Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Så flink du er! :duskedame: Ogsåmå jeg si jeg er misunnelig på yogainstruktøren din :lur: Er vel èn mannlig instruktør hos oss, han kunne vært faren min og ligner litt på Mr Bean! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink du er! :duskedame: Ogsåmå jeg si jeg er misunnelig på yogainstruktøren din :lur: Er vel èn mannlig instruktør hos oss, han kunne vært faren min og ligner litt på Mr Bean! :P

Det ble ikke noen yoga på meg forrige uke, og det ble litt ymse med trening pga stølhet/strekk og masse jobbing. I dag derimot er jeg klar for Ashtanga med den yummy instruktøren igjen, looking forward to it! :nigo:

Har en friuke fra styrketrening denne uka, så det blir kun kondisjon og yoga. Har et lite håp om å få til 5 yogatimer, 2 ashtanga yoga og 3 vanlige. Planen i helga var å stå opp tidlig i morges og kjøre en liten spinningtime, men siden det ble seint i natt pga overtid ble ikke det noe av. Blir visst overtid i kveld også, så alt jeg får trent i kveld blir ashtangaen. Da spøker det muligens for morgendagens morgentrening også, men det blir penger ut av det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det kan bli veldig mye jobbing denne uka, men planen er i alle fall som følger:

Mandag:

45 min ellipse/CrossTrainer/mølle

75 min Ashtanga yoga

Tirsdag:

morgen: 45 min ellipse

kveld: 90 min spinning

Onsdag:

morgen: 45 min mølle

kveld: yoga og spinning intervall

Torsdag:

morgen: 45 min spinning

kveld: 45 min ellipse/CrossTrainer/mølle + 85 min ashtanga yoga

Fredag:

morgen: 45 min spinning

kveld: CrossTrainer/Mølle

Lørdag:

90-120 min spinning

55 min yoga + mølle/ellipse/CT

Søndag:

90-120 min spinning

55 min yoga + CT

Litt ambisiøst ettersom jeg ikke vet hvor mye overtid det blir denne uka, det kan bli mer enn bare i kveld også. Jeg sier ikke nei til overtid, ettersom det betyr sårt tiltrengte penger i mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mølle og CrossTrainer før Yogaen i går. Utrolig kjipt at jeg ikke kan løpe lenge før jeg kjenner skaden i hofteleddsbøyer. :tristbla: Ser ut til at rundt 30 min er grensen, da begynner det å merkes såpass godt at jeg ikke tar sjansen på å løpe lenger og må begynne å roe ned. Sånn sett ser det dårlig ut for halvmaraton i år.

Har et håp om at yogaen skal hjelpe på. Får kjørt meg skikkelig på Ashtanga yoga, og den skal jeg nå begynne å gå på 2 ganger i uka. Hver gang instruktøren kommer og pusher meg knekker det både her og der, i tillegg er han veldig flink til å forklare hvordan øvelsen skal utføres og hvor det skal kjennes hen. Dermed er det enklere å gjøre riktig også når han ikke står og ser på akkurat deg.

Satt og jobba til midnatt, så det ble ikke noen trening på morgenen i dag. Skal trene rett etter jobb, håper å rekke 90 min spinning før overtidsøkta. Dropper morgentrening i morgen, siden jeg skal jobbe i kveld og mest sannsynlig i morgen kveld også. Bare tull å la klokka ringe for at jeg må stille den og sover videre en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Etter noen labre, umotiverte uker er jeg back on track! At senderen til pulsklokka mi gikk tom for batteri var liksom ikke helt det jeg trengte når jeg allerede var demotivert, så da ble trening osv. litt så som så en stund. Fikk skifta batteri og nå er den så snill så.

I går ble det ca 75 min Ashtanga yoga før jeg stakk og kjørte styrketrening på bein. I dag har jeg så langt vært ute på en 4-5 mil lang sykkeltur på raceren og en 15 km lang løe/gåtur. Gikk fint første mila, deretter ble beina gradvis surere og surere og etter 12 km var det bare å bite i det sure eple og gå. Det er et temmelig seigt stykke de siste 3 km med stort sett slak stigning hele veien og det var ikke beina mine villige til å løpe.

Nå er det oppvask og middag som står for tur og så en tur på EVO for å trene litt styrke. I morgen er planen å trene rygg på morgenen før jeg sykler til jobb. Må selvsagt også sykle hjem, også håper jeg at jeg ikke er for støl og at alle de som står på ventelista før meg melder seg av, da blir det Ashtanga yoga også. Får ikke torsdagstimen min, for da er det sykkeltrening med kollegaene, nå er det bare å satse. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en umotivert ryggøkt på morgenen i dag. Jeg var egentlig våken, men huet var ikke helt med likevel. At jeg var fryktelig sår på innsiden av armene etter løpeturen i går hjalp heller ikke på, for da ble ikke teknikken slik den burde være. Alle øvelser gjorde bare vondt. Ikke klarte jeg å motivere meg for å pakke en stappa sekk med ting for å kunne sykle til jobb og dusje heller. Fikk med meg alt jeg trenger for å dusje i morgen da, heiv sykkelen i bilen og sykler hjem i dag. Da MÅ jeg rett og slett sykle i morgen tidlig. Skal sykle med jobbgjengen etter jobb i morgen, så da blir det bilen hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at beina dine ble litt slitne av lang sykkeltur og lang løpetur! Du er umenneskelig! :nigo:

Takk! :nigo:

Ble ikke noen sykkeltur med jobben på torsdag, ble sittende med jobb i stedet, så treninga ble bare sykkelturen til jobb. Var for sliten da jeg kom hjem til å gjøre noe som helst. I går var enda verre. Hadde en hektisk dag på jobben, så da ble det 45 min ellipsemaskin.

I dag var mye bedre. Først styrkeøkt og ellipsemaskin på EVO, så en sykkeltur. Ble bare 3,5 mil siden jeg straks skal i bursdagsselskap. Håper på en lengre sykkeltur i morra, men uansett greit fornøyd med dagens treningsøkter. Nuh er jeg veldig klar for mat og etterpå VIIIIIIN og party. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk, formen var IKKE god i dag. Det har blitt lite mat og veldig mye trening siste uka, og alt for lite mat før selskapet i går. Endte med å dra hjem i stedet for ut på byen siden jeg følte meg alt for full i går, og det tok nesten hele dagen å komme i god nok form til en sykkeltur i dag. Ble bare 2,5 mil i dag, og formen og motivasjonen var elendig hele veien. Det var veldig deilig med frisk luft, men det var også det eneste positive. :gjeiper:

Til uka blir det om å gjøre å få presset inn mest mulig trening innimellom alt som skjer. Skal på kurs, og i tillegg er det årsmøte i sameiet på tirsdag og jentetreff på jobb på torsdag.

Siden jeg ikke får med meg fellestreninga på sykkel, må jeg sykle på egenhånd. Regner med å få inn sykling mandag kveld etter yogaen, mellom kurs og årsmøte på tirsdag og en tur på torsdag morgen. I helga skal jeg til Toten, og dersom Totenrunden går i helga skal jeg få med meg den. En femmilstur hadde vært kjekt å få med seg. Er det ikke denne helga rittet er så blir det sykling på egenhånd da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsplan for uka:

Mandag morgen:

- Styrketrening, rygg

Mandag kveld:

- CT + AshtangaYoga

- Sykkeltur

Tirsdag morgen:

- Styrketrening, bryst og skuldre

Tirsdag kveld:

- 1-1,5 t sykkeltur

Onsdag morgen:

- Styrketrening, bein

Onsdag kveld:

- AshtangaYoga + CT

Torsdag morgen:

- Sykkeltur

Fredag morgen:

- Ellipsemaskin

Fredag kveld:

- Spinning

Lørdag morgen:

- Styrketrening, helkropp

Lørdag:

- Sykkeltur

Søndag:

- Sykkeltur/løpetur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Enigma!

Nå er det lenge siden jeg har vært her, men ser at du fortsatt står på (ikke overraskende!) :) Håper jeg får følge med her fortsatt, skal endelig få logget litt igjen!

K/Kónguló/Shamim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Enigma!

Nå er det lenge siden jeg har vært her, men ser at du fortsatt står på (ikke overraskende!) :) Håper jeg får følge med her fortsatt, skal endelig få logget litt igjen!

K/Kónguló/Shamim

Så hyggelig å se deg igjen! Du har vært savnet. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morgentreninga i går gikk som planlagt, men rakk bare 45 min spinning etter jobben. Fikk da i det minste en økt, selv om det ble litt mer stress enn jeg hadde regna med. I dag bytta jeg bort yogaen med en lang løpetur. Det var det eneste som frista, så da løp jeg 15,7 km. Innså på beintreninga i morges at noen særlig styrkeøkning før jeg er ferdig med lille styrkeprøven kan jeg bare glemme. Beina er konstant tunge og slitne om dagen, og jeg er nødt til å prioritere syklinga, så da får jeg heller bare prøve å vedlikeholde nå også se om jeg kan kjøre på fra juli. Man kan visst ikke alltid få alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du løp 15,7 km? Fy fader så heldig! Skulle gitt hva som helst for at jeg kunne ha løpt så langt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:duskedame: Hvordan går det med treningen? :)

Går litt opp og ned. Forrige uke var det veldig mye som skjedde, så selv om jeg fikk trent ble det ikke helt optimalT. Denne uka har jeg vært veldig plaga av allergi, så da har det ikke blitt som ønsket.

Du løp 15,7 km? Fy fader så heldig! Skulle gitt hva som helst for at jeg kunne ha løpt så langt!!!

Fra høsten 2008 til våren 2009 trente jeg meg opp fra rimelig utrent på løpefronten til å først løpe en mil på under timen i løpet av 4 måneder for å løpe Sentrumsløpet på 1 mil, og deretter satte jeg meg som mål å løpe halvmaraton på høsten samme år. Jeg brukte våren og sommeren til å trene meg opp til å løpe langt. Nå synes jeg turer på 1-1,5 mil er de beste løpeturene. :) Ingenting er umulig bare man vil det nok.

Pga. allergiplagene så har det ikke blitt noen morgentrening denne uka. Har våkna med gjengrodde øyne, og fullstendig tett. Dermed ble det ikke noen sykkeltrening med gutta på tirsdag heller, måtte bytte den ut med en spinningtime i stedet. Toko 90 min for meg selv, onsdag kjørte jeg på med nye 90 min, men da på SATS. Starta litt før timen for å få litt lenger enn de 75 min som er max lengde på timene til SATS.

I går var jeg innom EVO på morgenen og kjørte en times styrkeøkt. Var ute den 16., men formen var ganske grei likevel så fikk en ålreit fullkroppsøkt. Hadde forventet at beina skulle bli stokk stive etterpå, men har ikke merka noe særlig til noe stølhet så langt. Ble en fin 17.mai med gode venner og et rimelig jevnt inntak av vin/musserende. Ble aldri full heldigvis, for jeg tok det med ro, men holdt et jevnt inntak hele dagen. I kveld håper jeg å komme meg ut på en lang sykkeltur siden det spådd så fint vær. Trenger langturene nå framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink! Jeg tenker at jeg veldig gjerne skulle sett kroppen din, for jeg tenker at den må se helt fantastisk ut, så mye og hardt som du trener!

Håper du får en bra helg, husk å slappe av litt også da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No fikk eg lyst å starta løping igjen. :) Husker omtrent ikkje kossen eg knytter lissene ein gang... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink! Jeg tenker at jeg veldig gjerne skulle sett kroppen din, for jeg tenker at den må se helt fantastisk ut, så mye og hardt som du trener!

Håper du får en bra helg, husk å slappe av litt også da ;)

Jeg vet aldri helt hva jeg skal svare på sånne kommentarer. Det blir fort veldig personlig, og ting kan fort oppfattes veldig feil. :) Jeg har på ingen måte et godt forhold til-, eller sunne tanker rundt det med mat, kropp og vekt. Hva som er en "fantastisk kropp" er jo også veldig subjektivt. Akkurat nå ligger jeg en 3-5 kg over trivselsvekta, og for at ingen skal misforstå meg her, min trivselsvekt er godt innenfor det som ses på som sunn bmi.

Har for øvrig ingen planer om å hive meg på noen diett nå for å oppnå vekta jeg ønsker, rett og slett fordi det vil føre meg inn i en spiral jeg absolutt ikke har godt av nå ettersom det er veldig mye i livet mitt som ikke er så bra for tiden. I tillegg skal jeg jo ha energi til å gjennomføre lille styrkeprøven så da får kroppen være som den er.

No fikk eg lyst å starta løping igjen. :) Husker omtrent ikkje kossen eg knytter lissene ein gang... :gjeiper:

Hehe, merker godt at det er lenge siden jeg har løpt selv også, men det er deilig å være i gang igjen.

Fredag ble det en løpeøkt. Tenkte å teste nye gps-dingsen til pulsklokka mi. Ingen stor suksess, ettersom den ikke klarte å få kontakt med noen satelitt den første 1-1,5 km eller så. Den fuska også ganske på farta flere ganger. Får teste den litt mer denne uka.

Lørdag ble det en fullkroppsøkt, hadde planlagt en sykkeltur også, men innen jeg hadde tid til det hadde det begynt å småregne. Fikk derimot en helt ok sykkeltur i går. Det var sykkelløp i området jeg sykla, så masse syklister ute på veien. Dermed var det også en del folk ute for å heie, og de heiet på meg også, så det var jo inspirerende. :fnise:

I morges var det ufattelig tungt å stå opp for å trene styrke, men da jeg først kom meg av gårde var det helt greit. Har gått litt ned på vektene når jeg trener rygg, for å få bedre kontakt med musklene, og jobbe riktig framfor å bruke armene for mye. Har hatt litt dårlig teknikk og utførelse på særlig bent-over row og nedtrekk, og brukt armene for mye slik at mye av kontakten med ryggmusklene har blitt for dårlig. Nå derimot er det fullt fokus på å bruke ryggen, da blir vektene lettere, men effekten av treninga blir bedre.

Sykler hjem etter jobb i dag, og skal på ashtangayoga litt utpå kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...