Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Etter en kjempeøkt i går måtte nedturen komme i dag. Jeg var ikke hjemme fra jobb før over midnatt og kom meg ikke i seng før over 1, sovnet ikke før over 2 ... Naturlig nok holdt jeg på og kræsje på sofaen etter jobb i dag.

I stedet endte jeg opp med å overspise på det jeg har i huset, som kun er noenlunde sunne ting siden jeg vet at når ting går meg i mot så trøstespiser jeg. Dermed overspiste jeg på økologisk peanut butter (nydelig peanøttsmør uten ekle tilsetningstoffer og uten sukker), rosiner, gojibær, fullkornskjeks, lettost og proteinbar. :roll:

Trening virket langt fra overkommelig, men etter å ha ryddet litt og måkt og ryddet balkongen tvang jeg meg av gårde på 45 min spinning. Ikke den mest engasjerende timen ever, og jeg likte ikke instruktøren, men jeg kom meg vekk fra sofaen i alle fall.

På vei hjem kom da det jeg spiste for mye opp igjen. Yes! Fantastisk kveld. Føler meg bedre nå da. Og magen er forhåpentligvis i form igjen etter smoothie med cultura. Vi satser for fullt igjen i morgen, da blir det styrketrening før spinning, og treninga blir rett etter jobb, så ingen mulighet for å kræsje på sofaen.

Dagens trening:

ca 45 min spinning.

Var alt for støl alle steder til å kunne klart noen styrketrening uansett, men sur på meg sjøl fordi jeg ikke ordnet meg ordentlig mat og ga faen i unødvendig tullespising. :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man er noen, og det kan være både bra og ikke fullt så bra. Alt ettersom.

Høres jo ut som du kan gå på trening her eller der-alt etter kor lyst du har til å væra noen eller grå mus i mengden? :)

Har forresten lurt på ein ting: har du medlemsskap i mange forskjellige sentre? er ikkje det dyrt? Eller er det SATS alt, sånn at du kan trena kor du vil?

Synd å høra at du hadde ein dårlig dag, håper det ordner seg. Kjenner meg veldig godt igjen i desperasjon over søvnmangel...det er bånn i bøtta! Men håper du er litt blid på deg sjøl for at du kom deg ut!

Hehe, eg og har plagdes med det ovennevnte puppeproblemet- eg må gå og lese der! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ut som du kan gå på trening her eller der-alt etter kor lyst du har til å væra noen eller grå mus i mengden? :)

Har forresten lurt på ein ting: har du medlemsskap i mange forskjellige sentre? er ikkje det dyrt? Eller er det SATS alt, sånn at du kan trena kor du vil?

Synd å høra at du hadde ein dårlig dag, håper det ordner seg. Kjenner meg veldig godt igjen i desperasjon over søvnmangel...det er bånn i bøtta! Men håper du er litt blid på deg sjøl for at du kom deg ut!

Hehe, eg og har plagdes med det ovennevnte puppeproblemet- eg må gå og lese der! :)

Jeg har spesialpris på SATS gjennom jobb, så jeg betaler bare halv pris på nordisk medlemsskap. Det andre er der jeg begynte å trene da jeg flyttet til Oslo høsten 2005, der betaler jeg for så vidt full pris, men det er billigere enn et vanlig SATS-medlemsskap. Klarer ikke gi opp det senteret, nettopp fordi jeg føler meg hjemme der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg irritert på meg selv. Skulle trene rett etter jobben i dag, dra innom Torshov på veien hjem og få trent styrketrening og få med meg spinningtimen med yndlingsinstruktøren min. Vel, det gikk i vasken da jeg fant ut at jeg for ørtende gang denne høsten/vinteren har glemt lommeboka. Kommer ikke på bussen da.

Dermed må jeg hjemom for å få trent, og jeg som brukte tid på å pakke bag, finne fram og ta med mat osv. Vel, jeg får vel bare stikke på Majorstua og satse på å rekke spinningtimen til han som kjører CycleMovie på søndager. Han har en time som begynner kl 19, så forhåpentligvis er jeg ferdig med styrkeøkta til da. Da får jeg også litt lengre time enn jeg ville fått på Torshov, men jeg er gretten på meg sjøl likevel. Jeg er alt for rotete og distré!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du trent da? :)

Får ikke gjort det, nei. Men det var ikke pga. lommeboka. Det hadde jo bare vært å stikke innom hjemme etter jobb. Men formen var elendig i morges, og ble verre og verre utover jobbdagen.

Har slitt med å holde meg våken, og selv ikke enorme mengder koffein klarte å få meg til å føle meg mer våken. Hodet og bihuler føltes som om de skulle sprenges, og energien var overhodet ikke til stedet. Har sittet og frosset, nyst og snufset hele dagen, så det eneste fornuftige var å bli hjemme. :sur:

Alltids en ny sjans i morgen, men lite fornøyd likevel. :( Vel, heldigvis er det ikke oppkjøring til 1RM jeg driver med, men det passet så fint å følge 8-ukers programmet -1 uke fram til jeg drar. Får bare "glemme" denne uka her og fortsette som før neste uke. Det dummeste jeg kan gjøre nå er å begynne å stresse fordi jeg "bare" får trent 5 ganger denne uka og kjøre meg selv ned fordi jeg ikke er flink nok. I morgen er en ny dag og en ny sjans til å få en treningsøkt. Får jeg bare sovet litt skikkelig i natt så er formen sikkert mye bedre. *krysser fingre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så kjipt å føle det sånn. Krysser fingrene for en god nattesøvn og en bedre form i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser fingrene for at du ikke blir syk! Men det er som du skriver; bare glem denne uka. Slike uker kan uventa plutselig dukke opp, men det er absolutt ingen krise og de gjør ingen skade. Håper en god natts søvn hjelper på både formen og kjipe tanker.:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, jenter! :) Har fått spist skikkelig, slappet av under et varmt teppe og nå skal jeg lage te og se Bones før jeg legger meg. Så er jeg forhåpentligvis bedre i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flinke deg!!! får jo helt presentasjonsangst av å lese i dagboka di... ;) Masse god bedring, håper du holder formen fin! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du sove?

Håper det, og at du får ein fin start på helga.

Du er IKKJE aleina om å glømma lommeboka. Det er ein svært utbredt aktivitet...er sjøl ein dreven utøvar.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, jenter. :) Jeg fikk sove, og kom meg på en treningsøkt i går. Det ble en kort ryggøkt, og en modifisert helkroppsøkt i dag.

Gårsdagens trening:

15 min tredemølle, 2,42 km, gj.sn.fart: 9,6 km/t

50 min styrketrening:

- Markløft: 65/10 - 65/10 (maten kom opp igjen, litt mye og feil mat før trening og litt mye buktrykk, 3. sett utgikk)

- Nedtrekk: 37/12 - 37/12 - 37/10

- Nedtrekk, v-grep: 37/12 - 37/12 - 37/12

- Enhåndsroing: 18/11 - 18/10 - 18/10

- Bicepscurl: 8/12 - 9/12 - 9/12

- Franskpress, manualer: 7/12 - 8/10 - 8/9

- Crunch, ball: 20 - 20 - 20

- Omv. crunch: 20 - 20 - 20

Det var det jeg rakk før senteret stengte.

I dag var jeg oppe kl 7 for å få inn en helkroppsøkt før spinningtimen.

15 min Crosstrainer, 2,59 km

70 min styrketrening:

- Frontbøy: 20/15 - 32,5/10 - 35/10

- Mark/strak: 65/10 - 65/10 - 65/10 - 65/10 sett 1 + 3 mark, 2 + 4 strakmark

- Benk/skråbenk: 20/15 - 35/12 - 14/9 - 35/9 - 14/8 oppvarming med stang, annethvert sett benk og skråbenk

- Leg ext.: 27,5/10 - 35/10 - 35/10

- Leg press: 60/12 - 70/12 - 70/12

- Nedtrekk/v-grep: 37/12 - 37/12 - 38/10 - 38/12 annethvert sett strak og v-grep

- Skuldre, coresett: 5 kg - 5 kg - 5 kg

- Planke m/vektskive på ryggen: 5kg/40 sek - 5kg/40 sek

5 + 55 min spinning.

Likte spinningtimen i dag. Klassisk musikk fungerte overraskende bra å trene spinning til. God time jeg tror jeg kommer til å forsøke å få gått på. Ettersom jeg fucker opp døgnrytmen min så fort jeg gjør små forandringer skal jeg faktisk forsøke å fortsette å stå opp kl 7 på lørdagene en stund. Står opp 6 til vanlig, så 1t lenger er bedre enn ingenting. Trenger å få et godt, fast og riktig søvnmønster, gode rutiner, så opp kl 7 på lørdager og 8 søndager. Da kan jeg være på senteret når det åpner og trene styrke før spinningtimen, så får vi se hvor lenge jeg klarer å holde den rutinen. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til uka er det heldigvis lite ekstra som skjer. Skal jobbe overtid på onsdag, men det er bare noen timer (forhåpentligvis), og jeg kan trene på morgenen. Helga er fri, ingen familiehappenings da heldigvis.

Planen for uka er som følger:

Mandag:

Styrketrening bryst og skuldre

ca 45 min spinning, lett time

Tirsdag:

Styrketrening rygg, armer og core

55 min spinning

Onsdag:

30-40 min løping tredemølle

Torsdag:

Styrketrening bein og core

ca 40-45 min Spinning, lett time

Fredag:

Spinning eller løping, ikke helt bestemt meg

Lørdag:

Styrketrening overkropp

55 min spinning

Søndag:

Styrketrening bein

55 min spinning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow! Litt av en plan du har satt opp der! Du er jaggu flink :)

Så bra at formen er på topp igjen :)

Jeg liker å sette meg høye mål, sånn at jeg har noe å strekke meg etter. Det skal kreve litt å fullføre planen, jeg skal måtte presse meg selv litt ekstra, ellers kan treningsøktene fort bli for lette og slappe. Det er ikke sikkert jeg klarer å gjennomføre planen, men jeg skal i det minste forsøke! :)

Dagens økt:

15 min crosstrainer, 2,54 km

40 min styrketrening:

- Skråbenk: 14/12 - 14/9 - 14/6

- Flyes: 10/12 - 10/12 - 10/12

- Sidehev+shrugs: 6/12+10 - 6/12+10 - 6/12+10

- Fronthev+shrugs: 7/12+10 - 7/12+10 - 7/12+10

- Foroverbøyd sidehev: 7/12 - 7/12 - 7/12

- Skuldre, core: 10/20 - 10/20 - 10/20

- Hofteflex m/push ups: 10 - 8 - 6

5 + 45 min spinning

Ble litt stressa under styrkeøkta, hadde ikke så god tid som jeg gjerne skulle hatt, så fikk litt for lite pause noen steder. Absolutt ikke fornøyd med bare 6 reps siste settet på skråbenk, men pausen ble alt for kort. Var en annen som ville ha manualene.

Helt ok spinningtime. Grei musikk, passe intensitet i forhold til at den kom etter en styrkeøkt. Skal prøve å få den med meg videre framover. Må bare komme meg av gårde litt tidligere til styrkeøkta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HATER å trene i kø! Holdt på å bli gal på Bislett i dag, det var stappfullt! :sur:

6 min roing, 1220 m

10 min ellipsemaskin

65 min styrketrening

- Markløft: 65/12 - 67,5/10 - 67,5/9

- Nedtrekk: 40/12 - 40/10 - 40/9

- Nedtrekk, v-grep: 40/9 - 40/9 - 40/9

- Enhåndsroing: 18/10 - /20/9 - 20/9 - definitivt på riktig vei. 24 kg er det meste jeg har tatt, neste intervall er 26, jeg skal ha det på 4-6! Minst!

- Biceps, manualer: 9/12 - 9/12 - 9/12 9 kg er egentlig litt lett, men jeg har fortsatt vondt i området rundt albuen på høyre arm. Something's wrong! :tristbla:

- Franskpress, manualer: 8/9 - 8/9 - 7/9 her hindrer også albuen meg. må finne ut hva den vondten er for noe

- Crunch, ball: 20 - 20 - 20

- Omv. crunch: 20 - 20 - 20

- Båten m/siderot.: 8/20 - 8/20 - 8/20

55 min spinningtime

Likte spinningtimen. Bra instruktør, musikken var litt opp og ned, men alt i alt bra. Denne skal jeg fortsette å gå på. Liker instruktører som klarer å motivere uten å hyle og skrike og oppføre seg som cheerleaderne du ser i amerikanske ungdomsfilmer. Hun var engasjert uten å virke fake. Dessuten så hun ganske bra ut. Får noia av enkelte av instruktørene som er så tynne at det gjør vondt å se på.

Alt i alt en god treningsøkt. I morgen håper jeg jeg klarer å tvinge meg opp tidlig i morgen for en liten løpeøkt før jobb. Veit at jeg ikke klarer å komme meg av gårde i morgen kveld siden jeg skal jobbe overtid, og jeg vet ikke hvor lenge vi holder på.

Nydelige pannekaker til middag i dag, forresten. Laget dem på havregryn, byggmel og speltmel. De fikk en utrolig fin farge, smakte virkelig godt og holdt meg mett lenge. Ikke sånn typisk pannekake som man blir sulten av etter en halvtime til tross for at man spiser nok til å fore en armé. Porsjonen var ikke særlig stor engang, men det holdt gjennom hele treningsøkta. :)

Disse skal lages igjen! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, køtrening høres veldig slitsomt ut.

Dei fleste spinninginstruktørane eg har sett er relativt godt polstra :)

Du, eg har et spørsmål. Du har begynt med frontbøy, stemmer ikkje det? Er det meininga at det skal gjøra så innmari vondt i skuldrene? Eg får ikkje til å holde stanga riktig... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, køtrening høres veldig slitsomt ut.

Dei fleste spinninginstruktørane eg har sett er relativt godt polstra :)

Du, eg har et spørsmål. Du har begynt med frontbøy, stemmer ikkje det? Er det meininga at det skal gjøra så innmari vondt i skuldrene? Eg får ikkje til å holde stanga riktig... :gjeiper:

Har sett veldig få godt polstra spinninginstruktører der jeg har trent. Har sett alt for mange som er så tynne at det gjør vondt å se på, men joda, har sett folk som rett og slett ser utrent ut også, selv om de ikke er hva man kan kalle tjukke. Jeg er muligens litt slem, men en instruktør som ikke er greit trent klarer ikke motivere meg. :sjenert:

Det gjør vondt i skuldrene ja, men nå begynner jeg egentlig å bli vant med det og det er ikke så plagsomt lenger. De første gangene hadde jeg jo blåmerker på skuldrene, veldig lekre accessoirer til kjolene mine. :gjeiper: Nå har jeg jo vekt på, og det går i grunnen helt greit. Du må bare prøve deg litt fram til beste posisjonen, hvor det gjør minst vondt og du samtidig har god balanse på stanga, og så venne deg til det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg opp i dag, og fikk en 30 min rolig løpetur på mølla.

30 min løping, 5,17 km, gj.sn.fart 10,4 km/t.

Løp i "pyramide" med fart fra 9,0 km/t og opp til 11,8 km/t, økte med 0,2 km/t pr. minutt, minutt 15 og 16 var begge på 11,8 og så ned igjen med 0,2 km/t pr. minutt.

Bedre enn ingenting, men skulle gjerne hatt tid til å løpe litt lenger.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mange gode kommentarer på lur om dagen, men jeg følger med og blir alltid like imponert over kontrollen din, og hvor mye du trener! Stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...