Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åh, masse supergratulerer!

Du tar sånne djupe knebøy sant? Det er så drepen- RESPEKT! :D

*lar seg imponera og inspirera*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, masse supergratulerer!

Du tar sånne djupe knebøy sant? Det er så drepen- RESPEKT! :D

*lar seg imponera og inspirera*

Tusen takk! :)Ikke AtG, men ned i 90 grader i alle fall, ble ørlite grann dypere i går faktisk, så godt fornøyd, og eh, er en smule ubevegelig i dag. :fnise:

Så bra! Gratulerer masse med sterk kneböy! :nigo:

Takk, takk! :)

Flott bøy!! :mrgreen: Grattis!!

Takk for det! :klem:

Godt fornøyd etter i går, men sliter litt med å bevege meg normalt i dag. Er som om noen har satt en skrutvinge på rumpa mi. :fnise:

Sto opp litt over 5 i dag også, for å få meg en treningsøkt før jobb. Skal på julebord i kveld, så da blir det ikke tid til trening.

Dagens økt:

12 min ellipse

50 min styrketrening:

- Skråbenk: 18/4 - 18/3 - 16/5 - 16/5

- Flyes: 12/5 - 12/6 - 12/6 - 12/6

- Sidehev + shrugs: 9/4+10 - 9/5+10 - 9/5+10 - 9/5+10

- Fronthev + shrugs: 9/5+10 - 9/5+10 - 9/5+10 - 9/5+10

- Foroverbøyd sidehev: 8/7 - 8/7 - 8/7 - 8/7

- Core, skuldre: 10/20 - 10/20 - 10/20

- Hofteflex m/push up på bosu: 8 - 3 Grusom bosuball på Bislett. Alt for rund og høy. :gjeiper: Det ble bare helt feil i forhold til alle andre bosuballer jeg har brukt.

- Planke: 45 sek - 45 sek, 20 sek pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 kilo i skråbenk!? :jepp: Kos deg på julebord- ta med ei puta :fnise:

18 kg ja. :) Det vanskeligste er faktisk å få manualene opp i posisjon. Må lene dem på knærne og vippe dem opp med beina. Ser en smule teit ut. :gjeiper: Bruker 17 og kjører 4-5 sett med det på Majorstua, men de har ikke oddetallsmanualer på Bislett, så da måtte jeg gå opp. Ned kan man i alle fall ikke gå. ;)

Jeg klarer bare ikke helt å like Bislett. Det er lagt litt for mye vekt på at det skal være stilig og kult. Blir gal av alle trappene, synes manualene er jævlige, benkene har fin bredde, men det er noe rart med overgangen mellom rygg og sete som gjør at de ikke er helt gode osv. Takke meg til Majorstua, men de har ikke like bra åpningstider lenger, pga. Bislett.

Vel, man kan ikke få alt her i verden. Det er ok å trene på Bislett i blant, og jeg må trene der en del i jula pga. helt elendige åpningstider på Majorstua. Kommer til å være en del på M framover også, siden yndlingsinstruktøren min kjører mye spinningtimer de neste ukene, og pga. de gode åpningstidene.

Må se og få av litt fettreserver som har sneket seg på etter mye fester, mye god mat og litt lite kondisjonstrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har samme problemet med å posisjonera tunge manualar- dog oppstår det problemet litt tidligare hos meg hehe. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har samme problemet med å posisjonera tunge manualar- dog oppstår det problemet litt tidligare hos meg hehe. :gjeiper:

Heldigvis er det ikke bare vi jenter som har problemer med å posisjonere dem. :) Trente ved siden av en fyr her om dagen, og han hadde samme problemet, han hadde dama si med seg da, så hun hjalp til, men hun belærte ham da om teknikken med å legge dem på knærne, også vippe dem opp. For å si det sånn, han hadde problemer med koordinasjon og balansen i den teknikken. :fnise:

hei Enigma! Vil gjerne bli en "fan" i boka di.. ;) Sterking! :)

Så hyggelig, Aurelia! :) Har fulgt litt med deg i dagboka di også.

Julebord i går ja. Formen er ikke så aller verst, men stemmen ... Jaja, det er sexy med whiskystemme er det ikke det da? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, veldig :ler:

Håper formen holdt seg utover dagen. :)

Etter en kraftig lunsj gikk både formen og kostholdet rett i dass. :gjeiper: Utover den infoen forbigås gårsdagen i stillhet.

Dagen i dag startet bedre, siden jeg har en feriedag. Fikk sove litt lenger, og har vært på en spinningtime. Nå er det egenpleie, litt julegaveshopping og forhåpentligvis også en treningsøkt til som står på programmet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ny treningsøkt blir det ikke. Etter brasiliansk voks skal man visst ikke trene før dagen etter, så da får jeg holde meg til det.

Ikke den festligste eller mest behagelige opplevelsen jeg har hatt, men forhåpentligvis blir resultatet bra, og det var ikke verre enn at jeg bestilte ny time om 4 uker ... Som hudpleieren/torturisten sa: man må lide for skjønnheten. It better be worth it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stilig, første gang med andre ord? Da er det rent bord for julebordssesongen? ;) *fnis* auuuu...

Deilig med feriedager som brukes på trening (ok det forsvant jo idag), egenpleie og noen kjekke gjøremål (som shopping)

Håper du får ei fin helg! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stilig, første gang med andre ord? Da er det rent bord for julebordssesongen? ;) *fnis* auuuu...

Deilig med feriedager som brukes på trening (ok det forsvant jo idag), egenpleie og noen kjekke gjøremål (som shopping)

Håper du får ei fin helg! :goodbye:

Hehehe, julebordssesongen er visst over, etter jobbjulebordet på onsdag, men det finnes vel andre anledninger man gjerne kan ha rent bord til framover. :gjeiper:

Første gang ja, tenkte at siden jeg skal bo i bikini i 4 uker fra midten av februar til midten av mars er det greit å ha gjort det litt på forhånd.

Alle julegaver som måtte handles i butikk er nå unnagjort, resten har blitt handlet inn via nett. Fikk gjort det unna uten alt for mye stress, så absolutt en fin fridag.

Ikke sånn veldig fornøyd med spinningøkta i morges, jeg liker virkelig ikke instruktøren, synes hun er slitsom. Forrige fredag kom hun uforberedt og det gjorde timen rotete, i tillegg til at hun maste hver eneste sang om at timen i dag var julekalender. Vi fikk det med oss de 3 første gangene hun sa det til oss. :roll: Hun er for meg selve prototypen på overenergisk, blond spinninginstruktør. *slem*

Timen i dag var "julespinning", men lite av musikken var det jeg kaller julemusikk. Hørtes i grunnen ut som band av typen E-type hadde laget egne versjoner av julesangene.

Uansett var jeg ikke i noen form til å trene kondisjonstrening på egenhånd. Har virkelig ikke motivasjonen til det, så da er det greit med spinning. Skal tvinge meg selv til minimum en halvtime med crosstrainer etter hver styrkeøkt, og belønne meg selv med å få inn flere, men litt kortere styrkeøkter i uka. Dermed får jeg motivasjonen til å komme meg på trening, men samtidig har jeg overskudd til de 30 minuttene på crosstraineren eller evt. en spinningtime etter styrkeøkta.

Fikk for øvrig masse komplimenter på julebordet. Hadde en tubekjole som også viste en del av ryggen, og veldig mange av komplimentene gikk på hvor veltrent og muskuløs jeg var. Me like! ;) Tydelig at mange menn ikke har noe i mot muskler på damer.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gøy!!! Det er jaggu kjekt når man merker kroppen forandrer seg, og at det blir mye kjekkere å pynte seg. Og knallkjekt med komplimenter ;)

Tubekjole krever sin kvinne....*impressed*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veldig kjekt med komplimenter! :)

I dag var det klart for 1 RM-test. Fornøyd med den ene, den andre ble egentlig totalt mislykket, både i antall kg og fordi jeg ikke hadde en ordentlig spotter, så hele forsøket fallt litt i fisk.

Anyway! Dagens økt:

10 min ellipsemaskin, 3,21 km

70 min styrketrening:

- Markløft: 60/10 - 85/2 - 90/1! - 95/1!! :bolledeig: - 60/8

- Benkpress: 30/10 - 40/4 - 45/1 - 40/4 - 40/4 (som sagt mislykket, neste gang sørger jeg for å ha med en til å spotte. Tror jeg skal teste på nytt om ikke lenge)

- Nedtrekk->droppsett: 45/4->32/10 - 45/4->32/10 - 45/4->32/10

- Nedtrekk, v-grep->droppsett: 45/4->32/8 - 45/4->32/7 - 43,3/4->29,3/7

- Enhåndsroing->droppsett: 23,8/4->11/10 - 23,8/4->11/10 - 23,8/4->11/10

- Sidehev+shrugs: 7/10+10 - 7/10+10 - 7/10+10

- Fronthev-shrugs: 7/10+10 - 7/10+10 - 7/10+10

- Skuldre, core: 10/20 - 10/20 - 10/20

Superfornøyd med 95 kg i mark! :bolledeig::hoppe:

Målet var i utgangspunktet 90, så det gjør meg ekstra fornøyd. :) Måtte ha 2 forsøk før den gikk opp. Første forsøket holdt jeg på å miste taket, men var så nære ved å klare det at jeg visste at om jeg bare fikk litt bedre grep ville den være oppe.

Også godt fornøyd med 23,8 kg i enhåndsroing. Brukte løkkene på hanskene for å få bedre grep, jeg sliter jo allerede på ganske lette manualer med grepet fordi det bare er så vidt hendene går rundt. Med en gang jeg slapp å være redd for å miste manualen gikk den greit opp. :)

I morgen blir det bein, armer og core før spinningtimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

95kg i mark er jo utrolig sterkt! :nigo: Gleder meg til jeg kommer dit! Tenkt når du krysser 100kg! :trene:

Kjedelig med benken, men regner med at det går bedre når du får en spotter! Usikkerhet mens man benker er kjipt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

95kg i mark er jo utrolig sterkt! :nigo: Gleder meg til jeg kommer dit! Tenkt når du krysser 100kg! :trene:

Kjedelig med benken, men regner med at det går bedre når du får en spotter! Usikkerhet mens man benker er kjipt..

:klemmer: Har ikke turt å tenke den tanken før, men nå er det jo faktisk realistisk å bikke 100 kg! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Har ikke turt å tenke den tanken før, men nå er det jo faktisk realistisk å bikke 100 kg! :nigo:

Det er absolutt realistisk!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...