*Enigma* Skrevet 27. september 2010 Forfatter #621 Del Skrevet 27. september 2010 Det gikk ordentlig skitt. Orker ikke skrive noe særlig om det akkurat nå. Kanskje seinere. Er for skuffa og forbanna akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 27. september 2010 Forfatter #622 Del Skrevet 27. september 2010 Ok, her kommer et skikkelig forbanna sutreinnlegg. Don't say I didn't warn you! :gjeiper: Søndag morgen føltes formen fin. Foten var jo litt vond fortsatt, men fikk tapet den skikkelig godt opp. Var utrolig klar for å få løpt. Starten gikk også veldig bra, og fram til ca 10 km holdt jeg god fart, deretter begynte det å gå saktere, og fram til 13 km tapte jeg tid hele veien. Forsøkte å ta meg sammen etter runding ved Skøyen, men det gikk tungt og tregt. Foten var vond, jeg hadde vondt i viljen, motivasjonen var på bånn, og jeg hadde fulgt med såpass at jeg visste at jeg tapte tid. Jeg lå foran fartsholderen for 1:45 fram til 16-18 km, da han løp forbi og jeg måtte gi slipp gikk i grunnen futten litt ut av meg, og da jeg heller ikke klarte å holde følge med 1:50 hadde jeg i grunnen gitt opp. Han måtte forresten ha feilberegnet kraftig i forhold til tid, for skulle han klare å komme i mål til 1:50 måtte han spurte de siste 3 km, og det synes jeg kanskje er litt drøyt når man har løpt 18 km. Passerte 20 km på omtrent samme tid jeg brukte på hele driten i fjor, så tida ble til slutt på 1:58:31, 5 min og 58 sek dårligere enn i fjor. Mildt sagt skuffa og lei meg. Samtidig forsøker jeg å sette det hele litt i perspektiv, med god hjelp fra blant annet fyren jeg konkurrerte med og et par andre som har sagt jeg bør slutte å klage. Jeg holdt tross alt en gjennomsnittsfart på over 11 km/t. Jeg kom inn på under 2 t, til tross for at jeg løp Birken og skadet meg forrige helg og absolutt ikke hadde noen optimal oppkjøring. Å løpe med en så tapet ankel krever også litt tilvenning, og joda jeg hadde vondt. Det er bare det at det virker som så tomme unnskyldninger i mine ører. Jeg klarte jo å holde stor fart første 10 km, ja, jeg gikk for hardt ut, men faen da! Jeg må bare prøve å legge det her bak meg, satt og furtet for meg sjøl i hele går. For øvrig veldig glad for at jeg fikk teipet opp foten så godt som jeg gjorde. Tråkket nedi et hull i asfalten rundt 18 km, og tenkte at pokker, nå trår jeg over, for jeg kjente jeg landa feil, men teipen holdt ankelen på plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 27. september 2010 #623 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Skjønner godt at det er kjipt å løpe saktere enn i fjor, men jeg synes absolutt at du skal høre på kollegaen og de andre, for dette er ikke tomme unnskyldninger! Du hadde vondt, hadde løpt et tungt løp forrige helg (det er få som er så tøffe at de melder seg på løp to helger på rad )men du løp fortsatt på 11km/t i gjennomsnitt, og det syns jeg er imponerende! Håper motivasjon og mål kommer snart, så du finner noe nytt og fint å jobbe mot! Endret 27. september 2010 av Kónguló Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 27. september 2010 #624 Del Skrevet 27. september 2010 Med tanke på det som skjedde forut for løpet (hælvetesbirken og ankel) hadde det nesten vært litt overmenneskelig å springa fortare. Eg synst jo det er overmenneskelig bare å gjennomføra!!! Uansett så er det over og no kan det bare bli bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 27. september 2010 #625 Del Skrevet 27. september 2010 Jeg kjenner meg litt igjen i det å stille (litt for) høye krav til seg sjøl. Synes du skal være fornøyd, jeg, du kan jo ikke forvente resultater som om du var et overmenneske! Har vært mye overtid på deg på sensommeren, du har løpt birken, tråkket over ++, så synes du skal være fornøyd med innsatsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 4. oktober 2010 #626 Del Skrevet 4. oktober 2010 (endret) Litt sent å komme med dette kanskje, men jeg syns det så interessant ut og tenkte på deg: 5k Pump and Run Blir noe litt annet enn vanlig hvertfall Edit: Jeg finner uansett ikke hvordan man skal melde seg på Endret 4. oktober 2010 av Kónguló Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #627 Del Skrevet 4. oktober 2010 (endret) Litt sent å komme med dette kanskje, men jeg syns det så interessant ut og tenkte på deg: 5k Pump and Run Blir noe litt annet enn vanlig hvertfall Edit: Jeg finner uansett ikke hvordan man skal melde seg på Sånn siden det er på Island er det uansett ganske uaktuelt, selv om det sikkert hadde vært litt gøy. Det er helt klart positiv at de viser at det er ikke helt på trynet å kombinere løping og styrke. Nå er det også noe helt, helt annet enn akkurat LØP jeg tenker på. Hadde det ikke vært for at jeg skal til Australia neste år, og Birkebeinerrennet går 4 dager etter at jeg kommer hjem, hadde jeg meldt meg på der. Altså, jeg vil ikke ha løp som en ny utfording, men noe helt nytt som jeg ikke har forsøkt før. Mulig jeg melder meg på Birkebeinerrittet, bare for å forsøke noe nytt, får se litt. Akkurat nå er jeg ganske umotivert i forhold til å være nødt til å forberede meg til noe som helst. Har lekt med tanken å stille i Athletic fitness, men tanken på å vise meg fram på scenen i de minimale antrekkene gjør meg vettskremt. Sånn bortsett fra det kunne det vært en kul type utfordring. Endret 4. oktober 2010 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 4. oktober 2010 #628 Del Skrevet 4. oktober 2010 Åh Australiatur Athletic fitness hadde vært kjempespennende da! Jeg har også noe slikt i bakhodet, sånn i tilfelle jeg bygger nok muskler og har lyst på en utfordring til, men det tørr jeg ikke helt å inrømme enda.. Ihvertfall ikke til noen kjente. Skummelt ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #629 Del Skrevet 4. oktober 2010 Åh Australiatur Athletic fitness hadde vært kjempespennende da! Jeg har også noe slikt i bakhodet, sånn i tilfelle jeg bygger nok muskler og har lyst på en utfordring til, men det tørr jeg ikke helt å inrømme enda.. Ihvertfall ikke til noen kjente. Skummelt ja! Hehe, exactly! Australiatur! 4 uker i Australia, i deilig sommertemperatur i februar/mars. Jeg har vel langt i fra Athletic fitness-kroppen, men det hadde vært en utrolig morsom utfordring. Noe av det som holder meg igjen er min ekstremt dårlige selvtillit, men også frykten for at mitt problematiske forhold til kropp, mat og trening skal ta fullstendig overhånd. Lysten er der, jeg leker med tanken, men må nok sette meg litt bedre inn i hva det faktisk vil innebære, og gå noen runder med meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 4. oktober 2010 #630 Del Skrevet 4. oktober 2010 Det høres utrolig deilig ut! Har alltid hatt lyst til å reise til Australia, bare synd det er så dyrt! Blir nok ikke før studentøkonomien er forbi tror jeg. Kommer til å være litt missunnelig da ja Det er nettopp det med forhold til kropp og mat som holder meg litt igjen også. Er redd for at det veldige presset på lav fettprosent, mye trening, kardio og lite mat kommer til å påvirke meg negativt. Eller, jeg er kanskje mest redd for at jeg blir fornøyd med formen på diett før konkurranse, og derfor aldri lenger blir fornøyd med en "off-season" form. Er jo veldig obs på at det ikke er sunt å ha en så lav fettprosent, men jeg mistenker fortsatt at det hadde vært veldig vanskelig å la fettet komme tilbake etter endt konkurranse. Det er nok uansett lurt med noen runder med seg selv ang. dette ja.. Det med å få kroppen til det er jo noe av det morsomme, ha det å trene mot! Blir nok en litt annen treningsmåte enn du har gjort hittil. Denne har du kanskje sett, jeg syns hvertfall det var en fin liste: Konkurrere eller ikke konkurrere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #631 Del Skrevet 4. oktober 2010 Det høres utrolig deilig ut! Har alltid hatt lyst til å reise til Australia, bare synd det er så dyrt! Blir nok ikke før studentøkonomien er forbi tror jeg. Kommer til å være litt missunnelig da ja Det er nettopp det med forhold til kropp og mat som holder meg litt igjen også. Er redd for at det veldige presset på lav fettprosent, mye trening, kardio og lite mat kommer til å påvirke meg negativt. Eller, jeg er kanskje mest redd for at jeg blir fornøyd med formen på diett før konkurranse, og derfor aldri lenger blir fornøyd med en "off-season" form. Er jo veldig obs på at det ikke er sunt å ha en så lav fettprosent, men jeg mistenker fortsatt at det hadde vært veldig vanskelig å la fettet komme tilbake etter endt konkurranse. Det er nok uansett lurt med noen runder med seg selv ang. dette ja.. Det med å få kroppen til det er jo noe av det morsomme, ha det å trene mot! Blir nok en litt annen treningsmåte enn du har gjort hittil. Denne har du kanskje sett, jeg syns hvertfall det var en fin liste: Konkurrere eller ikke konkurrere? Det er nettopp hennes lister jeg har sittet og lest om igjen og om igjen, for å veie for og i mot. I tillegg til at jeg er veldig bevisst mine egne problemer. Jeg er redd for å miste kontrollen, også redd for å aldri bli fornøyd med off-seasonform, redd for å ikke takle kommentarer om kroppen min osv. Jeg tror måten å trene på vil være veldig motiverende og inspirerende. Her må man både trene styrketrening og få inn en passe mengde kardio både for å få ned fettprosent og for å være i form til den fysiske delen av konkurransen. Ser at Line Marion søker etter jenter, og vurderer i det minste å ta kontakt for å se hva som kreves, hva det vil koste, om det er mulig å gjennomføre når jeg tross alt drar på ferie i 4 uker osv. Samtidig så er jeg veldig, veldig skeptisk. Tør jeg? Klarer jeg? Passer det for meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 4. oktober 2010 #632 Del Skrevet 4. oktober 2010 Det skader jo ikke å ta kontakt! Kanskje får du høre at du trenger å bygge mer først, kanskje har du ett bra grunnlag akkuratt nå, kanskje finner du ut at dette ikke var som du trodde, kanskje det passer perfekt; prøv! Blir litt revet med her ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 4. oktober 2010 #633 Del Skrevet 4. oktober 2010 Kult! Det må du gjøra! Du finner jo fort ut om det er noe for deg eller ikkje. Og dersom du gjør det vil du ha et skikkelig artig minne for livet! Mtp kroppsfokuset skjønner eg at du holder igjen. Eg tenker at siden diett og alt skjer jo under relativt kontrollerte former og med eit spesifikt mål i sikte,vil det vera lettare å se på det som det det er: ein ekstrem form som er meint for konkurranse. Mulig eg tar feil, men blir litt gira av at folk skal "følga drømmen", så har bare lyst å backa deg litt opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #634 Del Skrevet 4. oktober 2010 (endret) Hehehe, får jeg sånn oppbacking så må jeg jo nesten høre. Det skader i det minste ikke å høre hva slags opplegg de har for dem som skal stille. Har vært litt sløv til å logge, det ble litt ymse trening forrige uke. Formen var ikke på topp, klarte ikke få på meg sko før torsdag, og jeg hadde ikke noe fast opplegg. Denne uka derimot starter jeg et nytt 8-ukers opplegg for å løfte tyngre. Programmet ser ut som følger: Treningsprogram uke 40 – 47 UKE 1 OG UKE 2: 12-15 repetisjoner pr sett UKE 3 OG UKE 4: 09-12 repetisjoner UKE 5 OG UKE 6: 06-09 repetisjoner UKE 7 OG UKE 8: 5 repetisjoner + droppsett for å øke volumet (sett x reps) Mandag - bryst og skuldre: Skråbenk (start: 11 kg) Flyes (start: 8 kg) Sidehev (start: 5 kg) Shrugs Fronthev (start: 5 kg) Foroverbøyd sidehev (start: 4 kg) Core, skuldre Tirsdag – Bein og core: Knebøy Markløft Strakmark Utfall Tåhev – stående Core Torsdag - rygg, armer og core: Nedtrekk, strak Nedtrekk, v-grep, langt bak Enhåndsroing Bicepscurl, manualer Franskpress, manualer Core Så får vi se om jeg klarer å kjøre helkropp på lørdag. Etter å ha kjørt styrke for å teste 15 RM på fredag har jeg vært støl fram til i dag, og jeg er fortsatt støl i beina, så jeg er ikke overbevist om at jeg klarer å gjennomføre programmet med 3-splitt + helkropp. Godt mulig jeg må omrokkere litt på hva jeg trener når og at jeg ikke får til en helkroppsdag. Planen foreløpig er i alle fall å ha en lørdag som ser slik ut: Lørdag – helkropp: Knebøy Strakmark Markløft Benkpress Nedtrekk, strak Enhåndsroing Sidehev Fronthev Skuldre, core Shrugs Hofteflex m/push up på bosu Core Har også funnet ut at romaskinen er min venn, får varmet godt opp i skuldre/rygg og armer når jeg bruker den i kombinasjon med ellipsemaskin/crosstrainer. Avslutter også med 2x10 min roing med 2 min pause mellom. 12 - 15 reps er for øvrig horribelt slitsomt. :gjeiper: Jeg fatter ikke jenter som orker å kjøre så mange reps, men forskjellen er kanskje at jeg kjører "blytungt", mens de ofte kjører pinglevekter? Fordommer? Jeg!? Aldri! Jeg føler jo jeg kjører tungt, samtidig så tar jeg så himla mange reps og så lett i forhold til hva jeg vanligvis løfter, så jeg føler meg jo som en typisk jente med dette programmet, men det er bare 4 uker med mange reps, så jeg overlever vel, og får jeg framgangen jeg vil ha er det jo absolutt verdt det. Dagens økt: 15 min ellipsemaskin 10 min roing, 2058 m 44 min styrketrening: - Skråbenk: 11/15 - 11/13 - 11/10 (må vurdere å gå ned til 10 kg siste sett) - Flyes: 8/15 - 8/15 - 8/15 - Sidehev: 5/15 - 5/15 - 5/15 - Shrugs: 5/10 - 5/10 - 5/10 (brukes kun for å løse opp litt mellom hvert sett på sidehev) - Fronthev: 5/15 - 5/15 - 5/15 - Foroverbøyd sidehev: 4/15 - 5/15 - 5/15 - Skuldre, core: 10/20 - 10/20 - 10/20 2x10 min roing: 2022 m og 1910 m Total treningstid: 01:32:34 Gj.sn.puls: 144 Max: 182 Effect: Fitness and fat burn improving Henda er såre etter 3x15 reps, markløft på lørdag. Sleit med å holde grepet, så skrapte av huden på trælene mine og begynte å blø. Hansker MÅ kjøpes inn om ikke så lenge. Kan ikke fortsette sånn. Endret 5. oktober 2010 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #635 Del Skrevet 4. oktober 2010 Ok, spørsmål til gympartner sendt, så får vi se hva tilbakemeldingen er ... Veldig, veldig skeptisk, men samtidig så hadde det virkelig vært en utfordring ulik noe jeg noen gang har hatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 4. oktober 2010 #636 Del Skrevet 4. oktober 2010 Hurra for deg! Detta blir spennande. Husk no å oppdatera oss! Forresten: Eg har faktisk vært online kunde hos Gympartner tidlegare. Dessverre er eg ikkje spesielt fornøyd med det programmet eg fikk, men betalte jo og svært lite for det. Regner med at dei har litt meir finspissa opplegg for folk som skal konkurrera. No holder eg ogpå med "jente-sett", og eg bruker faktisk pinglevekter. Hadde heilt glømt kor sinnsvakt tungt det er å ta 12 reps av noe, og fikk omtrent sjokk når eg tok dei "vanlige" vektene mine (og knelte omtrent halvvveis i settet hehe). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #637 Del Skrevet 4. oktober 2010 (endret) No holder eg ogpå med "jente-sett", og eg bruker faktisk pinglevekter. Hadde heilt glømt kor sinnsvakt tungt det er å ta 12 reps av noe, og fikk omtrent sjokk når eg tok dei "vanlige" vektene mine (og knelte omtrent halvvveis i settet hehe). Det er fryktelig slitsomt ja, visste jo at det kom til å bli tungt, men ikke helt forberedt på hvor tungt. Jeg testet på torsdag og fredag, og føler jeg la meg veldig riktig da også. Slapp å gå på en skikkelig smell, bare ble fryktelig sliten og støl. Jeg vil jo i grunnen kalle mine vekter pinglevekter også, da jeg sa jeg trente tungt var det jo som i: det føles tungt når jeg kjører så mange reps. Jeg har ikke mer å gi etter siste reps, føler meg temmelig dum når jeg ligger der og grynter, stønner og skjærer grimaser på flyes med 8 kg ... Får bare satse på det virkelig pays off in the end, det er det viktigste. Endret 5. oktober 2010 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter #638 Del Skrevet 5. oktober 2010 Da har jeg fått svar fra LM. Økonomisk er det absolutt gjennomførbart, for å se om det er gjennomførbart ut fra det utgangspunktet jeg har i dag, må jeg ta bilder og sende inn. Så var det å finne noen som kunne gjøre det da. :gjeiper: Det kunne i det minste vært gøy med en vurdering for å ha et grunnlag å ta avgjørelsen på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 5. oktober 2010 #639 Del Skrevet 5. oktober 2010 Så spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 5. oktober 2010 #640 Del Skrevet 5. oktober 2010 Hadde eg budd i sør skulle eg ha gjort det gratis for deg- det er nemlig min profesjon Hvis du bur ein stad med ein fotoskule eller fotolinje vil det sannsynligvis vera mulig å få ein student til å ta bildene gratis. Studentar er som regel på jakt etter folk å "øva seg på". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå