*Enigma* Skrevet 8. november 2010 Forfatter #701 Del Skrevet 8. november 2010 Syns du trener MASSE! Synd at det blir litt ufokusert på styrken men spinninga høres kjekk ut! Eg får aldri til å trena ordentlig når det er fullt på senteret- gjør mye for å få til tidlig eller sein trening utenom rushtida... Håper du får fleire knalltreningar denna veka Jeg forsøker også i størst mulig grad å komme meg til senteret på tider da det ikke er så mye folk, men akkurat forrige uke var det tydeligvis flere som hadde tenkt som meg, og kom når det normalt er greit å trene, og så klart skulle de oppta "mine" vekter. Forsøker egentlig å trene 6-7 ganger i uka, og da blir jeg litt skuffet over meg selv de ukene det bare blir 5, selv om jeg er fullt klar over at det er kroppen som sier i fra at den har fått nok, og jeg faktisk har blitt flinkere til å lytte til den. Egentlig bare positivt, men det var denne samvittigheten da. Får bare krysse fingra for at denne uka blir litt bedre. Tro om det ikke er tid for å gå ned i antall reps denne uka? Hadde vært deilig med en liten endring nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 8. november 2010 #702 Del Skrevet 8. november 2010 Kanskje det er sånn at etter ei veka med 7 treningar må ein ha ei veka med 5. Sånn har eg det, men eg trur du er noen hakk over meg på det fysiske (og mentale??). Høres bra ut å gå ned i reps. Føles godt å få på dei stooooore vektene sant? Ja folk er frekke, dei tar både benken min, vektene mine og stativet mitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 8. november 2010 Forfatter #703 Del Skrevet 8. november 2010 Kanskje det er sånn at etter ei veka med 7 treningar må ein ha ei veka med 5. Sånn har eg det, men eg trur du er noen hakk over meg på det fysiske (og mentale??). Høres bra ut å gå ned i reps. Føles godt å få på dei stooooore vektene sant? Ja folk er frekke, dei tar både benken min, vektene mine og stativet mitt Tja for min del er det egentlig ikke noen sammenheng med hvor mye jeg trente uka før, det er mer hva som skjer i løpet av uka på jobb osv. Forrige uke f.eks jobba jeg 8 + 4 t på tirsdagen, og var litt småsyk, i tillegg til at det var mye stress ellers. Så sånne ting spiller inn, i tillegg til at jeg er deprimert for tida, og sover ekstremt lite, så da reagerer kroppen med å streike fullstendig. Skal bli deilig å gå litt ned i reps, så regner med jeg slenger på et ekstra sett. Skal kjøre 6-9 reps i to uker nå, liker godt denne måten å kjøre på, 2 og 2 uker med det samme. Har fortsatt kjørt med 20kgs vektskiver på en del av øvelsene de siste to ukene, så den helt store forskjellen blir det ikke, men det blir litt endring fra forrige uke, og liten økning i kg i alle øvelser. Er litt lei mange reps nå. Må ta en liten sjekk på hva jeg egentlig tok på 4-6 reps før jeg startet, og se om jeg ikke allerede har tyngre vekter i noen øvelser på mange reps enn jeg tok med 4-6 reps. Har faktisk en mistanke om det, og det hadde jo absolutt vært gøy hvis det stemte. Utrolig hvor frekke folk er altså, trene på våre sentre og med våre vekter. De skulle jo holdt seg borte når vi er der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 8. november 2010 Forfatter #704 Del Skrevet 8. november 2010 Når kroppen min spiller på lag med meg som i dag, elsker jeg den. Men når den jobber mot meg, protesterer mot alt jeg gjør, gir opp, eller når den virkelig gjør alt for at jeg skal føle meg feit og forferdelig kan jeg ikke si jeg er så glad i den. Dessverre er jeg vel stort sett bare glad i den når jeg har hatt en fantastisk treningsøkt. Antallet reps begynner å minke nå, så det ble et ekstra sett. Dagens økt: 10 min roing, høy intensitet: 2209 m 15 min crosstrainer, høy intensitet: 2,64 km 55 min styrketrening: - Skråbenk, manualer: 15/8 - 15/8 - 15/7 - 15/5 - Flyes: 12/7 - 12/6 - 12/6 - 11/7 - Fronthev: 8/8 - 8/8 - 8/8 - 8/8 - 8/8 - Sidehev: 8/8 - 8/8 - 8/7 - 8/6 - Shrugs: 8/10 - 8/10 - 8/10 8/10 - Foroverbøyd sidehev: 8/9 - 8/9 - 8/8 - 8/7 - Skuldre, core: 10/20 - 10/20 - 10/20 - 10/20 30 min crosstrainer, høy intensitet: 5,24 km Jeg vet ikke helt hvor jeg tar energien fra, for jeg får fortsatt ikke i meg mat, men mett er jeg i det minste, og jeg spyr ikke lenger. Akkurat nå tar jeg det bare som det kommer, håper matlysten kommer tilbake etterhvert. Orker i alle fall ikke stresse med det, og presse i meg mer mat enn jeg klarer, for å drive og spy opp igjen maten var særdeles ukult. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 9. november 2010 #705 Del Skrevet 9. november 2010 Amen til det med spying, jeg har holdt på med det samme selv i de siste dagene. Det er helt æsj. God bedring til alt av sykdom, stress og mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 9. november 2010 Forfatter #706 Del Skrevet 9. november 2010 Amen til det med spying, jeg har holdt på med det samme selv i de siste dagene. Det er helt æsj. God bedring til alt av sykdom, stress og mer Er ikke spysjuken jeg har hatt da, men takk for gode ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 9. november 2010 Forfatter #707 Del Skrevet 9. november 2010 Etter over 13 t på jobb, og en tur ut i isvind og snø var ikke trening det som frista mest i dag. Rart det der gitt. Valget falt på sofaen og dyna i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 9. november 2010 #708 Del Skrevet 9. november 2010 Høres ut som ein heilt riktig prioritering. Fine sofaen, fine dyna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 9. november 2010 #709 Del Skrevet 9. november 2010 Enig med Madam_mim! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 10. november 2010 Forfatter #710 Del Skrevet 10. november 2010 Var ikke så veldig i tvil om at det var riktig, nei. Var fryktelig sliten, og da var det greit å krype under dyna i sofaen og se på tv i stedet. Får ta det igjen resten av uka i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 11. november 2010 Forfatter #711 Del Skrevet 11. november 2010 Ryggdag i går siden skuldre og rygg trengte seriøs oppmyking, det merkes godt i korsryggen i dag. Ble litt ymse dårlig teknikk på noen av markløftene, rumpa gikk opp for tidlig, så det ble en slags miks av mark og strakmark. Ikke noen fare for ryggen egentlig, siden den ble holdt rett hele veien, men er litt øm/sliten i korsryggen. Det lover ikke godt for knebøyen og strakmarken seinere i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 11. november 2010 #712 Del Skrevet 11. november 2010 Passe på korsryggen din nå, den er gull verdt når du ikke merker den og bare pain in the ass når den er vond. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 11. november 2010 Forfatter #713 Del Skrevet 11. november 2010 (endret) Passe på korsryggen din nå, den er gull verdt når du ikke merker den og bare pain in the ass når den er vond. Det er ingen fare med den, bare litt støl/treningsverk. Vurderer å droppe beintrening i dag, og heller legge inn to økter med det neste uke. Litt usikker, får se hva jeg rekker i dag og hva kroppen sier. Endret 11. november 2010 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 11. november 2010 Forfatter #714 Del Skrevet 11. november 2010 Det ble ikke noen trening i det hele tatt gitt. Det ble tur innom sportsbutikken for å kjøpe slalomutstyr, og så en tur på restaurant med gode kollegaer og folk jeg var i New Orleans med i sommer. Lenge siden jeg har vært så avslappet og hatt det så bra. Deilig å få helt andre ting å tenke på og ryggen hadde helt klart godt av hvile. Får bytte ut markløften med strakmark på lørdag og kjøre normalt neste uke. Jeg må begynne å slappe av bare bittelittegrann, og ikke prøve å prestere som jeg er toppidrettsutøver. Jeg trener tross alt for min egen helse og velværes skyld, ikke for å konkurrere i verdenstoppen eller prestere for noen andres skyld. Så lenge jeg ikke lar det bli en vane at det sklir ut, men lar det være unntaket, så kan jeg ikke holde så rigid på treningsopplegget at det tar fra meg alt av sosialt liv eller at jeg lar være å ta hensyn til kroppens signaler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 11. november 2010 #715 Del Skrevet 11. november 2010 Det synes jeg høres fornuftig ut Jeg har også flere ganger måtte ta meg selv i nakken å faktisk huske at det ikke er toppidrettsutøver jeg er, men faktisk noe helt annet, treningen har en lei tendens å få prioritet over andre områder, inkludert restitusjon. Treningen er en utrolig viktig del av livet mitt, men den ER ikke livet mitt. Bare det i seg selv kan senke skuldrene litt. (Nå har jeg fått tråden tilbake i mine innlegg også er inne og leser stadig men glemmer å legge igjen spor ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 11. november 2010 Forfatter #716 Del Skrevet 11. november 2010 Jeg har lenge lurt på hvorfor i alle dager de putter sukker i biola naturellyoghurt. I denne artikkelen fant jeg endelig svaret! For en gangs skyld var det faktisk ikke en artikkel jeg avskriver som usaklig og latterlig. Synes denne var holdt noenlunde nøktern og objektiv og ikke med masse synsing sett bortsett fra at hun sier hun personlig foretrekker og anbefaler litt sukker framfor kunstig søtning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 11. november 2010 Forfatter #717 Del Skrevet 11. november 2010 Det synes jeg høres fornuftig ut Jeg har også flere ganger måtte ta meg selv i nakken å faktisk huske at det ikke er toppidrettsutøver jeg er, men faktisk noe helt annet, treningen har en lei tendens å få prioritet over andre områder, inkludert restitusjon. Treningen er en utrolig viktig del av livet mitt, men den ER ikke livet mitt. Bare det i seg selv kan senke skuldrene litt. (Nå har jeg fått tråden tilbake i mine innlegg også er inne og leser stadig men glemmer å legge igjen spor ) Det er fort gjort å glemme, jeg blir så fokusert og oppslukt av treninga. Men da jeg snakket med folka jeg var ute med i dag, og nevnte at jeg hadde vært slapp i det siste fordi jeg hadde 1-2 fridager i uka, så innså jeg at jeg kanskje eh, overdriver litt? Det var overraskende behagelig å bare kunne senke skuldrene og nyte god mat og hyggelig selskap uten å hele tiden sitte og tenke at jeg skulle vært og trent i stedet. Viktig påminnelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 12. november 2010 #718 Del Skrevet 12. november 2010 Det var overraskende behagelig å bare kunne senke skuldrene og nyte god mat og hyggelig selskap uten å hele tiden sitte og tenke at jeg skulle vært og trent i stedet. Viktig påminnelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 14. november 2010 Forfatter #719 Del Skrevet 14. november 2010 Litt blandet treningsopplevelse i går. Følte meg temmelig energiløs, knebøyen gikk skitt, men under markløften ble jeg spurt om hjelp! Stod og tok markløft da det kom inn en fyr som forsøkte å ta markløft selv. Teknikken hans var noe av det verste jeg har sett, han var forferdelig krum i ryggen og jeg var redd han skulle skade seg. Jeg la merke til at han kikket veldig på meg da jeg tok et sett, og i pausen kom han bort og lurte på om jeg kunne hjelpe ham, for det så ut som jeg visste hva jeg drev på med. Knebøyen var grusom, i benken fikk jeg spot, var så heldig at en litt eldre fyr hjalp meg. Han var bare blid og hyggelig da jeg spurte, og syntes det var kult med jenter som tok i litt i frivektsrommet (hvis man kan kalle 40 kg i benken å ta i da). Trening lørdag: 10 min roing, 2074 m 15 min crosstrainer, 2,54 km 95 min styrketrening: - Knebøy: 30/9 - 45/7 - 45/6 - 45/6 - Markløft og strakmark: 72,5/6 - 72,5/6 - 72,5/6 - 72,5/6 Sett 1 og 3 markløft, 2 og 4 strakmark - Benkpress: 30/9 - 37,5/7 - 40/6 - 40/6 - Nedtrekk: 37,5/9 - 40/7 - 40/7 - 40/7 - Enhåndsroing: 17/9 -19/7 - 19/7 - 19/8 - Sidehev: 8/8 - 8/8 - 8/8 - 8/8 - Fronthev: 8/8 - 8/8 - 8/7 - 8/7 - Shrugs: 8/10 - 8/10 - 8/10 - 8/10 - Hofteflex m/push ups på bosu: 15 - 6 - 9 - 6 (1. og 3. sett bredt grep, 2. og 4. smalt grep) - Ab-wheel: 10 - 10 - 10 - Crosstrainer: 35 min, 5,96 km 37,5 i benk er så lett, irriterer meg grenseløst at 40 skal være så tungt på de 2 siste repsene. 4 reps er null problem, og så låser det seg fullstendig. Gikk greit da jeg hadde spotter som pushet og hjalp til ørlite grann. Det mangler så lite, og det sitter så mye i huet! Både der og i knebøyen er det et eller annet i mitt dumme hue som hindrer meg i å få til det jeg vil. I dag var det CycleMovie igjen. Ikke like fornøyd med filmen denne gangen, vi var i Norge, og det irriterte meg at vi fulgte forskjellige team, og at det var mindre flyt i filmen. Likte opplegget da, med 4 topper, slik at det ble mer intervallpreget. Det jeg liker best med timen er at man styrer veldig selv, og at timen ikke er lik fra gang til gang. Får ikke med meg timen neste gang, men det blir forhåpentligvis eneste gang før jul at jeg misser den. Håper de beholder den timen på samme tidspunkt når den nye timeplanen kommer. Dagens økt: 15+55 min spinning, intervall. 15 min oppvarming på egenhånd, 55 min time. Planen for uka er: Mandag: bryst og skuldre Tirsdag: bein og core Onsdag: 55 min Running på Ila Torsdag: rygg, armer og core Fredag: 30-45 min crosstrainer Lørdag: helkropp Søndag: Fri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 15. november 2010 #720 Del Skrevet 15. november 2010 40 i benken er å ta i!!! Om det er tungt for deg er det jo det. Tall er jo bare tall, det er vel kor mykje ein presser seg sjøl som er det viktige forframgang? Men eg skjønner at det er irriterande å stå fast på den måten, er der sjøl kan du trygt si Eg synst jo du er megasterk eg då hehe Kult at du blir headhunta som eksperthjelp på styrkerommet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå