Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Forrige uke ble tragisk dårlig rent treningsmessig. Kroppen var totalt utslitt, så jeg kom meg på en kort økt onsdag morgen, og deretter var det stopp fram til lørdag. Da fikk jeg en helt herlig ryggøkt på SATS Hötorget, etter en kraftig og digg hotellfrokost. Hötorget er virkelig et bra senter! Mye godt utstyr, både i frivekter og maskiner. Jeg har begynt å kjøre en del maskiner til slutt, bare for å tyne ut siste lille kraften jeg har igjen, for å knapt klare å løfte lillefingeren etter endt økt. Etterpå var jeg på Stockholm Beer & Whiskyfestival hvor det ble mye godt drikke. :fnise:

Jeg hadde booket seint fly hjem på søndagen, fikk sein utsjekk fra hotellet og etter nok en herlig hotellfrokost ble det en god økt på bryst og skuldre. Deilig å være dønn sliten, og deilig å kunne få trent skikkelig godt, for så å komme tilbake til hotellet til en lang og god dusj.

Denne uka blir det forhåpentligvis litt bedre, men kjenner på kroppen i dag at den ikke er barebare. Så er det også første dag i ny jobb i dag, og det i seg selv er ganske så slitsomt psykisk. Medisinene for lyske/hoftestrekkere gjør nok også sitt til at jeg er sløv. Har fått endret medisin og økt dosen ganske kraftig, og jeg mistenker at det gjør meg sløvere enn normalt. Forhåpentligvis våkner jeg til litt når jeg kommer hjem og får i meg mat, og kan stikke på en økt på senteret. Usikker på hva jeg skal trene i dag siden jeg hadde gode og harde overkroppsøkter i helga. Sånn sett burde jeg definitivt ta bein, men er veldig redd for å ødelegge noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan går det med deg? Blir du noe bedre? :) Og gratulerer med ny jobb!

Takk for det! :) Forrige uke ble ikke noe bedre nei. Medisinkombinasjonen jeg gikk på gjorde at jeg kræsjet totalt på sofaen etter jobb hver eneste dag, det var pain bare å måtte lage middag. :( Egentlig litt sur på meg sjøl, men jeg kom meg da på trening lørdag og søndag i det minste.

Denne uka er det nytt program, så da skal jeg bare, selv om jeg er så trøtt at jeg ikke aner hvor jeg skal gjøre av meg. Nå er jeg over på lettere medisiner igjen, så har rett og slett ikke peiling på hvorfor jeg er så trøtt. Forhåpentligvis blir det litt bedre når jeg bare kommer i gang med å trene igjen.

Lysten til å gå løs på programmet er i aller høyeste grad til stede, og jeg selv om min første spinningtime på over en måned gikk litt shit på lørdag og jeg måtte avbryte før den var helt ferdig har jeg planer om å fortsette å kjøre spinning framover. Får se om det å trene opp igjen området kan hjelpe litt, for hvile har ikke fungert. Er utrolig frustrert over at ting ikke bare kan ordne seg altså. :sur:

Anyway, nytt program som sagt i dag. Tar utgangspunkt i å kjøre det i 10 uker, får jeg tid uka før jul + juleuka kjører jeg det da også, men det tar jeg som det kommer. Det blir annenhver uke med 5-splitt og 6-splitt.

Det er et ganske omfattende program jeg har satt opp, og jeg tror det blir veldig tøft, men jeg får med en masse godøvelser, og må virkelig ta ut alt på trening, og det skal faktisk bli deilig.

Treningssplitt: Uke 41-51

Uke 41, 43, 45, 47 og 49

Mandag: Bakside bein + rygg + biceps

Kettlebell swing

Straight-leg deadlift

Weighted jump squat

45-degree hyperextension

Seated Leg press

Seated leg curl

Seated cable row

Pulldown

Bent-over row

Curl 7-7-7

Concentration curl

10-30 min tredemølle eller ellipse/evt. cycling

Tirsdag: Core + kondisjon

Core:

Vertical leg raise

Crunch, ball

Dynamic crunch, w/push up, redcord

Plank

Sideplank

75 min spinning

Onsdag: Skuldre + bryst + triceps

Shoulders, core->shrugs

Benchpress

Fly

Incline benchpress

Standing cable fly

Arnold press

Lateral raise

Standing bent-over rear fly

Front raise

Upward shoulder external rotation

Standing shoulder external and internal rotation

Kneeling, overhead triceps ext.

