*Enigma* Skrevet 21. mai 2012 Forfatter #1561 Del Skrevet 21. mai 2012 Treningsprogram for uka: Mandag morgen: Styrketrening rygg (done) Mandag ettermiddag/kveld: Sykkeltur hjem Ashtanga yoga Tirsdag morgen: Styrketrening bryst og skuldre Sykkeltur til jobb Tirsdag ettermiddag: Sykkeltur på 9 mil med jobben ... Onsdag morgen: Sykkeltur fra verkstedet, bilen må inn igjen ... Onsdag ettermiddag/kveld: Sykkeltur til verkstedet Løpetur + Ashtangayoga Torsdag morgen: Styrketrening, helkropp + ellipsemaskin Ingen trening på kvelden, fordi jeg skal på seminar Fredag morgen: Sykkeltur til jobb Fredag ettermiddag: Sykkeltur fra jobb Løpetur Lørdag morgen: Styrketrening, helkropp Lørdag ettermiddag: Løpetur Søndag: Sykkeltur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sailor Skrevet 21. mai 2012 #1562 Del Skrevet 21. mai 2012 Ay caramba! Fin treningsuke:D Asthanga yoga, er det det samme som yoga eller annerledes? Og NI mil på sykkel? LYKKE TIL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 22. mai 2012 Forfatter #1563 Del Skrevet 22. mai 2012 Ay caramba! Fin treningsuke:D Asthanga yoga, er det det samme som yoga eller annerledes? Og NI mil på sykkel? LYKKE TIL! Hehe, takk! Tror jeg trenger det. De gutta jeg sykler med er rå, så jeg kommer til å dø. :gjeiper: Det finnes mange typer yoga, yoga er nemlig ikke bare yoga. Her har du en oversikt over de forskjellige typene yoga. Ashtangayoga er altså en mer energisk form for yoga, noe som passer meg fint. på SATS sin AshtangaYoga er jeg ikke helt enig i at du må være i veldig god form, men det er en fordel å ikke være utrent. Det finnes jo uansett modisiferinger av de aller fleste øvelsene og dermed kan man presse seg mer eller mindre ut fra dagsform og hvor myk man er. Det ble ikke noen styrkeøkt i dag. Nakken og skuldrene har slått seg helt vrang, og jeg innser at det er på grunn av syklinga. Må få bestilt legetime så jeg kan få henvisning til fysioterapeut også ta det på de timene jeg har gratis gjennom firmaet. Jeg har generelt problemer med nakke, skuldre og rygg på grunn av en medfødt stivhet/nedsatt bevegelighet i ryggraden som sprer seg til musklene og skaper problemer. Treninga pleier som regel å holde det i sjakk, men etter at jeg begynte å sykle nå har jeg merket det mer og mer. Jeg nekter å la de problemene stoppe meg, så da får jeg gå til behandling framover, så klarer jeg vel å sykle. Er bare 4 uker igjen likevel. Syklinga til jobb ble det noe av da, hadde ikke noe valg siden bilen stod på jobb. :gjeiper: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 22. mai 2012 Forfatter #1564 Del Skrevet 22. mai 2012 Ok, jeg døde ikke, bare nesten. 9 mil i strålende solskinn. Varmt, langt og slitsomt, men gud så deilig da vi var ferdige. Gutta er jo mye bedre enn meg, men de er snille, drar meg, gir meg tips og oppmuntrer meg. Ikke minst skryter de av meg når vi er ferdig. Verdens beste kollegaer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 24. mai 2012 Forfatter #1565 Del Skrevet 24. mai 2012 (endret) Herregud beina var tunge i går ... Skjønte jo allerede på tirsdagen at å sykle til og fra jobb i går ville være umulig, men at beina skulle være så blytunge også på kvelden at løpeturen min ble lett jogg/gåtur hadde jeg ikke trodd. Tok meg en tur på 6,5 km og det ble mye gåing. Kroppen nekta å lystre. Strengt tatt ble det ikke så dårlig alt i alt, siden det ble en 2 km gåtur hjem fra verkstedet på morgenen og samme turen til verkstedet på ettermiddagen da jeg skulle hente bilen. Også i morges var kroppen blytung, så det ble ikke noen fullkroppsøkt, bare litt rehabtrening for skuldrene og core og 40 min på ellipsemaskina. Mildt sagt misfornøyd siden jeg ikke regna med å få noe mer trening, men det ble 45 min på ellipsemaskina i kveld også, så da ble det ikke så verst alt i alt. Håper å orke beintrening i morgen tidlig, også sykling til og fra jobb i morra. Endret 24. mai 2012 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 31. mai 2012 Forfatter #1566 Del Skrevet 31. mai 2012 Fredag ble det sykling til og fra jobb, og det holdt i grunn. Beina var fortsatt tunge etter tirsdagen, men litt over 3 mil til sammen er jo ikke dårlig trening det heller. :gjeiper: Lørdag ble det en lett løpetur og en litt tyngre helkroppsøkt, og søndag en rask sykkeltur før jeg måtte til moren min. Hun hadde håpet på fjelltur helt siden hun fikk vite at jeg kom på besøk så da ble det fjelltur, litt under en time hver vei. Deilig å gå litt i fjellet igjen. Jeg tar som regel mamma med på åsen så vi kan gå, men fjelltur har vi ikke hatt siden i høst. Litt sært å gå på tur i 25 grader, strålende sol med is på vannet og godt med snø både her og der. Fantastisk deilig tur, herlig å komme unna pollen. Mandag ble det en kortere tur siden vi skulle i bursdagsselskap, men det ble da en tur av det. Tirsdag var jeg ute med gutta igjen, denne gangen var vi få, og turen var ikke helt planlagt før vi stakk ut, men det ble en runde på 5,6 mil med innlagte bakkeintervaller. Vet ikke om dere kjenner Lierbakkene, men de er laaaaange, og tunge! Opp der syntes gutta det var passende å kjøre bakkeintervaller. Utrolig fin tur da, og med de gutta som kanskje er aller snillest mot meg i forhold til å ta hensyn og "passe" på meg. Kanskje ikke så rart at teamsjefen min er en av dem. :gjeiper: Føler litt som om jeg har fått en gjeng storebrødre og nærmest en ekstrapappa blant folka jeg sykler med. Lagsjefen kunne nok vært faren min, og er av typen som stryker meg på kinnet og får meg til å føle meg som en tenåring. Jeg blir rent flau av hvordan de oppmuntrer meg, hjelper meg og finner ting å skryte av. Det er klart det er en enorm motivasjonsfaktor, samtidig som jeg ikke er vant med skryt og jeg regner jo meg selv som relativt oppegående på treningsfronten og i forhold til formen så av og til kan det kanskje bli litt mye ... Men det er jo så klart godt ment, og de er jo bare supersnille alle sammen. Selv de jeg følte kanskje irriterte seg litt i begynnelsen tar nå hensyn og backer meg opp. Kanskje fordi de ser framgang for hver gang de sykler med meg? I går tok jeg bilen til jobb, men heiv sykkelen baki og syklet hjem igjen. På kvelden ble det en rolig 25 min joggetur til Skøyen, 25 min på CT fram til AshtangaYogaen startet (ca 85 min) og ca 25 min joggetur hjem igjen. Med andre ord ble det mer enn nok trening i går. Syklet til jobb i dag også, bilen stod på jobb den, grei måte å tvinge meg selv til å sykle om morgenen. Blir nok sykkel hjem i dag også, og AshtangaYoga seinere i dag. Sykler jeg hjem i dag blir det sykkeltur til jobb i morgen tidlig også. Veldig greit når man ikke har noe valg, for ofte er det dørstokkmila som stopper meg, når jeg først bare kommer i gang er det jo helt greit. Ikke minst det å få masse frisk luft før man skal jobbe er veldig godt, selv om det er litt hat akkurat i det man starter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #1567 Del Skrevet 1. juni 2012 Har en liten følelse av at arma mine er litt over middels store/trent. :gjeiper: Har fått en del kommentarer tidligere, og gutter som skal kjenne på biceps, og fikk ny kommentar i lunsjen i dag. Kollega som pirka på armene mine noen ganger og utbrøt: Faen du trener mye ass! Dette er en fyr som tar treninga seriøst sjøl og han er ingen smågutt han heller. Får håpe det er en kompliment. Ellers ble det ikke noen sykkeltur til jobb på meg i dag. Beina var blytunge så jeg lar dem få litt hvile. Litt usikker på hva slags trening det blir på meg i kveld, mulig det blir en lett joggetur hvis beina har det litt bedre i kveld, ellers blir det vel ellipsemaskin og kanskje en skikkelig core-økt. Værmeldinga for søndag har heldigvis bedra seg betraktelig, så går ut fra at den planlagte langturen da kan bli noe av, slik at lørdag kan forbeholdes en helkroppsøkt (eneste styrkeøkta denne uka, uff!) og en løpetur. Det frister med en litt lengre løpetur med innlagte bakkeintervaller, rett og slett fordi jeg trenger å forbedre formen min. Trening tas litt som det kommer om dagen. Jeg er vant med å følge et ganske strikt program, men fordi syklinga tar inmari mye tid og energi om dagen blir ikke ting alltid slik jeg har tenkt. Så lenge jeg får inn minimum én styrkeøkt i uka så får det heller bli som det blir. Er ikke mange ukene igjen nå, og etter rittet er det fullt fokus på løping og styrke igjen så litt lite fokus på de tingene der de neste tre ukene går nok bra. Siste uka før rittet er det kun sykling, løping, yoga og restitusjon/hvile som gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Maja* Skrevet 1. juni 2012 #1568 Del Skrevet 1. juni 2012 Dæven du er tøff altså! Blir spennende å se hvordan dette går. Har du sett for deg en tid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #1569 Del Skrevet 1. juni 2012 Dæven du er tøff altså! Blir spennende å se hvordan dette går. Har du sett for deg en tid? Laget er meldt på i klassen under 6 timer, gutta jeg sykler med pleier å ligge på rett rundt 5 timer +/- noen minutter. Jeg tviler sterkt på at jeg klarer å henge på dem hele veien, men satser nå på å fullføre på under 6 timer i alle fall. Alt bedre enn 6 timer er en bonus, og kommer jeg over 6 timer så setter jeg meg ikke ned og griner av den grunn, så lenge jeg fullfører. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #1570 Del Skrevet 1. juni 2012 Løpetur på 7,3 km inkl. bakkeintervaller. Tok det veldig rolig i dag fram til bakkeintervallene på hjemveien, og rolig deretter hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 2. juni 2012 #1571 Del Skrevet 2. juni 2012 Treningsgærningen! Når er rittet egentlig? Er du i rute med treningen? Blir veldig spennende å se hvordan det går, selv om jeg er ganske sikker på at du kommer til å fullføre på en god tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 2. juni 2012 Forfatter #1572 Del Skrevet 2. juni 2012 Treningsgærningen! Når er rittet egentlig? Er du i rute med treningen? Blir veldig spennende å se hvordan det går, selv om jeg er ganske sikker på at du kommer til å fullføre på en god tid Hehe, det tar jeg som en kompliment. Rittet er 23.juni. Om jeg er i rute aner jeg rett og slett ikke. Jeg har trent, men lengste turen jeg har hatt er bare halvparten av hva jeg skal sykle den 23. Siden jeg aldri har syklet så langt før så vet jeg ikke hva som kreves av sykling først, men det viktigste er nok psyken. Forhåpentligvis får jeg en langtur i morgen, og hvis jeg er riktig heldig blir det også en skikkelig langtur helga før rittet. Eneste helga jeg har ledig til å sykle sammen med kollegaene mine. Uansett får det gå som det går, også får vi satse på at neste år blir bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Maja* Skrevet 2. juni 2012 #1573 Del Skrevet 2. juni 2012 Tror nok du kommer til å fullføre det ritte uten problemer Du er jo i helt sykt bra form! Jeg er en pingle ved siden av deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 3. juni 2012 Forfatter #1574 Del Skrevet 3. juni 2012 Tror nok du kommer til å fullføre det ritte uten problemer Du er jo i helt sykt bra form! Jeg er en pingle ved siden av deg Jeg er imponert over tida di på mila. Dit har ikke jeg kommet. Formen har vært elendig i dag, så det ble verken sykkeltur eller noen annen trening. Rygg, nakke og skuldre har skapt store problemer for meg i det siste, og i dag har jeg vært svimmel og kvalm hele dagen. Skal heldigvis til fysio i morgen, så da får vi håpe at det kan hjelpe en del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 4. juni 2012 Forfatter #1575 Del Skrevet 4. juni 2012 Opp tidlig i dag og trente styrke. Ble en økt på rygg, bryst, skuldre og litt core. Kjørte supersett for å spare tid, siden det ble ganske langt program. Vanligvis deler jeg jo opp muskelgruppene mer, men for å få trent skikkelig denne uka var det egentlig bare å kjøre på med mest mulig i dag. Ukas program: Mandag morgen: Styrketrening rygg, bryst, skuldre og core Ellipsemaskin Mandag ettermiddag: Sykkeltur hjem AshtangaYoga Tirsdag morgen: Sykkeltur Tirsdag ettermiddag/kveld: Sykkel Onsdag morgen: Styrketrening bein, armer og core Ellipsemaskin Onsdag ettermiddag: Sykkeltur Onsdag kveld: Joggetur AshtangaYoga Torsdag morgen: Sykkeltur Torsdag ettermiddag: Sykkeltur AshtangaYoga Fredag: Styrketrening og muligens sykkeltur og ellipsemaskin Lørdag: Styrketrening bein Løpetur/spinning Søndag: Løpetur/spinning Er litt usikker på hva jeg skal gjøre på fredag. Det er sommerfest, så jeg har egentlig ikke lyst til å stå opp grytidlig for å trene styrke. Problemet er at det er så inmari fullt på senteret mellom kl 16 og 18 på fredager. Jeg kan løse det med å ta hjemmekontor og stikke dit ned litt tidligere, men samtidig har jeg veldig lyst til å få sykkelturene til og fra jobb, siden fredag er siste sjanse før tirsdag neste uke til å sykle ute. Leverer inn sykkelen til service tidlig lørdag morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 4. juni 2012 Forfatter #1576 Del Skrevet 4. juni 2012 Vel, fysio tok valget for meg på fredag. Siden jeg er så ille ville hun ha litt intensiv behandling framover, så jeg skal til fysio på morgenen. Da blir det til at jeg tar hjemmekontor hele dagen. Vi får se litt om jeg da legger styrketreninga til morgenen eller ettermiddagen. Uansett må jeg få inn 2 økter. Kanskje best å bare ta en økt på ellipsemaskin på morgenen så jeg slipper å stå opp så tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 5. juni 2012 Forfatter #1577 Del Skrevet 5. juni 2012 (endret) Ble sittende litt lenger enn planlagt på jobben i dag og da jeg skulle hjem regna det. Dermed ble det ingen sykkeltur eller yoga. Stakk på EVO i stedet og jogget litt på mølla, 45 min på ellipsemaskin, og tøyde godt ut etterpå. Fysios ordre! Har en del muskler som må tøyes, helst flere ganger daglig. Stramme muskler får bekkenet i feilposisjon og dermed forverres plagene mine i ryggen. Great! Skal få litt intensiv behandling da, så kiropraktor oppsøkes i morgen (hun jobber med fysio, så da har hun nok blitt oppdatert) og fysio på fredag morgen. Greit å vite at jeg ikke er den eneste mosjonistsyklisten med problemer. :gjeiper: Og om noen skulle lure: Jeg er IKKE klar for 9 mil på sykkelen i dag ... Endret 5. juni 2012 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 5. juni 2012 Forfatter #1578 Del Skrevet 5. juni 2012 Ingen sykkeltur hjem i går gjorde at jeg ikke kunne sykle i morges. Utover dagen ble ryggen verre og verre, og det så lenge ut til at jeg var nødt til å droppe dagens langtur. Voltarenen hjalp ca ingenting, og selv om jeg på slutten av dagen fikk knekt opp den verste låsningen mellom skulderbladene så slapp ikke muskelspenningene før mange timer etterpå. Heldigvis får jeg nesten si, begynte det å regne, så da ble langturen flyttet til i morgen i stedet. Jeg skal til kiropraktoren i morgen tidlig, og regner med å få løst opp ganske mye da, så for min del passer det helt ypperlig. Endte med å stikke på en spinningtime i dag. Ble ikke så mye trening som jeg hadde regnet med og håpet på, men tar det jo igjen i morgen. Siden jeg skal sykle langt i morra i stedet må jeg gjøre om på treningsplanen. Kjører rygg, bryst og skuldre i morgen tidlig, og må droppe yogaen. Akkurat det er litt synd, men syklinga er viktigere. Torsdag morgen må jeg da kjøre bein, core og armer, så sykler jeg vel til og fra jobb, og stikker på yoga på kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 12. juni 2012 Forfatter #1579 Del Skrevet 12. juni 2012 Jeg er i tenkeboksen på hele sykkelgreia ... Sykler jeg, må jeg sykle hele aleine. Jeg har ikke sjans i verden til å henge på gutta, de triller fra meg selv når jeg trår alt jeg kan og ikke bremser og de bare sitter og triller i nedoverbakkene. Det har skjedd et par ting som har gjort at psyken har fått seg en trøkk, og kroppen har det ikke bra. Så er det det da, at jeg HATER å gi meg. Jeg vet bare ikke om jeg klarer å takle alt akkurat nå. Jeg må bestemme meg før fredag, på mange måter føler jeg at jeg ikke kan trekke meg nå, jeg som har vært så tøff i trynet. Surt å trekke seg, så mye som jeg har trent og jobba for dette også ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sailor Skrevet 13. juni 2012 #1580 Del Skrevet 13. juni 2012 Men kanskje du ikke skal trekke deg? Se hvordan det går? Tenk så fantastisk følelse du kommer til å ha etterpå? Men uansett så ønsker jeg deg lykke til! Si fra hva du bestemmer deg for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå