Klips Skrevet 27. mai 2010 #481 Del Skrevet 27. mai 2010 Dette betyr rett og slett at skal jeg bli mer veltrent må jeg drikke sjeldnere. neida, det er ikke en overraskelse. Men jeg at jeg faktisk har hatt det i bakhodet i dag, at jeg kanskje er villig til å forsake kveldsvinen? For jeg drikker nemlig ikke bare fredag og lørdag. Ikke at det blir så mye stort sett. OK, NÅ begynner det å nærme seg spamming I hvert fall: komme meg gjennom helgen (på jobbtur) så får jeg vurdere nye livsstilsendringer på seriøs basis. Tusen takk for at dere gidder å svare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 28. mai 2010 Forfatter #482 Del Skrevet 28. mai 2010 Dette betyr rett og slett at skal jeg bli mer veltrent må jeg drikke sjeldnere. neida, det er ikke en overraskelse. Men jeg at jeg faktisk har hatt det i bakhodet i dag, at jeg kanskje er villig til å forsake kveldsvinen? For jeg drikker nemlig ikke bare fredag og lørdag. Ikke at det blir så mye stort sett. OK, NÅ begynner det å nærme seg spamming I hvert fall: komme meg gjennom helgen (på jobbtur) så får jeg vurdere nye livsstilsendringer på seriøs basis. Tusen takk for at dere gidder å svare. Du må passe deg så du ikke blir fanatisk nå. Det ble ikke annen trening enn syklinga til og fra jobb i går. Jeg var rett og slett alt for støl. Var så vidt jeg klarte å gå, så da var det like greit å la beina få litt fred. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 30. mai 2010 Forfatter #483 Del Skrevet 30. mai 2010 Det blir mye kondisjonstrening om dagen. Det er så deilig å bare la tankene fly, deilig å kunne løpe langt. De foregår stort sett uten de store begivenhetene sånn rent bortsett fra at jeg tryna igjen på lørdag da. Begynner å lure litt på om jeg er ekstremt klossete. :gjeiper: Var ikke like ille som forrige gang, men jeg kom nå i bursdag med blå/gul/grønn og oppskrubbet arm, og fine, nyskrubbete knær. Passet jo i grunnen fint i en barnebursdag Fredag: Sykling til jobb: Tid: 00:31:46 Gj.sn.puls: 152 Max: 176 Kcal: 224 Effect: Fitness and fat burn improving Sykling fra jobb: Tid: 00:29:05 Gj.sn.puls: 139 Max: 171 Kcal: 174 Effect: Fat burn and fitness improving Løpetur: Tid: 02:02:50 Distanse: 19,0 km Gj.sn.fart: 9,2 km/t Max: 10,6 km/t Gj.sn.puls: 167 Max: 189 Kcal: 1017 Effect: Fitness and maximum performance improving Lørdag: Løpetur: Tid: 01:58:14 Distanse: 19,5 km Gj.sn.fart: 9,8 km/t Max: 11,3 km/t Gj.sn.puls: 172 Max: 195 Kcal: 1026 Effect: Maximum performance and fitness improving I dag ble det 2 treningsøkter. Først en økt på treningssenteret på morgenen, og på ettermiddagen tok jeg en løpetur igjen. Søndag: - 11 min sykling til senteret - 15 min på AT, 1,8 km. - 46 min styrketrening: - Nedtrekk, strak: 29,3/9 - 29,3/9 - 29,3/9 - Nedtrekk, v-grep, langt bak: 27/10 - 27/10 - 27/10 - Stående, foroverbøyd roing: 27,7/10 - 27,7/10 - 27,7/10 - Biceps 7-7-7: 13,1 - 13,1 - 13,1 - Franskpress: 13,1/12 - 13,1/12 - 13,1/12 - Rygghev på ball: 20 - 20 - 20 - Sideplanke: 30 sek h.side - 30 sek v.side - 30 sek h.side - 30 sek v.side - Planke: 1 min - 1 min - 45 sek, 30 sek pause mellom - 30 min AT, 4,1 km. - ca 11 min sykling hjem Løpeøkt på ettermiddagen, var rastløs og følte behov for å komme meg ut. Morgenøkt: Tid: 01:57:05 Gj.sn.puls: 129 Max: 166 Kcal: 565 Effect: Fat burn and fitness improving Løpetur søndag: Tid: 01:41:28 Distanse: 17,1 km Gj.sn.fart: 10,1 km/t Max: 11,3 km/t Gj.sn.puls: 177 Max: 197 Kcal: 924 Effect: Maximal performance improving Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #484 Del Skrevet 31. mai 2010 Jeg er overhodet ikke venn med pulsklokka om dagen. :gjeiper: Den har nå bestemt seg for at jeg skal ha restitusjonsuke, og bare trene 6 t og for all del ikke ligge over sone 2. Dette begynte den å mase om forrige uke, og siden jeg ikke brydde meg så maste den denne uka også. Vel, den kan mase så mye den vil og si Incomplete training week, jeg skal ikke ha noen restitusjonsuke før konkurransen på jobb er over, så det så! :gjeiper: Ny løpeøkt i dag, i morgen blir det styrkeøkt. Tipper jeg kjører 5x4-6 igjen denne uka, savner litt TUNG styrketrening. Sykle til jobben: Tid: 00:35:44 Gj.sn.puls: 142 Max: 175 Kcal: 223 Effect: Fat burn and fitness improving Sykle fra jobben: Tid: 00:34:38 Gj.sn.puls: 122 Max: 152 Kcal: 157 Effect: Fat burn improving Løpetur: Distanse: 14,3 km Gj.sn.fart: 9,4 km/t Max: 10,8 km/t Gj.sn.puls: 165 Max: 187 Kcal: 741 Effect: Fitness and maximum performance improving Skal jobbe kveld i morgen, så blir ingen sykling fra jobb, men sykling til jobb, fra jobb til senteret og fra senteret til jobb igjen, så blir en del sykling likevel. Lenger enn til og fra jobb faktisk. Får god tid til en skikkelig styrkeøkt, så da skal jeg prøve meg på 5x4-6 igjen. Har ikke trent skikkelig tungt på en stund nå, og savner det. Håper å kunne trene tungt mens jeg er borte også, men vi får se. Er skikkelig spent på treningsmulighetene der borte, og om jeg får trent styrke mens jeg er hos Androide. Får se om jeg klarer å overtale henne til å ta meg med der hun trener en dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan Skrevet 31. mai 2010 #485 Del Skrevet 31. mai 2010 Løpeimponert! Hvor lang tid har du brukt på å trene deg opp til å tåle så mye løpetrening? Foreløpig ligger mine egne økter på rundt en time, men det hadde vært moro å gradvis trent meg opp til å tåle totimersøkter. Kondisen må selvfølgelig forbedres, men jeg tenker mer på resten av kroppen, for å unngå skader (er livredd for å få betennelser og slikt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #486 Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Løpeimponert! Hvor lang tid har du brukt på å trene deg opp til å tåle så mye løpetrening? Foreløpig ligger mine egne økter på rundt en time, men det hadde vært moro å gradvis trent meg opp til å tåle totimersøkter. Kondisen må selvfølgelig forbedres, men jeg tenker mer på resten av kroppen, for å unngå skader (er livredd for å få betennelser og slikt). Jeg begynte vel å løpe ca et halvår kanskje før Sentrumsløpet i fjor, utover sommeren i fjor måtte jeg begynne å løpe lenger ettersom jeg skulle være med i halvmaraton. I vinter løp jeg sjelden mer enn en times tid, men nå utover våren har jeg gradvis løpt lenger og lenger, og kan nå løpe ganske greit i 2 timerog litt over. Så svaret er vel egentlig siden september/oktober i 2008 tror jeg. Da jeg løp halvmaraton i fjor var 2 timer ganske nært max av hva jeg klarte. Jeg har tatt det ganske pent, ettersom jeg har tendenser til beinhinnebetennelse. Denne våren har det faktisk gått ganske fint, noe jeg tror skyldes at jeg løper mest på grus og sti og har også fått tips fra lege om å trene styrke for leggene. Endret 31. mai 2010 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #487 Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Rastløs! Jeg klarer ikke slappe av, klarer ikke konsentrere meg, har ikke lyst til å sitte på jobb og stresse for å få ferdig saker før jeg drar. Jeg vil ha god tid, ha fri, kunne ta meg god tid til å trene og få ordnet alt jeg må få gjort før jeg drar. Vel, vel, det ble styrketrening mellom jobb og jobb i går. Kjørte 5x4-6 igjen, og det var så deilig! Endelig en effektiv økt hvor jeg følte jeg fikk trent godt, tida gikk fort og styrkeøkta var gjennomført på 50 min. Kjørte bryst, skuldre og core, og styrken har ikke tapt seg alt for ille fra min lille formtopp tidligere i vår, så jeg får bare satse på å fortsette med 5x4-6 i sommer og satse på at jeg er tilbake igjen innen slutten av sommeren. Gårsdagens trening: - 31 min sykling til jobb Treningstid: 00:31:19 Gj.sn.puls: 144 Max: 169 Kcal: 200 Effect: Fitness and fat burn improving - 22 min sykling til senteret - 15 min oppvarming, AT, 1,8 km - ca 48 min styrketrening - Skråbenk m/manualer: 13,6/6 - 15/4 - 15/4 - 15/4 - 15/3 - Flyes: 10/4 - 10/4 - 10/4 - 10/4 - 10/4 - Core, skuldre: 10/20 - 10/20 - 10/20 - Shrugs: 5/20 - 5/20 - 5/20 - Sidehev: 7/4 - 7/4 - 7/4 - 7/4 - 7/4 - Shrugs: 7/4 - 7/4 - 7/4 - 7/4 - 7/4 - Omv.crunch: 20 - 20 - 20 - Hofteflex m/push ups på bosu: 5 - 4 -5 - Planke m/vektskiver på ryggen: 7,5kg/30sek - 7,5kg/30sek, 15 sek pause mellom sett. - 10 min AT, 1,1 km - 22 min sykling til jobb Treningstid: 01:57:20 Gj.sn.puls: 124 Max: 162 Kcal: 559 Effect: Fat burn improving Tenker å få inn en beinøkt i dag, kanskje en løpetur hvis jeg rekker det i morgen, også en løpetur fredag morgen før jeg drar. Var monstersulten etter økta, en stk proteinbar gikk ned på høykant, før en 180 grams biff med tilbehør skled ned en times tid senere da overtidsmaten kom. Jeg var fortsatt sulten, og hadde heldigvis også bestilt dessert. *kremt* Jada, jeg skal ikke spise sunt og alt det der, men ... Var strengt tatt ikke mett etter den heller, men jeg hadde ikke mer mat, og jeg fant ut at det kanskje var greit å begrense seg littegrann. Endret 2. juni 2010 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 12. juni 2010 Forfatter #488 Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) Det har blitt litt ymse med treninga så langt. Ikke alltid like enkelt å motivere seg for trening når dagen begynner kl 6 og er ferdig kl halv sju - sju og da skal man egentlig bare komme seg tilbake til hotellet, få seg en dusj og så ut med gutta for å spise middag. "Gymmet" på hotellet er mildt sagt skuffende, og funker kun til kardio. Men det har da blitt litt trening der likevel, og selv om svømmebassenget vel bare er 8 m langt har det blitt litt svømming også. Torsdag hadde jeg en åpning midt på dagen siden jeg bare hadde forelesninger fra 8 - 11 og deretter fra 5 til 6:30. Dermed tok jeg turen til Health Club by Hilton som lå ikke alt for langt unna Convention Centre. Der tilbragte jeg 2 timer og fikk litt kardio og kjørt et litt modifisert helkroppsprogram. Greit nok sted å trene, og veldig bra til å være hotellgym, men jeg var fortsatt ikke helt fornøyd. I dag derimot tror jeg jeg fant drømmesenteret her. New Orleans Athletic Club. Det ligger 4 minutter unna hotellet mitt og for 130 kr kan du trene hele dagen, dvs. du kan trene, stikke og gjøre noe annet og komme tilbake senere. Dette treningssenteret er ikke så enkelt og finne, og det er særdeles eksklusivt. Du må enten være medlem eller bo på et hotell for å få lov å trene der. Senteret går over 4 etasjer og har basketbane, volleyballbane, tennis, raquetball,3 frivektsrom, 3 områder for kardio, bokseområde med boksering, eget rom til kabelmaskiner, eget rom for bein og mage, hammer strength-rom, spinningsal, yogasal, pilatessal, og gruppesal, eget rom for kun kvinner som er spesialdesignet for at kvinner skal kunne kjøre sirkeltrening uten å bli forstyrret eller måtte vente på tur, innendørs løpebane og til slutt et svømmebasseng. Jeg holdt meg mest i frivektsområdet og fikk mildt sagt masse oppmerksomhet, for det var tydelig at dette vanligvis var mennenes domene, men de var alle veldig hyggelige og hjelpsomme så det var ikke negativ oppmerksomhet. Skal innom i morgen også, og når jeg kommer tilbake hit så er det meget gode muligheter for at jeg heller betaler $20 for å trene der på styrkedagene, enn å betale $10 på hotellet, men jeg får se an litt. Hotellgymmet på hotellet jeg skal bo på da skal visst være ganske ålreit. Men jeg kan på det varmeste anbefale N.O.A.C hvis man er her i byen. God plass, ingen venting, hyggelige mennesker og et godt utvalg av det meste man kan ønske seg av utstyr. Når det da heller ikke koster mer enn 130 kr og man da kan komme og gå som