Dips

10-30 min tredemølle eller ellipse

Torsdag: Rygg + legger + core

Seated cable row

Pulldown

Bent-over row

Renegade row

Back extensions on ball

Calf raise

Reverse calf raise

Vertical leg raise

Plank

Sideplank

Fredag: Forside bein + armer

Split squat->Single leg split squat

Step up

Weighted jump squat

Leg press

Leg ext.

Hip abd.

Hip add.

Curl 7-7-7

Reverse curls

Cable one arm triceps ext.

Dips

Reverse wrist curls

Lørdag: Bryst + skuldre

Benchpress

Flies

Incline benchpress

Standing cable Incline flies

Arnold

Cable lateral raise

Shoulder press, machine

Triset, shoulders (lateral, bent-over lateral and front raise)

Internal and external shoulder rotation

Dynamic crunch, w/push up redcord

10-30 min tredemølle eller ellipse, eller 55 min spinning, Majorstua kl 12:30

Søndag:

Spinning/løping/ellipse + core

Vertical leg raise

Crunch, ball

Plank

Sideplank

Uke 42, 44, 46, 48 og 50

Mandag, skuldre:

Arnold press

Lateral raise

Cable lateral raise

Lying rear lateral raise

Lying rear delt row

Front lateral raise

Shoulder press, machine

Tri-set, shoulders

Shoulder set, core

Internal & external shoulder rotation

Tirsdag, bakside bein:

Kettlebell/dumbbell swing

Straight-leg deadlift

45-degree hyperextension

Seated Leg press

Seated leg curl

Hip Abductors

Hip Adductors

Glute bridge

Leg curl, ball

Onsdag, bryst:

Bench press

Fly

Incline bench press

Incline fly

Standing decline chest press (cable)

Incline cable fly (standing, upwardly motion)

Chest press (machine)

Incline chest press (machine)

Peck deck fly

Dynamic crunch w/push up

Torsdag, armer:

Curl 7-7-7

Incline triceps ext.

Concentration curl

Triceps dip, bench

Reverse curl

Kickback

Wrist curl

Reverse wrist curl

Fredag,forside bein:

Step up

Weighted jump squat

Leg press

Leg ext.

Hip abd.

Hip add.

Lørdag, rygg:

Bent-over row

Pulldown

Underhand close-grip pulldown

Dumbbell lying row

Dumbbell pullover

Pulldown, machine

Seated low row

Seated internal and external rotation

Upright shoulder external rotation

Shrugs

Hyperextension, ball

Plank

Sideplank

Søndag:

Kondisjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei hei, frøken! Hvor ble det av hviledagene? :nei:

Jeg bruker ikke hviledager aktivt i den forstand at jeg ikke trener, og det er heller ikke nødvendig. :) Jeg tar hviledager dersom kroppen min er fryktelig sliten, og kan gjerne også ta en uke uten styrketrening mellom to styrkeprogrammer. Som du ser trener jeg ikke samme muskelgruppe to dager på rad, så de forskjellige muskelgruppene får restituert seg mellom hver gang de trenes. Å ta seg helt fri en dag er ingen vits for vanlige mosjonister, greit at jeg trener litt hardere enn den gjennomsnitlige mosjonist, men kroppen min er også vant med å trene hardt og mye. Jeg blir faktisk dårligere av å "ligge på sofaen" en dag eller bare gå tur, enn å trene jevnt og trutt og få varme og bevegelse i musklene.

Vanlige folk som trener skal helst ikke ha "hviledager" i det hele tatt i den forstand at de er inaktive en dag. Selv på hviledager bør man ha en viss aktivitet, f.eks gå tur i raskt tempo eller lignende. Jeg har min egen måte å legge inn hvile på, som fungerer for meg, dvs dager jeg ikke trener styrke, eller at jeg har en hel uke uten styrketrening og bare lett kondisjonstrening mellom to styrkeprogram. :)

Jeg har en helt stillesittende jobb, jeg sitter foran pc-en i 8 timer på jobb, og noen timer til når jeg er hjemme og ser på tv. Dermed er det ikke akkurat fare for noen overaktivitet på meg. ;) Det å sitte foran pc-en er ganske ødeleggende for rygg, nakke og skuldre, og for meg som har en sykdom som forverrer denne tilstanden er det alfa og omega at jeg får rørt meg skikkelig noen timer hver eneste dag. Hvis ikke blir jeg rett og slett sykmeldt. Når det er sagt så er det selvfølgelig veldig viktig når man lever som jeg gjør og trener såpass hardt/mye at man spiser riktig og får nok søvn. Ellers bryter man jo bare ned kroppen i stedet for å bygge den opp. :enig:

Treninga i dag ble litt så som så. Hadde ganske høy puls, til tross for særdeles lav belastning på beina. Ryggen min er kranglete igjen, omtrent så kranglete den var for ca 10 år siden, da jeg fikk akutt betennelse i musklene langs vingen. Ikke kult! Synes kroppen min kunne vært litt snill og samarbeidsvillig nå, men heldigvis ser det ut til at tross intense smerter under økta som gjorde at jeg nesten hyperventilerte, hjalp økta fordi jeg fikk varme og bevegelse i musklene og jeg fikk tøyd skikkelig etterpå. Forrige gang endte jeg jo også bare med medisinene jeg allerede går på for lyske/hofteleddsbøyer, og trening for å aktivisere musklene som behandling. Skal se an en liten stund til, og blir det for ille får jeg ta meg en tur til bedriftshelsetjenesten som er ganske omfattende i min nye jobb, men enn så lenge tror jeg av erfaring vet best hva som funker om ikke ting har gått for langt. Ikke har jeg lyst til å bli sykmeldt etter bare en uke i ny jobb heller.

Ellers er jo overkroppsformen ganske brukbar, men kommer til å ta det med ro på beina noen uker framover, både pga. lysken/hofteleddsbøyer og fordi jeg har mistet MYE styrke på de 5,5 ukene jeg ikke har trent beinstyrke. Urk, det er faktisk SÅ lang tid siden sist, ikke rart beina mine skalv. :fnise:

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven, dette var en følelse jeg ikke har kjent på en stund. :gjeiper: Jeg er støøøøøøl i beina. :fnise: Litt deilig da, skal ikke klage på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å lese at du er back in business! Si ifra hvis du vil ha litt behandling for ryggen en dag, om ikke annet litt kraftig massasje og mobilisering av ryggsøylen. Har fått benk nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at du er back in business! Si ifra hvis du vil ha litt behandling for ryggen en dag, om ikke annet litt kraftig massasje og mobilisering av ryggsøylen. Har fått benk nå :)

Det hadde vært utrolig snilt av deg, Prudence. Det vil jeg veldig gjerne. :klemmer:

Spinningtime i dag, så støl at jeg knapt kom meg opp på sykkelen. :gjeiper: Pulsen kom aldri særlig høyt opp, jeg kommer sikkert til å være enda mer støl i morgen, men deilig å få rørt litt på seg.

Denne timen er ikke min nye yndlingstime for å si det sånn, tviler sterkt på at jeg noen gang kommer til å gå på den timen med den instruktøren igjen. Ikke det at hun var så dårlig i seg selv, men jeg ble ikke særlig inspirert av musikken hennes og hun var ikke flink nok til å veie opp for det. Må enten bruke tirsdagene til løping eller lignende, eller gjøre om på hvilken dag jeg kjører kondisjon. Heller mest mot det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjælp! Det var en lang utredning på min lille pekefinger :fnise: Du vet nok helt sikker best selv hva kroppen din tåler. Men vil jo ikke at du skal slite deg ut og få enda flere skader vet du :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjælp! Det var en lang utredning på min lille pekefinger :fnise: Du vet nok helt sikker best selv hva kroppen din tåler. Men vil jo ikke at du skal slite deg ut og få enda flere skader vet du :klem:

Hehehe, bare fordi det er et tema som engasjerer meg. ;) Begynner å kjenne kroppen min ganske godt, men jeg gikk på jo en smell jeg også, så av og til trenger jeg at noen får meg til å tenke to ganger. :)

Dagens økt ble litt for lang, så jeg mistet fokus og energien etterhvert. Glemte litt at jeg skulle trene 3 muskelgrupper, så jeg dro på med litt for mange sett på de første øvelsene. Dermed ble selve styrkedelen litt for lang og jeg gikk tom. De siste øvlsene ble litt halvveis, men det er jo bare første uka mi, så det gjør ikke så mye. Bruker denne uka til å få en gjennomkjøring og finne ut hva kroppen tåler.

Styrken er ikke så aller verst, men ryggen gjør vondt, og irriterer og forstyrrer. Forhåpentligvis klarer jeg å kverke betennelsen ganske fort. Er fortsatt så støl at jeg sliter med å gå. :gjeiper: Bare jeg er ok til fredag er det greit, da er det ny beinøkt, så det blir vel 2 uker sammenhengende med støle bein tenker jeg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er den nye vaktbikkja di :tongue:

Men nå må du ikke ta motet fra meg her! Frykter mitt program skal gjøre at jeg blir gående stiv og støl i 6 uker :overrasket: Nå trener du sikkert myyye hardere enn meg, men pinglemusklene mine er jo ikke vant til styrketrening over lengre tid :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er den nye vaktbikkja di :tongue:

Men nå må du ikke ta motet fra meg her! Frykter mitt program skal gjøre at jeg blir gående stiv og støl i 6 uker :overrasket: Nå trener du sikkert myyye hardere enn meg, men pinglemusklene mine er jo ikke vant til styrketrening over lengre tid :sjenert:

Jammen saken er jo den at når man blir vant med styrketreninga så blir man ikke støl lengre. Jeg har ikke trent beinstyrke på 6 uker, og jeg vet det tar et par uker å komme inn i det igjen. Særlig siden jeg trente pinglestyrke på mandag, og kommer til å trene pinglestyrke på fredag. Dersom jeg da drar på neste uke, så kommer jeg til å bli dødsstøl da også. Det er bare å fortsette, om en ukes tid eller to så vil du bli mye mindre støl, og da må du aldri gi deg igjen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen små lyspunkt om dagen, selv om ryggen min er himla vond klarer jeg stort sett å holde det i sjakk med smertestillende/betennelsesdempende (føler at jeg spiser tabletter som sukkertøy, men). En annen ting jeg ikke skjønner, matbutikkene har bare lov å selge deg én pakke ibux, hva tror helsemyndighetene egentlig? Skal man "misbruke" 200mg Ibux? Et stort inntak av ibux gir deg dårlig mage og tendenser til vondt i huet, og du blir ikke akkurat dopa av det heller. Hva er det da de forsøker å forhindre? :klo: Jeg tror jeg må spørre en farmasist om logikken der, har Ibux noen skjulte "evner" tro?

I tillegg fikk jeg nettopp vite at den helseforsikringen jeg har gjennom jobb gir rett til 12 gratis fysio-timer i året. Så dersom jeg ikke er bedre innen mandag skal jeg få meg en legetime og få henvisning til fysio!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trening på SATS Sjølyst i dag. Kan ikke si det er et senter jeg er særlig fornøyd med. Det duger hvis det er kondisjonstrening på morgenen det er snakk om, eller hvis jeg skal kjøre bryst og/eller skuldre. Utenom det er det rett og slett ikke tilfredsstillende utstyrt. Litt synd egentlig, for garderobene der er noe av det bedre jeg har sett på SATS-sentre. De fleste av dem har veldig trange garderober, der man føler man går oppå hverandre, men disse var store og romslige.

Senteret bekreftet på mange måter det inntrykket og de fordommene jeg har/hadde mot SATS-sentre, og treningssentre med beliggenhet i kjøpesentre. Men det ble da en liten økt på rygg og legger likevel. Det ble ingen trening i går, var alt for sliten, og hadde alt for mye å gjøre, så det ble oppvask og pakking i stedet.

Skal prøve å få tatt en kondisjonsøkt etter jobb i dag, før jeg reiser til Trondheim, sånn at jeg får tatt igjen gårsdagens manglende trening. Styrken tar jeg igjen i morgen og på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Welcome to my hood! :nigo:

Takk! :nigo:

Trondheim er så bra! :) Var på mikrobryggeriet med en kompis og tok en øl i går, og skal dit og spise middag og drikke noen flere øl med samme kompis i dag. :fnise:

Har vært og trent på SATS Trondheim og det får så absolutt godkjent. :) Litt synd at de har 2 kgs hopp på handtler over 10 kg, men det har jo de fleste, så ... Jeg synes godt store sentre kunne ha 1 kgs hopp, 2 kg er jo mye for de fleste gutter også på små muskelgrupper.

Godt fornøyd med benken i dag, selv om jeg burde latt det være med en rep på 45 kg. Mistet litt fokus da jeg senket stangen for andre gang, og den kom litt ut av bane, så jeg fikk den ikke opp igjen. Så da ble det å lirke den langt nok ned til at jeg fikk satt meg opp da. Følte meg litt teit da. Uansett godt fornøyd med første løftet på 45 kg, det var slett ikke så verst tungt, og da hadde jeg tatt 5 progressive sett på forhånd. Det var mest for en test på hvor tungt jeg kan trene med, så 5 sett på 40-42,5 kg bør være overkommelig i første omgang.

God og lang økt for bryst og skuldre i dag. I morgen blir det bein og armer som får gjennomgå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjort om litt på programmet mitt. Fant ut at jeg ikke hadde med vanlig markløft, så da ble det litt omrokkeringer, og jeg fikk puttet inn markløft. :nigo:

Treningssplitt: Uke 41-51

Uke 41, 43, 45, 47 og 49

Mandag: Bakside bein + rygg + biceps

Kettlebell swing

Straight-leg deadlift

Weighted jump squat

45-degree hyperextension

Seated Leg press

Seated leg curl

Hip abd.

Hip add.

Seated cable row

Pulldown

Bent-over row

Curl 7-7-7

Concentration curl

Tirsdag: Core + kondisjon

Løping/ellipse/spinning

Core:

Vertical leg raise

Crunch, ball

Dynamic crunch, w/push up, redcord

Plank

Sideplank

10-30 min ellipse/tredemølle

Onsdag: Skuldre + bryst + triceps

Shoulders, core->shrugs

Benchpress

Fly

Incline benchpress

Standing cable fly

Arnold press

Lateral raise

Standing bent-over rear fly

Front raise

Standing shoulder external and internal rotation

Kneeling, overhead triceps ext.

Dips

Torsdag: Forside bein + rygg

Deadlift

Step up

Weighted jump squat

Leg press

Leg ext.

Hip abd.

Hip add.

Seated cable row

Pulldown

Bent-over row

Renegade row

Back extensions on ball

Fredag: Armer + legger + core

Curl 7-7-7

Reverse curls

Cable one arm triceps ext.

Dips

Reverse wrist curls

Calf raise

Reverse calf raise

Vertical leg raise

Plank

Sideplank

Lørdag: Bryst + skuldre

Benchpress

Flies

Incline benchpress

Standing cable Incline flies

Arnold

Cable lateral raise

Shoulder press, machine

Triset, shoulders (lateral, bent-over lateral and front raise)

Internal and external shoulder rotation

Dynamic crunch, w/push up redcord

75 min spinning endurance (lavintensitet)

Søndag, Spinning/løping/ellipse + core:

Vertical leg raise

Crunch, ball

Plank

Sideplank

Uke 42, 44, 46, 48 og 50

Mandag, skuldre:

Arnold press

Lateral raise

Cable lateral raise

Lying rear lateral raise

Lying rear delt row

Front lateral raise

Shoulder press, machine

Tri-set, shoulders

Shoulder set, core

Internal & external shoulder rotation

Tirsdag, bakside bein:

Kettlebell/dumbbell swing

Straight-leg deadlift

45-degree hyperextension

Seated Leg press

Seated leg curl

Hip Abductors

Hip Adductors

Glute bridge

Leg curl, ball

Onsdag, bryst:

Bench press

Fly

Incline bench press

Incline fly

Standing decline chest press (cable)

Incline cable fly (standing, upwardly motion)

Chest press (machine)

Incline chest press (machine)

Peck deck fly

Dynamic crunch w/push up

Torsdag, forside bein:

Step up

Weighted jump squat

Leg press

Leg ext.

Hip abd.

Hip add.

Fredag, armer:

Curl 7-7-7

Incline triceps ext.

Concentration curl

Triceps dip, bench

Reverse curl

Kickback

Wrist curl

Reverse wrist curl

Lørdag, rygg:

Deadlift

Bent-over row

Pulldown

Underhand close-grip pulldown

Dumbbell lying row

Dumbbell pullover

Pulldown, machine

Seated low row

Seated internal and external rotation

Upright shoulder external rotation

Shrugs

Hyperextension, ball

Søndag, Kondisjon + core:

Dynamic crunch, redcord

Plank

Sideplank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du imponerer som vanlig, frøken! :tommelsmil: Og så innrømmer jeg glatt at jeg er gledesmisunnelig på treningsmengden. Kjempeflink er du!

Har vært og trent på SATS Trondheim og det får så absolutt godkjent. :) Litt synd at de har 2 kgs hopp på handtler over 10 kg, men det har jo de fleste, så ... Jeg synes godt store sentre kunne ha 1 kgs hopp, 2 kg er jo mye for de fleste gutter også på små muskelgrupper.

Jeg er fullstendig enig. Der jeg trente for noen år siden (Sats Ila), var det ettkiloshopp på hantler mellom 10 og 20 kg. Det var virkelig gull verdt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du imponerer som vanlig, frøken! :tommelsmil: Og så innrømmer jeg glatt at jeg er gledesmisunnelig på treningsmengden. Kjempeflink er du!

Jeg er fullstendig enig. Der jeg trente for noen år siden (Sats Ila), var det ettkiloshopp på hantler mellom 10 og 20 kg. Det var virkelig gull verdt!

Jeg er jo litt heldig i forhold til at jeg har ingenting som binder meg til å være hjemme. Jeg er fri og frank uten verken samboer eller barn, så jeg kan egentlig gjøre som jeg vil. Siden det er en smule ensomt og kjedelig å sitte hjemme og glo i veggen når man ikke har noen å sosialisere med så stikker jeg på treningssenteret i stedet.

Har fått spørsmål fra flere av de ansatte på SATS Majorstua i det siste, om jeg har vært syk eller på ferie, siden de ikke hadde sett meg på så lenge, så tydelig at jeg er regnet som "fast innventar" på senteret. :sjenert: Sånn sett har jo SATS Majorstua overtatt plassen det gamle senteret mitt hadde som mitt andre hjem. :fnise:

På SATS Majorstua har de også 1 kgs hopp på hantler mellom 10 og 20 kg, og jeg savner det virkelig når jeg trener på andre studioer, for f.eks Solli og Bislett har 2 kgs hopp igjen. Er veldig få som har 1 kg hopp, og det synes jeg er veldig synd.

Er forresten gruelig støl i rompa etter gårsdagens beinøkt. Er såpass støl at jeg knapt kjenner at jeg er litt støl i Quads også. Vel, vel, jeg får tenke positivt og tenke at da er jeg på vei til å få tilbake sprettrompa. Den ble betraktelig mindre spretten etter 6 ukers styrkefri gitt ... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ELSKER skulderdagen! :nigo: Merket godt i dag hvor mye mer jeg har å gi når jeg ikke har trent noe annet før skuldrene. 13 kg i Arnold var helt ok. Startet på 11 fordi jeg er vant med at det er tungt, men det fløy opp, så jeg var nødt til å øke.

Fikk kjørt meg totalt tom, coresettet mitt på slutten var så seigt og tungt som det aldri har vært før, til tross for usle 1,25 kg. :fnise:

Tipper det blir ordentlig digg med egne bryst- og ryggdager også, hvor jeg kun trenger å konsentrere meg om å tyne ut de aller siste kreftene på samme muskelgruppe, i stedet for å måtte spare litt til neste.

Nå gjelder det bare å ha litt overskudd til å kjøre kondisjon også, for tross høy puls under treninga i dag, og dermed mange forbrente kalorier så var ikke akkurat perioden med lite eller ingen trening og mye trøstespising helt heldig for midjemålet. :gjeiper:

Det må disiplin til framover for å bli kvitt de overflødige kiloene, men er det noe jeg absolutt burde ha er det selvdisiplin, så det går nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...