Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II

*Enigma*

Anbefalte innlegg

40 i benken er å ta i!!! Om det er tungt for deg er det jo det. Tall er jo bare tall, det er vel kor mykje ein presser seg sjøl som er det viktige forframgang? Men eg skjønner at det er irriterande å stå fast på den måten, er der sjøl kan du trygt si ;) Eg synst jo du er megasterk eg då hehe :)

Kult at du blir headhunta som eksperthjelp på styrkerommet! :mrgreen:

Veeeeldig kult når folk spør meg. Dessuten så får han kudos for å spørre når han er usikker, i stedet for å late som han er verdensmester og kjøre på med horribel teknikk som kan ødelegge ryggen hans.

Skal ikke klage for mye over 40 kg egentlig, når målet er kroppsvekt 1RM, for jeg ligger ganske greit an. Det bare er så utrolig irriterende at 4 er greit, 5 er så og si umulig. Hvorfor er det bråstopp? Hater når sperrene sitter mer i huet enn i kroppen, men da det er jo bare å trene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har jo sutret litt over SATS Bislett, ikke vært helt fornøyd med utstyret eller manglen på utstyr der. Vel, det er greit å ha kontakter. :nigo: 15 kgs vektskiver blir nå innkjøpt!

Dessverre får jeg ikke viljen min når det gjelder 1kgs intervaller på manualer over 10kg, men det er nå det eneste som ikke er perfekt der.

Så nå vet jeg hvem jeg skal syte til om jeg ikke blir hørt når jeg sender mail til senteret. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil og ha eit sånt lydhørt og kundevennlig senter! :)

Intervaller på manualar over 10 kilo er vel som regel 2.5 kg? Det er det hos oss i alle fall. Ganske irriterande! Åpenbart designa av ein mann... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil og ha eit sånt lydhørt og kundevennlig senter! :)

Intervaller på manualar over 10 kilo er vel som regel 2.5 kg? Det er det hos oss i alle fall. Ganske irriterande! Åpenbart designa av ein mann... hehe

Vel, nå sa jeg jo nettopp at senteret slett ikke var særlig lydhørt da. ;) Jeg ble blankt avvist da jeg forsøkte meg med en mail og klar beskjed om at det kom ikke på tale om at de skulle kjøpe inn 15kgs skiver. Poenget var at jeg fant riktig person å benytte meg av. :nigo:

På SATS Bislett er det 2kgs intervaller. Er godt fornøyd med Majorstua som har 1kgs intervaller opp til 20 kg.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bare misforstod litt eg...uansett bra at det blei årnings! Er nok mange som blir glade for 15-kilos hantler.

:)

Skjønte det. ;) Får håpe du får "årnings" på ditt senter også. :fnise:

Det burde være bra for mange at det nå kommer 15kgs skiver, de virket jo også oppriktig overrasket da jeg påpekte det. Ikke bare er det bra at det kommer noe mellom 10 og 20, men det betyr jo flere skiver generelt noe som er positivt uansett hvilke øvelser man skal ha. :)

Fant forresten ut at klippemaskiner er morsomme leketøy. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trener du mest på Sats for tida?

Gjør det, og kommer nok mest sannsynlig til å gjøre det fram til jeg er ferdig med programmet mitt også. Bare denne og 2 uker til nå. Må stikke innom på M en dag, for å få treningsdagbok da. :gjeiper:

Ellers kan jeg godt overtales til å trene på M hvis du har lyst på en treningsdate en dag. :)

Sats er så passe avstand, så enkelt å komme seg av gårde, også har de jo passe intervall på manualene. Hater når det ikke er hele kg engang!

Deilig økt igjen i dag. Rart det der, hvordan brystøktene mandag blir deiligste økta i uka! :)

10 min roing, 2087 m

15 min crosstrainer, 2,70 km

52 min styrketrening:

- Skråbenk: 15/9 - 16/7 - 16/6 - 16/5

- Flyes: 12/7 - 12/7 - 12/7 - 12/6

- Sidehev: 8/8 - 8/7 - 8/7 - 8/7

- Fronthev: 8/8 - 8/8 - 8/8 - 8/8

- Shrugs: 8/10 - 8/10 - 8/10 - 8/10

- Foroverbøyd sidehev: 8/9 - 8/8 - 8/8 - 8/7

- Skuldre, core: 10/20 - 10/20 - 10/20 - 10/20

Etter styrkeøkta var det tomt for energi, så da var det bare å pakke sakene og komme seg hjem. Var ekstremt frustrert på siste skråbenksettet, skulle så gjerne hatt opp den siste reps-en, det ble en halv reps der også, irriterende at jeg ikke klarte 6!

Er litt ambivalent i forhold til den tunge treninga mi for tida. Har krangler inne i huet mitt om hva jeg egentlig skal gjøre. Jeg har jo lyst til å bli sterk og muskuløs og sånn, samtidig så er det en stemme som sier at jeg skulle vært liten og tynn. Vanskelig det der, jeg vet at jeg i mine øyne aldri vil bli tynn nok om jeg hører på stemmen som sier jeg må bli tynnere. Føler meg ofte litt ufeminin nå, særlig med dette korte håret også da, som for øvrig ble enda kortere i dag etter innkjøp av en klippemaskin. Lurer på når jeg ender opp med å ta av alt. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kvifor vil du væra liten og tynn? Er det finare enn å vera stor og sterk? Føler du deg meir feminin/kvinnelig då? Spør bare fordi det høres ut som sånne tankar eg får i hovudet av og til, og som eg trur mange jenter har, dessverre. Å væra sterk synes eg er eit veldig feminint trekk i alle fall! Har visst ikkje noe fornuftig å komma med, men prøv å ikkje hør på tynne-stemmen... :)

Å klippa av seg alt håret er definisjonen på digg :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får samme tanker innimellom, ser meg selv i speilet og syns bare jeg er stor og mandig og klumpete, og ikke tynn og feminine og "petite" som jeg føler jeg burde være. Men jeg vet jo egentlig bedre, og prøver så godt jeg kan å få bort de tankene! :)

Åh, all respekt til de som klipper av seg håret! Natalie Portman i V for Vendatta, aaah :nigo: Så tøff er ikke jeg altså.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kvifor vil du væra liten og tynn? Er det finare enn å vera stor og sterk? Føler du deg meir feminin/kvinnelig då? Spør bare fordi det høres ut som sånne tankar eg får i hovudet av og til, og som eg trur mange jenter har, dessverre. Å væra sterk synes eg er eit veldig feminint trekk i alle fall! Har visst ikkje noe fornuftig å komma med, men prøv å ikkje hør på tynne-stemmen... :)

Å klippa av seg alt håret er definisjonen på digg :mrgreen:

Det henger igjen fra tidligere. Da jeg var liten var jeg i det minste liten og ganske spinkel. Jeg var tynn i det minste, selv om jeg aldri har vært spesielt pen. Har alltid slitt med å føle meg bra nok, hadde en veldig lite trivelig tid på barne- og ungdomsskolen, noe som preger meg veldig.

Det er vel noe med at jeg generelt ikke er ultrafeminin. Jeg hater, virkelig hater rosa, jeg jobber i et manneyrke, jeg har mest kompiser, føler aldri at jeg passer inn blant jentene. Jeg føler meg småblubben, selv om de fleste sier jeg ser veldig trent ut. Har alltid hatt et vanskelig forhold til mat, kropp og vekt.

På bryst- og skuldredagen digger jeg kroppen min. Jeg får fram blodårer, jeg ser skikkelig markert ut etc. samtidig så er jeg ikke akkurat feminin når jeg løfter, og med 6 mm hår over det hele bortsett fra toppen. :ler:

Må innrømme at jeg digger rått min nye frisyre. Det ble mye bedre etter at jeg fikk slippe løs med klippemaskina selv. Han frisøren var litt pinglete. Ok, da, så var jeg litt pinglete også. Startet på 12 mm, som han frisøren visstnok hadde kutta håret mitt til. Tviler på at håret mitt vokser SÅ mye på bare én måned. Gikk ned til 9 mm, fortsatt alt for mye hår. 6 mm er perfekt enn så lenge. Stakkars mamma får jo hjerteatakk når hun ser meg, selv om mine kjære søsken har vært snille nok til å advare henne. :fnise:

Blir veeeldig ærlig her nå, skummelt det ...

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GI Jane! :mrgreen:

Kjenner meg igjen i det du skriver, har sjøl aldri vært tynn, men alltid blitt mint om at eg burde væra det, så eg har jobba mye med å akseptera og lika meg sjøl sånn som eg er. Som du forteller, ikkje følt meg bra nok. Men styrketreninga har virkelig redda meg der- føler endelig litt mestring og at eg blir venn med kroppen min. Håper og trur det er sånn for mange :) Sterk slår jo svak anytime- og ein ser tusen gangar bedre ut med litt knebøy på samvittigheten!

Rart det der med rosa- hadde akkurat samme motviljen til langt inn i tjueåra. Eg fant ut at eg følte ein slags bitterhet overfor alt som var "kvinnelig" og "jentete", fordi eg følte meg mislykka som kvinne. Eg seier ikkje at du gjør det, men det åpna augene mine når eg innsåg at det var sånne ting som låg bak. I dag er eg ganske fargerik-rosa inkludert. Madam Mim er jo faktisk rosa i håret og. :)

Huff, eg spammer jo boka di med ting som kanskje egentlig høyrer heime i mi eiga bok...

Og no har eg og lyst å klippa håret...hehe.

EDIT: Mim er jo lilla i håret!

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bare det er hyggelig når noen "kupper" boka mi på den måten. :)

Tror rosahatet mitt går mer på forakt for alt jeg forbinder med rosa. Ultrafemininitet, total hjelpeløshet, blonde babes som ikke har annet å komme med enn utseendet, dette med at rosa er den ultimate jentefargen. Jeg kan godt se at folk kler rosa, men jeg liker virkelig ikke den fargen. Var aldri noen typisk jentejente da jeg var liten heller, og selv om jeg da heller ikke hadde noe i mot rosa, så var det ikke yndlingsfargen min akkurat.

Jeg har alltid vært "sterk", i den forstand at jeg har alltid vært vant med å ta vare på meg selv, ordne opp for meg selv, jeg ble aldri sydd puter under armene på, men ble oppdratt til å være selvstendig. Mulig det også kom av at jeg var ekstremt veslevoksen som liten, men også fordi foreldrene mine ville at vi skulle være selvstendige og være i stand til å klare oss selv.

Sånn sett passer den nye stilen min meg perfekt. Min styrke har alltid ligget i huet. Da jeg var liten var jeg elendig i alt som luktet sport, selv om jeg på alle måter var en aktiv jentunge som elsket å røre på meg, syklet, klatret i trær, gikk på ski og skøyter og spilte løkkehockey. Gymtimene var et mareritt, nå har jeg endelig funnet noe jeg mestrer, både med løping og styrketreninga.

Samtidig er det det ønsket om å bli godtatt som en jente, fordi jeg de siste 10-11 åra har vært en av gutta, en kompis. Jeg er ikke kjærestemateriale, og det blir lett å tenke at om jeg bare hadde vært tynn, pen og feminin så hadde jeg kanskje vært mer attraktiv.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør det, og kommer nok mest sannsynlig til å gjøre det fram til jeg er ferdig med programmet mitt også. Bare denne og 2 uker til nå. Må stikke innom på M en dag, for å få treningsdagbok da. :gjeiper:

Ellers kan jeg godt overtales til å trene på M hvis du har lyst på en treningsdate en dag. :)

Skal ikke ødelegge programmet ditt! ;) Det bare slo meg da jeg var der i går, at jeg ikke hadde sett deg der på lenge. Det har jo sikkert ingenting å gjøre med at jeg ikke har vært der på over en måned selv da... ;) Men så ikke så mye til deg da jeg var flink før ferien heller forsåvidt. Som deg liker jeg jo best å trene for meg selv, men det er jo alltid hyggelig å ta en liten prat når vi møtes der da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ryggøkt i går gitt. Energien var slett ikke på topp, ikke fikk jeg i meg noe særlig mat, ryggen var kranglete og stiv så jeg trengte å få løst opp litt, og jeg hadde overhodet ikke noen motivasjon til å kjøre bein. Ryggøkta gikk greit nok den, ikke noen topp motivasjon å hente fram, men jeg fikk løst godt opp i det minste. Logger seinere i dag.

I kveld skal jeg på min første Runningtime. Blir spennende å se hvordan det funker å løpe på mølle i sal. :fnise: Hadde vært veldig fint dersom det faktisk er en time jeg kan kjøre ukentlig fram til jul, et lite spark bak til å begynnte og løpe igjen. Har null motivasjon til å løpe om dagen, så trenger et kraftig spark bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia, håper du har det litt bedre no!

Kjenner meg veldig igjen i mye av det du skriver, og håper du klarer å skru tankane ein annan veg. Den der usikkerheten og "hadde eg bare..." kommer ofte snikande, kanskje oftare dersom ein nettopp har fått ein liten nedtur. Vanskelig å praktisera, men å væra komfortabel med seg sjøl er sjølve gullgruva. Uten at eg har noen oppskrift på korleis ein blir det, utenom å trena styrke seff :mrgreen: (heilt sant-terapi for sjelen!)

Kos deg på running! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia, håper du har det litt bedre no!

Kjenner meg veldig igjen i mye av det du skriver, og håper du klarer å skru tankane ein annan veg. Den der usikkerheten og "hadde eg bare..." kommer ofte snikande, kanskje oftare dersom ein nettopp har fått ein liten nedtur. Vanskelig å praktisera, men å væra komfortabel med seg sjøl er sjølve gullgruva. Uten at eg har noen oppskrift på korleis ein blir det, utenom å trena styrke seff :mrgreen: (heilt sant-terapi for sjelen!)

Kos deg på running! :)

Trening og særlig styrketrening er helt klart terapi! :) Beste medisinen som finnes. :enig:

Det ble seint før jeg kom meg av gårde fra jobb, i alle fall for seint til å rekke hjemom, spise og så på Runningtimen. Har fått en strekk eller noe i lysken også kjennes det som. Merket ikke noe til det i morges, men utover dagen har det blitt mer og mer vondt, og nå er det skikkelig plagsomt. :sur: Dermed ble det ikke noen tur på SATS for en økt på crosstrainer eller lignende heller.

Men på den positive siden har jeg fått ryddet litt her, shinet kjøkkenet og tatt hele oppvasken (som var SVÆR), og fikset badet bortsett fra å vaske gulvet. Så jeg har ikke ligget på latsiden selv om jeg måtte droppe treninga. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør VONDT! Har hatt problemer med å sove i natt, selv når jeg har ligget helt stille har det gjort vondt, og i morges var det vanskelig å kle på seg. Må se og få varmet opp litt senere i dag og se hvordan det går, hvis jeg med litt oppvarming, massasje og tøying kan ta sjansen på styrketrening gjør jeg det, hvis ikke får det bare bli crosstrainer også må jeg igjen tilpasse programmet på lørdag. :kjefte:

Jeg har lenge vært litt ruskete i lysken, og jeg har merket det litt etter at jeg begynte med spinning igjen. Nå får jeg igjen for å ha vært sløv med tøying. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryggøkt, tirsdag:

10 min roing, 2076 m

15 min crosstrainer, 2,58 km

65 min styrke:

- Markløft: 70/7 - 72,5/6 - 72,5/6 - 72,5/6

- Nedtrekk, strak: 38,5/9 - 40/7 - 40/7 - 40/7

- Nedtrekk, v-grep: 38,5/9 - 42,5/6 - 42,5/6 - 42,5/6

- Enhåndsroing: 19/6 - 19/7 - 19/7 - 19/6

- Biceps: 11/7 - 11/7 - 11/7 - 11/6

- Franskpress: 9/7 - 9/7 - 9/6 - 9/6

- Ab-wheel: 10 - 10

Det ble ikke noen styrkeøkt i går, lysken krangler fortsatt, men det ble en økt med roing og crosstrainer, og tøying.

Torsdag:

10 min roing, 2167 m

45 min crosstrainer, 7,85 km

Avsluttet økta med masse tøying. Føltes veldig bra, lysken krangler fortsatt, men regner med at med tøying i dag, mer massasje og tigerbalsam så er den bra nok i morgen hvis jeg varmer opp skikkelig og tøyer til at jeg kan kjøre fullkropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader, så sterk du er! Jeg bøyer meg i støvet! :nigo:

Lyskevondt/-strekk er noe ordentlig herk og veldig ubehagelig. Håper det raskt bedrer seg.

Hvor lenge har du trent styrke for å bli så sterk som du er? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...