man vil synes jeg absolutt det er verdt det. Dette inkluderer også håndkler, så man slipper å drasse med seg det selv. Det blir nok en liten kardioøkt på hotellet i kveld også, før jeg stikker ut og spiser. N.O.A.C stenger litt for tidlig for min del, allerede kl 18, men så er det jo også lørdag, og de har utrolig bra åpningstider der på ukedagene. Da åpner de allerede kl 5:30 og holder åpent til 21. Lørdag og søndag åpner de kl 8 og stenger henholdvis kl 18 og 16:30. Meget, meget fornøyd! Edit: glemte noen områder på N.O.A.C gitt! Endret 12. juni 2010 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Icere Skrevet 13. juni 2010 #489 Del Skrevet 13. juni 2010 Godt å høre at du koser deg! Har du fått spist noe digg mat så langt? Eller det skriver du kanskje i den andre boken. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 13. juni 2010 Forfatter #490 Del Skrevet 13. juni 2010 Godt å høre at du koser deg! Har du fått spist noe digg mat så langt? Eller det skriver du kanskje i den andre boken. :klø: Har ikke spist så veldig mye enda, ettersom Tech-ed satte litt begrensninger sånn sett, men noe har jeg spist og det står beskrevet her. Var ute en tur og spiste god mat i går også, og skal ut på en veldig bra restaurant i dag, så flere anmeldelser kommer. Det bare er litt begrenset hvor mye jeg sitter inne med pc-en også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 13. juni 2010 #491 Del Skrevet 13. juni 2010 Det hörtes ut som et drömmesenter ja! Håper du koser deg masse videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 14. juni 2010 #492 Del Skrevet 14. juni 2010 Høres veldig bra ut! Sprøtt at de tar penger for trening på hotellet :klø: Slik var det ikke der vi bodde i Miami, og det burde i alle fall være inkludert hvis fasilitetene er såpass dårlige. Hvordan fant du ut om N.O.A.C? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 14. juni 2010 Forfatter #493 Del Skrevet 14. juni 2010 Høres veldig bra ut! Sprøtt at de tar penger for trening på hotellet :klø: Slik var det ikke der vi bodde i Miami, og det burde i alle fall være inkludert hvis fasilitetene er såpass dårlige. Hvordan fant du ut om N.O.A.C? Nei, nå har du misforstått litt, lucy. Gymmet på hotellet her er gratis, men når jeg kommer tilbake om en ukes tid og skal bo på Sheraton må jeg betale. Da er gymmet også mer som et vanlig gym, men jeg har ikke sett det enda og jeg vet heller ikke om fee-en du må betale da er for hele dagen eller pr. gang du besøker gymmet. Tror det er en daglig fee på $10. Her gjøres det forskjell på hva slags type gjest du er, for gjester med bedre rom slipper å betale. Dette er helt vanlig herover i følge de aller fleste hotellhjemmesider og bestillingsplasser ala booking.com og hotwire. Har de et skikkelig gym på hotellet er det helt vanlig at man må betale litt for å bruke det. N.O.A.C var ikke så vanskelig å finne, google er din venn. De er jo veldig interessert i å få medlemmer, men de liker ikke drop-in fra folk som bor i NO. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 16. juni 2010 #494 Del Skrevet 16. juni 2010 Aha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Icere Skrevet 12. juli 2010 #495 Del Skrevet 12. juli 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #496 Del Skrevet 12. juli 2010 Hei Icere, koselig at du lager litt liv her. Har vært litt dødt her nå, loggelysten har vært totalt borte, men nå som jeg kommer tilbake i vante treningsrutiner igjen kan det jo hende den dukker opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Icere Skrevet 12. juli 2010 #497 Del Skrevet 12. juli 2010 Jeg har nesten ingen bøker på mine innlegg lenger, men det er faktisk ingen som skriver heller. :gjeiper: Vi får se om ikke aktiviteten øker fra høsten igjen. Jeg blir nok å fokusere på bloggene mine, men kommer vel innom her for å skravle litt av og til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #498 Del Skrevet 12. juli 2010 Jeg har nesten ingen bøker på mine innlegg lenger, men det er faktisk ingen som skriver heller. :gjeiper: Vi får se om ikke aktiviteten øker fra høsten igjen. Jeg blir nok å fokusere på bloggene mine, men kommer vel innom her for å skravle litt av og til. Det er ganske dødt her ja, men det har vel sin naturlige sammenheng med et ord på 5 bokstaver tenker jeg. Vil ikke nevne ordet nå, siden det blir lenge til neste gang. :gjeiper: Åååh, jeg har så lyst til å være med på treningsleiren de annonserer på treningssenteret sine sider, men tviler på at jeg har råd, og ikke 100% sikker på om 2 økter om dagen er ideelt så nærme Birken og Oslo Maraton. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #499 Del Skrevet 12. juli 2010 And I'm back in business! Hadde en skikkelig blåmandag i dag. Våkna tidlig, og humøret var på bånn. Planen var å stikke innom treningssenteret på morgenen for å trene styrke, så jeg var på senteret litt over 6, bare for å oppdage at jeg selvsagt hadde glemt sommertida og senteret åpner ikke før kl 7. Greit nok, stikke tidlig på jobb da tenkte jeg. Kunne dra tidlig med god samvittighet og trene tidlig etter jobb. Da jeg kom på jobb trengte jeg ikke engang begynne å lete etter nøkkelkortet mitt, jeg visste at jeg hadde glemt å legge det over fra pc-veska mi fra forrige uke. Dermed var det bare å snu og sykle hjem igjen. Gjett om jeg var blid! Kom meg hjem og fikk dusja og dratt med sykkelen på banen, for det var ikke snakk om at jeg ville rekke å sykle tilbake og dusje på jobb og komme i tide til kl 8. Jeg sleit voldsomt med å konsentrere meg på jobb. Tankene var alle andre steder enn på det jeg skulle gjøre. Dermed var det liten vits å sitte helt til kl 16 og jeg stakk tidlig for å trene i stedet. Etter å ha syklet til ble det 10 min på AT for litt ekstra oppvarming, og så kjørte jeg på med styrke for bryst og skuldre. Har vært litt redd for at jeg kunne ha mistet mye styrke mens jeg var på ferie, siden jeg ikke kunne følge mine vanlige treningsrutiner, men det virker ikke som om jeg trenger å bekymre meg, bortsett fra på løpefronten. Jeg har fått for få virkelig lange løpeturer, det merket jeg på lørdag. Regner for øvrig med at det ordner seg i løpet av en uke eller to. Fikk tømt meg skikkelig, og fikk utløp for en del frustrasjon, klarte å blokke alle negative tanker ute, og kun konsentrere meg om å løfte, og det hjalp godt på humøret. Kjørte 3x8-10 og pushet meg selv litt ekstra i dag. Dagens trening: - 63 min sykling på morgenen - 18 min sykling til treningssenteret - 10 min AT - 45 min styrketrening, bryst, skuldre og core: - Skråbenk m/man.: 12,5/10 - 13,6/8 - 13,6/8 - Flyes: 9/10 - 10/8 - 10/8 - Sidehev: 5/10 - 6/8 - 6/8 - Shrugs: 5/10 - 6/10 - 6/10 - Fronthev: 5/8 - 5/8 - 5/8 - Hofteflex på bosu m/push up: 6 - 4- 3 På siste settet her skalv jeg så jeg omtrent ikke klarte å få beina opp i slyngen. - Omv. crunch: 20 - 20 - 20 - Benhev: 10 - 10 - 10 - Båten m/siderot.: 8/20 - 8/20 - 8/20 - Crunch: 20 - 20 - 20 - 11 min sykling hjem Tipper jeg er støl i morra, særlig ettersom jeg ikke har trent styrke på nesten 2 uker. Tror likevel jeg har hatt godt av både pause og en del mer mat. Har spist en god del mer enn jeg pleier mens jeg har vært på ferie, men ikke gått opp mer enn at jeg regner med jeg er tilbake i shape i løpet av et par uker med normalt kosthold og normale treningsrutiner. Hadde i utgangspunktet tenkt å sette meg selv på diett når jeg kom hjem, men tror jeg heller skal bruke litt lenger tid på å gå ned, og spise sånn at jeg orker treningsregimet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 12. juli 2010 #500 Del Skrevet 12. juli 2010 Velkommen hjem igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå