*Enigma* Skrevet 26. august 2010 Forfatter #541 Del Skrevet 26. august 2010 Formen er elendig om dagen. Forrige uke var tøff jobbmessig, og denne uka har vært enda verre. I går var jeg så sliten da jeg kom hjem etter en uforutsett situasjon på jobb at jeg kollapset på sofaen. Satt bare og frøs og skalv og orket knapt å røre meg. Krabbet til sengs før klokka var halv 9 og lå og leste en knapp times tid før jeg fant ut at jeg ikke fikk med meg noe særlig likevel. Tror jeg sovnet rimelig umiddelbart. Dermed ser det ut til at denne uka her blir tatt litt på sparket treningsmessig, så får vi bare se hva jeg får gjort. Ettersom programmet mitt er et fast program uten endringer over de 8 ukene så er det ikke krise om det blir 7 uker i stedet for 8, og jeg har hatt en utrolig god progresjon gjennom programmet og det er det som er det viktigste. Er veldig godt fornøyd med det, og kommer bare til å gjøre små endringer på det etter løpene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 26. august 2010 #542 Del Skrevet 26. august 2010 Du hadde åpenbart behov for å hvile både kropp og sinn, så det var fornuftig av deg å sove ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 26. august 2010 Forfatter #543 Del Skrevet 26. august 2010 Du hadde åpenbart behov for å hvile både kropp og sinn, så det var fornuftig av deg å sove ut! Tydeligvis! Det har vært mye jobbing, hele forrige uke jobbet jeg overtid, og har gjort det samme denne uka. I tillegg har jeg til dels fått mye pes pga. problemer vi har hatt. Ikke egentlig vår skyld, dette har gått på leverandørers og deres underleverandører igjen sitt utstyr, men det er jeg som får peset og kjeften når ting ikke fungerer. Personlig synes jeg det er blodig urettferdig, jeg kan ikke sitte og ringe folk en gang i halvtimen og sitte et kvarter i kø for å passe på at folk gjør jobben sin, og når man får kjeft for noe man ikke selv har kontroll over, så sliter det på en. Jeg vet også at de aldri i livet ville tatt den tonen overfor min sjef, det er stor forskjell på hvordan de prater til ham og hvordan de prater til meg. Kjipt det også, men det er ikke noe jeg får gjort noe med. Får bare gi meg selv litt slack og høre på kroppen tror jeg. Forhåpentligvis orker jeg å trene i dag, kroppen hadde helt klart hatt godt av det, har hatt skuldrene oppunder ørene i noen dager nå, så må prøve å få løst opp litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 26. august 2010 #544 Del Skrevet 26. august 2010 Håper ting løser seg og at du får overskudd igjen snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 26. august 2010 Forfatter #545 Del Skrevet 26. august 2010 Håper ting løser seg og at du får overskudd igjen snart! Om ikke annet, så løser det seg når sjefen er tilbake fra ferie. Utrolig teit at det skal være sånn at folk behandler meg annerledes når han ikke er her. De ville aldri tatt den tonen de har gjort overfor meg de siste dagene dersom han hadde vært her. Jeg slutter aldri å undres over enkelte menneskers bruk av hersketeknikker og andre styggedommer vi lærte om under lederutdanningen. Jeg har en liten teori om at de oppfører seg på den måten fordi jeg er jævlig tøff i trynet og fordi jeg "tar igjen" så det holder. Jeg kan svare for meg, og aldri i livet om jeg vil vise noen at dette faktisk går inn på meg, da har de jo vunnet da. Men det går så til de grader inn på meg, at jeg til tider har vurdert å slutte, til tross for at jeg føler jeg ikke kunne fått en bedre jobb alt-i-alt. Jeg tar det personlig når de oppfører seg sånn, og det gir selvtilliten min, som i utgangspunktet ikke er den beste en skikkelig knekk. Når jeg ikke er fysisk sliten så får sånne ting meg bare til å gi enda mer på trening, og virkelig jobbe ut frustrasjonene, men når man i tillegg er fysisk utslitt så kan det tydeligvis virkelig ta knekken på en person for en dag eller to. And that reminds me, jeg skulle virkelig ønske at det var lov å være litt høylytt på trening. Eh, altså ... Sånn det er nå så føler jeg på en måte at jeg ikke får gitt alt under styrketreninga fordi jeg er redd for å "bråke" for mye. Dessuten er det alltid folk som glor fordi jeg kan finne på å stønne/grynte/bråke litt med vekter/lage grimaser når jeg trener. Det er ikke så ille på M, men på SATS ... Humf! Det var dagens lille utblåsning, sorry folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 26. august 2010 #546 Del Skrevet 26. august 2010 Sender deg en virtuell , jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 26. august 2010 #547 Del Skrevet 26. august 2010 Isj, det er de dagene der som gjør at man bare har lyst til å slutte å jobbe og heller bare gjøre noe helt annet hele dagen... det er en kunst å klare å legge fra seg jobben når man kommer hjem når det står på på den måten. Vil bare si at jeg (tror jeg) vet hvordan du har det, og at det blir bedre snart... men det er fryktelig trasig når mennesker ødelegger dagen din tilsynelatende uten å skjønne at de gjør det en gang. Alle burde ha en "NB" som dukker opp når de blir for ufine... men noen bare skrur den av. Selv er jeg mitt oppi et tilnærmet uløselig problem for tida, men jeg gidder bare ikke tenke på det... jeg er i en periode der jeg klarer å la ting gå til helvete uten å bry meg. Men det er jaggu ikke like ofte jeg føler meg så sterk... heldigvis sammenfalt denne utfordringa med en sånn periode. Hadde jeg vært litt neffår for tida hadde det knekt meg fullstendig og ødelagt helga mi... det er noen ganger det bare ikke går å tenke "pyttsann". All min sympati, du fortjener en kokesjokolade i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 26. august 2010 #548 Del Skrevet 26. august 2010 Uff, det høres ut som om du hadde veldig godt av å sove ut og slappe av. Av og til bare innhenter hode og kropp seg selv, og man nærmest kollapser. Det er vel kroppens måte å si fra om at man må slappe litt av. Ellers både lager jeg grimaser og lyder når jeg trener. Jeg kan komme med ganske så høye NNGGGGGGGGGGGGHH. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 26. august 2010 Forfatter #549 Del Skrevet 26. august 2010 Gode, fine KG-jentene! Godt å få sånne tilbakemeldinger når man har det dritkjipt, og godt å se at folk forstår hvordan man har det! Jeg pratet også med en kompis, som egentlig ikke kjenner meg så godt, men som har en helt egen evne til å få meg til å skifte perspektiv på ting. Mens jeg pratet med ham begynte jeg å innse at det ikke er meg det er noe galt med. Hvem sine meninger skal jeg egentlig bry meg om? De som utnytter muligheten til å tråkke på meg når jeg ikke har noen som kan backe meg opp, eller de personene jeg beundrer og ser opp til fordi de har mer kunnskap enn jeg noen gang kan drømme om å få; men som likevel viser meg respekt og gir meg annerkjennelse for den kunnskapen jeg har og som ber meg om hjelp og hører på rådene mine når det er noe jeg kan hjelpe til med. Valget burde i grunnen ikke være så vanskelig ... Når det er sagt ..., hvis dagens trening er resultatet av gårsdagens hvile og 8,5 timers søvn tror jeg jeg skal få til det hver dag. Tilbakemeldinger herfra og fra kompisen min fikk meg til å klare å legge bort en del av de kjipe tankene, og da jeg kom på trening i dag hadde jeg uendelige mengder energi. Fullt fokus på øvelsene, kjørte helkroppsprogram i dag, noe jeg normalt ikke orker etter en lang arbeidsdag. Håper å få inn 2-splitten på lørdag og søndag, så får jeg en fullstendig styrkeuke i det minste. Dagens økt: 20 min løping, tredemølle 1t 02 min 34 sek styrketrening (her er vi nøye på det ja ): - Knebøy: 20/10 - 55/3 - 55/3 - 55/3 - 55/2 (ekstremt glad for sikringa på siste settet. Satte meg ned for å ta 3. reps og der ble jeg sittende.) - Strakmark: 77,5/4 - 77,5/4 - 77,5/4 - 77,5/4 - 77,5/4 - Spensthopp: 17/6 - 17/6 - 17/6 - 17/6 - 17/6 - Benkpress: 20/10 - 35/6 - 37,5/6 - 42,5/2,5 - 40/4 (Fant etterhvert ut at stanga var 17,5 kg, det var så utrolig lett på de første settene, så jeg spurte. Det forklarte jo definitivt saken!) - Enhåndsroing: 18/6 - 19/5 - 19/4 - 19/4 - 19/4 (utrolig god framgang her! Jeg ELSKER denne øvelsen) - Nedtrekk, strak: 40/4 - 40/4 - 40/4 - 40/4 - 40/4 - Sittende tåhev (maskin): 30/10 - 35/8 - 40/4 - 40/6 - 40/6 - Core, skuldre: 10/20 - 10/20 - 10/20 - 10/20 - 10/20 - Shrugs: 7/10 - 7/10 - 7/10 - 7/10 - 7/10 - 7/10 Core og shrugs tas i kombinasjon, rett over på shrugs etter core, før jeg har en liten pause. - Litt strekking og tøying av rygg og skuldre - Biceps 7-7-7: 7 - 7 - 7 - Franskpress, manualer: 8/7 - 9/4 - 9/4 - Hofteflex m/push ups på bosu: 8 - 5 - 7 - 7 Sett 1 + 2 med helt smalt grep, sett 3 + 4 bredere grep. Jeg hadde fortsatt energi igjen på slutten av økta også, til tross for at jeg i alle sett kjørte meg fullstendig ut. Bein og armer dirra og føltes som gelé, men herregud så deilig den følelsen egentlig er. Jeg vurderte faktisk å kjøre litt kondisjon til slutt, men endte opp med å stå over. Det er ikke nødvendig å kjøre seg helt ned, egentlig ville det vel bare vært dumt også med tanke på hvor lite energi jeg har hatt i det siste. Ting føles i alle fall bedre nå, og middagen jeg slang sammen smakte faktisk fantastisk godt. Funker både aleine og som tilbehør til kjøtt/fisk. Hvitløk, chili, kikerter og tomater freses i panna, hiv oppi litt kremost og server med div. grønnsaker. Jeg brukte paprika og reddiker, også krydre litt så klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 26. august 2010 Forfatter #550 Del Skrevet 26. august 2010 Uff, det høres ut som om du hadde veldig godt av å sove ut og slappe av. Av og til bare innhenter hode og kropp seg selv, og man nærmest kollapser. Det er vel kroppens måte å si fra om at man må slappe litt av. Ellers både lager jeg grimaser og lyder når jeg trener. Jeg kan komme med ganske så høye NNGGGGGGGGGGGGHH. Godt det er flere av oss! Jeg må bare lære meg å drite i blikkene jeg får tror jeg. Det bare er så mange fler som ser rart på meg på SATS enn på mitt senter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 26. august 2010 #551 Del Skrevet 26. august 2010 Men jeg skal innrømme at jeg kikket litt ekstra en gang på ei jente som lagde høye lyder da hun trente. Det hørtes rett og slett ut som om hun hadde seg. Det var rett og slett veldig festlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 26. august 2010 #552 Del Skrevet 26. august 2010 Spørsmål: på utfall skreiv du 20 kg, er det per manual eller til sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 26. august 2010 Forfatter #553 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Men jeg skal innrømme at jeg kikket litt ekstra en gang på ei jente som lagde høye lyder da hun trente. Det hørtes rett og slett ut som om hun hadde seg. Det var rett og slett veldig festlig. Sånne mennesker er det lov å le litt for seg selv av. Jeg kommer mest med litt nnnnng,og noe som nærmer seg knurring jeg da, og jeg høres IKKE ut som om jeg har meg nei. Spørsmål: på utfall skreiv du 20 kg, er det per manual eller til sammen? Skal vi se, nå måtte jeg tilbake og lete litt her. 17. august tenker du på? Jeg logger kg/reps, så det var 8kgs manualer i hver hånd og 20 reps (10 pr. bein). Endret 26. august 2010 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 26. august 2010 #554 Del Skrevet 26. august 2010 Åja, eg leste omvendt (tenkte at 8 var antall reps på kvart bein). Eg roter litt:) Og puppesaken var fabelaktig...mine burde vært legendariske dersom det som står der stemmer. Merkelig nok opplever eg ingen radikal endring... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 26. august 2010 #555 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Så bra du hadde en superøkt!! Kjempegøy å høre Jepp, du har helt rett, det er overhodet ikke deg det er noe galt med! Fortsett tankegangen Edit: Hørtes litt belærende ut nå, det var overhodet ikke meningen, jeg ble bare så glad fordi du ble glad Endret 26. august 2010 av Annikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 27. august 2010 Forfatter #556 Del Skrevet 27. august 2010 Åja, eg leste omvendt (tenkte at 8 var antall reps på kvart bein). Eg roter litt:) Og puppesaken var fabelaktig...mine burde vært legendariske dersom det som står der stemmer. Merkelig nok opplever eg ingen radikal endring... Fort gjort, folk har forskjellige måter å logge på. Hadde jo vært ganske imponerende om jeg hadde klart 20 kgs manualer i hver hånd også. Er nok ikke helt der enda, og selv om jeg godt kan bruke 10kgs manualer også på "lette" dager, så får jeg mer ut av å bruke 8 fordi jeg kommer dyper og får mer og jevnere kraft gjennom hele reps-en med 8. Har jo 3 beinøvelser i beina allerede før utfall. Så bra du hadde en superøkt!! Kjempegøy å høre Jepp, du har helt rett, det er overhodet ikke deg det er noe galt med! Fortsett tankegangen Edit: Hørtes litt belærende ut nå, det var overhodet ikke meningen, jeg ble bare så glad fordi du ble glad Takk for det, og akkurat på det feltet her så kan jeg sikkert trenge litt belæring, uten at jeg rakk å lese innlegget ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prudence Skrevet 27. august 2010 #557 Del Skrevet 27. august 2010 Jeg har et lite håp (etter å ha snakket med studioansvarlig S på M) om at de skal bytte ut gulvet i frivektsavdelingen. Jeg H_A_T_E_R det gulvet, det smeller så sinnsykt når man setter ting ned i det! På M kan man bråke litt, men merker mer og mer at folk stirrer eller kommer bort og lurer på hva jeg driver med. Så lenge det er godsinnet gjør det jo ingenting, men det kan bli litt mye innimellom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 27. august 2010 Forfatter #558 Del Skrevet 27. august 2010 Jeg har et lite håp (etter å ha snakket med studioansvarlig S på M) om at de skal bytte ut gulvet i frivektsavdelingen. Jeg H_A_T_E_R det gulvet, det smeller så sinnsykt når man setter ting ned i det! På M kan man bråke litt, men merker mer og mer at folk stirrer eller kommer bort og lurer på hva jeg driver med. Så lenge det er godsinnet gjør det jo ingenting, men det kan bli litt mye innimellom.. Jepp, sånn sett liker jeg tross alt M bedre, det er litt mer akseptert å lage lyd der. Nå har jeg jo ikke vært der på en stund, rett og slett fordi motivasjonen er så dårlig at skal jeg få trent må jeg har kort vei, og det må være lettvint å få sparket seg av gårde. Savner M da, så må vel komme meg dit igjen. Får håpe de kan få byttet ut gulvet der, det er jo egentlig latterlig at de ikke har dekket gulvet med et eller annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prudence Skrevet 28. august 2010 #559 Del Skrevet 28. august 2010 Får håpe de kan få byttet ut gulvet der, det er jo egentlig latterlig at de ikke har dekket gulvet med et eller annet. Utrolig nok påstår de som har lagt det gulvet at det er et vektløftergulv Som om noen kunne kastet en stang med 150 kg fra over hodet og ned på det gulvet.. Tror de har inne en reklamasjon på gulvet faktisk, så før de evt får den gjennom blir det nok ikke noe nytt. Men S er visstnok på saken! Håper å se deg litt på M, hadde vært koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 28. august 2010 Forfatter #560 Del Skrevet 28. august 2010 Utrolig nok påstår de som har lagt det gulvet at det er et vektløftergulv Som om noen kunne kastet en stang med 150 kg fra over hodet og ned på det gulvet.. Tror de har inne en reklamasjon på gulvet faktisk, så før de evt får den gjennom blir det nok ikke noe nytt. Men S er visstnok på saken! Håper å se deg litt på M, hadde vært koselig! Det gulvet tålte jo ikke engang at 100 kg datt ned i det jo ... Får se når neste uke er over, jeg har så langt jobbet 6-7 dagers uker på 5 dager, de to ukene sjefen har vært borte, så er litt sliten om dagen. :gjeiper: Men når bare han er tilbake, og i alle fall når birken og halvmaraton er ferdigløpt så blir det mer M-tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå