¤flicka¤ Skrevet 12. januar 2011 #841 Del Skrevet 12. januar 2011 Har sett veldig få godt polstra spinninginstruktører der jeg har trent. Har sett alt for mange som er så tynne at det gjør vondt å se på, men joda, har sett folk som rett og slett ser utrent ut også, selv om de ikke er hva man kan kalle tjukke. Jeg er muligens litt slem, men en instruktør som ikke er greit trent klarer ikke motivere meg. Trener du på SATS? Isåfall kan jeg anbefale spinningtimen i kveld kl 1830 på Spektrum (eller andre dager på div. senter med samme instruktør ) Det er instruktøren jeg elsker å hate :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #842 Del Skrevet 12. januar 2011 Trener du på SATS? Isåfall kan jeg anbefale spinningtimen i kveld kl 1830 på Spektrum (eller andre dager på div. senter med samme instruktør ) Det er instruktøren jeg elsker å hate :rødme: Trener på SATS også ja, har ikke vært på Spektrum enda, men kanskje jeg skulle ta meg en tur dit og teste instruktøren? Takk for tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 12. januar 2011 #843 Del Skrevet 12. januar 2011 Trener på SATS også ja, har ikke vært på Spektrum enda, men kanskje jeg skulle ta meg en tur dit og teste instruktøren? Takk for tips. Jeg "samler" på inspirerende instruktører, og fikk inntrykk av at du gjør det samme. Greit å ha et lite utvalg så blir det enklere å variere treningen mtp tid og sted, alt etter hva som passer best. Jeg burde kanskje introdusere meg også, eller iallefall innrømme sniklesing Fin dagbok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #844 Del Skrevet 12. januar 2011 Jeg "samler" på inspirerende instruktører, og fikk inntrykk av at du gjør det samme. Greit å ha et lite utvalg så blir det enklere å variere treningen mtp tid og sted, alt etter hva som passer best. Jeg burde kanskje introdusere meg også, eller iallefall innrømme sniklesing Fin dagbok! Stemmer det! Jeg er kresen på instruktørene, og de får heller ikke så mange sjanser av meg. For meg må instruktøren være inspirerende om jeg skal gidde, hvis ikke får jeg mye bedre treningseffekt av å trene på egenhånd. Nå har jeg jo også såpass mange SATS i relativ nærhet av der jeg bor, så det er greit å teste ut litt, motta tips og kunne velge litt ut fra gode og inspirerende instruktører og tidspunkt som passer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. januar 2011 #845 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) Når det gjelder polstrede spinninginstruktører: da jeg bodde i Stavanger, gikk jeg på spinningtimer der instruktøren senere ble med i Slankekrigen på tv! (ja, som en av dem som skulle slanke seg altså...) Endret 12. januar 2011 av Purple Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 12. januar 2011 #846 Del Skrevet 12. januar 2011 Når det gjelder polstrede spinninginstruktører: da jeg bodde i Stavanger, gikk jeg på spinningtimer der instruktøren senere ble med i Slankekrigen på tv! (ja, som en av dem som skulle slanke seg altså...) Sant? Hehe! Så polstra har dei ikkje vært altså! Meir sånn i god form men med litt ekstra. I dag var eg for øvrig på spinning med ein instruktør som var både intenst kjedelig og som hadde om mulig endå kjedeligare musikk. Har faktisk til gode å væra på ein spinnigtime der eg syns instruktøren er virkelig god. Å lesa her er som å komma til ein annan verden... Sorry for kupping av bok, bare plaprer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #847 Del Skrevet 12. januar 2011 Sant? Hehe! Så polstra har dei ikkje vært altså! Meir sånn i god form men med litt ekstra. I dag var eg for øvrig på spinning med ein instruktør som var både intenst kjedelig og som hadde om mulig endå kjedeligare musikk. Har faktisk til gode å væra på ein spinnigtime der eg syns instruktøren er virkelig god. Å lesa her er som å komma til ein annan verden... Sorry for kupping av bok, bare plaprer... Helt i orden, bare hyggelig det! Jeg har ikke møtt på så mange jeg heller. Jeg var nærmest "forelsket" i spinninginstruktøren som var på Torshovsenteret tidligere. Han var fantastisk, og jeg var nære ved å grine siste timen hans. Var deppa i evigheter etterpå, og syntes det var grusomt å gå på spinning siden han hadde sluttet. Heldigvis finnes det fortsatt én god spinninginstruktør der, og nå har jeg altså funnet en som er helt grei på SATS Bislett, så får vi se da, om han som har onsdagstimene kl 18:30 på Spektrum er ok. Får ikke testet før om 2 uker, men da skal timen og instruktør testes. Tilbakemelding kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 12. januar 2011 #848 Del Skrevet 12. januar 2011 Ka med å starta ein "Enigma tester instruktører"-blogg. Ser for meg at det kunne vært moro- og blitt populært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #849 Del Skrevet 12. januar 2011 Ka med å starta ein "Enigma tester instruktører"-blogg. Ser for meg at det kunne vært moro- og blitt populært. Jeg tror muligens jeg fikk heeeelt feil assosiasjoner nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 13. januar 2011 #850 Del Skrevet 13. januar 2011 Jeg tror muligens jeg fikk heeeelt feil assosiasjoner nå. Spenstig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #851 Del Skrevet 13. januar 2011 Spenstig! I think I need to get laid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 13. januar 2011 #852 Del Skrevet 13. januar 2011 Den versjonen kunne nok og slått an Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #853 Del Skrevet 14. januar 2011 Den versjonen kunne nok og slått an Gårsdagens trening ble litt so-so. Energilagrene var tomme, har fått alt for lite søvn i det siste. Både natt til onsdag og natt til i går fikk jeg lite søvn, og det var merkbart under økta. Trening torsdag: 20 min AT 65 min styrketrening: - Frontbøy: 20/15 - 35/9 - 35/9 - Strakmark: 65/12 - 67,5/11 - 67,5/10 - Leg press: 70,6/12 - 68,3/12 - 68,3/11 - Leg ext.: 36,6/10 - 34,3/9 - 32/9 - Utfall m/manualer: 10/10 - 10/9 - 10/9 (10 kg pr hånd/reps pr. bein) - Tåhev, sittende: 35/10 - 35/10 - 35/10 - Tåhev, smith: 70/10 - 70/10 - 70/10 - Hofteflex: 10 - 8 (hver rep bestod av 1xhøyre bein, 1x venstre bein og så begge bein, derfor så få som 10 og 8) - Sideplanke: 30 sek - 30 sek - 30 sek - Planke: 30 sek - 30 sek, 15 sek pause mellom 10 min jogging på tredemølle, 1,57 km, 9,6 km/t Skulle egentlig ha vært med på 45 min spinning, men jeg hadde ikke nok energi. Jeg var totalt tom, men det var jeg i grunnen på forhånd også. Holdt på å sovne på bussen til trening, og det samme på bussen hjem. Sleit med å holde meg våken. I dag er det spinning rett etter jobb, teste ut spinning på Nationalteateret og se om den timen er noe bra. Den passer perfekt i forhold til at jeg går av på National, og den er rett etter jobb. Håper i grunnen den er bra, sånn at jeg kan fortsette å gå på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #854 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) Dagens trening: 10+55 min spinning Helt ok time. Instruktøren var engasjert og pushet på, og veldig flink til å forklare hva som skulle skje, hvor lenge vi hadde igjen etc. Musikken var grei. Ok time som jeg godt kan gå på igjen, uten at det blir noen favorittime av den grunn, men fin time når jeg har tid og mulighet på fredager. Da har jeg faktisk 12 treninger på 14 dager! Endret 14. januar 2011 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 14. januar 2011 #855 Del Skrevet 14. januar 2011 Wow - du knuser meg i alle fall. Respekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 15. januar 2011 Forfatter #856 Del Skrevet 15. januar 2011 Er jeg slem som godter meg over at en tidligere flamme har fått vaskeball? Altså, fyren var lekker og veltrent før, men nå har han fått skikkelig pondus ut fra pose-bildene på bloggen hans og dømme. Hah! God treningsdag i dag. Det er deilig å komme seg opp og være på senteret til det åpner kl 8, det er ikke akkurat mange der da, og jeg får trene i fred. 10 min tredemølle, 1,7 km, gj.sn.fart: 10,1 km/t 10 min crosstrainer, 1,75 km, gj.sn.fart 10,3 km/t 67 min styrketrening: - Benkpress: 20/20 - 37,5/9 - 35/9 - Skråbenk: 14/10 - 14/7 - 13/10 - Flyes: 11/9 - 10/11 - 10/12 - Nedtrekk: 40/9 - 40/9 - 40/9 - 40/9 - 40/9 sett 2 og 4 m/v-grep - Enhåndsroing: 20/9 - 20/9 - 20/9 -Skuldersett, core: 5 kg - 5 kg - 5 kg - Hofteflex m/push ups: 10 - 8 - 8 - Crunch, ball: 20 - 20 - 20 5 + 55 min spinning Litt preget av at det var tidlig, og litt ukonsentrert, men det føltes veldig deilig da økta var over, derfor god økt selv om ikke alle øvelsene ble optimale. Var og tok brasiliansk igjen i dag, og denne gangen var det SÅ mye bedre. Hun som tok det på meg denne gangen var overrasket over at jeg bare hadde vært der én gang tidligere, siden det var så lite og fjerne, og mente jeg måtte være veldig heldig som fikk så bra resultat helt fra starten av. Hele greia var over på 10 min, det føltes mye mindre kleint denne gangen, siden hun skravlet i vei. Hun lurte på jo hvorfor jeg hadde begynt, og jeg fortalte da at jeg skulle til Australia og ville begynne i litt god tid. Det mente hun var veldig lurt, siden det blir mindre og mindre vondt for hver gang og fordi det vokser mindre og mindre ut igjen. Forrige gang syntes jeg det var jævlig, men så klarte jeg heller ikke slappe av. Denne gangen var det bittelitt ubehagelig bare, men så fort jeg klarte å slappe av var det overhodet ikke noe problem. Greit å ha det unnagjort før neste helg, da er det kick-off og jeg har et godt øye til en kollega. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 15. januar 2011 #857 Del Skrevet 15. januar 2011 Du er tøff både på treningfronten og voksefronten! Ska sei! Blir det helt glatt, perfekt resultat? Hvor lenge holder det seg? Lykke til på kick off! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 15. januar 2011 Forfatter #858 Del Skrevet 15. januar 2011 Du er tøff både på treningfronten og voksefronten! Ska sei! Blir det helt glatt, perfekt resultat? Hvor lenge holder det seg? Lykke til på kick off! :gjeiper: Hehehe, takk! Jeg har visse forhåpninger, siden jeg vet at tiltrekningen er gjengjeldt. Det blir helt glatt og fint en-til to dager etter at jeg har vokset. Samme dag og gjerne dagen etter er det litt sårt og kanskje bittelitt nuppete. Etter det blir det veldig bra og det holder seg i ca 3 uker før det blir noe synlig igjen. Siste uka ser det jo ikke så pent ut, men det er ikke noe problem å gå i bikini eller lignende. Ville bare ikke følt meg komfortabel med noen nærkontakt. :gjeiper: Så får vi se da, hvordan det blir framover, siden jeg bare har gjort det 2 ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #859 Del Skrevet 16. januar 2011 Dagens trening: 10 min tredemølle, 1,7 km, gj.sn.fart: 10,1 km/t 75 min styrketrening: - Frontbøy: 20/10 - 35/9 - 35/9 - Strakmark/mark: 70/10 - 70/9 - 70/9 - 70/5->65/4 sett 1 og 3 strakmark, 2 og 4 mark. Måtte ta av til 65 kg på de 4 siste reps på markløften. - Spensthopp m/stang: 10/9 - 10/9 - 10/9 - Leg press: 70/9 - 70/10 - 70/10 - Leg ext.: 35/9 - 35/9 - 35/9 - Tåhev, smith: 70/9 - 70/9 - 70/9 - Hofteflex 1+1+2: 10 - 10 - Båten m/siderot.: 8/20 - 8/20 - 8/20 - Planken: 60 sek - 45 sek, 30 sek pause - Sideplanke: 2x30 sek pr. side 5+55 min spinning Tok i skikkelig på spinninga i dag. Dagens movie og musikk var knallbra, og det var nesten umulig å ikke gi alt, selv om jeg var fryktelig trøtt. Det tar litt på å stå opp kl 8 og være på senteret kl 9 på en søndag. Blir ikke akkurat bedre av at jeg sover lite for tida. Var så sliten at jeg ikke klarte å gå rett da jeg gikk av sykkelen. Han instruktøren som har morgentimene i helgene er veldig flink til å oppfordre til å kjøre styrke og ikke bare styrke, men styrke med frivekter. I går snakket han også en del om jenter og frivekter. Da jeg gikk i dag kom det fra ham: ja, jeg trenger vel ikke akkurat si til deg at du skal trene styrke. Du var vel her før timen og trente du? Neste ukes treningsplan: Mandag: 55 min spinning Styrketrening bryst og skuldre Tirsdag: Styrke bein og core 55 min spinning Onsdag: Styrke rygg og core 55 min spinning Torsdag: Styrke bein og core 45 min spinning Fredag: Styrke overkropp Lørdag: Usikker Søndag: Spinning Siden det er kick-off fra fredag til lørdag ønsker jeg å få trent alle 5 styrkeøktene mine før dette. Har en tendens til å være ganske ødelagt etter kick-off, og selv om jeg regner med at jeg er ok til spinninga på søndag, så har jeg ikke lyst til å måtte stå opp tidlig den dagen. Overnatter på hotell fra fredag til lørdag, og selv om det er her i Oslo, så aner jeg ikke åssen formen kommer til å være og om jeg i det hele tatt klarer å komme meg på trening på lørdag. Ønsker ikke at det skal gå ut over styrketreninga, så da blir det intensiv styrkeuke. Godt fornøyd med uka som har gått. Bortsett fra spinningimen torsdag nådde jeg målene jeg satte meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #860 Del Skrevet 17. januar 2011 Rakk ikke spinninga i dag, så da ble det bare litt løping til oppvarming og styrketrening. Albuen var så sykt vond at jeg måtte gi opp mesteparten av skulderøvelsene og i morgen stikker jeg til legen. Smertene sitter fortsatt i, så etter styrketreninga var det bare å gå hjem. Var forbanna og hadde vondt, så orka ikke løpe eller kjøre annen kondisjonstrening. Vondt! 15 min tredemølle, 2,62 km, gj.sn.fart: 10,5 km/t 60 min styrketrening: - Skråbenk: 13/12 - 15/8 - 15/6 - 12/9 - Flyes: 10/15 - 12/8 - 12/7 - 10/12 - Sidehev+shrugs: 7/9+10 - 7/9+10 - Fronthev+shrugs: 8/9+10 - Skuldersett, core: 5 kg - 5 kg - 5 kg - 2,5 kg - Hofteflex m/push ups: 10 - 10 - 8 Skuldersettet går greit, bredt grep på hofteflex m/push ups like så. Smalt grep er for jævlig, denne gangen gjorde fronthev også vondt, det har det ikke gjort før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå