*Enigma* Skrevet 27. mars 2012 Forfatter #1521 Del Skrevet 27. mars 2012 Haha Min retningssans er så grusom at jeg sliter med å forklare veien til Slottet til turister midt på Karl Johan Stod opp like tidlig som vanlig i dag likevel. Fyren jeg skulle sykle med hadde glemt han skulle til tannlegen, så han trakk seg plutselig i går kveld. Så da ble det opp, styrketrening og så sykle til jobb. For det første blir jeg gal av at det ikke går an å skilte. Skal vi se, Oslo rett fram, Oslo til høyre, menneh Sandvika/Drammen da? I tillegg så er girene mine totalt herpa, og det til tross for at jeg nettopp har hatt den på service, og betalt ganske mye penger for den servicen. De skrøt sånn av den servicepakka jeg skulle få, og at nåja den rengjøringa de gjorde og den jeg klarte selv var det nok ganske stor forskjell på. Hmm, jeg vet ikke jeg, jeg klarer å få sykkelen til å se renere ut selv ... Girene er mer herpa enn noen gang, så med mindre gutta på jobb klarer å trylle blir det bare sykling hjem i dag og ingen trening med dem. Da kommer jeg i så fall til å klage på servicen til butikken. Er rimelig pissed over at hver gang jeg får noen som visstnok skal kunne det her så gjør de alt bare verre. Treningseffekten er det heldigvis ingenting å si på, hovedproblemet mitt nå om dagen er at til tross for at jeg spiser mer mat enn jeg har gjort på veldig, veldig lenge er jeg stort sett SULTEN! Når *Enigma* er SULTEN så er hun ikke veldig kul å være i nærheten av, men jeg kan jo ikke akkurat gå rundt og spise hele tida heller. Veit at dette her går seg til etterhvert som kroppen venner seg til matinntak og treningsmengde, men enn så lenge sliter jeg med å ikke hive i meg absolutt alt jeg har i kjøleskapet, og å ikke være alt for grinete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 28. mars 2012 Forfatter #1522 Del Skrevet 28. mars 2012 Totalt ble det nesten 5 timer trening i går. Starta fellestreninga med en velt, kjempefestlig! Men da har jeg gjort det også og funnet ut at det er ikke så inmari vondt, selv om man kjenner det godt dagen etter. :gjeiper: Turen begynte med 10-12 km oppoverbakke! Sånt må jo bare bli bra ..., men det ble en ok tur, relativt rolig tempo, gutta var snille mot meg, og jeg fikk kjøre med en av dem hjem. Var ikke helt i form til å sykle nesten 16 km etter den turen vi hadde. Kom hjem såpass seint selv med bil at hadde jeg sykla hadde jeg nok missa daten min. Var ute på middagsdate i går, og var ikke hjemme før nærmere 2. Da var det tungt å stå opp kl 5:30 i dag for å trene før jeg dro på jobb. Droppa sykkelturen i dag. Er småforkjøla, sliten, trøtt og har vondt, så greit å ikke presse meg for hardt. Blir nok yoga og spinning intervall i kveld, så det er jo ikke akkurat som jeg får for lite trening uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 28. mars 2012 #1523 Del Skrevet 28. mars 2012 Er vel ikke så veeldig rart du er sulten når du trener 5 timer da frøken. Oouu date og greier. Good for you Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 28. mars 2012 Forfatter #1524 Del Skrevet 28. mars 2012 (endret) Er vel ikke så veeldig rart du er sulten når du trener 5 timer da frøken. Oouu date og greier. Good for you Gårsdagen var litt ekstrem, har trent rundt 2,5-3 t pr. dag de siste ukene, men det er så klart derfor jeg er mer sulten ja. Blir nok mer og mer av en sånn 4-5 t med trening framover, når jeg begynner å sykle fast til jobb. Joa, daten var helt ok den. Jeg er litt usikker på om han helt er min type, og blir litt skremt av at han visstnok er så fryktelig sjarmert av meg. Han har truffet meg bare 2 ganger, og jeg føler at jeg ikke kjenner ham noe særlig. Men hvis vi kan roe ting litt ned og jeg kan bli kjent med fyren og uten at det er alkohol inne i bildet sånn det har vært begge gangene vi har møttes så kanskje? Hadde det jo absolutt trivelig i går, men som sagt veldig usikker på om det er en kjemi der for min del. Endret 28. mars 2012 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 28. mars 2012 Forfatter #1525 Del Skrevet 28. mars 2012 Ble sittende litt for lenge på jobb, så måtte avlyse yogaen, og siden jeg ikke var sikker på hvor lenge jeg kom til å bli sittende, avlyste jeg spinninga også, og da jeg fant ut at jeg kunne rekke det likevel var det så klart fullt. Tok en sykkeltur ute i stedet, deilig med frisk luft og jeg trenger all treninga jeg kan få på raceren. 72 min sykkeltur i strålende sol. Følte meg betraktelig tryggere på sykkelen i dag, så hvis det fortsetter sånn framover blir jeg nok tøff nok etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 29. mars 2012 Forfatter #1526 Del Skrevet 29. mars 2012 Styrketrening på bakside bein er ikke optimalt når man er stiv i korsryggen. :gjeiper: Strakmark var ikke tingen i dag, men økta ble nå gjennomført likevel, deretter 48 min sykling til jobb. Dagens tur var ren kosetur mot turen jeg hadde tirsdag. Mye bedre med racersykkel enn terrengsykkel, i tillegg visste jeg hvor jeg skulle. Kommer nok til å skrelle av ytterligere framover. Tok det brukbart pent i dag, i tillegg har jeg mye å vinne på å være enda tøffere i nedoverbakker, og enkelte kryss. Samtidig er det ikke barebare å være syklist heller, bilene er ikke spesielt glad i deg, uansett hvor mye du holder trafikkreglene. I dag irriterte jeg meg over trege syklister også. Veldig bra at folk sykler til jobb, meeeeen man trenger ikke bruke hele veien selv om man sykler 5 stk sammen. Det er det veldig mange som er dårlig på, både av syklister og fotgjengere, hensynet til andre trafikanter er ikke til stede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Maja* Skrevet 29. mars 2012 #1527 Del Skrevet 29. mars 2012 Akkurat som sånne trege folk som går foran deg, gjerne flere slik at du ikke kommer forbi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sailor Skrevet 30. mars 2012 #1528 Del Skrevet 30. mars 2012 Du er så flink! Følger med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 30. mars 2012 Forfatter #1529 Del Skrevet 30. mars 2012 Akkurat som sånne trege folk som går foran deg, gjerne flere slik at du ikke kommer forbi. Hehehe, akkurat sånn ja. Du er så flink! Følger med! Takk for det, så hyggelig. Lurer rett og slett på om jeg skal gi opp å planlegge kveldstrening. :gjeiper: Måtte avlyse yogaen pga. jobb i går, men syklet jo hjem så det ble nesten 3 timer i går også. I dag blir det bare en kort, rolig økt i ettermiddag, mellom jobb og jobb, før jeg håper jeg kommer i bursdagen til Purple. Skal bli godt med helg nå, blir ikke noe særlig fri i påsken siden jeg skal jobbe på noen av helligdagene også. Det blir jo penger av det, og jeg påtok meg det jo "frivillig", men jeg skulle gjerne hatt fri ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 2. april 2012 #1530 Del Skrevet 2. april 2012 Du eri gang for fullt, skjønner eg. Skal følge med og heier på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 2. april 2012 Forfatter #1531 Del Skrevet 2. april 2012 Du eri gang for fullt, skjønner eg. Skal følge med og heier på deg! Takk! Hmm, helgas trening ble litt ymse. Var totalt utslitt lørdag, og fordi akillesen var vond måtte jeg avbryte spinninga etter 45 min. Søndag skulle jeg ta meg en sykkeltur, men den ble brått avbrutt av sykkelkjedet som røk tvert av, sykkelen bråstoppet og jeg tryna ... igjen. :gjeiper: Vel, jeg lærer jo i det minste at det ikke er så farlig å hvelve, det har ikke gjort så fryktelig vondt foreløpig. Litt øm og forslått, men ingenting man ikke fint overlever. Yogaen i går var jeg misfornøyd med. Vi hadde vikar, og timen var rotete og hun virket ufokusert. Så til dagen i dag. Sleit forferdelig med å komme meg opp i morges, men klarte til slutt å gi meg selv et kraftig, mentalt spark bak og kom meg opp. Helt ok styrkeøkt. Så til ashtanga yogaen ... Instruktøren kan bli et ørlite problem. Han har ikke det man vanligvis forbinder med kroppen til en yogainstruktør. Fyren er veltrent ... Virkelig veltrent, damn for noen armer. I tillegg blir han eh, veldig intim når han prøver å tøye deg og presse deg inn i stillinger, så eh, da han satte seg på meg fikk jeg litt nærkontakt med mer enn jeg ba om. Han er utrolig flink da, og timen hans er særdeles slitsom, usikker på om jeg skal fortsette på mandagstimen hans, eller om jeg skal gå på torsdagstimen hans. Kanskje jeg ender opp med begge? Skal sjekke torsdagstimen hans på Bislett neste uke, denne uka er det jo påske, så ingen ashtanga på Bislett. Er helt nødt til å rekke onsdagsyogaen denne uka, ellers blir det bare én yogatime denne uka og det er ikke nok. I morgen blir det styrketrening på morgenen, og enten tur på racersykkelen eller 90 min spinningsykkel på kvelden. Kommer litt an på hvor kaldt det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 3. april 2012 #1532 Del Skrevet 3. april 2012 Hehe, sånne treningsinstruktører skulle vi vel hatt flere av! Men det blir kanskje litt forstyrrende i lengden? God påske, Enigma! Håper du får slappet av og kost deg med påskeegg imellom treningsslagene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 3. april 2012 Forfatter #1533 Del Skrevet 3. april 2012 Hehe, sånne treningsinstruktører skulle vi vel hatt flere av! Men det blir kanskje litt forstyrrende i lengden? God påske, Enigma! Håper du får slappet av og kost deg med påskeegg imellom treningsslagene Jeg skal definitivt fortsette på timene hans. Påskeegg og annet godt blir det i massevis. Det er tross alt bare påske en gang i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Maja* Skrevet 3. april 2012 #1534 Del Skrevet 3. april 2012 Hehe Hørtes ut som en interessant yogatime Voldsomt så uheldig du har vært da; Heldigvis pleier det å gå oppover etter sånne nedturer. Ha en strålende påske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 4. april 2012 Forfatter #1535 Del Skrevet 4. april 2012 Hehe Hørtes ut som en interessant yogatime Voldsomt så uheldig du har vært da; Heldigvis pleier det å gå oppover etter sånne nedturer. Ha en strålende påske Veldig interessant yogatime, indeed. Jeg tar ikke dette med uhellene så tungt. Det blir jo sånn når man er veldig aktiv. Litt som da jeg var liten, jeg hadde alltid blåmerker og skrubbsår. Jeg har lært at det ikke er farlig å tryne av sykkelen, litt øm og kanskje litt blå og oppskrubbet bare. Selvsagt er det uakseptabelt at kjedet ryker på en sykkel som nettopp har vært til service og kjedestrekken har blitt sjekket sammen med at girene har blitt justert. De har åpenbart ikke gjort en god jobb der, og de beklaget veldig i butikken og fikset kjedet for meg umiddelbart. Så selv om jeg var forbanna da jeg kom inn trengte jeg ikke heve stemmen, krangle eller kjefte, og siden de fiksa alt for meg med en gang og selv sa at dette ikke skulle skje så var jeg fornøyd da jeg gikk derfra. Var syk i går, så fikk ikke trent, og var ikke noe bedre i morges. Håper å orke trening i kveld etter å ha jobbet litt kl 18. Rekker ikke trene før jobbinga, men det er ikke store jobben som skal gjøres, så går ut fra at det blir en liten treningsøkt etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Maja* Skrevet 4. april 2012 #1536 Del Skrevet 4. april 2012 Bare pass på at du ikke presser for hardt m du føler tendenser til sykdom. Det var det jeg gjorde da halsbetennelsen kom. Kanskje lurt å ta en liten hviledag så du ikke trigger noe sykdom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 5. april 2012 Forfatter #1537 Del Skrevet 5. april 2012 Bare pass på at du ikke presser for hardt m du føler tendenser til sykdom. Det var det jeg gjorde da halsbetennelsen kom. Kanskje lurt å ta en liten hviledag så du ikke trigger noe sykdom? Neida, ikke noen halsbetennelse på gang, hadde vondt i hodet og var kvalm og svimmel bare. Ble bare 45 min spinning, siden jeg hang meg på noen venninner som skulle ut. Ettersom jeg havna på nachspiel endte jeg da med å komme hjem kl 5:30 i morges. Ikke noen god idé. Er totalt skutt, skulle gått da vennene mine gikk, var ikke noe trivelig på det nachspielet engang. Jaja, skal jobbe en stund nå, så får man prøve å komme seg på trening seinere i dag. Har jo hele dagen på meg. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 9. april 2012 Forfatter #1538 Del Skrevet 9. april 2012 Herregud ... Jeg har lurt veldig på hvorfor jeg får så voldsomt utslett i halsgropa og på skuldrene. I dag innså jeg hvorfor ... Jeg er allergisk mot vektstanga. Jeg trener alltid i singlet, og jeg kjører frontbøy, så stanga hviler i halsgrop og på forsiden av skuldrene mine når jeg løfter. Har funnet en perfekt posisjon til stanga der den på en måte hviler i muskelsøkkene, og der ligger den stødig og godt. Begynte så smått å klø under økta i dag, og nå ser det virkelig ikke bra ut og det klør som f**n. Har lurt veldig på hvorfor jeg får utslettet, har ikke koblet det til styrkeøkta fordi jeg ikke fullt ut har tenkt over når jeg får det, og hvor lenge det varer. Er litt usikker på hva jeg skal gjøre, for jeg får ikke samme stødigheten med t-skjorte. Da sklir stanga mer, men jeg klør jo som bare det og blir rødflammete av stanga, så det ser helt j**lig ut. Ellers var jeg så forbanna under økta i dag at det ga meg litt ekstra push. Trengte en god økt nå, for ting er helt for jævlig på veldig mange plan om dagen, jeg takler ikke livet mitt sånn det er nå og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for å fikse det. Tror for øvrig jeg skal la en mørbanket kropp få hvile fra styrketrening neste uke. Har ikke hatt skikkelig fri fra styrketrening på veldig lenge, og det føles som om det trengs. Nå av gårde for en liten økt på mølla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 10. april 2012 Forfatter #1539 Del Skrevet 10. april 2012 Glemte musikk i dag, så det ble med styrketreninga, og det var kanskje like greit for på slutten av økta fikk jeg mensen også. Ikke noe særlig å kjøre på med spinning når sånt kommer litt overraskende på. Hadde en knalløkt da, så beviste for meg selv at det går an selv om man ikke har musikk. Resten av uka ser slik ut: Onsdag: Yoga 45-90 min spinning Torsdag morgen: Styrketrening rygg Torsdag kveld: Ashtanga yoga, mølle eller sykkel hvis jeg rekker Fredag morgen: Mølle Fredag kveld: Spinning Lørdag: Styrketrening Yoga Mølle Søndag: Spinning Yoga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 11. april 2012 Forfatter #1540 Del Skrevet 11. april 2012 Blei ekstrajobbing i dag gitt, sånn er det når kundene får mobilnr ditt og tar "snarveien" direkte til deg. Vel, det endte med at det ikke var så mye jeg personlig kunne få gjort, men jeg fikk da lokalisert feil, og varslet folk som kunne sørge for at det ble fiksa. Men dette gjorde jo at jeg ikke rakk noen yoga, like greit egentlig for jeg var STØL! Hadde egentlig tenkt å kjøre styrke siden jeg ikke fikk kjørt yoga, men fikk strekk allerede under oppvarminga fordi jeg var for støl til å varme opp på den vanlige måten. :gjeiper: Nyttig lærdom, er du ekstremt støl i lår, rumpe og lyske: Ikke gjør squat to stand, du blir IKKE bedre! Himla fullt på senteret i dag også, noe som vanskeliggjorde alternativ trening, så endte opp med litt småtteri på armer, og litt rehab for strekkskaden min og deretter veldig rolig 48 min spinning. Ikke helt happy, men glad for at jeg i det minste fikk gjennomført en økt etter den strekken som gjorde noe så inni h*****e vondt fram til jeg kom meg på sykkelen. Håper bare jeg blir bra nok til ashtanga yoga i morgen, for den yogaen er krevende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå