Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Jeg kom meg opp og på spinning. Holdt pulsen på mellom 60% og 70%, formen var ikke på topp. Var trøtt og sliten, men heldigvis ikke bakfull, og det var godt å få rørt litt på seg.

Neste uke blir fullt kjør. Forhåpentligvis blir det mer morsomt enn slitsomt.

Mandag morgen:

- Høyintensitet helkropp

Mandag kveld:

- CrossTrainer

Tirsdag morgen:

CrossTrainer

NTC getstrong

Tirsdag kveld:

Spinning (oppdaget at yndlingsinstruktøren min skulle ha time, så da må jeg jo slenge meg med.)

Onsdag morgen:

Helkropp

Onsdag kveld:

Yogalates

Spinning intervall

Torsdag morgen:

Spinning

Torsdag kveld:

ViPR

Fredag morgen:

Styrketrening bein og rygg

Fredag kveld:

Core + CrossTrainer

Lørdag morgne:

Styrketrening og spinning

Lørdag formiddag:

55 min spinning

Søndag:

Fri!

Blir vel en tur med mamma tenker jeg, men aner ikke hva/hvor. Jeg håper NTC GetStrong og ViPR er gøy. Trenger litt avveksling, og vil gjerne ha litt ideer til nye øvelser jeg kanskje kan gjøre på egenhånd.

Elsker vårværet som er ute nå. Håper det holder seg, sånn at jeg kanskje så smått kan begynne å sykle ute litt tidligere enn egentlig planlagt, og også begynne å løpe ute snart. Har ikke lyst til å løpe før isen har smeltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, ViPR såg kjekt ut! Men veldig hardcore. Type sånn time eg nesten ikkje våger å gå på, av frykt for å ikkje gjennomføra! :fnise: Men det er vel akkurat sånne timar ein burde gå på...

Lykke til med ny treningsveka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, ViPR såg kjekt ut! Men veldig hardcore. Type sånn time eg nesten ikkje våger å gå på, av frykt for å ikkje gjennomføra! :fnise: Men det er vel akkurat sånne timar ein burde gå på...

Lykke til med ny treningsveka!

Takk! Ja, det ser kjempetøft ut, så håper det er gøy. Får se da, om jeg er hardcore nok til å gjennomføre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke noe ViPR på torsdag. Jeg skal jobbe overtid, til tross for at det er bursdagen min. :gjeiper: Vi havnet langt bakpå igjen pga. sykdom forrige uke, og jeg både trenger penga og ønsker å gjøre en innsats. Tviler vel på at det blir noen trening etter overtidsjobbinga. :gjeiper: Er tross alt bursdagen min, selv om jeg ikke har noen planer for den dagen. :fnise:

Styrketrening på morgenen i dag. Litt tungt å kjøre høyintensitet på morgenen, men veldig deilig å ha senteret fullstendig for seg selv. Avsluttet styrkedelen med en runde på apparater for å kjøre litt ekstra siden høyintensitetsdelen gikk såpass fort nå som jeg ikke fikk pauser pga. mye folk. La også på armer og bittelitt core på slutten. Må passe på det de neste 4 ukene at jeg får med meg armer og core i større grad.

Avsluttet det hele med 25 min på ellipsemaskina og den var overraskende god. Jeg er ikke noe glad i ellipsemaskiner vanligvis, men bevegelsesbanen på denne var perfekt og den var mulig å jogge på, noe jeg finner vanskelig på en del andre.

1,5 t på morgenen, nå er jeg klar for en tur på senteret igjen. Gikk faktisk overraskende bra med bare 4 timers søvn i natt. Var ikke fryktelig trøtt og energiløs på jobb, og formen er fortsatt fin. Bare veldig rastløs etter å ha sittet i mange timer, så det er på tide å få rørt litt på seg igjen. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en time på CrossTrainer. Hadde masse, masse energi, og det var utrolig deilig. Planen var egentlig å få deler av økta på spinningsykkelen, men der satt det to jenter og skravlet mer enn de tråkka, så det utgikk. Blir litt grinete når folk egentlig bare henger på apparatene uten å gjøre noe effektivt, men samtidig så hadde jeg en super økt på CrossTraineren så det gikk greit likevel.

I morgen tidlig er det NTC GetStrong. Føler jeg vet veldig lite om timen. Står lite skrevet om den på sidene til SATS og ingen video. Vel, det blir jo spennende i det minste, litt deilig at jeg kan sove litt lenger også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NTC GetStrong falt ikke i smak. Litt for mye stress og mas, noe jeg egentlig hadde regnet med. Jeg ble ekstremt distrahert av horribel teknikk, og en instruktør som bare løp rundt og peppet, null innspill på teknikken (eller mangelen på sådan).

Uansett ble det nå først litt over en halvtime på CT først, og så denne timen på 50 min da. Aldri mer!

I kveld spinning, det blir nok bedre. Frykter litt for styrketimen i morgen da, etter dagens NTC-time. Var nok ikke en ideell time å ta mellom 2 egne styrkeøkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er tidlig på an du! Kos deg med spinningen din senere i dag :)

I går var jeg tidlig på'n. I dag ble det jo ganske seint i grunnen. Pleier å være på jobb i 8-tida. Siden det å stå opp før kl 9-10 er ganske grusomt uansett, så kan man like gjerne stå grytidlig opp og få gjort noe fornuftig, i stedet for å måtte være på jobb til seint på kveld, og ikke få noe ut av dagen i det hele tatt. ;)

Nå fikk jeg nettopp vite at det ikke blir noe av overtid på bursdagen min likevel, så da må jeg finne på noe annet på torsdag. Ikke helt sikker på hva enda, men ViPR blir det ikke, det blir for mye styrketrening i løpet av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt rolig spinningtime i går, ikke noe overskudd, var smådårlig hele dagen på jobb og null energi da jeg kom hjem. Godt å bare være der og tråkke, men det ble med det. Må få kjøpt meg nye cleats ser det ut til. Har mista ene skruen, finner ikke den typen skrue noe sted og i går løsna cleaten såpass fra skoen at jeg ikke fikk skoen ut av pedalen på slutten av timen.

Kom to fyrer og skulle gi meg gode råd og "vise rå kraft" :gjeiper: til tross for at jeg SA klart og tydelig at cleaten har løsna fra skoen. Men neida, rå kraft skulle liksom fikse det da, eller så hadde jeg sikkert satt skoen feil. :roll: Da rå kraft ikke hjalp kikka han eine litt nærmere etter og kom med følgende: Jammen se her da, hele greia har jo løsna fra skoen ... Eh, ja? I told you! Så da måtte jeg lirke den løs på egenhånd. :gjeiper:

Tar ikke sjansen på å bruke skoene sånn en gang til uten nye cleats og ordentlig skrudd fast, så får komme meg på butikken før treningsøkta seinere i dag.

Tok det med ro på morgenen i dag også. Fulgte nøye med på puls, både for å sjekke at den ikke gikk i taket fordi formen er litt ymse, og for å bevisst holde pulsen under 80%. Har ikke lyst til å trene meg verre, men veldig deilig å trene seg til litt energi. Ble litt over en time med helkropp, og litt over 40 min på ellipsemaskin etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,2,3,4,5,6...10,11,12............100 Nopes, jeg er fortsatt SUR! :sinna:

Jeg stressa for å kjøpe nye cleats før trening, men tror du ikke fjolset solgte meg feil cleats da. :kjefte: Så jeg satt der i salen da, under oppvarminga og skjønte ikke hvorfor jeg ikke fikk dem til å sitte, før jeg kikket ordentlig på dem og så at det jo var helt feil type. FAEN!

1 time Yogalates regner jeg ikke egentlig som trening ... FAEN!

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er humøret tilbake igjen. ;) Bare sånn hvis dere ikke skjønte det så var jeg litt sur i går. :opplyser:

Startet morgenen med en god blanding av yoga, pilatesøvelser, stretching og mobiliseringsøvelser. Deilig å bli gjennomvarm, ta seg god tid, få løst opp skikkelig. Deretter litt arm- og coreøvelser før 35 minutter på ellipsemaskina. Humøret er på topp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig ha trent spinning i dag, men siden de solgte meg feil cleats i går, og jeg ikke gidder å stresse med det, så blir det nok mølle og ellipsemaskin på meg i stedet. Må vel se om jeg får bytta cleats, det må uansett være gjort før treninga lørdag, men det får bli når jeg rekker det. Frister mye mer med litt annen trening i dag, det har blitt fryktelig mye spinning i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp og på trening til kl 5 i dag også. Morgenene på EVO er så behagelige. Stille og rolig, all plass i verden, ikke noe kø, ingen følelse av å stå oppå folk og ingen som ser rart på meg når jeg varmer opp. :gjeiper:

Rygg og bein i dag, jeg er tragisk svak i frontbøy, men jeg går i det minste dypt nok da (ikke noen kvartbøy her nei!) og jeg får god kontakt, så kanskje jeg skal være fornøyd likevel? Også rart at jeg er så mye sterkere i ryggen, enn i beina. Jeg tar mer i foroverbøyd roing enn jeg tar i frontbøy. Ja, jeg har vært skadet, og ikke kunnet trene beina i en lang periode, men likevel ...

Veldig deilig med kollegaene på "ny"-jobben, jeg har jo vært her i 5 måneder, så helt ny er den jo ikke. I den gamle jobben ble jeg sett rart på når jeg pratet om trening og kosthold, folk kom med kjipe kommentarer osv. Her derimot er folk opptatt av trening selv, og har full forståelse for, og ikke minst ganske stor respekt for min holdning til trening og kosthold. Deilig å slippe teite kommentarer og å måtte forklare hele tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

You have a choice! You can throw in your towel, or you can use it to wipe the sweat off your face.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardt å stå opp i dag. Føler at høyintensitetstreninga har utspilt sin rolle litt i det siste. Kommer nok til å kutte ut den treninga når jeg er ferdig med denne 4-ukers bolken. Kan la det ligge litt, og ta det opp igjen seinere hvis jeg føler det kan være nyttig.

Ukas treningsprogram:

Mandag morgen:

Styrketrening, høyintensitet

Mandag kveld:

Yoga

Tirsdag morgen:

Core + ellipse eller intervaller mølle

Tirsdag kveld:

Spinning

CT + Yoga

Onsdag morgen:

Helkropp + ellipse

Onsdag kveld:

Yogalates + spinning intervall

Torsdag morgen:

Ellipse eller intervaller mølle

Torsdag kveld:

ViPR + CT

Fredag morgen:

Bein og rygg + ellipse

Fredag kveld:

Yoga + CT

Lørdag:

Bryst og skuldre + ellipse

55 min spinning

Skal prøve å få inn mye yoga/pilates/bodybalance-type trening de neste ukene. Hadde egentlig booket meg inn på bodybalance på morgenen på torsdag, men jeg må levere bilen på verksted, og da kræsjer tidspunktet. Denne typen timer er veldig populære, og har lang venteliste, så får ikke booket meg inn på noen andre bodybalancetimer denne uka, men har noen neste uke da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 min på ellipsemaskin med innlagte 10x45-15 intervaller avsluttet med 10 min yoga/pilatesinspirert stretching. Både under yogaen i går og stretchinga i dag fikk jeg knekt opp litt i ryggen.

Yoga er blant de tingene jeg liker minst av treningsformer, jeg vil gjerne at det skal skje noe, men når rygg og nakke knekkes opp av vridningene vi gjør, så ser jeg jo nytten av det i det minste. Ser også nytten av litt yogainspirerte øvelser under oppvarmingen.

I kveld er det først en spinningtime, før jeg skal hjemom og spise middag og så av gårde for en halvtime på CT før yogaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare innse at spinning utgår. Den begynner for tidlig til at jeg rekker det. Så da blir det enten å ta med spinningskoene og sykle litt før yoga, eller så blir det utvidet tid på CT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:snurt:

Fullt kan ikke engang begynne å beskrive tilstanden da jeg kom på senteret i dag. Var så vidt jeg fikk grabbet et apparat jeg hater for å få inn 20 min kondisjon før yogaen.

Yogaen var et kapittel for seg selv. Instruktøren hadde laget sin egen vri på absolutt alt, man fikk knapt tid til å komme seg i posisjon før han skulle hoppe til noe annet. Ingen tid til å fokusere på pust, så mye som jeg trener trenger jeg noe rolig hvor jeg virkelig får pustet, sluppet alle tanker og strukket på meg. Det her var mildt sagt ræva.

Nå er det han som har alle timene på det senteret, så det kutter drastisk ned på antallet yogatimer i uka. :tristbla: SKUFFA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens første økt unnagjort. Deilig styrkeøkt på morgenen på et stille senter. Det er så fantastisk deilig å være helt aleine når jeg varmer opp, og ha racket for seg selv. Full konsentrasjon, ingen/ingenting som forstyrrer.

Kjørte pyramide på split squat, foroverbøyd roing og benk. Oppdaget at jeg er litt sterkere enn jeg tror og at jeg nok bør legge på litt ekstra vekt. Jeg klarer å presse meg litt lenger enn jeg har gjort til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...