Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Usj, jeg har ikke noe fornuftig å si, men jeg føler med deg og håper ting bedrer seg! :klem:

:klem:

Huff, for en tråkig økt, med både kjip pulsklokke og kip kvalme. Håper ting bedrer seg for deg snart, ja. :)

Pulsklokka streika i dag også. Viser 0 i puls, lurer nesten på om jeg skal ta et hint. :gjeiper: Hadde ikke vært for at jeg tydeligvis er så synlig på jobb om dagen så ...

30 min med høy intensitet på crosstrainer i dag. Formen er ikke på topp, får ikke i meg noe særlig mat, og selv om jeg nok kunne klart å spise litt mer så vokser maten i munnen, jeg er kvalm og lærte i går at jeg IKKE skal presse i meg mat bare for å få i meg næring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får det bedre snart. Noen dagar med litt lite mat er ingen krise,så et bare det du orker med god samvittighet. Snart blir det bedre.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får det bedre snart. Noen dagar med litt lite mat er ingen krise,så et bare det du orker med god samvittighet. Snart blir det bedre.

Vel, akkurat som du driver med emosjonell eting (noe jeg også gjør i blant) så har kjærlighetssorg litt motsatt effekt på meg akkurat nå. Så jeg ER bekymret, for det er ikke det at jeg er sjuk som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en periode med det samme tidligere; kjærlighetssorg, masse jobbing hvor jeg ikke trivdes, masse trening, lite spising og lite soving.. Endte med at jeg besvimte en natt, gikk rett i bakken. For min del var det et lite wakeup-call, og jeg prøve å begynne å spise igjen, samt å sove. Da følte jeg meg også bedre, siden jeg ikke var sleep depraved og uten energi. Jeg tror sånne ting må få tid til å bearbeides så man kan "bli ferdig med det", hvertfall nok til at man kan gå tilbake til å leve normalt. Det å overse det eller fortrenge det blir fort verre senere - synes jeg. Eneste vi kan gjøre er å prøve å velge den sunneste måten å avreagere på tror jeg..

Meh det ble mye surr. Du får si ifra om du vil chatte litt en dag, om det hjelper å prate med noen halv-fremmede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en periode med det samme tidligere; kjærlighetssorg, masse jobbing hvor jeg ikke trivdes, masse trening, lite spising og lite soving.. Endte med at jeg besvimte en natt, gikk rett i bakken. For min del var det et lite wakeup-call, og jeg prøve å begynne å spise igjen, samt å sove. Da følte jeg meg også bedre, siden jeg ikke var sleep depraved og uten energi. Jeg tror sånne ting må få tid til å bearbeides så man kan "bli ferdig med det", hvertfall nok til at man kan gå tilbake til å leve normalt. Det å overse det eller fortrenge det blir fort verre senere - synes jeg. Eneste vi kan gjøre er å prøve å velge den sunneste måten å avreagere på tror jeg..

Meh det ble mye surr. Du får si ifra om du vil chatte litt en dag, om det hjelper å prate med noen halv-fremmede :)

Synes ikke det var surr, du har jo helt rett. Jeg hadde en slik periode for halvannet år siden også. Samme opplegget, med kjærlighetssorg, nesten ingen søvn, orket nesten ikke spise. Jeg prøver å legge inn sånne småting som gjør at jeg får litt ekstra næring i de måltidene jeg får i meg, som melk i stedet for vann i proteinshaken etc. Bare for å ikke gå helt i bakken.

Det må bare gå seg til, forrige gang endte jeg opp med nærmere - 10 kg i løpet av en måneds tid. Da hadde jeg litt mer å ta av enn i dag, men verken da eller nå har jeg særlig mye å gå på. Etter at jeg kastet opp på tirsdag, og brakk meg i går uten å ha noe å spy opp orker jeg ikke presse i meg mat. Går ut fra at det går over når jeg kommer over verste kneika.

Det største problemet mitt nå, er at "livbøyen" min, personen jeg alltid tyr til når jeg har det som jævligst, og som forstår meg bedre enn noen annen, flytter til andre enden av landet. Så jeg har allerede hatt det ganske tøft en stund i forbindelse med det, til helgen flytter han. Som han sa i går, jeg har deg fortsatt på msn, vi kommer ikke til å miste kontakten. Men det er ikke det samme å snakke på msn som å dele en flaske vin, eller spise middag. :tristbla:

Så nå avreagerer jeg med å la meg få lov til å være akkurat så forbanna og lei meg som jeg har lyst til å være, og sørger for å prøve å konsentrere meg om andre ting som trening o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, da blir det jo enda mer på en gang, både kjærlighetsorg og sorg over en god venn som flytter. Jeg er helt enig med deg, msn er ikke det samme. Jeg hadde bestevenninnen min i ett annet land når jeg var på mitt verste, så vi satt ofte oppe hele natta "sammen" på msn og skype. Det blir jo ikke det samme, men det blir hvertfall selskap på en måte, man er ikke helt alene..

Jeg tror det er lurt å være litt sint også, det var noe jeg ikke klarte. Jeg hørte på alle de stygge kommentarene han kom med, og trodde på det (mye fordi de samsvarte med kommentarer fra mobbere på ungdomskolen/vgs), så da ble det bare til at jeg synes han hadde helt rett og bare var lei meg og ikke sint fordi han var en drittsekk. Du fortjener jo så mye bedre enn en som lyver og ikke behandler deg bra, så det er godt du er sint i tillegg til å være lei deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, eg beklager om det virka som eg tok lett på det du strir med. Har vært der og det er no dritt.

Men uansett kor drit det er så blir det bedre. Ta vare på deg sjøl imens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, da blir det jo enda mer på en gang, både kjærlighetsorg og sorg over en god venn som flytter. Jeg er helt enig med deg, msn er ikke det samme. Jeg hadde bestevenninnen min i ett annet land når jeg var på mitt verste, så vi satt ofte oppe hele natta "sammen" på msn og skype. Det blir jo ikke det samme, men det blir hvertfall selskap på en måte, man er ikke helt alene..

Jeg tror det er lurt å være litt sint også, det var noe jeg ikke klarte. Jeg hørte på alle de stygge kommentarene han kom med, og trodde på det (mye fordi de samsvarte med kommentarer fra mobbere på ungdomskolen/vgs), så da ble det bare til at jeg synes han hadde helt rett og bare var lei meg og ikke sint fordi han var en drittsekk. Du fortjener jo så mye bedre enn en som lyver og ikke behandler deg bra, så det er godt du er sint i tillegg til å være lei deg!

:klemmer:

Jeg kommer til å savne kompisen min fryktelig, og jeg vet at det mest sannsynlig blir lite skravling på kveldene, med mindre dama hans jobber kveldsvakt. Han flytter oppover til ei jente, og jeg tviler på at hun blir veldig happy om han sitter og prater med eksen sin på kveldene.

Det er egentlig veldig godt å være sint akkurat nå. Trenger det!

:klem:

Takk! :hug:

Uffda, eg beklager om det virka som eg tok lett på det du strir med. Har vært der og det er no dritt.

Men uansett kor drit det er så blir det bedre. Ta vare på deg sjøl imens.

Du kunne jo ikke vite grunnen til at jeg ikke spiser, eller spyr, ettersom jeg ikke sa noe om det. :)

Det går over, jeg må bare la det få tid. Det som er verst er at jeg har ingen mulighet til å kutte ut all kontakt, ettersom han er en kollega. Heldigvis jobber vi ikke på samme kontor, han jobber på et av utenlandskontorene, så det er ikke sånn at vi må omgås til daglig, men omgås og ha kontakt må vi likevel pga. stillingen min.

Fortsatt håpløst matinntak. Ligger i følge Somebody 800-1000 kcal under vedlikehold etter trening. Ikke bra, men jeg klarer bare ikke få i meg mat. Det føles som om maten sitter fast i halsen min fortsatt.

Dagens økt:

10 min roing med høy intensitet, 2152 m

50 min styrketrening:

- Markløft: 60/12 - 62,5/10 - 62,5/9

- Nedtrekk: 35/12 - 36/10 -37/10

- Nedtrekk, v-grep: 35/12 - 37/10 - 37/10

- Enhåndsroing: 15/11 - 15/11 - 15/10 (Ingen godøvelse i dag. Det var tungt og jeg begynte å gå tom for energi)

- Bicepscurl, manualer: 8/11 - 9/9 - 9/9

- Franskpress, manualer: 7/12 - 7/10 - 7/9

- Rygghev på ball: 15 - 15

- Crunch: 20 - 20

- Skrå crunch: 20 - 20

- Omv. crunch: 15 - 15

Lite energi til kondisjonstrening etter styrketrening om dagen, men det er vel strengt tatt bare bra med tanke på inntaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uggen form i dag igjen, og nok en gang strevde jeg for å holde maten nede under treningsøkta. Kapitulerte på slutten, og det som var igjen av frokosten kom opp igjen. :(

10 min hard roing, 2149 m

ca 80 min styrketrening:

- Knebøy: 25/12 - 40/9 - 40/9

- Markløft: 62,5/9 - 62,5/9 - 62,5/9

- Benkpress: 25/12 - 35/10 - 35/9

- Nedtrekk: 36/10 - 37/9 - 37/9

- Enhåndsroing: 15/12 - 16/10 - 16/10 (tilbake som godøvelse i dag! :nigo)

- Sidehev: 7/10 - 7/10 - 7/10

- Fronthev: 7/10 - 7/10 - 7/10

- Shrugs: 7/10 - 7/10 - 7/10

- Hofteflex m/push up på bosu: 15 - 7 - 10 - 6 (1. og 3. sett med bredt grep, 2. og 4. med smalt grep)

- Ab-wheel: 10 - 10 - 10

Oppgitt, men ikke overrasket over at jeg ikke klarte å holde på maten. Skal man se lyspunktene så kan jo kroppsvekt i benk bli ganske enkelt om jeg fortsetter å rase ned i vekt, uten å bli proporsjonalt svakere. :roll:

Dusje, også ut og kjøpe treningshansker.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så tråkig at du har så kjipt!!

Har du vurdert å ta en pause i treninga/redusere mengden frem til du klarer å få i deg nok mat igjen? Både trening og det å ikke spise nok er jo nedbrytende for kroppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, så tråkig at du har så kjipt!!

Har du vurdert å ta en pause i treninga/redusere mengden frem til du klarer å få i deg nok mat igjen? Både trening og det å ikke spise nok er jo nedbrytende for kroppen...

Trening er min terapi, så å la være å trene vil bryte meg enda lenger ned. Dermed er det absolutt ikke aktuelt å droppe treninga. Treningsøktene er da jeg får utløp for de dritkjipe følelsene, sinnet, og jeg får koblet av, rett og slett fordi programmet er så deilig krevende både fysisk og psykisk, så jeg må bare være fullstendig konsentrert. :)

Når jeg er ferdig med en treningsøkt er hodet som regel tømt for de kjipeste tankene en stund. Skal jeg bare sitte i sofaen, kommer jeg til å gå på veggen. Sånn er jeg selv når jeg er syk eller skadet. Jeg MÅ røre på meg, må gjøre et eller annet hvis ikke blir jeg fullstendig sprø. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at trening også har den effekten på deg. :)

Jeg håper du finner en gylden middelvei denne kjipe perioden, slik at det meste fungerer optimalt for deg, og du ikke behøver å gjøre noen ofre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at trening også har den effekten på deg. :)

Jeg håper du finner en gylden middelvei denne kjipe perioden, slik at det meste fungerer optimalt for deg, og du ikke behøver å gjøre noen ofre. :)

Jeg elsker å trene. :) Det er noe av det beste jeg vet, og humøret stiger som regel en del hakk når jeg får meg en treningsøkt. Finnes ikke bedre medisin enn det.

Dagens økt var helt herlig! Jeg trodde det skulle bli tøft med en spinningtime, og joda, det var tøft, men på den riktige måten. Klarte å kjøre på og presset meg selv langt mer enn jeg hadde trodd jeg skulle klare.

Likte også måten timen var lagt opp på, og instruktøren veldig godt, så dette blir fast søndagstime fram til timeplanen endres rundt jul.

Timen jeg var på var CyclingMovie, de viser en film av ruten, og vi følger et sykkelteam, får med oss naturen, stigning og nedoverbakker, temposkifter etc. Nederst på skjermen vises hvor lang tid som er igjen av sangen, grafen for løypa og hvor lang tid som er igjen av delen av økta man er i. Altså, økta er delt i to, med en liten pause, så man ser hvor lenge det er igjen til pause, eller hvor lenge det er igjen til timen er ferdig, alt ettersom hvilken side av pausen man er på.

Instruktøren var også god, jeg likte musikken, en god blanding av rolig musikk, pop, rock, dance og techno. Han var ikke av typen som stod og brølte eller maste, men lot oss i stor grad styre intensiteten selv, selv om han ga føringer og kom med oppmuntrende kommentarer. Pratet så vidt med ham etterpå, og skrøt veldig av timen hans, og det satte han visst stor pris på.

Dagens økt:

65 min spinning (10 min oppvarming, 55 min time)

Skulle gjerne hatt pulsklokka mi i dag, men gispinga og pipinga mi på slutten av timen burde vel være et godt tegn på at jeg tok meg greit ut. Sliter litt med astmatendenser, og pushet meg selv til grensen i dag, men tippet heldigvis ikke over i noe anfall så alt i alt knallfornøyd med økta. Satt faktisk og smilte under timen. Vanskelig å ikke smile og bli inspirert når man ser fantastisk vær og natur og man "ligger i ryggen" på noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For øvrig er jeg så støl i kroppens naturlige korsett i dag, at ab-wheel (ok, det finnes ikke ab-wheel påsenteret, men bruker en vektstang i stedet, og får samme øvelsen) nå blir en fast coreøvelse. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå fikk du spinning til å høres gøy og fristende ut, det har ikke skjedd før! :ler: Så deilig med en skikkelig god økt sånn på en søndagsmorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skriver under på at du fikk spinning til å høres fristende ut nå. :) Jeg har selv aldri vært på en spinningtime, men har planer om å delta på en føre jul, og jeg kjenner jeg allerede er spent. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå fikk du spinning til å høres gøy og fristende ut, det har ikke skjedd før! :ler: Så deilig med en skikkelig god økt sånn på en søndagsmorgen!

Ja, skriver under på at du fikk spinning til å høres fristende ut nå. :) Jeg har selv aldri vært på en spinningtime, men har planer om å delta på en føre jul, og jeg kjenner jeg allerede er spent. :ler:

For min del er jeg helt avhengig av en instruktør jeg liker, og hva slags intruktør man liker er jo veldig individuelt. :) Denne timen traff meg i alle fall, men jeg er veldig kresen på instruktørene, og kan vel telle de gode på én hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...