madam_mim Skrevet 7. mars 2012 #1481 Del Skrevet 7. mars 2012 Er ikkje det ein god følelse??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 8. mars 2012 Forfatter #1482 Del Skrevet 8. mars 2012 Er ikkje det ein god følelse??? Helt klart! Dessuten sitter den følelsen skikkelig i bein og rumpe i dag. Litt synd med benken bare, har ørlite grann å gå på der, men pga. manglende spotter får jeg ikke hentet ut det siste lille. Ble sittende langt over tida på jobb i går, så timene mine måtte utgå. Ble en tur på EVO i stedet og "intervaller" på ellipse + core og stretching. Sier "intervaller" fordi energien ikke akkurat var på topp og jeg allerede da kjente veldig godt i beina at jeg kom til å bli støl i dag. Var småstiv og tung i beina, men godt å bevege seg etter alt for mange timer på ræva. Jævlig å stå opp i morges, så trøtt at jeg lurer på om det er verdt det, samtidig kjenner jeg at kroppen har godt av å få varmet opp litt. Bytter ut ViPR med spinning intervall i dag, både fordi jeg gikk glipp av intervalltimen i går og fordi ViPR umulig kan være morsomt eller når jeg er støl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 8. mars 2012 Forfatter #1483 Del Skrevet 8. mars 2012 Og stølere skulle man bli. :gjeiper: Godt jeg skal på spinning, og ikke ViPR i dag. Ble 45 min på ellipsemaskin, også en halvtime gåtur litt senere da jeg skulle hjem fra verkstedet. Veldig deilig å ta gåturen i frisk luft, og få rørt litt mer på seg. Jeg merker det så ekstra godt i den nye jobben at jeg generelt får rørt mye mindre på meg. Ikke tar jeg t-banen lenger, så jeg mister 10-12 minutters gange hver vei der, ikke det at jeg er lei meg for det når det regner eller sludder, eller det er -20 , men det er noe med denne hverdagsaktiviteten da ... Jobben er også mer stillesittende enn før, tidligere fikk jeg jo litt gåturer rundt på bygget for å hjelpe folk, hente pakker osv. Nå sitter jeg mye pal på stolen min. Derfor er det ekstra deilig de dagene jeg klarer å komme meg ut både før og etter jobb. Ekstra bra er det med treninga på morgenen, dersom da alt skulle gå galt og jeg ikke får kommet meg på trening etter jobb, så har jeg allerede trent, så det er ikke noen krise. Kveldstreninga blir mer en bonus, noe jeg slipper å stresse med, og det er veldig deilig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 8. mars 2012 Forfatter #1484 Del Skrevet 8. mars 2012 "Jenteloven" passer bra på en dag som i dag. -Du skal ikke tro du er bra, du vet du er best! -Du skal ikke tro at du lever, du skal kjenne at du gjør det! -Du skal ikke tro at din lykke avhenger av andre, du vet du skaper den selv! -Du skal ikke bry deg om hva andre synes, du vet selv hvem du er! -Du skal ikke tro du er ordinær, du vet du er unik! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 8. mars 2012 #1485 Del Skrevet 8. mars 2012 Åååå, den var fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 8. mars 2012 Forfatter #1486 Del Skrevet 8. mars 2012 Åååå, den var fin! Ja, jeg synes det, en viktig påminnelse for oss jenter som har så lett for å bry oss alt for mye om hva andre mener og være alt for harde mot oss selv. Det ble spinning på egenhånd i dag i stedet, 75 min rolig spinning. Det passet formen og humøret bedre. I morgen tidlig blir det styrketrening igjen, får håpe beina er mindre støle i morgen gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #1487 Del Skrevet 9. mars 2012 Jeg var nok litt trøtt i morges, så jeg forsov meg med 1,5 t i forhold til planen. Dermed gjorde jeg et lite bytte for å slippe å stresse i forhold til styrketreninga. Jeg vet ikke helt hvor lang tid styrkeøkta tar, og da blir jeg stressa og får en dårlig trening. Trener jeg kondisjon kan jeg jo bare avpasse etter hvor lang tid jeg har til rådighet. Det ble 40 min på mølla, 5 min oppvarming og 5 min nedtrapping og 30 min jogging på 9,0 - 9,5 km/t. Etterpå ble det 40 min på ellipsemaskin, nå føler jeg meg langt mindre støl (så får vi bare håpe det holder) og relativt opplagt. Fredag kveld er det ikke så mange på EVO uansett, så det bør gå greit å trene styrke i kveld også, så får vi bare se hva jeg får trent. Kan hende at jeg må bytte til bryst og skuldre ettersom det er flere benkpresser, men bare et rack. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #1488 Del Skrevet 9. mars 2012 En halvtimes gåtur i frisk luft og med en som tittet fram var utrolig deilig! Det er spådd fantastisk vær i helga, så i tillegg til treninga mi må jeg komme meg ut og gå. Har en fin "unnskyldning" på søndag, da er det yoga på Skøyen, så da kan jeg ta turen langs Frognerkilen både til og fra. Da tar det nok litt lenger tid enn 30 min hver vei, men det gjør jo ingenting. Håper yogatimene på Skøyen er bra, så de kan bli et fast innslag på søndagene. Nå er det bare å la middagen synke litt før jeg stikker og kjører styrketrening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 9. mars 2012 #1489 Del Skrevet 9. mars 2012 Kos deg! Misunnelig på sola. Her blåser det trollkjerringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Maja* Skrevet 9. mars 2012 #1490 Del Skrevet 9. mars 2012 Å det hørtes deilig ut. Håper jeg er bra nok til yoga meditation til søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #1491 Del Skrevet 9. mars 2012 Kos deg! Misunnelig på sola. Her blåser det trollkjerringer. Vi har hatt skikkelig drittvær og fått masse snø på kort tid de siste dagene. Den sola hadde jeg nok flaks som fikk akkurat da jeg skulle gå, for den forsvant igjen. Uansett er det spådd strålende sol de neste dagene og det er jeg jo takknemlig for. Å det hørtes deilig ut. Håper jeg er bra nok til yoga meditation til søndag Det var veldig deilig, og jeg håper inderlig at yogaen på søndag er bra. Jeg ble så utrolig skuffet over den på tirsdag. Jeg trenger virkelig noen yogatimer pr. uke, både for å komme inn i ting og få kontinuitet, og for å få løst opp og roet ned skikkelig. Jeg måtte kjøre bryst og skuldre i dag. Jeg var nok litt tidlig ute, så det var temmelig fullt til tross for at det var fredag. Fikk en god økt, så det gjorde ingenting. Full av energi da jeg var ferdig med styrken så da heiv jeg meg på mølla i 45 min. 5 min oppvarming, 35 min jogging og 5 min nedtrapping. Deilig! Totalt 1t 45min på kvelden i dag. Nå er det sofaen med god samvittighet resten av kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 11. mars 2012 Forfatter #1492 Del Skrevet 11. mars 2012 Gårsdagen var tom, og vil bare glemmes. Møkkadag, tungt, slitsomt, ingen energi. I dag ble det årets første utendørs løpeøkt, og strengt tatt vil jeg si det er den første ordentlige løpeøkta på 6 måneder. De få øktene på mølle jeg har hatt har vært preget av skaden, med unntak av økta på fredag. Formen var ikke på langt nær så dårlig som fryktet. Godt fornøyd med 8,1 km på 45 min, snittfart på 10,8 og toppfart på 12,9. Fantastisk vær, rene påskestemningen. Fikk pulsen godt opp noen steder, siden det er noen drøye bakker i løpet av løpeturen, og jeg denne gangen ga blanke i pulsen. Løper jeg ute er det ytterst sjelden målet er å ligge lavt i puls, da er det om å gjøre og komme langt og fort og presse seg selv. Om noen timer skal jeg rusle langs Frognerkilen til Skøyen, trene yoga og derfra gjennom Frognerparken hjem igjen. Omtrent samme løypa som jeg løp nå. Været framover skal visst bli like flott som i dag og enda varmere. Det må selvsagt utnyttes til flere løpeturer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 11. mars 2012 #1493 Del Skrevet 11. mars 2012 Ja, jeg håper virkelig dette været bare holder og holder og holder! JA til vår NÅ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 11. mars 2012 Forfatter #1494 Del Skrevet 11. mars 2012 Ja, jeg håper virkelig dette været bare holder og holder og holder! JA til vår NÅ! Utrolig deilig sånn været er nå. Det ser ikke så verst ut på værmeldinga, selv om onsdag og torsdag kan bli overskyet. Dagens yogatime var nøyaktig det jeg så etter. Fantastisk flink instruktør, og perfekt time. Energisk gåtur til og fra i frisk luft og fint vær hjalp også på. Hun bytter på med en annen instruktør der, så jeg håper han er like flink. De har visst ganske ulikt program, men det kan jo også være positivt fordi man da får litt avveksling. Treningsplan for uke 11: Mandag morgen: Styrketrening, høyintensitet 15-20 min ellipsemaskin 10-15 min stretching Mandag kveld: Løpetur Yoga Tirsdag morgen: Ellipsemaskin Stretching Tirsdag kveld: Løpetur/spinning Onsdag morgen: Styrketrening helkropp 15-20 min Ellipsemaskin/mølle 10-15 min Stretching Onsdag kveld: Yoga Spinning intervall Torsdag morgen: Bodybalance Torsdag kveld: Spinning/løping/ellipsemaskin Fredag morgen: Styrketrening, bein + rygg 15-20 min Ellipsemaskin/mølle 10-15 min stretching Fredag kveld: Løpetur/mølle/spinning Stretching Lørdag morgen: Styrketrening, bryst og skuldre Stretching Lørdag: 12.30 55 min Spinning 15:00 55 min spinning Søndag: 12:00 75 min spinning 16:00 Yoga (gåtur til og fra hvis det er fint vær) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 12. mars 2012 Forfatter #1495 Del Skrevet 12. mars 2012 Høyintensitet har virkelig utspilt sin rolle for en stund. Drittøkt i dag morges! Til tross for at jeg ikke er noen fan av å endre programmer på den måten, så kommer jeg til å kutte ut høyintensitet allerede fra neste uke, og ikke neste 4-ukers periode som egentlig planlagt. Jeg gidder ikke én uke til med dårlig følelse etter treninga. Kjenner på at kroppen ikke er fornøyd heller, så da kjører jeg heller en tung helkropp med droppsett og en lett helkropp, uten supersett. Oppvarming + styrkedel 47 min, 15 min ellipse og 12 min stretching utgjorde dagens morgenøkt. Spent på dagens yogatime, krysser fingrene for at jeg liker den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 12. mars 2012 Forfatter #1496 Del Skrevet 12. mars 2012 47 min lett jogg, rettere sagt, lett løping i flatt terreng/nedover. Først på slutten fikk jeg oppover, men da er det vel ca 1 - 1,5 km i slake oppoverbakker. 8 km, gj.sn.fart på 10,1 km/t og toppfart på 11,4 km/t. Kjente godt løpetur og yoga fra i går, og styrkeøkt fra i morges. På en måte hadde jeg godt av det, siden pulsen da ble holdt jevnt lav. Hjemom for en kattevask og klesskift før yoga. Helt ok yogatime i dag også, definitivt en time jeg kan fortsette å gå på, så da har jeg i alle fall 2 stk jeg kan gå på. Håper onsdagen også er bra. Jo flere yogatimer pr. uke jo bedre. Bodybalance på torsdag også. En uke for virkelig å få fokus og få strukket ut. I morgen tidlig blir det ellipsemaskin og stretching. Står nok opp bittelitt seinere, siden jeg bare skal trene en times tid. Jeg SKAL rekke morgendagens spinningtime. Må ta med mat og treningstøy på jobb. Løpeturen i solnedgang/skumring i dag var for øvrig fantastisk. Det er så fint med utsikten over fjorden og over mot Bygdøy, den friske luften, deilig temperatur ... I slike øyeblikk kan jeg tømme hjernen for alle kjipe, vonde tanker, puste dypt og slippe ned skuldrene. Det trengs! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 13. mars 2012 Forfatter #1497 Del Skrevet 13. mars 2012 45 min ellipse, 15 min yogainspirert stretching. Deilig morgenøkt, men et eller annet sted på veien fra treningssenteret og hjem la jeg tydeligvis igjen hjernen, for hvem kom på jobb uten middagsmat og treningstøy? Jeg som hadde laget i stand middag i går kveld og alt. Det betyr at jeg må stikke tidlig fra jobb for å rekke spinningtimen, men jeg har definitivt planer om å klare det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 14. mars 2012 Forfatter #1498 Del Skrevet 14. mars 2012 Orka bare ikke stå opp i morges. Ikke 100% fornøyd med det, men kjente samtidig at jeg virkelig trengte mer søvn og at kroppen trengte litt hvile. Blir yoga og spinning intervall i kveld da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 14. mars 2012 Forfatter #1499 Del Skrevet 14. mars 2012 Tror jeg bør ta et hint. :gjeiper: Sjefens kommentar i lunsjen i dag var: "Det er bra du trener så mye, *Enigma*!" Til hans forsvar var det da jeg hentet min andre lunsjporsjon altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 14. mars 2012 Forfatter #1500 Del Skrevet 14. mars 2012 Jeg ble sittende over på jobb i dag, så rakk verken yoga eller spinning. Det ble i stedet en helt grei styrkeøkt på EVO. Hadde jeg stressa hadde jeg rukket spinninga også, men jeg orket ikke bare hive i meg litt mat og løpe ut døra. Spiste heller ordentlig middag og tok igjen styrketreninga fra i morges. Var sterk i dag, så det var gøy, og selv om det var fullt klarte jeg å fokusere på det jeg skulle og trene alle øvelsene i den rekkefølgen jeg skulle. Jeg foretrekker fortsatt styrke på morgenen, men jeg tipper jeg er sterkere på kvelden når jeg har fått mer mat i løpet av dagen og jeg ikke er så trøtt. :gjeiper: Uansett en deilig økt! I morgen tidlig skal jeg forsøke å komme meg opp igjen på morgentrening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå