hvis du ikke gir alt så får du virkelig høre det. Endelig en spinninginstruktør som sparker de middelaldrene mennene med vaskeball kraftig i ræva og får dem til å legge på belaaaastniiiing i stedet for å sitte og humpe på setet fordi de ikke har noe motstand what-so-ever! Hah! Det kan jeg sitte her og si i dag fordi han ikke pirket på meg eller hakket på meg. :fnise:

Dette var en mann som krevde at du ga absolutt alt, han ga klar beskjed til dem som ikke fulgte hans instruksjoner, og jeg digget det!

Dagens økt ble litt avkortet, fordi det var plent umulig å komme til for å få trent markløft. Dermed må jeg gjøre litt om på planen. Jeg er så tung i beina at det er egentlig bare bra, for beinøkt i morra kunne blitt i tyngste laget. Nå blir det i stedet kun spinning i morgen, overkroppsøkt på fredag, mest sannsynlig fri på lørdag, også beinøkt og spinning på søndag. Markløft må tas på fredag, selv om jeg vanligvis ikke har den på overkroppsøkta, men på ryggdag.

Dagens økt:

15 min tredemølle, 1,5 km, gj.sn.fart 10 km/t

60 min styrketrening:

- Nedtrekk: 37,5/15 - 42,5/9 - 45/7 - 37,5/12

- Nedtrekk, v-grep: 37,5/10 - 40/7 - 40/7 - 35/15

- Enhåndsroing: 14/15 - 22/7 - 22/7 - 14/15

- Crunch, ball: 20 - 20 - 20

- Rygghev, ball: 20 - 20 - 20

- Båten m/siderot.: 8/20 - 8/20 - 8/20

- Benhev: 15 - 15 - 15

- Planke: 45 sek - 45 sek - 30 sek, 15 sek pause mellom

- Sideplanke 3x30 sek pr side

10 min romaskin, 2018 m

55 min knallhard spinning

Helt fin økt, men hadde mest lyst til å dø i de 55 min timen holdt på. Satt og ba innvendig om at han ikke skulle komme og fortelle meg at jeg ikke ga alt, eller skylde på meg for at siste sang ville bli spilt flere ganger. Det var nemlig trusselen han kom med hvis ikke alle ga absolutt max på siste sang. Han kom til å spille den om igjen og om igjen til han var fornøyd med innsatsen til ALLE! :ler:

Dette blir min faste onsdagstime! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heheh, høres ut som en KUUUUL og terrofylt time. Adrenalinet hjalp deg i mål, right?? Så tøffe instruktører har vi ikke her.. og kanskje like greit?? Men deilig å få pressa seg knall da. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heheh, høres ut som en KUUUUL og terrofylt time. Adrenalinet hjalp deg i mål, right?? Så tøffe instruktører har vi ikke her.. og kanskje like greit?? Men deilig å få pressa seg knall da. :gjeiper:

Har ikke møtt noen andre instruktører som har gjort noe sånt heller. Han her gikk faktisk rundt i salen, og pekte på folk: Mer belastning, mer belastning, du står og tråkker uten motstand, MER BELASTNING sier jeg. Tempo! Tempo! TEMPO!!!

Utrolig bra at noen faktisk gidder å gjøre sånt, jeg har ofte irritert meg over disse mannfolka som sitter med null motstand, hver eneste time. Samtidig var han utrolig motiverende og entusiastisk, så han var jo ikke bare skummel. Også prøvde han å hjernevaske oss, for det finnes ikke noe mer fantastisk enn hva? SPINNING! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres stilig ut! Her på mitt senter er det bare skryt å få, uansett om vi bare sitter der og koper...skulle hatt noen sånne instruktørar, her er dei slappfiskar heile gjengen- og vi med! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt fin økt, men hadde mest lyst til å dø i de 55 min timen holdt på. Satt og ba innvendig om at han ikke skulle komme og fortelle meg at jeg ikke ga alt, eller skylde på meg for at siste sang ville bli spilt flere ganger. Det var nemlig trusselen han kom med hvis ikke alle ga absolutt max på siste sang. Han kom til å spille den om igjen og om igjen til han var fornøyd med innsatsen til ALLE! :ler:

Dette blir min faste onsdagstime! :enig:

Så bra at du likte timen :tommelsmil:

Det er kjempemotivasjon for meg å vite at han plutselig kan stå foran meg og peke på meg, derfor sørger jeg alltid for å ha både riktig tempo og motstand på passe ubehagelig nivå. Nå har han til og med funnet ut hva jeg heter, så da kan jeg rett og slett ikke ha en dårlig dag, for da roper han "kom igjen, <navn>" :ler: Jeg synes det er utrolig deilig med en instruktør som stiller krav og som har fokus på treningsutbytte, og som ikke bare sitter på sykkelen og roper at alle er så flinke. Man blir ikke bedre av å bare gjøre det samme hele tiden! Og det har faktisk skjedd at han har spolet tilbake nest siste eller siste sang hvis han ikke har vært fornøyd med innsatsen - så det er bare å passe seg :nigo:

Dette er så og si også min faste onsdagstime (med unntak av i går...) så kanskje vi "sees"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du likte timen :tommelsmil:

Det er kjempemotivasjon for meg å vite at han plutselig kan stå foran meg og peke på meg, derfor sørger jeg alltid for å ha både riktig tempo og motstand på passe ubehagelig nivå. Nå har han til og med funnet ut hva jeg heter, så da kan jeg rett og slett ikke ha en dårlig dag, for da roper han "kom igjen, <navn>" :ler: Jeg synes det er utrolig deilig med en instruktør som stiller krav og som har fokus på treningsutbytte, og som ikke bare sitter på sykkelen og roper at alle er så flinke. Man blir ikke bedre av å bare gjøre det samme hele tiden! Og det har faktisk skjedd at han har spolet tilbake nest siste eller siste sang hvis han ikke har vært fornøyd med innsatsen - så det er bare å passe seg :nigo:

Dette er så og si også min faste onsdagstime (med unntak av i går...) så kanskje vi "sees"!

Jeg synes det er knalltøft at han faktisk bryr seg. For meg er det et veldig viktig motivasjonsmoment, at det stilles krav. Jeg får mark av å se folk som sitter og verken følger med eller jobber. Vil tro timen hans er sånn man bør holde seg unna hvis man ikke helt har dagen, eller si i fra til ham på forhånd at i dag er jeg ikke 100%. ;)

Nå kommer jeg jo til å se etter deg og lure på hvem du er. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå kommer jeg jo til å se etter deg og lure på hvem du er. :fnise:

Gjett om jeg tenkte det samme! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke verdens beste økt i dag, sliten og tung i kroppen, beina hadde det ikke helt godt. Grei nok time, men ikke noe jeg kommer til å prioritere. Den er stort sett lik som noen av de andre timene jeg kjører, og med en mindre engasjert og motiverende instruktør. Dermed blir det løping/crosstrainer etter styrkeøkta dersom jeg kjører noe kondisjon på torsdager heretter.

Dagens økt:

13 + ca 55 min spinning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var oppe kvart over 5 i går for å få trent før kick-off. Fikk en god økt, siden jeg ikke trengte å møte opp før mellom 10 og halv elleve. Var på treningssenteret da det åpnet kvart over 6 og trente fram til kvart over 8.

15 min ellipsemaskin

90 min styrketrening:

- Markløft: 60/12 - 72,5/7 - 72,5/7 - 60/12

- Benkpress: 20/15 - 37,5/9 - 37,5/6 - 30/12

- Skråbenk: 12/10 - 14/7 - 14/7 - 12/12

- Flyes: 10/10 - 10/10 - 10/10 Må være litt forsiktig på flyes for at albuen ikke skal gjøre vondt. Kan ikke ha for tung belastning, så får heller kjøre med 10 kg og flere reps. Smertegrensen går på 10-11 kg og Bislett har ikke 11 kgs manualer.

- Nedtekk, strak og v-grep: 42,5/9 - 42,5/7 - 42,5/9 - 42,5/7 Sett 1 og 3 strak, 2 og 4 m/v-grep

- Enhåndsroing: 14/15 - 22/7 - 22/6 - 14/15

- Skuldersett: 2,5kg - 5kg - 5kg - 2,5kg

- Hofteflex m/push ups: 10 - 6

- Crunch, ball: 20 - 20

- Benhev: 15 - 15

- Båten m/siderot.: 8/20 - 8/20

- Sideplanke: 45 sek pr. side

- Planke: 45 sek

Skuldersettet er pain og utrolig deilig på en gang. Med 1,25 kg eller 2,5 kg er det glimrende oppvarming for bryst, rygg og skuldre, så jeg skal legge inn denne i oppvarminga på brystdag, ryggdag og overkroppsdag. Det ikke bare verker av denne øvelsen, men brenner skikkelig. DIGG! :nigo:

En del av folka på jobb begynner virkelig å interessere seg for treninga mi. Bordpartneren min (for øvrig selv en treningsentusiast og involvert i en av treningskjedene) var uhyre fascinert av armene mine, så da tar jeg det som et tegn på at de faktisk begynner å bli litt markert, og at det ikke bare er noe jeg innbiller meg. :)

I dag ble det ingen trening. Var ekstremt trøtt etter gårsdagen, det ble en lang dag siden jeg var i seng rundt halv 3, og da hadde vi hatt flere timer med prating fra ledelsen og deretter noen timer ute i frisk luft før festmiddag og party. Var trøtt, tett i halsen og snufsete, så fant ut at det var like greit å krype under teppet på sofaen.

I morgen blir det beindag og spinning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk deg ei ordentlig økt uten albueplager!

Kick-off...er det ein fest som varer fra tidlig om morgenen til seint på natta? Hehe, er farga av at eg aldri har jobba på noen stor arbeidsplass, åpenbart noen manglar i begrepene.

Er det ikkje herlig når noen faktisk kan SE at du har trent mye? :mrgreen: Unner deg den. Veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...